Witamy !



Wymiana uszczelki głowicy 2,5 tds

Re: Wymiana uszczelki głowicy 2,5 tds

Postprzez jrzeuski » 04 wrz 2017 07:44:19

Paszczak22 napisał(a):Czy pęknięcia głowic są widoczne gołym okiem czy wymagają ciśnieniowego sprawdzenia?
Czasami widać pęknięcie pomiędzy zaworami, ale to niekoniecznie oznacza nieszczelność. Natomiast może być pęknięcie wewnątrz, pomiędzy kanałami olejowymi i wodnymi i to już tylko ciśnieniowo do zdiagnozowania. A to boli, bo liczą od sztuki głowicy :glaszcze:
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: Wymiana uszczelki głowicy 2,5 tds

Postprzez Paszczak22 » 03 paź 2017 22:02:14

I już prawie po remoncie. Okazało się, że UPG prawdopodobnie była sprawna, głowice nie popękane. Przyczyny wycieku oleju prawdopodobne są trzy:
-Uszkodzona chłodnica oleju
-Nieszczelna odma
-Wyciek z pokrywy zaworów
Wszystko jeszcze raz dobrze przepatrzę jak uruchomię frote na dniach. Ale mam problem. Okazało się, że na końcu przewodu od grzania świec jest jakiś konektor (wtyczka elektryczna) nie pamiętam gdzie była podłączona. Tak samo od pierwszego wtrysku jest pociągnięta wiązka zakończona wtyczką i też nie wiem gdzie ją podpiąć. Ktoś podpowie?
Paszczak22
Starszy Nowicjusz
Starszy Nowicjusz
 
Posty: 47
Dołączył(a): 23 cze 2017 21:02:16
Województwo: Świętokrzyskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Sport 1996-1998

Re: Wymiana uszczelki głowicy 2,5 tds

Postprzez jrzeuski » 04 paź 2017 06:31:51

Paszczak22 napisał(a):I już prawie po remoncie. Okazało się, że UPG prawdopodobnie była sprawna, głowice nie popękane. Przyczyny wycieku oleju prawdopodobne są trzy:
-Uszkodzona chłodnica oleju
No to przecież byłoby od razu widać, że leje się z przodu :niewiem: Częściej rozszczelniają się przyłącza do podstawy filtra oleju i wtedy leje się po bloku.
-Nieszczelna odma
Jak chcesz to mogę wysłać, walają mi się chyba trzy po garażu.
-Wyciek z pokrywy zaworów
A to jest standard. Wystarczą minimalne różnice wysokości głowic i już nawet nowa uszczelka nie będzie dobrze trzymać. Rozwiązaniem jest silikon. Duuużo silikonu :D
Wszystko jeszcze raz dobrze przepatrzę jak uruchomię frote na dniach. Ale mam problem. Okazało się, że na końcu przewodu od grzania świec jest jakiś konektor (wtyczka elektryczna) nie pamiętam gdzie była podłączona.
Do czujnika temperatury na zegary wkręconego w pierwszą głowicę, przy alternatorze.
Tak samo od pierwszego wtrysku jest pociągnięta wiązka zakończona wtyczką i też nie wiem gdzie ją podpiąć. Ktoś podpowie?
To jest czujnik położenia iglicy wtryskiwacza i bez tego sygnału silnik będzie pracował w trybie awaryjnym bez mocy i górnych obrotów. Trzeba to wpiąć w gniazdo ukryte pod złączem pompy paliwa. Dostęp fatalny, najlepiej od lewego nadkola atakować. W tym silniku każda wtyczka ma inny kolor i odpowiada jej taki sam kolor gniazda. W tym wypadku szukaj brązowego. Jak ktoś nie jest daltonistą, to nie ma opcji pomyłki w podłączaniu okablowania tego silnika.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: Wymiana uszczelki głowicy 2,5 tds

Postprzez Paszczak22 » 04 paź 2017 17:50:53

Dzisiaj wszystko skręciłem. Pozostało tylko podpiąć te dwa kabelki i naładować akumulator by sprawdzić jak śmiga. Ale za Chiny nie mogę znaleźć gdzie jest miejsce w alternatorze by wpiąć ten przewód i ta wtyczka koło pompy. Czy ta wtyczka jest bezpośrednio do pompy? W alternatorze to z której strony mam szukać tego wpięcia?
Paszczak22
Starszy Nowicjusz
Starszy Nowicjusz
 
Posty: 47
Dołączył(a): 23 cze 2017 21:02:16
Województwo: Świętokrzyskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Sport 1996-1998

Re: Wymiana uszczelki głowicy 2,5 tds

Postprzez jrzeuski » 04 paź 2017 17:57:10

Nie w alternatorze tylko w pierwszej głowicy na wysokości alternatora, czytaj uważnie. Gniazdo tej drugiej wtyczki jest pod złączem pompy, tym okrągłym na podporze na wysokości trzeciego cylindra a nie w samej pompie.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: Wymiana uszczelki głowicy 2,5 tds

Postprzez Paszczak22 » 05 paź 2017 00:03:25

Po ciemku z latarką poszedłem poszukać tak mi to nie daje spokoju. W każdej głowicy jest wkręcona jakaś śruba chyba na klucz 26. W 2 i 4 głowicy są otwory do przykręcenia podpory pod separator oleju i wtyczki, w 3-ciej jakiś czujni a w pierwszej jest jakiś wystający okrągły trzpień jak grzybek. Sęk w tym, że ja mam na końcu konektor na wsuwki i nijak nie pasuje do tego grzybka. Może coś utrąciłem a może po tylu latach ktoś po prostu przerobił oryginalne wtyczki bo się zniszczyły z biegiem lat. Jak go odpowietrzę, odpalę i go trochę zagrzeję sprawdzę czy zegar od temp. reaguje na zwarcie z tym grzybkiem. Ale chciałbym się upewnić, że to o to miejsce chodzi pomiędzy alternatorem i głowicą.
Paszczak22
Starszy Nowicjusz
Starszy Nowicjusz
 
Posty: 47
Dołączył(a): 23 cze 2017 21:02:16
Województwo: Świętokrzyskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Sport 1996-1998

Re: Wymiana uszczelki głowicy 2,5 tds

Postprzez jrzeuski » 05 paź 2017 06:03:10

Konektor na kablu powinien być żeński i pasować na grzybek. Jeśli ktoś coś tam motał, to może podłączył zegary pod drugi czujnik, który daje odczyt temperatury do kompa silnika (ten z zielonym gniazdem, wkręcony w głowicę nr 3).

W głowice 2 i 4, tak jak piszesz, są wkręcone zatyczki z nagwintowanym otworem M6 do przykręcenia podpory separatora i złącza pompy wtryskowej.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: Wymiana uszczelki głowicy 2,5 tds

Postprzez Paszczak22 » 07 paź 2017 17:13:19

Wszystko działa jak należy. Dzisiaj nawet zrobiłem jazdę próbną. Kłęby czarnego dymu były za mną z początku ale samochód jechał przyzwoicie. Niestety uszczelka pod klawiaturą musi być nowa bo ta co zakupiłem była chyba od Alfy lub od Voyagera. Kolego jrzeuski zasługujesz do duże bro... co prawda wtyczka od czujnika położenia iglicy wtrysku była przy ścianie grodziowej za odmą ale to pewnie ktoś przerobił. Reszta na chwilę obecną chodzi bez zarzutu. Pozdrawiam i dziękuję za garść informacji.
PS. Z tym "bro" nie żartowałem... napisz mi swój adres na PRIV - i spodziewaj się kuriera na dniach :)
Paszczak22
Starszy Nowicjusz
Starszy Nowicjusz
 
Posty: 47
Dołączył(a): 23 cze 2017 21:02:16
Województwo: Świętokrzyskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Sport 1996-1998

Re: Wymiana uszczelki głowicy 2,5 tds

Postprzez pinowak85 » 23 lip 2018 17:57:21

koledzy mam pytanie bo okazuje się że podobno do tych silników 2.5 tds są 3 rodzaje grubości uszczelek pod głowice... Jaki musi być do Froty? od czegoś to zależy?
Dzięki za pomoc.
a jeszcze jedno ktoś tak sprawdzał nieszczelność jak ten gość z filmiku:
https://www.youtube.com/watch?v=lVkAiEIi1O0
pinowak85
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 17
Dołączył(a): 19 mar 2017 21:41:24
Województwo: Śląskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Sport 1996-1998

Re: Wymiana uszczelki głowicy 2,5 tds

Postprzez jrzeuski » 23 lip 2018 21:45:54

Tak, są 3 grubości. Zobacz ile kropek jest wybite przy krawędzi i kup taką samą. Natomiast nie rozszyfrowalem kodów na głowicach a suwmiarka nie pokazała różnicy :niewiem:
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Poprzednia strona

Powrót do 2.5 TDS



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron