Strona 1 z 1

[2.5] Maleją obroty po zatrzymaniu pojazdu.

PostNapisane: 12 lis 2011 21:48:11
przez jaro333
Witam.
Mam pytanie czy jest to normalne, jak jadę i włączę luz to przykładowo mam obroty silnika 1000 a jak się zatrzymam to spadają do 800 i trzęsie budą, a czasami jak włączę luz to falują 800- 1000, czy te 2.5 tds-y tak mają?

Re: Maleją obroty po zatrzymaniu pojazdu.

PostNapisane: 12 lis 2011 21:58:13
przez jrzeuski
Tak, przez chwilę po zejściu z obrotów na bieg jałowy komp silnika utrzymuje obroty na poziomie 1000, żeby wychłodzić turbinę. Ten czas zależy chyba od temperatury silnika (im wyższa, tym dłużej). Potem obroty spadają do 800 i to jest właściwy tryb jałowy. Jeśli telepie Ci budą, to może poduszki pod silnikiem padają?

Re: Maleją obroty po zatrzymaniu pojazdu.

PostNapisane: 12 lis 2011 22:01:27
przez jaro333
A jak jadę to falują na luzie po zatrzymaniu spadają do 800 też tak powinno być?

-- Dodano 12 lis 2011 22:14:41 --

Dzięki sprawdzę poduchy, bo na skrzyni faktycznie jest nisko ten bolec.

Re: Maleją obroty po zatrzymaniu pojazdu.

PostNapisane: 12 lis 2011 22:18:53
przez jrzeuski
U mnie jak stoję z górki na luzie i puszczę hamulec, to po ruszeniu obroty automatycznie wzrastają do 1000. W kompie silnika jest jakaś bardziej zaawansowana logika do sterowania tym. Także obrotami się nie przejmuj, ale znajdź czemu wibracje przenoszą się na budę. Nie powinny.

Re: Maleją obroty po zatrzymaniu pojazdu.

PostNapisane: 13 lis 2011 12:48:21
przez jaro333
Ile jest poduszek na silniku? widziałem, że na skrzyni jest jedna i jest tam taki bolec prowadzący i wydaje mi się, że za mocno jest to opadnięte bo stykają się te dwie części. Wielki jest problem wymiany tych na silniku? i ile miej więcej kosztuje kpl.

-- Dodano 13 lis 2011 12:53:10 --

Jeszcze jedna sprawa, jak spr. poduszkę na skrzyni zauważyłem, że zachlapana jest olejem podłoga w miejscu wyjścia z skrzyni na tylni most, widać, że podczas obracania się wału pryska olejem i robi się taki mokry pasek na podłodze i ramie, czy to coś poważnego czy ten typ tak ma?

Re: Maleją obroty po zatrzymaniu pojazdu.

PostNapisane: 13 lis 2011 14:01:16
przez jrzeuski
jaro333 napisał(a):Ile jest poduszek na silniku?
Dwie, przy wahaczach.
widziałem, że na skrzyni jest jedna i jest tam taki bolec prowadzący i wydaje mi się, że za mocno jest to opadnięte bo stykają się te dwie części.
To już wiesz skąd masz wibracje na budzie. Tam powinna być gumowa tuleja. U mnie też sparciała i się rozpadła, ale można tam wstawić dowolny kawałek gumy i będzie :>:
Wielki jest problem wymiany tych na silniku? i ile miej więcej kosztuje kpl.
Pojęcia nie mam, ale silnik trzeba będzie przynajmniej unieść a może nawet wyjąć całkowicie, żeby tam się dostać.
zauważyłem, że zachlapana jest olejem podłoga w miejscu wyjścia z skrzyni na tylni most, widać, że podczas obracania się wału pryska olejem i robi się taki mokry pasek na podłodze i ramie, czy to coś poważnego czy ten typ tak ma?
Pada uszczelniacz w reduktorze. Jeśli nie leje się mocno, to możesz to na razie olać tylko kontroluj poziom oleju w reduktorze.

Re: Maleją obroty po zatrzymaniu pojazdu.

PostNapisane: 13 lis 2011 14:20:08
przez jaro333
Poziom jest do tej bocznej śruby? ma lecieć czy paluch w otwór?

-- Dodano 13 lis 2011 14:21:05 --

A i jaki olej proponujesz w razie ubytków?

Re: Maleją obroty po zatrzymaniu pojazdu.

PostNapisane: 13 lis 2011 14:34:48
przez Trzeci
jaro333 napisał(a):Poziom jest do tej bocznej śruby? ma lecieć czy paluch w otwór?

-- Dodano 13 lis 2011 14:21:05 --

A i jaki olej proponujesz w razie ubytków?

Poziom na równym ma osiągać próg wlewu oleju czyli jak zaczyna sie przelewać to stop. Olej do reduktora http://www.valvoline.pl/index_jaki_olej.html

Re: Maleją obroty po zatrzymaniu pojazdu.

PostNapisane: 14 lis 2011 22:13:26
przez jaro333
Jednak coś z tymi obrotami jest nie tak, dziś spadały mi do około 600 raz nawet zgasł, jeszcze takiego zachowania silnika nie było, wiadomo trzęsło budą okropnie, falowanie po odpaleniu, czy czasami to nie jest pompa, nastawnik?

-- Dodano 14 lis 2011 22:14:51 --

Jednak coś z tymi obrotami jest nie tak, dziś spadały mi do około 600 raz nawet zgasł, jeszcze takiego zachowania silnika nie było, wiadomo trzęsło budą okropnie, falowanie po odpaleniu, czy czasami to nie jest pompa, nastawnik?