Witamy !



[2.5] kłopoty z odpaleniem

Re: 2.5tds Problem z odpaleniem

Postprzez Enas » 20 gru 2009 19:10:47

["przemekcrx"]TDS ma pompe w zbiorniku????
czy tylko jest pompa wtryskowa przy silniku???
Nie wiem jak co jest tu poumieszczane,dopiero poznaje ten sam. Prosze o wiecej informacji i wskazowek.
Enas
 

Re: 2.5tds Problem z odpaleniem

Postprzez przemekcrx » 20 gru 2009 20:36:45

Raczej masz tylko pompe wtryskową przy silniku
pompe paliwową w zbiorniku mają raczej benzynowce
Na to wygląda że coś masz z pompą,że nie daje ciśnienia odpowiedniego i muśisz pompować ręczną pompką
Może zaworek zwrotny się przycioł w pompie i idzie wszystko na przelew do zbiornika..
Frota 3.2 V6
Avatar użytkownika
przemekcrx
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1443
Obrazki: 1
Dołączył(a): 29 lip 2009 19:22:40
Lokalizacja: poland
Pochwały: 7
Województwo: nie mieszkam w Polsce
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: 2.5tds Problem z odpaleniem

Postprzez Tormod » 20 gru 2009 20:44:27

Miałem ten sam problem założyłem zaworek zwrotny jeden na zasilaniu drugi na powrocie i śmigam :D
Tormod
 

Re: 2.5tds Problem z odpaleniem

Postprzez Enas » 23 gru 2009 00:32:21

Problem z odpaleniem jest nadal. To moze byc pompa pal. i z tego co sie dowiedzialem kilka innych rzeczy. Sam. stoi w garazu unieruchomiony. Czy moze zna ktos,kogos godnego polecenia ktory by najlepiej przyjechal do mnie i zajol by sie moim autkiem.Mieszkam w wojewodztwie pomorskim w powiecie wejherowo.Bardzo prosze o pomoc!
Enas
 

Re: 2.5tds Problem z odpaleniem

Postprzez jrzeuski » 23 gru 2009 09:47:34

Jak odpala po pompowaniu ręczną pompką, to raczej pompa paliwa jest OK. Ta ręczna pompka nie wytworzy ciśnienia odpowiedniego dla wtryskiwaczy. Służy tylko do podciągnięcia paliwa z baku i doprowadzenia go do pompy wtryskowej. W baku pompy nie ma.

Obstawiam, że problem jest w filtrze lub przewodach idących z baku. U mnie taki efekt jak opisujesz był przy zapchanym filtrze. Po wymianie (nowy kosztuje ok. 25zł) problem zniknął. Odczytaj PW, to może coś zaradzimy.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

[2.5TDS] Podnosi się stan oleju...

Postprzez Jesion » 21 lut 2010 14:55:41

Witam.
Moja Frontera nie chce zapalić, ropa, która ma się dostać do cylindrów trafia do misy olejowej, podnosi sie stan oleju.
Co może być przyczyną? Jak temu zaradzić?
Proszę o szybką odpowiedź.

/Jesion.
Jesion
 

Re: [2.5]tds Problem z odpaleniem

Postprzez jrzeuski » 21 lut 2010 16:08:26

Wygląda na to, że kompresja poszła w siną dal i czeka Cię remont silnika. Niestety w tym modelu to droga sprawa. Nawet jeżeli tylko pierścienie pójdą do wymiany, to za sam test głowic zapłacisz kilka stów a za całość minimum 3 tysie. Żeby się upewnić, że silnik jest do remontu pojedź gdzieś na test kompresji. Jeżeli tylko jeden cylinder szwankuje (u mnie np. pękł pierścień), to można zrobić tylko ten jeden i nie rozbierać reszty głowic, ale problem w tym, że uszczelka musiałaby zostać niewymieniona bo jest wspólna dla wszystkich głowic. Z tym, że nie polecam oszczędzania na remoncie i lepiej zrób od razu porządny.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: [2.5]tds Problem z odpaleniem

Postprzez Krogulec » 23 lut 2010 13:54:57

Brak dzisiaj dobrych fachowców do diesli, albo poprostu warsztaty nie chcą robić. Jak byś poczytał różne tematy dotyczące remontu tego rodzaju silników to się dowiesz że mało osób jest zadowolonych z remontu i plują sobie w brodę, że nie kupili używanego motorka zamiast remontować.
Są warsztaty które robią przekładki i dają gwarancję (znam jeden we wrocku).
To tak na pocieszenie (zanim wydasz sporo grosza).
Krogulec
 

Re: [2.5]tds Problem z odpaleniem

Postprzez przemekcrx » 23 lut 2010 21:53:39

Ogólnie mechanicy Frontery omijają szerokim łukiem,mowa o dieslach
Pamiętam jak chciałem by podłączyli mi wężyki podciśnienia według schematu,który miałem przy sobie :to tak oczywiście nie ma problemu,dopóki nie otwarłem maski,jak zobaczył ile tam tego idzie to każdy oczy wywalił :shock: i podziękował :evil: ....
Na dzień dzisiejszy mechanicy patrzą by podłączyć auto pod kompa i powiedzieć co prawdopodobnie jest uszkodzone i Cię kasują za diagnozę :| ,ogólnie brak pojęcia....
Pamiętam jak mi auto nie chciało odpalać,pojechałem do mechanika i padła diagnoza silnik do wymiany bo nie chce palić,brak ciśnienia na tłokach,pojechałem do innego powiedział ;pompa śrot,a okazało się że zaworek w pompie się zaciął i nie trzymał ciśnienia paliwa :mrgreen:po wymianie zaworka autko paliło jak złoto,wymienili by wszystko po kolei,a to była drobnostka,na dzień dzisiejszy robię wszystko sam :D

Ja też wolałem kupić do swojej froty sprawdzony motor niż remontować....
a o 2.5 TDS nigdy nie słyszałem o dobrej opini...
Już raz taką wtope zaliczyłem remontując silnik,kasa wywalona tylko w błoto...
A tu kolega pisze że paliwko idzie w olej , to Ja na 1-wszym miejscu bym mu kompresje zbadał i wszystko by się wyjaśniło co mu dolega......
Frota 3.2 V6
Avatar użytkownika
przemekcrx
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1443
Obrazki: 1
Dołączył(a): 29 lip 2009 19:22:40
Lokalizacja: poland
Pochwały: 7
Województwo: nie mieszkam w Polsce
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: [2.5]tds Problem z odpaleniem

Postprzez Krogulec » 24 lut 2010 07:16:23

Racja, brak kompreji - motorek do wymiany.
Krogulec
 

Re: [2.5]tds Problem z odpaleniem

Postprzez jrzeuski » 24 lut 2010 08:37:00

Krogulec napisał(a):Brak dzisiaj dobrych fachowców do diesli, albo poprostu warsztaty nie chcą robić. Jak byś poczytał różne tematy dotyczące remontu tego rodzaju silników to się dowiesz że mało osób jest zadowolonych z remontu i plują sobie w brodę, że nie kupili używanego motorka zamiast remontować.

Tego silnika lepiej nie dawać do remontu mechanikowi, który go nie zna. Najlepiej poszukać warsztat, który się specjalizuje w tych silnikach (ja podzwoniłem po paru warsztatach i mi polecili kto się tym zajmuje w Trójmieście). Silniki VM były montowane w wielu modelach aut różnych producentów, (m.in. Chrysler, Jeep, Fiat, Alfa Romeo, Ford), ale zawsze jako uzupełnienie gamy silników własnej konstrukcji i dlatego żadne ASO nie chce tego tknąć nawet kijem. Tym niemniej w każdym większym mieście da się znaleźć mechanika, który już robił ten silnik a w mniejszych miejscowościach trzeba się rozejrzeć za mechaniorem-złotą rączką, najlepiej starej daty i z łbem na karku, to jest szansa, że sobie poradzi. Z tym, że trzeba się przygotować na spore koszty części i problemy z ich zdobyciem.

Natomiast nie zgadzam się, że lepiej kupić używany. Koszt kupna i swapu będzie podobny a gwarancji, że silnik zrobi więcej jak 1000km nikt nie da. Nadzieję na parę lat spokoju można mieć tylko po remoncie.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

2,5 TDS zapala i gaśnie

Postprzez Mefisto » 08 mar 2010 18:25:27

Witam. Od niedawna jestem posiadaczem Frotki 2.5TDS z 1998r. Do tej pory nie miałem z nią problemów. W dniu dzisiejszym odpaliłem silnik, wyjechałem na ulicę z garażu i koniec, silnik zgasł.
Odpalił dopiero po kilkakrotnym grzaniu świec ale pracował tylko kilkanaście sekund. Znowu zgasł i odpalił j.w. . Odpowietrzałem filtr jak w instrukcji i nic, leci czysty ON, sprawdziłem też spust wody z filtra, też nic, leci olej. Przeczytałem posty i jestem w kropce. Czy to może filtr paliwa czy coś inntego? Na tym co mam auto ma przejechane ok. 5tys. . Proszę o pomoc, to mój pierwszy disel i zerowe pojęcie o tych silnikach.
Mefisto
 

Re: 2,5 TDS zapala i gaśnie

Postprzez jrzeuski » 08 mar 2010 19:34:30

Obstawiam powietrze w paliwie. Dokładnie takie objawy miałem po przerdzewieniu przewodu paliwowego. Żeby wrócić pod dom podpompuj paliwo pompką pod maską a nie rozrusznikiem bo go zarżniesz jeśli najpierw nie padnie aku
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: 2,5 TDS zapala i gaśnie

Postprzez tadzikkasia » 08 mar 2010 19:51:59

Też miałem taki problem - u mnie skończyło się to wymianą filtra paliwa i do dzisiaj mam spokuj.
tadzikkasia
 

Re: 2,5 TDS zapala i gaśnie

Postprzez Mefisto » 08 mar 2010 20:11:02

Ok, więc zaczynam od wymiany filtra. Jeszcze tylko proszę o małą podpowiedź tzn. jak to zrobić. Czy filtr się wykręca i wstawia nowy, czy trzeba go jeszcze odpowietrzać ?
Mefisto
 

Re: 2,5 TDS zapala i gaśnie

Postprzez jrzeuski » 08 mar 2010 20:31:44

Jak nie nalejesz do filtra paliwa przed jego przykręceniem to będziesz musiał odpowietrzać i długo pompować ręcznie zanim odpalisz.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: [2.5]tds Problem z odpaleniem

Postprzez KAMIL 73 » 23 lis 2010 18:17:51

:wsciekly: Podłączę się pod temat . Mam problem z uruchomieniem taki jak wcześniej jeden kolega pisał że gaśnie kontrolka od świec żarowych a ta druga pomarańczowa miga, tak jakby nie widział immobilaizera, zdarza mi się tak 2razy na 3 odpalenia. Niedługo go wcale nie odpale. Jak zgasną obie pomarańczowe to odpala normalnie. Czy jest jakiś patent na to , może ktoś to już przerabiał ? A może w czym innym problem. Mam 2 kluczyki i na obydwóch objawy są takie same. :roll:
FROTKA W BAGNIE ZAPIER.....
FELGI SOBIE W BŁOCIE MOCZY
KU..A CO ZA DZIEŃ UROCZY
Avatar użytkownika
KAMIL 73
Starszy Zaglądacz
Starszy Zaglądacz
 
Posty: 90
Obrazki: 0
Dołączył(a): 19 maja 2010 21:42:11
Lokalizacja: KAŁUSZYN
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: [2.5]tds Problem z odpaleniem

Postprzez jrzeuski » 24 lis 2010 10:12:11

Mi też czasem immobilizer się nie odblokuje i kontrolka silnika miga. Próby odpalenia w takim stanie nie mają szans powodzenia. Na razie to się zdarza może raz na 200 odpaleń, więc się tym nie przejmuję, ale też już się zastanawiałem, co zrobię jak padnie na dobre.

Z tego co patrzyłem po schematach immobilizer to osobny układ (jeszcze nie wiem gdzie go szukać w aucie), który daje sygnał do kompa silnika (pin 43, niebiesko-czerwony kabel), więc obejście go wymaga jedynie ustalenia co to za sygnał. Prawdopodobnie to tylko prosta informacja poziomem napięcia czy blokada jest aktywna czy nie. Może to szwankuje (spróchniały kabelek?). Trzebaby zmierzyć co się dzieje na tym pinie, gdy kontrolka mruga a co gdy immo się odblokuje. Komp silnika znajdziesz pod nogami pasażera pod wykładziną. Powodzenia :4lk:
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: [2.5]tds Problem z odpaleniem

Postprzez KAMIL 73 » 24 lis 2010 17:03:35

:roll: Ok. dzięki więc nie zaszkodzi zajrzeć pod tą wykładzinę i sprzwdzić przynajmiej czy styki na kostkach są czyste i popsiukać kontakt-sprayem. Pewnie nie pomoże ale zawsze trzeba próbować. :beer:
FROTKA W BAGNIE ZAPIER.....
FELGI SOBIE W BŁOCIE MOCZY
KU..A CO ZA DZIEŃ UROCZY
Avatar użytkownika
KAMIL 73
Starszy Zaglądacz
Starszy Zaglądacz
 
Posty: 90
Obrazki: 0
Dołączył(a): 19 maja 2010 21:42:11
Lokalizacja: KAŁUSZYN
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: [2.5]tds Problem z odpaleniem

Postprzez szymi64 » 24 lis 2010 19:15:12

Mam 2 kluczyki i na obydwóch objawy są takie same. :roll:[/quote]
W tds miałem ten sam problem.Zamiana kluczyków nic nie dawała i tak wywalał bład imobilajzera.Z tego co się dowiadywałem trzeba odłą czyć imobilajzer ale to jest ingerencja w kompa i nikt się nie chciał podjąć.
szymi64
Bywalec
Bywalec
 
Posty: 107
Dołączył(a): 23 wrz 2010 08:49:51
Lokalizacja: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do 2.5 TDS



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość