Witamy !



[2.3] wyciek oleju skrzynia/silnik

[2.3] wyciek oleju skrzynia/silnik

Postprzez kubalonek » 24 lis 2007 21:54:14

Pozdrawiam. mam już wreszcie frote w garażu i start akcji rewitalizacji.
poprzedni właściciel który ją ściągnął i który miał ją jeździć , ale mi ją spylił ( notabene dobry znajomy) wykonał remont silnika ( miała trzaśnięta osłonę łańcucha 2.3 diesel ) , wsadził nowe panewki , uszczelniacze wału , siłownik napinacza łańcucha , uszczelniacze miski. Twierdzi ,że sprzęgło było suche i skrzynka sprzęgłowa sucha . Silnik pracuje OK ... ale po zrobieniu paru km leci olej z miejsca połączenia skrzyni z silnikiem. W anielskiej dokumentacji coś tam piszą o odpowiednim składaniu uszczelki -- może dlatego .nie mam pojęcia co się dzieje. nie chcę tak już na dzień dobry wyciągać silnika .
Leje mi się także w okolicy czujnika ciśnienia.
I z serwa .. ale nie wiem konkretnie skąd.....
Zresztą juz się nagibałem z hamulcami - książkę można napisać- swoją drogą kto ma wolny zacisk hamulcowy prawy przód -to proszę .
Jak zrobię wszystko to napiszę jakąś łzawą na forum.
Jak ktoś ma pomysł to prosze.
I ew. jeszcze jakieś info o rożnych niuansach tej wersji.
kubalonek
 

Postprzez brum » 25 lis 2007 12:25:52

Do wymiany uszczelniacz wału od strony skrzyni, trzeba wyjmować skrzynie, ile zaki uszczelniacz to nawet niewiem.
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Postprzez kubalonek » 27 lis 2007 22:00:49

Reanimacji dzień 2
Olej lał z pompy oleju --niedokręcone śruby , trochę się poci na wale.
lało się z pokrywy miski- także niedociągnięte śruby. Na razie zrobiłem 100 kilosów- tak jakby się uspokoiło- znajomy mechanik pocieszył mnie ,że po takim czasie po remoncie nie panikować , jest szansa że po 1000 km uszczelniacze ułożą się - mam taką nadzieję .
Wykryte usterki: blokująca się linka ręcznego - skąd wziąć?? , Luzy w wsporniku drążka kierowniczego -do wymiany , zapowietrzony??? ukl. chłodzenia-słabo grzeje-chyba ,że te diesle tak słabo dają , ale nie sądzę.
Nie działa tylna wycieraczka , szyba grzeje w kratkę - co 2 linia , trochę skrzypi w srodku , ale już prawie wyciszyłem. Myślę żę po miesiącu doprowadzę do stanu b.dobrego.
Jeździ się fajnie - trochę mogłabyć miększa , swoją drogą ile wyciąga 2.3 TD long??? -bo mi dziwnie słabnie..czyżby silnik nie rozwijał mocy?? .Kwa .. za dużo pytań. Pozdrawiam.
kubalonek
 


Powrót do 2.3 TD



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość