Witamy !



[2.5] Brak mocy nie wchodzi w obroty

Re: [2.5 TDS VM ] Problem z silnikiem

Postprzez jrzeuski » 04 gru 2012 23:34:35

A ile razy cyka przekaźnik świec przy włączaniu zapłonu?
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: [2.5 TDS VM ] Problem z silnikiem

Postprzez abies » 05 gru 2012 11:30:18

cyka raz jak wyłącza świece. Dziś sprawdziłem świece dokładnie czy wszystkie grzeją i jest ok, grzeją dobrze. Powstawiałem wężyki paliwowe przezroczyste, aby sprawdzić czy nie zapowietrza się układ - jest okey, żadnych pęcherzyków powietrza. Ale pomimo tego auto dalej nie chce gadać, tylko mieli mieli i mieli , lekko załapując ale nici z tego. Poza tym jak wykręcałem świece to były zwilżone ropą, nie wiem czy to ma znaczenie. Sprawdziłem wszystkie bezpieczniki itd i jest okey. Ręce mi opadają już. Motor już złom skoro nie pali ? pompa była robiona i ustawiana. :(
abies
 

Re: [2.5 TDS VM ] Problem z silnikiem

Postprzez brum » 05 gru 2012 11:32:25

abies napisał(a):pompa była robiona i ustawiana.

a stało się tak po naprawie? Coś czytałem że koło na pompie można zamontować na dwa sposoby i może tu jest problem.
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [2.5 TDS VM ] Problem z silnikiem

Postprzez jrzeuski » 05 gru 2012 11:39:06

No mój właśnie identycznego focha nagle załapał i jak chciałem wykręcić świece, to jedną ukręciłem. Pompa paliwo podaje, bo świece mokre a jak popuszczę nakrętki na wtryskach to podcieka ropa. Zresztą wali ropą z wydechu jak się długo kręci a jak odpali, to puszcza chmurę dymu. Czyli zwyczajnie go zalewa. A skoro rozrusznik kręci dobrze, to przecież nic więcej do odpalenia nie potrzeba. No jeszcze kompresja, ale jakby znikła i to po odpaleniu byłyby tego efekty. Podejrzewam teraz jakiś czujnik, który steruje dawką rozruchową, ale CE się nie świeci. Wcześniej podejrzewałem pompę, że padła od opału, ale po zalaniu ON ze stacji nic się nie zmieniło a silnik moc ma w normie.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: [2.5 TDS VM ] Problem z silnikiem

Postprzez brum » 05 gru 2012 11:42:40

jrzeuski napisał(a):odejrzewam teraz jakiś czujnik, który steruje dawką rozruchową, ale CE się nie świeci.

Nie musi się świecić, a np temperaturę będzie podawał -40
Ja tak miałem z czujnikiem temp powietrza. urwał się kabel i nie palił na Pb, wtedy czujnik podawał temp -40
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [2.5 TDS VM ] Problem z silnikiem

Postprzez abies » 05 gru 2012 11:52:03

u mnie przed naprawą pompy było tak samo, ciepło i ciepły silnik odpala od strzału, zimno na zewnątrz w okolicach 0 i niżej nie odpala, tylko mieli. jak pisałem świece i dopływ ropki okey. cóż teraz sprawdzać ?
abies
 

Re: [2.5 TDS VM ] Problem z silnikiem

Postprzez jrzeuski » 05 gru 2012 11:56:00

brum napisał(a):
jrzeuski napisał(a):odejrzewam teraz jakiś czujnik, który steruje dawką rozruchową, ale CE się nie świeci.

Nie musi się świecić, a np temperaturę będzie podawał -40
Ja tak miałem z czujnikiem temp powietrza. urwał się kabel i nie palił na Pb, wtedy czujnik podawał temp -40
To raczej wygląda jakby podawał +40. Chociaż świece komp każe grzać długo. Dlatego nie rozumem co jest grane. Z tego co widzę Abies ma identyczne objawy i też stało się to nagle.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: [2.5 TDS VM ] Problem z silnikiem

Postprzez brum » 05 gru 2012 11:59:26

Trzeba by zmierzyć czujniki czy dają opór. sprawdzałem w autodata i nic nie ma.
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [2.5 TDS VM ] Problem z silnikiem

Postprzez lychasc » 05 gru 2012 12:04:17

TDS jak ma walnięty któryś czujnik to od razu wywala błąd. Ja mojego podpinam raz w miesiącu do kompa i sprawdzam czy coś nie wywalił. Kabel z allegro elm327 i program scanmaster elm bo tylko taki mi sie łączy przy pomocy tego kabelka
https://www.youtube.com/user/lychasc
Lift 2'', Body lift 2", MT 32'', Dragnon 12000 LBS, Snorkel, Amortyzator skrętu, Mosty z froty B, Zderzak na bazie Calmini
Avatar użytkownika
lychasc
Nałogowiec Ekstremalny
Nałogowiec Ekstremalny
 
Posty: 405
Dołączył(a): 22 maja 2011 15:10:40
Lokalizacja: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [2.5 TDS VM ] Problem z silnikiem

Postprzez brum » 05 gru 2012 12:08:34

no jak czujnik walnięty to błąd będzie, ale jak ma inne wartości to nie.
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [2.5 TDS VM ] Problem z silnikiem

Postprzez lychasc » 05 gru 2012 12:15:04

Mój wczoraj jakoś tak ciężko odpalił zagrzałem go 2 razy pokręciłem i odpalił podepnę go dzisiaj chyba i sprawdzę jak coś wyjdzie to napiszę
https://www.youtube.com/user/lychasc
Lift 2'', Body lift 2", MT 32'', Dragnon 12000 LBS, Snorkel, Amortyzator skrętu, Mosty z froty B, Zderzak na bazie Calmini
Avatar użytkownika
lychasc
Nałogowiec Ekstremalny
Nałogowiec Ekstremalny
 
Posty: 405
Dołączył(a): 22 maja 2011 15:10:40
Lokalizacja: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [2.5 TDS VM ] Problem z silnikiem

Postprzez jrzeuski » 05 gru 2012 12:26:28

lychasc napisał(a):TDS jak ma walnięty któryś czujnik to od razu wywala błąd. Ja mojego podpinam raz w miesiącu do kompa i sprawdzam czy coś nie wywalił. Kabel z allegro elm327 i program scanmaster elm bo tylko taki mi sie łączy przy pomocy tego kabelka
Nosz, k... Brat ma takiego ELMa, próbowałem każdego softu jaki znalazłem (scanmastera też, ale może innej wersji) i zero komunikacji z silnikiem. A Bosch KTS od razu zatrybił i podał wszystko, czyli gniazdo sprawne. Tylko faktura była na 150zł :wsciekly: więc więcej nie próbowałem.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: [2.5 TDS VM ] Problem z silnikiem

Postprzez lychasc » 05 gru 2012 12:43:44

Załącz Skana i masz po prawej na dole alfa i opel dajesz na opla i dopiero łączysz. U mnie działa u Kolasza też tylko muszę w tą zakładkę wejść i sie połączyć.
https://www.youtube.com/user/lychasc
Lift 2'', Body lift 2", MT 32'', Dragnon 12000 LBS, Snorkel, Amortyzator skrętu, Mosty z froty B, Zderzak na bazie Calmini
Avatar użytkownika
lychasc
Nałogowiec Ekstremalny
Nałogowiec Ekstremalny
 
Posty: 405
Dołączył(a): 22 maja 2011 15:10:40
Lokalizacja: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [2.5 TDS VM ] Problem z silnikiem

Postprzez abies » 05 gru 2012 20:44:15

Panowie mam pytanie odnośnie kompresji, a mianowicie, jakby moja frotka miała słabą kompresję, to czy w cieplejsze dni niż obecnie paliło normalnie i nie było braku mocy? bo do tej pory było ok, normalnie odpalała, moc też ok, tym bardziej trochę off-road` uje , więc autko naprawdę mykało dzielnie po dołkach i pagórkach.Jakby kompresja była słaba to byłoby tak jak mówie, czy w temperaturach na plusie też silnik " kulawo" by pracował itd. Bo teraz jak na minusie, to jak odpalę to silnik chodzi okey.

-- Dodano 07 gru 2012 22:12:53 --

Kompresja została dziś sprawdzona i wyniki - 27 , 26, 28, 27. Świeczki i paliwo okey. Mechanior stawia na pompę, poza tym jest tryb awaryjny, mówi że pompa do remontu, bądź komputer kąta wtrysku nie reguluje i dlatego słabo pali. co sądzicie ?
abies
 

Re: [2.5 TDS VM ] Problem z silnikiem

Postprzez mariuszcom » 08 gru 2012 20:25:47

moja frota latem pali od kopa jak przyjdą temperatury poniżej 0 to jest problem ale znalazlem na to sposób przed odpalem podpompuje reczną pompką na filtrze i pali z pierwszego , pewnie zaworek zwrotny pisales cos o walnietej uszczelce pod głowicą , w tych silnikach raczej pekaja głowice ( najczesciej 3 lub 4 ) niż puszcza uszczelka wiem to po swoje frotce i po opiniach, jak płyn przedostaje sie do komory spalania to tez bedzie problem z odpaleniem
mariuszcom
 

Re: [2.5 TDS VM ] Problem z silnikiem

Postprzez abies » 09 gru 2012 09:40:46

Pompowanie nic nie daje, jak pisałem wcześniej układ paliwowy jest w porządku. we wtorek rozbieram głowice wszystkie, do wymiany uszczelka. oraz weźmiemy się za podpięcia do kompa, a jak komp nic nie pokaże to pompa do roboty.

-- Dodano 09 gru 2012 10:10:24 --

Z tego co widać to płyn nie dostaję się do komory spalania, wypływa wszystko na zewnątrz, kapię z auta i po bloku widać. Leci na styku bloku i głowicy. Zobaczy się co i jak jak już głowica będzie zrzucona. A generalnie to z 4 głowicy leci.
abies
 

Re: [2.5 TDS VM ] Problem z silnikiem

Postprzez mariuszcom » 10 gru 2012 18:01:30

jak bedziesz miał zdiete głowice proponuje dac je do sprawdzenia na szczelnosc tak na wszelki , chociaż po sprezaniu wyglada ze jest ok
mariuszcom
 

Re: [2.5 TDS VM ] Problem z silnikiem

Postprzez abies » 13 gru 2012 11:41:50

Frotka oszalała, teraz nie mogę jej w ogóle odpalić, tzn po przekreceniu kluczyka słychać tylko cyknięcie, przekjaźnik przy zbiorniczku wyrównawczym cyka non stop, po każdym przkręceniu kluczyka. cóż to jest ????
abies
 

Re: [2.5 TDS VM ] Problem z silnikiem

Postprzez jrzeuski » 13 gru 2012 12:03:07

Ten przekaźnik jest od automatu rozrusznika. Problem może tkwić w stacyjce, przekaźniku, automacie albo okablowaniu pomiędzy. Powodzenia :4lk:
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: [2.5 TDS VM ] Problem z silnikiem

Postprzez baxxx » 13 gru 2012 12:20:51

popukaj w niego bo moze sie szczotki zawiwsiły, jak to nie pomoże to daj do rozrusznika prąd na krótko wyeliminujesz w ten sposób okablowanie i stacyjke
Avatar użytkownika
baxxx
Starszy Przesiadywacz
Starszy Przesiadywacz
 
Posty: 298
Dołączył(a): 23 sie 2012 09:55:13
Pochwały: 3
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.8TDI Sport 1995-1996

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do 2.5 TDS



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron