Witamy !



[2.3] problem ze świecami

Re: [2.3] problem ze świecami

Postprzez Pawel » 06 lis 2009 18:35:52

...trochę mało... Wymień/naciągnij pasek, jeżeli to nie pomoże to do warsztatu na "przegląd" alternatora...
...albo Ty jesz, albo Ciebie jedzą...
Obrazek
A 3,1 TDI Long '95
bike MTB wegług własnej specyfikacji...
Citroen C8 HDI
honda transalp xl600v
bmw f650st
w razie w: 696445799
Avatar użytkownika
Pawel
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4398
Obrazki: 11
Dołączył(a): 23 mar 2008 20:02:00
Lokalizacja: Giżycko
Pochwały: 10
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Samochód: Frontera A 2.8TDI Long 1995-1996

Re: [2.3] problem ze świecami

Postprzez wikked » 06 lis 2009 19:21:07

Poczekaj Paweł moment, z tego co rozumiem to @dolas mierzy napięcie na aku bez startu silnika (no bo skąd wziąłby napięcie na świecach?). Kolego @dolas zrób tak: podepnij miernik do aku zczytaj napięcie i załącz grzanie świec. Sprawdź jaki jest wtedy spadek na aku i podłącz do świec. Jeśli napięcia się pokrywają to obwód aku- przekaźnik - świece jest OK. Zrób to najlepiej we 2 osoby- jest prościej i szybciej. Jeśli spadki napięcia (moment załączenia grzania świec) będą większe niż 0,5V pomiędzy aku a świecami to wymień przekaźnik lub oczyść styki i złącza. W każdym innym przypadku najlepiej wymień świece. To koszt rzędu 100-150 zł a mrozy dopiero będą.......
wikked
 

Re: [2.3] problem ze świecami

Postprzez Indian » 07 lis 2009 17:16:56

dolas napisał(a):akumulator ma trochę więcej niż 12 V, a na świecach jest ok 10,5 V

To trochę mało. Ja sprawdziłem u siebie i mam 12,65V na aku po nocy (+4st. C), po przekręceniu kluczyka na świecach mam 11,8V, a spadek na przewodach do świec poniżej 0,2V. Akumulator to centra futura 75Ah (2 lata), zestaw czterech nowych świec ISKRA (polskie) i najważniejsze od przekaźnika mam pociągnięte dwa grube na 2,5mm2 przewody -oryginalne mają 1,5mm2 i felerną okrągłą wtyczkę, którą musiałem wyeliminować.
Indian
 

Re: [2.3] problem ze świecami

Postprzez dolas » 09 lis 2009 15:45:11

no więc trochę pojaśniało..:)
świece sprawdziłem - opór taki sam, jedną podpiołem na krótko i się pięknie zaczerwieniła
a co do mrugania lampki....fachowcy źlespieli mi świece: jedną listwą spieli 1, 2, 3 i osobno 4
a powinno być tak jak mi tutaj wyjaśniliście:): 1 z 2 i 3 z 4
podpiąłem jak trzeba i jest ok
dzięki
dolas
 

Re: [2.3] problem ze świecami

Postprzez Shreck22 » 25 lis 2009 17:43:14

U mnie dzisiaj się pojawił ten problem, mrugającej kontrolki. Kontrolka mrugnęła kiedy po próbie odpalenia Frotka nie zapaliła kontrolka mrugła mi dwa razy i tyle. Nastęnie podejście drugie i Frotka odpalona już i kontrolka nie mrugnęła. Czy to także świadczyć może o spalonej jednej ze świec??
Shreck22
Maniak
Maniak
 
Posty: 476
Obrazki: 0
Dołączył(a): 26 sie 2009 20:26:12
Lokalizacja: Będzin
Pochwały: 1
Województwo: Śląskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [2.3] problem ze świecami

Postprzez dolas » 25 lis 2009 19:32:37

nie wiem, ale nie zaszkodzi ich sprawdzić
dolas
 

Re: [2.3] problem ze świecami

Postprzez Shreck22 » 27 lis 2009 20:23:37

Czy może ktoś się orientuje jakie dokładnie powinny byś świece w Frocie 2.3 TD?? Ja nie mam pojęcia jakie mam kupić, bo jak zajrzałem to się okazuje ze są 2 inne i 2 inne włożone. Widzę, że poprzednik nie bardzo się przejmował tym, że powinny być jednakowe
Shreck22
Maniak
Maniak
 
Posty: 476
Obrazki: 0
Dołączył(a): 26 sie 2009 20:26:12
Lokalizacja: Będzin
Pochwały: 1
Województwo: Śląskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: POMOCY

Postprzez Balkandriver » 04 gru 2009 01:01:40

wikked napisał(a):Andrzej chciałbym podrążyć temat bo nie mam doświadczenia w dieselkach Oploskich ale czy jesteś pewien że to świece są podgrzewane po starcie? Ja zawsze myslałem że to paliwo bo w moich dieselach miały podgrzewacz paliwa? Daj znać.

Sorry, Wiktor, ale zupełnie jakoś umknął mi Twój wpis.
Informację o grzaniu świec zaczerpnąłem z serwisówki niemieckiej opla i sprawdzeniu w realu.
Faktycznie, przekaźnik świec rozłącza u mnie grzanie po chwili pracującego silnika.
Są w tej publikacji nawet czasy reakcji, ale w tej chwili nie mam dostępu do niej.

BALKANDRIVER
Frontera 2.8 TDi - Long Distance Voyager
http://www.fotolandia4x4.com -> relacje, zdjęcia, filmiki
http://chomikuj.pl/balkandriver -> Mój chomik (nie tylko) Wędrowniczek
Spieszmy się kochać szuter, bo tak szybko odchodzi.
Avatar użytkownika
Balkandriver
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 1669
Obrazki: 63
Dołączył(a): 07 lip 2007 18:11:13
Lokalizacja: Smokogród
Pochwały: 8
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera A 2.8TDI Long 1995-1996

Re: [2.3] problem ze świecami

Postprzez Pawel » 04 gru 2009 06:09:11

...świece grzeją jeszcze jakiś czas po uruchomieniu silnika, widać to po wskazaniach woltomierza...
...albo Ty jesz, albo Ciebie jedzą...
Obrazek
A 3,1 TDI Long '95
bike MTB wegług własnej specyfikacji...
Citroen C8 HDI
honda transalp xl600v
bmw f650st
w razie w: 696445799
Avatar użytkownika
Pawel
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4398
Obrazki: 11
Dołączył(a): 23 mar 2008 20:02:00
Lokalizacja: Giżycko
Pochwały: 10
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Samochód: Frontera A 2.8TDI Long 1995-1996

Re: [2.3] problem ze świecami

Postprzez Balkandriver » 04 gru 2009 21:36:57

Pawel - Amor napisał(a):...świece grzeją jeszcze jakiś czas po uruchomieniu silnika, widać to po wskazaniach woltomierza...

Tak jest! Dokładnie!

BALKANDRIVER
Frontera 2.8 TDi - Long Distance Voyager
http://www.fotolandia4x4.com -> relacje, zdjęcia, filmiki
http://chomikuj.pl/balkandriver -> Mój chomik (nie tylko) Wędrowniczek
Spieszmy się kochać szuter, bo tak szybko odchodzi.
Avatar użytkownika
Balkandriver
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 1669
Obrazki: 63
Dołączył(a): 07 lip 2007 18:11:13
Lokalizacja: Smokogród
Pochwały: 8
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera A 2.8TDI Long 1995-1996

Re: [2.3] problem ze świecami

Postprzez kaitek » 16 gru 2009 11:00:01

Do świec dochodzą dwa przewody i każdy z nich zasila dwie świece.
No dobra ale z jednego przewodu (patrząc od przodu auta) jest zasilana świeca1i2czy 1i3.Bo moje auto wróciło od mechanika i świece są podłączone z jednego kabla 1i3 z drugiego 2i4 cz to dobrze.
kaitek
 

Re: [2.3] problem ze świecami

Postprzez Indian » 16 gru 2009 17:53:37

Oryginalnie są połączone 1-2 oraz 3-4. Ale to nie ma znaczenia -mają być po dwie świece na każdym przewodzie.
Indian
 

Przekaźnik świec 2,3TD a 2,8

Postprzez Adamzz » 20 kwi 2010 09:31:24

Witam.
Czy ktoś wie czy przekaźnik świec (preheating time) (duży, podłużny) z 2,8 wejdzie do 2,3 TD?
Potrzebuje kupić ale z tego co słyszałem do 2,3 już nie produkują. Jest jeszcze możliwość kupna do 2,8 ale no właśnie.. nie wiem czy to jest to samo?
Adamzz
 

Re: [2.3] problem ze świecami

Postprzez SnickerS » 01 maja 2010 08:52:15

U mnie nie świeci sie w ogóle kontrolka od świec żarowych, i nie dochodzi prąd do świec, bezpiecznik jest ok. Czy jest możliwe że steruje tym czujnik temperatury zewnętrznej? FROTA 2,2 TDI '99 SPORT B.
SnickerS
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 12
Dołączył(a): 25 kwi 2010 14:34:22
Samochód: Frontera B 2.2DTI Sport 1998-2004

Re: [2.3] problem ze świecami

Postprzez dolas » 18 cze 2010 16:53:12

miga mi szybko lampka grzania świec, napięcia na świecach brak, brak reakcji na rozruch
czasmi nie miga, ale po próbie rozruchu albo włączeniu kierunki itp - miga
ehhhh...
dolas
 

Re: [2.3] problem ze świecami

Postprzez przemekcrx » 18 cze 2010 20:42:33

A jak to się ma w 2,8???? mi swiece już nie grzeją od kąd weszła temperatura na( + )po zimie tylko mignie i pali klekotek :)
Frota 3.2 V6
Avatar użytkownika
przemekcrx
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1443
Obrazki: 1
Dołączył(a): 29 lip 2009 19:22:40
Lokalizacja: poland
Pochwały: 7
Województwo: nie mieszkam w Polsce
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Dodatkowe zasilanie świec żarowych ?

Postprzez ger » 18 gru 2010 11:02:16

Na wstępie napiszę że chcę dołożyć oddzielne dodatkowe i wiele gróbsze kable do świec żarowych
z tym że zabardzo nie mogę zlokalizować przekaźnika z którego pobrał bym 2-wa impulsy zapinające dodatkowe przekaźniki świec żarowych.
Następne pytanie to:
Czy ten przekaźnik który znajduje się z przodu auta nad chłodnicą i co zapina obieg wodny przy przekręceniu stacyjki może być wykorzystany do podpięcia impulsu zapinającego inny przekaźnik ?
na koniec dodam że za jasnego gwinta nie mogę się wpiąć w główny przekaźnik świec zarowych bo się dziwne rzeczy dzieją i dodatkowe przekaźniki głupieją.
Może jakieś pomysły co do dołorzenia dodatkowego zasilania świec żarowych ?
pozdrawiam :)
ger
 

Re: Dodatkowe zasilanie świec żarowych ?

Postprzez lukasz--m--83 » 18 gru 2010 17:24:09

Kolego juz mam takie ustrojstwo i działa dobrze ....Ale ja zrobiłęm to troche inaczej pociągnołem +z aku do przekaznika który kupiłem w elektrycznym z przekaznika kabel do kabiny i 2 kable do świec , w kabinie zamontowałem przełącznik lotniczy z zabespieczeniem i diodązeby niezapomniec ze właczylem( zapomniałem ale poprawiłem i doprowadziłem kabel do lampki od swiec....) nie wpiałem sie pod istniejący przekaznik od świec bo go szkoda ( troche kosztuje) i chciałem odciązyc stacyjke . a jak koniecznie chcesz pod ten orginalny to znajduje sie pod maską od strony kierowcy koło błotnika i wyglada jak paczka fajek to najbardziej skomplikowana elektryczna częsc w 2,3 td. o i jakbys robił osobno to pamiętaj zeby zamontowac bezpiecznik i to nie z tych małych tylko przynajmniej 50A
lukasz--m--83
 

Re: Dodatkowe zasilanie świec żarowych ?

Postprzez ger » 18 gru 2010 23:10:01

właśnie ten przekaźnik muszę ominąć bo jak piszesz że 2,3 TD to elektronika ...
chcę to pominąć i widzę że ty też zauważyłeś ze we froci jak żarkigrzeją to za duży spadek jest V-oltów ;)
dziś odpuściłem temat i tylko dołorzyłem dodatkowy kabel z aku.. do przekaźnika od świec żarowych SZOK !!! moja padlina dużo lepiej pali Naprawde jestem w szoku.
kable zamontowane na listwie od świec czekają na rozwinięcie się tematu ale już dziś polecam dodać dodatkowy kabel zasilajżcy przekaźnik świec żarowych :D
pozatym muszę żeźbić z moją frocią (był zatarty silnik :(( )

pozdrawiam :)
ger
 

Re: Dodatkowe zasilanie świec żarowych ?

Postprzez przemia » 19 gru 2010 13:50:16

Jak myślicie czy taki patent można zastosować w B 2.2? Też mam problem ze świecami, u mnie chyba wcale się nie załączają. Program diagnostyczny wykrył: błąd systemu świec żarowych. A co się zepsuło...? Cholera wie. Jak to sprawdzić? Potrzebuję coś na szybko bo po ostatnich wielkich mrozach rozładowałem 2 aku i dopiero PLAK pomógł.

pozdrawiam
Przemek
Avatar użytkownika
przemia
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4652
Obrazki: 0
Dołączył(a): 22 paź 2009 14:26:56
Lokalizacja: Promnik
Pochwały: 16
Województwo: Świętokrzyskie
Samochód: Frontera B 2.2i Long 1998-2004

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do 2.3 TD



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron