Witamy !



[2.3] wysokie "niskie obroty"

[2.3] wysokie "niskie obroty"

Postprzez highlander » 06 mar 2011 21:53:53

Witam was,mam problem który pojawił się dziś, i jutro do 16 będę musiał go rozwiązać.
Gdy wysiadłem z auta żeby otworzyć bramę wjazdową zasłyszałem inny dźwięk silnika,okazało się że stojąc na biegu jałowym jest 1200-1300obr. a jeszcze wczoraj wszystko było ok trzymał 700-800.
W ramach wyjaśnień dodam że silnik był rozgrzany,przejechałem ponad 40km.
Rano biorę się za oblookanie problemu bo teraz zimno i ciemno:(
Proszę o rady ,na co jutro zwracać uwagę?
Czego szukać i gdzie patrzeć?
Będę miał tylko pół dnia na uzdrowienie sytuacji bo na 18.30 do pracy.
Jedyne co mi przychodzi do głowy na chwile obecną to przytarta linka od gazu,lub zawieszone ssanie(nie wiem nawet czy takowe jest i jak wygląda).
Rozważę każdą uwagę,pomysł i propozycję.
Ps:dodam tylko że obroty nie falują tylko stale trzymają ta samą wartość.
pozdro
EKIPA ŚLĄSKA
highlander
Zaglądacz
Zaglądacz
 
Posty: 70
Dołączył(a): 08 sie 2010 12:53:11
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: [2.3] wysokie "niskie obroty"

Postprzez lukasz--m--83 » 06 mar 2011 23:49:43

Miałem takie coś .U mnie była pierdoła trzeba było linke od gazu ustawić .Skminiłem jeszcze ze tam jest jakis cos od obrotów zaworek czy siłownik na pompie już nie pamiętam dokładnie jak to się łaczyło z linką ale wiem że może sie przyciąc tam zobacz a w skrócie wciśnij przepustnicę przy silniku i zobacz czy obroty spadną.....zobaczcysz i bedziesz wiedział tam jest taka regulacja na śrubce .....wiecej nic nie wiem może to coż pomoże
lukasz--m--83
 

Re: [2.3] wysokie "niskie obroty"

Postprzez highlander » 07 mar 2011 09:31:13

Nowe objawy:(
Dziś rano po odpaleniu autka 900obr.(już się ucieszyłem że się samo naprawiło) atu po minucie zonk.:(
Za każdym razem po dodaniu gazu i puszczeniu pedała gazu obroty zatrzymywały się na minimalnie wyższym miejscu,aż finalnie po 5min pracy staneły n a takim poziomie.
Obrazek[/URL]

Uploaded with ImageShack.us
Zacząłem podejrzewać przytartą linkę w pancerzu,ale ostatni objaw do niczego nie pasuje,obroty zaczęły falować rzędu +/- 100obr,nie wiem co o tym myśleć.
rady potrzeba :(
EKIPA ŚLĄSKA
highlander
Zaglądacz
Zaglądacz
 
Posty: 70
Dołączył(a): 08 sie 2010 12:53:11
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: [2.3] wysokie "niskie obroty"

Postprzez Pawel » 07 mar 2011 09:36:10

Odepnij na kilka minut akumulator - może wystarczy reset wszystkiego... Sprawdź "krokowca", przepływomierz...
...albo Ty jesz, albo Ciebie jedzą...
Obrazek
A 3,1 TDI Long '95
bike MTB wegług własnej specyfikacji...
Citroen C8 HDI
honda transalp xl600v
bmw f650st
w razie w: 696445799
Avatar użytkownika
Pawel
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4398
Obrazki: 11
Dołączył(a): 23 mar 2008 20:02:00
Lokalizacja: Giżycko
Pochwały: 10
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Samochód: Frontera A 2.8TDI Long 1995-1996

Re: [2.3] wysokie "niskie obroty"

Postprzez highlander » 07 mar 2011 09:39:25

Idę,rozepnę go na 10min i zrobie foto komory to pokażecie mi jak ten "krokowiec" wygląda:)


Znalazłem pacjenta:)
Po drugiej stronie pompy jest cięgno które ma "rozbity" przegub i mega luzy wzdłużne i poprzeczne(nawet się dziwie że to się jeszcze nie rozsprzęgliło)
Wklejam foto i idę walczyć z tym.pozdro
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
EKIPA ŚLĄSKA
highlander
Zaglądacz
Zaglądacz
 
Posty: 70
Dołączył(a): 08 sie 2010 12:53:11
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: [2.3] wysokie "niskie obroty"

Postprzez highlander » 07 mar 2011 12:19:41

No i załatwione:),chciałbym tutaj bardzo podziękować gościowi o nicku "
ger" który wyjaśnił mi zasadę działania ssania automatycznego i podpowiedział jak problem rozwiązać.
Okazało się że siłownik odpowiedzialny za położenie wychyłu ramienia od linki gazu nie wysuwa się po rozgrzaniu silnika i to on spowodował podwyższenie obrotów na stałe(rozwiązanie na razie tymczasowe ale skuteczne,został pominięty w układzie).
thx , pozdro
EKIPA ŚLĄSKA
highlander
Zaglądacz
Zaglądacz
 
Posty: 70
Dołączył(a): 08 sie 2010 12:53:11
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: [2.3] wysokie "niskie obroty"

Postprzez JARASACKI » 07 mar 2011 20:28:07

Czy kazda frontera 2.3 tdi miała automatycznie ssanie bo patrząc na fotke wyżej nie mam takiego ssania może ktoś wymontował ?
JARASACKI
Zaglądacz
Zaglądacz
 
Posty: 59
Dołączył(a): 18 lut 2011 13:27:07
Lokalizacja: Bydgoszcz
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: [2.3] wysokie "niskie obroty"

Postprzez highlander » 08 mar 2011 12:22:49

Ale na fotce powyżej nie jest zrobione zdjęcie ssania.
Jeśli chcesz to jutro zrobię zdjęcie tego siłowniczka co za ssanie robi.
EKIPA ŚLĄSKA
highlander
Zaglądacz
Zaglądacz
 
Posty: 70
Dołączył(a): 08 sie 2010 12:53:11
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: [2.3] wysokie "niskie obroty"

Postprzez JARASACKI » 08 mar 2011 13:08:52

na tej fotce coś tam jest a u mnie niema nic ,a jak bylem u mechanika to mówił ze mam stary typ silnika to pompa jest bez ssania automatycznego a na tej fotce jest http://img03.allegroimg.pl/photos/400x3 ... 97871150_1
JARASACKI
Zaglądacz
Zaglądacz
 
Posty: 59
Dołączył(a): 18 lut 2011 13:27:07
Lokalizacja: Bydgoszcz
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: [2.3] wysokie "niskie obroty"

Postprzez bienias_75 » 08 mar 2011 16:05:15

Pawel napisał(a):Odepnij na kilka minut akumulator - może wystarczy reset wszystkiego... Sprawdź "krokowca", przepływomierz...



Gratuluję pomysłu, tylko po co chłopakowi mieszasz w głowie, jedyne co zresetuje to zegarek na kokpicie. Dobrze, ze temat rozwiązany.

Z tego co się orientuję (ale nie jestem do końca pewny), wszystkie frotki 2,3 miały automatyczne ssanie (jeśli to możemy tak szumnie nazywać). Jeśli ktoś nie ma - to również auto może chodzić bez zastrzeżeń - jak np. u mnie, gdzie po prostu było odłączone. Można to sprawdzić, czy do pompy wtryskowej jest zamontowany siłownik a do niego przypięty biało-niebieski kabelek. Często pompy były zmieniane i nie zawsze od froty (bo bez problemu zakładali od omegi jak również słyszałem o dawcach z kadeta czy rekorda), co czasem różniło je osprzętem.
Avatar użytkownika
bienias_75
Starszy Zaglądacz
Starszy Zaglądacz
 
Posty: 97
Dołączył(a): 05 cze 2010 22:31:57
Lokalizacja: Sulęcin
Pochwały: 2
Województwo: Lubuskie
Samochód: Frontera A 2.3TD Long 1991-1995

Re: [2.3] wysokie "niskie obroty"

Postprzez Pawel » 08 mar 2011 16:10:47

Staram się nie mieszać... To tylko sugestie...
...albo Ty jesz, albo Ciebie jedzą...
Obrazek
A 3,1 TDI Long '95
bike MTB wegług własnej specyfikacji...
Citroen C8 HDI
honda transalp xl600v
bmw f650st
w razie w: 696445799
Avatar użytkownika
Pawel
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4398
Obrazki: 11
Dołączył(a): 23 mar 2008 20:02:00
Lokalizacja: Giżycko
Pochwały: 10
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Samochód: Frontera A 2.8TDI Long 1995-1996

Re: [2.3] wysokie "niskie obroty"

Postprzez ger » 05 maja 2011 07:26:40

Siłownik we frocie 2.3TD jest siłownikiem gazowym przez co po parunastu latach w nim tego gazu jest brak, więc przestaje działać,(cewka w nim działa ale skoro gazu nie ma to i nie ma co się rozprężać czy kurczyć) rozwiązanie jak już napisano jest banalnie proste: zluzować śrubę na kowadełku poczym pamiętać że przy odpaleniu przytrzymać troche pedał gazu ;)
ger
 


Powrót do 2.3 TD



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron