Strona 1 z 4
[2.3]Problem z odpalaniem- pompa wtryskowa?

Napisane:
30 lip 2007 19:12:14
przez Elektro001
Mam pytanko do posiadaczy frotek 2,3TD. Czy też macie problemy z rozruchem rano (trzeba trochę pokręcić żeby odpalił). Mnie pomysły się skończyły. Zostało tylko pompę do sprawdzenia wysłać.

Napisane:
30 lip 2007 19:15:46
przez KOBZI
świeca żarowa ok??

Napisane:
30 lip 2007 19:19:30
przez Elektro001
Sprawdzony spręż, świece, ustawienie pompy z rozrządem, szczelność przewodów paliwowych też OK. Kupiłem nawet drugą pompę i jest lepiej, ale też jest używana, a wtych modelach pompa stoi pionowo i wystarczy malutka nieszczelność i rurki do wtryskiwaczy się zapowietrzają.

Napisane:
31 lip 2007 07:57:03
przez mkmb
Miałem w mojej Frotce kiedyś podobny problem. Przestała palić od pyknięcia i trzeba było kilka razy pokręcić. Okazało się że były przetarte przewody paliwowe na ramie w okolicach tylnego lewego koła. Po wymianie przewodów jest ok. Później na rajdy4x4 doczytałem się że jest to wrażliwe miejsce i często tam przewody paliwowe robią się nieszczelne.

Napisane:
02 sie 2007 09:10:13
przez wiini
witam
mialem podobny problem, u mnie to był problem cofającego się paliwka , ale zaworek zwrotny zalatwił sprawę i teraz pali na dotyk .
2,5TDS

Napisane:
04 wrz 2007 16:13:23
przez stefko25
Witam - być moze problem tkwi w źle wyregulowanych zaworach

Napisane:
21 lut 2008 11:03:59
przez thepalec
Witam.
To jest mój pierwszy post na tym forum.
Mam pytanie o regulację pompy wtryskową w silniku 2.8TDI.
Otóż mój mechanik wymieniał pasek rozrządu i powiedział że mam źle ustawioną pompę wtryskową. Poprawił regulację tak jak podał mu INFO-TECH czyli cośtam cośtam 12 stopni lub 0,5mm i Frotka przestała odpalać. Jak opóźnił wtrysk to jest OK. Z odpalenie wcześniej i teraz niema problemu, pali za pierwszym razem ale nurtuje nas pytanie dlaczego się nie da tego wyregulować tak jak zalecają informatory. Mechanik twierdzi że albo mam pompę nie z tego modelu albo jest zużyta. Pompa jest Boscha. Spalanie przy mojej jeździe to ok 9-10l/100km. Nie miałem porównania z inną Frotką 2.8 ale moja ma raczej słabe przyśpieszenie a maksymalna szybkość z jaką jechałem to 150km/h. Czy jest ktoś z Gliwic, Zabrza i okolic kto posiada Frotkę 2.8TDi long. Chciałbym porozmawiać i ewentualnie przejechać się kawałek i porównać osiągi silnika czy mój nie jest za słaby
Ewentualnie może ktoś zna jakiegoś specjalistę w śląskim dla którego silniki Isuzu 2.8TDI nie stanowią zagadki.

Napisane:
21 lut 2008 13:11:06
przez nightman
Z tego co wiem to felery pompy wtryskowej wychodzą raczej na ciepłym silniku a nie na zimnym - auto nie odpala, zero dymu z rurki przy kręceniu i takie tam.
Swego czasu widziałem gostka pod warsztatem, miał problem z odpaleniem ciepłego auta...objawy jak wyżej, wyszedł mechan zlał pompę chłodną wodą i...autko odpaliło

, popyrkało popyrkało i znów przestało palić. Po regeneracji pompki paliło już od ryski.
thepalec napisał(a):nurtuje nas pytanie dlaczego się nie da tego wyregulować tak jak zalecają informatory.
a może informatorzy do bani?
Re: Pompa wtryskowa

Napisane:
21 lut 2008 14:46:39
przez tumek
Elektro001 napisał(a):Mam pytanko do posiadaczy frotek 2,3TD. Czy też macie problemy z rozruchem rano (trzeba trochę pokręcić żeby odpalił). Mnie pomysły się skończyły. Zostało tylko pompę do sprawdzenia wysłać.
Ja mam to samo

Jak jest mrozik w nocy to jest juz w ogóle kaplica. Świece wymieniłem na Denso i nic, dzisiaj jadę zawieźć wtryski do sprawdzenia i regulacji i zobaczymy.
Do tematu cofającego sie paliwa, gdzie jest ten zaworek? Jak sprawdzić czy sie cofa ? I czy da sie to samemu zrobić ?


Napisane:
22 lut 2008 08:58:35
przez mkmb
thepalec napisał(a):W Spalanie przy mojej jeździe to ok 9-10l/100km. Nie miałem porównania z inną Frotką 2.8 ale moja ma raczej słabe przyśpieszenie a maksymalna szybkość z jaką jechałem to 150km/h. .
Może masz wszystko OK. Spalanie jest prawidłowe. Demonem przyspieszenia nawet nowa raczej nie była, więc i nie będzie teraz. Max prędkość podawana producenta to jest 147 km/h. Jak przy zimnym i ciepłym silniku pali od dotyku to pewnie masz wszsytko dobrze. No, ale jak znajdziesz dobrego fachowca od tego silnika to nie zaszkodzi sprawdzić. Tylko gdzie takiego znaleźć?

[2.3TD] Problem z uruchamianiem

Napisane:
12 lis 2009 21:22:35
przez adrian.lębork
Witam.mam Frotke 2,3TD z 93 r.Mam problem z uruchamianiem zarowno ciepłego jak i zimnego silnika

Gdy zimny świece grzeje dwa razy i jakos odpala ale niemoże wejśc na obroty (musze trzymac troche gazu zeby nie zdechla)i kopci na niebiesko moze bardziej biało.Ciepła taż nie ciekawie odpala bo po nagrzaniu świec trzeba długo kręcic zeby zaskoczyla.W czasie jazdy wydaje mi sie że powinna byc silniejsza choc pewny nie jestem bo to moja pierwsza Frotka.W terenie sobie radzi.Czy to pompa paliwowa i wtryskiwacze? Pomóżcie prosze.

Re: 2,3TD, problem z uruchamianiem

Napisane:
12 lis 2009 21:25:51
przez Pawel
Najrozsądniejszym rozwiązaniem było by podjechanie do mechanika i tam "kompleksowe" sprawdzenie: świec, pompy, ciśnienia w cylindrach, filtra paliwa, czy nie masz spalin w układzie chłodzenia, może zapłon, uszczelniacze zaworowe...
Re: 2,3TD, problem z uruchamianiem

Napisane:
12 lis 2009 21:31:52
przez adrian.lębork
Świece nowe zalożyłem,ciśnienie sprawdziłem.Oleju nie wciąga bo zrobiłem nim 7000km i ubytku wielkiego niema.Jak sprawdzic pompe?Może jest jakaś regulacja na niej żeby coś przestawic?
Re: 2,3TD, problem z uruchamianiem

Napisane:
12 lis 2009 21:33:05
przez Pawel
Pompa jest regulowana, ale jak, co i gdzie nie powiem, dla mnie to czarna magia...

Mechanik...

Re: 2,3TD, problem z uruchamianiem

Napisane:
12 lis 2009 21:33:33
przez wikked
a płynu nie zasysa bo ten biały dym troche sugeruje.
Re: 2,3TD, problem z uruchamianiem

Napisane:
12 lis 2009 21:37:43
przez adrian.lębork
To znaczy płyn napewno nie ubywa.jak Frotke kupiłem to wogóle nie odpalała na rozrusznik.Caly układ paliwowy uszczelniałem od zbiornika aż do wtryskiwaczy wszystkie przewody nowe i filtr.W ukladzie pompa została.Czy wiecie jaki to koszt naprawy pompy i wtrysków???
Re: 2,3TD, problem z uruchamianiem

Napisane:
12 lis 2009 21:49:38
przez Pawel
Silnik z Omegi, naprawa nie powinna dużo kosztować, to nie 2,8 Isuzu...
Re: 2,3TD, problem z uruchamianiem

Napisane:
12 lis 2009 21:54:13
przez adrian.lębork
Dzięki za troche pocieszenia
?Dzieki za pomoc i pozdrawiam.W Giżycku w woju byłem
Re: 2,3TD, problem z uruchamianiem

Napisane:
12 lis 2009 21:57:17
przez Pawel
...a ja się studiami wykpiłem... Trochę żałuję...
Jeżeli dobrze pamiętam: wtryskiwacz do 2,3 góra 8 dych sztuka...
Re: 2,3TD, problem z uruchamianiem

Napisane:
13 lis 2009 18:30:25
przez domel
spróbuj zamontować jak najbliżej zbiornika zaworek zwrotny na przewodzie kóry pobiera paliwo ze zbiornika ojciec miał podobny problem i pomogło