Witamy !



[2.3] ustawienie pompy

Końcówki wtrysków w 2,3td

Postprzez stefko25 » 14 sty 2008 19:35:03

Witam wszystkich - i mam pytanie
Chciałbym wymienić końcówki wtyskiwaczy w swojej frotce i :
czy można zrobić to samemu ?
czy należy oddać to do pompiarza?

Autko tej zimy czasem ma problemy przy odpalaniu - troche poprawiło sie jak wlałem kilka razy do ON srodek do czyszczenia wtryskiwaczy ale nie jest super - poza tym troszke za duzo mi spalil na trasie szczecin- zieleniec ( 12 l na trasie :)) mysle ze to za duzo . Znajomy mowil mi zeby nie bawic sie samemu w wymiane koncowek i nie dawac pzypadkowemu mechaniowi gdyz koncowki nalezy dobrze zestoic (ustawic odpowiednie cisnienie) a robiac to samemu lub jezeli bedzie to robil pzypadkowy mechanik moze nie byc poprawy a nawet moze byc gorzej - PROSZE O RADE i POZDRAWIAM
stefko25
 

Postprzez Fazi » 14 sty 2008 19:43:10

Robiłeś to kiedyś ?? To nie wymiana żarówki !! Trzeba ustawić ciśnienie otwarcia wtryskiwacza a to wymaga przyrządu.
Odpuść sobie, daj komuś zarobić i miej potem z tego satysfakcję.


I poszukaj kogoś dobrego w temacie - niech sprawdzi na starym wtrysku jakie było ciśnienie otwarcia wtrysku, ustawi według katalogu i potem ewentualnie koryguje. Jak ustawisz za wysokie to silnik będzie "klekotał" metalicznie. Wartość katalogowa też nie zawsze jest OK. Silnik 2,3 Opla Omegi i Recorda to te same motory ! Przynajmniej sam kadłubek i pompa - osprzęt się różni
telefon ** 503 588 503 ** lub fazi@post.pl................... PRIV czytam sporadycznie, wolę mail !!!
Fazi
Przesiadywacz
Przesiadywacz
 
Posty: 220
Dołączył(a): 13 wrz 2007 06:38:40
Pochwały: 3

[2.3]regulacja dawki paliwa na pompie wtryskowej

Postprzez cien » 11 lis 2009 22:08:42

witam wszystkich ... kupiłem swojej kobiecie FROTKĘ 2,3 td ,, chce podkręcic dawke paliwa na pompie wtryskowej ... Przerabiałem mercedesa silnik 603 td i nissan patrol 2,8 td ... Pytanie czy w silniku 2,3 td oplowskim jest też taka możliwosc ,, prosze o Rade w tej sprawie Dziekuje i pozdrawiam KONRAD :gears:
cien
 

Re: [2.3]regulacja dawki paliwa na pompie wtryskowej

Postprzez Indian » 15 lis 2009 19:41:22

Jest taka możliwość. Od razu szykuj kasę na uszczelkę pod głowicą.
Indian
 

[2.3] ustawienie pompy

Postprzez aku » 13 gru 2009 20:39:40

Witam!Mam problem z ustawieniem pompy wtryskowej po wymianie napinacza łańcucha rozrządu.Nie wiem gdzie są punkty.Jak silnik jest ciepły na wolnych obrotach gaśnie.Drugi problem jest taki,że nie działa przedni napęd.Coś dzwoni z przodu.Jak się do tego zabrać?Pozdrawiam
aku
 

Re: [2.3] ustawienie pompy

Postprzez nightman » 14 gru 2009 18:08:25

Jak dobrze zczaiłem to w 2.8 TDI punkty są na kole wału głównego ( patrząc od przodu auta )... jest ich kilka - jeden przeznaczony do ustawienia tłoka w pozycji TDC, kolejne do pompy. Looknij do haynesa jest bodaj opisane.
Avatar użytkownika
nightman
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1392
Obrazki: 0
Dołączył(a): 21 mar 2008 15:54:28
Lokalizacja: SBI
Pochwały: 10
Województwo: Śląskie
Samochód: Mam kilka Frotek :)

Re: [2.3] ustawienie pompy

Postprzez aku » 14 gru 2009 23:09:30

moja frota ma silnik 2.3td i nigdzie nie widze znaków aby ustawić pompe.auto pali tylko jak sie nagrzeje to schodzi z obrotów i gaśnie apotem tylko pyrka i nie chce odpalić na rozrusznik.co to może być za przyczyna.czy to zapłon czy uszczelka pod głoicą bo weze sie troche twarde robią?
aku
 

Re: [2.3] ustawienie pompy

Postprzez Indian » 15 gru 2009 07:24:43

Jeśli pali to na 90% jest dobrze włożona, teraz tylko trzeba ustawić na czujnik. Może wolne obroty masz za niskie?
Indian
 

Re: [2.3]regulacja dawki paliwa na pompie wtryskowej

Postprzez aku » 15 gru 2009 18:29:53

na pompie wtryskowej masz taka srubke.musisz najpierw odkrecic kontre na klucz 13 i pokrecic srubokretem.daje to efekty ale wiecej ropy pije. siemka
aku
 

Re: [2.3] ustawienie pompy

Postprzez aku » 15 gru 2009 18:44:32

ale dlaczego nie pali jak silnik jest ciepły?moze pompa siada?
aku
 

Re: [2.3] ustawienie pompy

Postprzez Indian » 15 gru 2009 19:30:51

A jak było przed wymianą napinacza? Rozumiem, że wałek rozrządu masz prawidłowo ustawiony względem wału korbowego?
Indian
 

Re: [2.3] ustawienie pompy

Postprzez aku » 15 gru 2009 22:58:08

nie wiem jak bylo przed wymiana, gdyż kupilem auto z niemiec wlasnie z uszkodzonym napinaczem.rozrząd złozylem dobrze znaki pasują.musze frontere doprowadzic do porzadku. JUz dwa tygodnie znia walcze a co dzien musze jezdzic do lasu i niszcze tylko swoje galaxy.wszystko wisi.jak mozesz kolego to jakos mi pomoc. :)
aku
 

Re: [2.3] ustawienie pompy

Postprzez Indian » 16 gru 2009 07:28:20

Zimny zapala bez problemu? Jak zapali ile ma obrotów? Pracuje równo, cicho czy głośno??? Jak reaguje na pedał gazu? Kopci? jak gaśnie to jak to się dzieje -nagle, czy stopniowo zaczyna się dławić? Jak jest już ciepły i zgaśnie to udaje się go zapalić wciskając gaz? Musisz coś napisać więcej bo z tych informacji które podałeś niewiele wynika.
Indian
 

Re: [2.3] ustawienie pompy

Postprzez aku » 16 gru 2009 08:56:26

czesc
silnik jak jest zimny pali dobrze i ma ok 4600 obr.nawet rowno pracuje tylko troche na wolnych chyba za glosno.troszke jak by podkapcal na bialo.ale moze to para na obroty wchodzi nawet dobrze chociarz nie wiem jak te silniki reaguja na pedal gazu bo mam pierwszy raz z nimi do czynienia. jak zimny jest to na wolnych obrotacvh nie gasnie.jak juz sie nagrzeje to wlasnie jak napisales stopniowo gasnie.i juz nie dasie go zapalic rozrusznikiem nawet po wcisnieciu gazu. no ico tym myslisz kolego pozdrowienia
aku
 

Re: [2.3] ustawienie pompy

Postprzez nightman » 16 gru 2009 09:11:11

aku napisał(a):czesc
silnik jak jest zimny pali dobrze i ma ok 4600 obr.

po odpaleniu ma tyle? Chyba kolega przesadził z zerami....
Avatar użytkownika
nightman
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1392
Obrazki: 0
Dołączył(a): 21 mar 2008 15:54:28
Lokalizacja: SBI
Pochwały: 10
Województwo: Śląskie
Samochód: Mam kilka Frotek :)

Re: [2.3] ustawienie pompy

Postprzez aku » 16 gru 2009 09:22:45

sorry myslalem ze pytasz ile ma na pelnym gazie.po dopaleniu ma ok 1000obrmin
aku
 

Re: [2.3] ustawienie pompy

Postprzez nightman » 16 gru 2009 10:42:28

aku napisał(a):jak juz sie nagrzeje to wlasnie jak napisales stopniowo gasnie.i juz nie dasie go zapalic rozrusznikiem nawet po wcisnieciu gazu.

identyczny myk miał kolega w BMW dieslu - tylko jemu to gasło po jakichś 10-15 minutach jazd. Miał pod ręką 5 litrów wody i lał po pompie żeby schłodzić jak padło. Później znów jechał 10-15 minut. Zawiózł furmankę do regeneracji, zabulił 1,5tyś i.... problem zniknł
Avatar użytkownika
nightman
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1392
Obrazki: 0
Dołączył(a): 21 mar 2008 15:54:28
Lokalizacja: SBI
Pochwały: 10
Województwo: Śląskie
Samochód: Mam kilka Frotek :)

Re: [2.3] ustawienie pompy

Postprzez Indian » 16 gru 2009 18:05:48

Faktycznie objawy wskazują na zużycie pompy wtryskowej. Żeby mieć jasność proponuję podjechać do jakiegoś speca który na stole sprawdzi pompę.
Indian
 

Re: [2.3] ustawienie pompy

Postprzez afsdr25 » 07 mar 2010 16:31:52

Jak kolega chce to moge mniej wiecej opisać jak ustawić pompe ręcznie żeby było dobrze ale to i tak wymaga potem zegara no ale od czegoś trzeba zacząć żeby zegarem po zygać :)
afsdr25
 

Re: Końcówki wtrysków w 2,3td

Postprzez afsdr25 » 07 mar 2010 16:38:57

Z wtryskami niema co sie bawić samemu kochany. Tak jak koledzy wyżej uważam żeby to fachman jakiś to zrobił :P Jak spartoli będziesz miał przynajmniej do kogo iść na poprawke :)
Pozdrawiam
afsdr25
 

Następna strona

Powrót do 2.3 TD



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość