Witamy !



[2.5] Brak mocy nie wchodzi w obroty

[2.5] Brak mocy nie wchodzi w obroty

Postprzez abies » 21 lis 2012 20:52:26

Witam serdecznie,

mój pierwszy post i temat, więc w razie jakiś pomyłek przepraszam bardzo i proszę o wyrozumiałość admina;)

Mam problem ze swoją Frotą, silnik 2.5 Tds VM z 97 roku. Autko w ogóle nie wkręcało się na obroty i brakowało mocy, ale znalazłem informację, że to najprawdopodobniej czujnik zielony od temperatury po prawej stronie silnika do wymiany, i jeżdziłem tak przez parę dni, aż do momenty, gdy przy prędkości ok. 40 km wchodziłem po łuku w zakręt i nagle silnik zgasł i już nie chce zagadać w ogóle. Kręci i nic, nawet dymka nie puszcza, tak jakby paliwo w ogóle nie dochodziło. Poza tym w tych temperaturach co obecnie panują w Suwałkach :beer: Biegun Zimna, Autko bardzo słabo odpalało, albo w ogóle. I moje pytanie jest następujące, czy to przez ten czujnik zepsuty coś walneło z elektryką lub błedów na komputerze dużo narobiło, czy coś innego spowodowało, iż auto zgasło i nie chce gadać ? i ręce mi opadają również z tym odpalaniem w niskich temperaturach ;/;/;/
abies
 

Re: [2.5 TDS VM ] Problem z silnikiem

Postprzez lychasc » 25 lis 2012 21:31:04

Przekręć na zapłon sprawdź czy czasem kontrolka od świec żarowych zbyt długo się świeci. Jak tak to po prawej stronie silnika przy ścianie grodziowej masz 2 okrągłe wtyczki może one nie stykają i auto nie chce gadać. Ja tak miałem poprawienie pomogło a co do mocy i wkręcaniu się na obroty to pewnie masz tryb awaryjny i turbina nie dmucha musisz podpiąć auto pod kompa i sprawdzić który czujnik wywali.
https://www.youtube.com/user/lychasc
Lift 2'', Body lift 2", MT 32'', Dragnon 12000 LBS, Snorkel, Amortyzator skrętu, Mosty z froty B, Zderzak na bazie Calmini
Avatar użytkownika
lychasc
Nałogowiec Ekstremalny
Nałogowiec Ekstremalny
 
Posty: 405
Dołączył(a): 22 maja 2011 15:10:40
Lokalizacja: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [2.5 TDS VM ] Problem z silnikiem

Postprzez abies » 25 lis 2012 22:28:09

Autko odpaliło, okazało się - bezpiecznik spalony :dyskusja: , natomiast co do kontrolki świec żarowych świeci w niższych temperaturach dłużej. Z tym paleniem to mnie krew zalewa, będzie zaraz poniżej zera i autka już nie odpalę. Poradźcie co sprawdzać po kolei, najpierw zabiorę się za sprawdzenie układu, czy się nie zapowietrza.
abies
 

Re: [2.5 TDS VM ] Problem z silnikiem

Postprzez jrzeuski » 26 lis 2012 07:35:30

Musisz sprawdzić czy świece grzeją. Prąd ciągną? Widać to po wskaźniku napięcia. Jakie jest wtedy napięcie na fajkach? Zdejmij jedną i na niej mierz a reszta niech grzeje. Z wykręcaniem świec uważaj, ja właśnie ukręciłem gwint :cry2:

-- Dodano 26/11/2012 07:37 --

A turbina jest mechaniczna. Tryb awaryjny jest zrobiony na pompie lub przepustnicy.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: [2.5 TDS VM ] Problem z silnikiem

Postprzez abies » 26 lis 2012 14:38:35

ok, sprawdzę dziś świece, kupiłem nowy filtr paliwa, sprawdzę szczelność układu. dam znac co i jak. Dziś rano 5 stopni, a mielił i mielił i ledwo łapnął :(
abies
 

Re: [2.5 TDS VM ] Problem z silnikiem

Postprzez baxxx » 26 lis 2012 20:08:09

sprawdź kompresje
Avatar użytkownika
baxxx
Starszy Przesiadywacz
Starszy Przesiadywacz
 
Posty: 298
Dołączył(a): 23 sie 2012 09:55:13
Pochwały: 3
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.8TDI Sport 1995-1996

Re: [2.5 TDS VM ] Problem z silnikiem

Postprzez abies » 26 lis 2012 21:33:54

Kompresja sprawdzana, jest w porządku. Tryb awaryjny mam dalej, pompa była regenerowana oraz ustawiana 2 miesiące temu, więc stawiam na przepustnicę
abies
 

Re: [2.5 TDS VM ] Problem z silnikiem

Postprzez rakol » 30 lis 2012 22:17:48

sprawdz czy w pompie jest paliwo bo jak mialem ten silnik to lapal powietrze poliwo niby szlo do filtra ale do pompy nie bardzo musialem wymienic wszystkie wezyki i zaworek na pompie ten z przodu pompy co jest na zasilaniu i ten 2 co jest od strony rurek do wtryskow on jest cisnieniowy i puszcza nadmiar paliwa powrotem :stop1: i jeszcze polecam sprawdzic czy nie spalil ci sie wtrysk sterujacy jak nie chce zapalic a kreci
rakol
 

Re: [2.5 TDS VM ] Problem z silnikiem

Postprzez kolasz » 01 gru 2012 09:41:40

spróbuj rano odpompować pompka paliwo
EKIPA ŚLĄSKA
Avatar użytkownika
kolasz
Maniak
Maniak
 
Posty: 461
Obrazki: 1
Dołączył(a): 20 kwi 2009 21:00:38
Lokalizacja: sosnowiec
Pochwały: 2
Województwo: Śląskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: [2.5 TDS VM ] Problem z silnikiem

Postprzez jrzeuski » 01 gru 2012 13:04:44

A ma ktoś pomysł co to może być jak na zimnym nie idzie odpalić bez długiego kręcenia aż prawie ropa rurą wydechową się wylewa a świeczki po wyjęciu rozgrzewają się ładnie prawie do białości (trzy, bo czwartej wyjąć nie mogę, gdyż gwint się ukręcił i jest odpięta, bo robi zwarcie)? Na ciepłym pali na dotyk. Jak już zaskoczy wreszcie na zimnym to od razu wszystkie 4 gary i równo pracuje. Moc w normie. Mnie już ręce opadły i myślę coby to zepchnąć w przepaść, bo jak przyjdzie mróz to do wiosny nie odpalę :cry2:
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: [2.5 TDS VM ] Problem z silnikiem

Postprzez RudeBoy » 01 gru 2012 13:32:50

kompresje zmierz
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: [2.5 TDS VM ] Problem z silnikiem

Postprzez kolasz » 01 gru 2012 13:37:31

miałem to samo jak ostatnia świeca nie działa bo nie było styku na fajce
EKIPA ŚLĄSKA
Avatar użytkownika
kolasz
Maniak
Maniak
 
Posty: 461
Obrazki: 1
Dołączył(a): 20 kwi 2009 21:00:38
Lokalizacja: sosnowiec
Pochwały: 2
Województwo: Śląskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: [2.5 TDS VM ] Problem z silnikiem

Postprzez jrzeuski » 01 gru 2012 14:37:59

No właśnie ta ostatnia nie działa! A nie mogę jej wymienić przez ten zerwany gwint :( Ale czemu akurat ta ostatnia ma takie znaczenie? Przecież na 3 powinien też odpalać bez problemu. Zresztą jak już silnik zaskoczy, to ten czwarty gar od razu pracuje.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: [2.5 TDS VM ] Problem z silnikiem

Postprzez kolasz » 01 gru 2012 15:12:19

http://dawmar-narzedzia.pl/shop/zestaw- ... -5027.html


to napraw gwint ja naprawiałem w benzynie
EKIPA ŚLĄSKA
Avatar użytkownika
kolasz
Maniak
Maniak
 
Posty: 461
Obrazki: 1
Dołączył(a): 20 kwi 2009 21:00:38
Lokalizacja: sosnowiec
Pochwały: 2
Województwo: Śląskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: [2.5 TDS VM ] Problem z silnikiem

Postprzez jrzeuski » 01 gru 2012 20:06:45

A masz pomysł jak wyciągnąć świecę? Wykręciła się tylko końcówka (ta, na którą się klucz nakłada) a reszta dalej siedzi i ani drgnie :(
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: [2.5 TDS VM ] Problem z silnikiem

Postprzez brum » 01 gru 2012 20:20:44

Przyspawać do niej coś i podgrzać, wtedy powinno wyjść.
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [2.5 TDS VM ] Problem z silnikiem

Postprzez jrzeuski » 01 gru 2012 20:48:50

brum napisał(a):Przyspawać do niej coś i podgrzać, wtedy powinno wyjść.
Po pierwsze to czwarty cylinder, więc nie ma jak tam podejść bez wyjmowania silnika albo wyjęcia maski i wypatroszenia elektryki, podciśnień i przewodów paliwowych, bo to wszystko tam obok idzie :( Zdjąłem pokrywę zaworów, ale dalej nie było dobrego dostępu. Może jakby zdemontować jeszcze koniki, ale nie sądzę.

Po drugie, widziałeś kiedyś świecę żarową? To zupełnie inna konstrukcja niż świeca zapłonowa i nie wiem do czego by tam się można przyspawać. Najprościej byłoby chyba wymienić całą głowicę cylindra. Przy okazji uniknąłbym problemu ewentualnej naprawy gwintu w niej, bo z jakiegoś powodu świeca utknęła i dlatego zerwałem w niej gwint. Głowicę wymieniłbym sam (tylko klucz dynamometryczny i nasadkę spline musiałbym zdobyć) a oddanie Froty do warsztatu specjalizującego się w naprawach mocowań świec by pewnie sporo kosztowało, bo sam widzę, że to nie jest banalna robota.

@Kolasz: myślisz, że sterownik świec wie, że jedna świeca padła (zmiana obciążenia) i daje mniej prądu? Bo jakby o wiele słabiej wskaźnik napięcia reagował a powinien najwyżej 25%. Na razie odpalam po dwukrotnym nagrzaniu świec do odcięcia, więc tak z dobrą minutę je grzeję zanim zapuszczę rozrusznik i na razie to nieźle skutkuje, bo łapie po kilku obrotach. Ale jak nie zaskoczy, to potem mam 2-3 minuty kręcenia, bo go zalewa.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: [2.5 TDS VM ] Problem z silnikiem

Postprzez kolasz » 01 gru 2012 21:11:10

do świec idą dwa kable są połączone parami
na wskaźniku nie było widac różnicy że jedna nie grzeje
EKIPA ŚLĄSKA
Avatar użytkownika
kolasz
Maniak
Maniak
 
Posty: 461
Obrazki: 1
Dołączył(a): 20 kwi 2009 21:00:38
Lokalizacja: sosnowiec
Pochwały: 2
Województwo: Śląskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: [2.5 TDS VM ] Problem z silnikiem

Postprzez jrzeuski » 01 gru 2012 21:43:14

kolasz napisał(a):do świec idą dwa kable są połączone parami
A dokładnie to grubym kablem od bezpiecznika pod maską do przekaźnika świec, który w środku ma przekaźnik elektryczny z cewką sterowaną elektroniką. Przekaźnik ma dwa wyjścia zmostkowane ze sobą i stamtąd nieco cieńszymi kablami prąd idzie poprzez złącze bezpośrednio do świec. Każdy kabel rozgałęzia się na 2 świece, ale nie wiem czy w złączu czy gdzieś w wiązce.
na wskaźniku nie było widac różnicy że jedna nie grzeje
A u mnie przy grzaniu świec wskaźnik teraz ledwo drgnie w dół. A wcześniej co najmniej o pół kreski spadał :?
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: [2.5 TDS VM ] Problem z silnikiem

Postprzez abies » 03 gru 2012 21:59:04

na razie zlokalizowałem wywaloną uszczelkę pod głowicą ostatnią, płyn ucieka w szybkim tempie. z paleniem to dopiero jutro będę szukał dokładnie przyczyny, u mnie tak samo jest, że mieli mieli ale jak załapię to tak delikatnie ledwo się wkręca na obroty przytrzymując jeszcze mieleniem rozrusznika, ale jak zaskakuje to od razu równo i ładnie pracuje.

-- Dodano 03 gru 2012 22:01:36 --

a i przy grzaniu to nie zauważyłem aby wskazówka od ładowania opadała, albo może nie zauważyłem , bo może delikatnie opadła, ale raczej przy pięciokrotnym podgrzewaniu świec, pewnie byłoby widać.

-- Dodano 04 gru 2012 22:31:07 --

Dziś - 9 u nas i autko nie zagadało, świece grzałem 10 razy specjalnie sprawdzając czy opada wskazówka od ładowania i nic, stała w miejscu. Poza tym autko mieliło i łapiąc za każdym obrotem wału.
abies
 

Następna strona

Powrót do 2.5 TDS



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron