Witamy !



[2.5] Spadek cisnienia oleju, siwy dym

[2.5] Spadek cisnienia oleju, siwy dym

Postprzez Jake » 17 mar 2015 19:35:57

No to stało się.
Duma z z tego, ze moj przeklinany przez wszystkich TDS działa pięknie i niezawodnie trwała ok dwa miesiace, czyli od zakupu auta do dzis.
Wracajac z pracy na swiatlach tuz przed domem zobaczyłem w lusterku monstrualnych rozmiarów obłok dymu za soba. Zaniepokojony spojrzałem na deske rodzielcza. Cisnienie oleju pomiedzy czerwona a pierwsza biala kreska. Musialem dojechac na parking pod domem, moze 500m. Zgasilem auto, maska w góre, bagnet - ok 2mm ponizej minimalnej kreski. Ostatnio gdy sprawdzalem olej ok tydzien temu był powyzej polowy odleglosci miedzy kreskami.
Standardowe typowania to:
-UPG
-pierścionki
-turbo (ale czy wtedy tak gwaltowanie spadloby cisnienie oleju?)
Nie wiem co z tym fantem robic. Czy moge po dolaniu oleju w takim stanie podjechac do mechanika czy jesli nie chce dobic motoru, to w gre wchodzi tylko holowanie?
Nie wiem, za ktory scenariusz trzymac kciuki, wszystkie wydaja sie rownie złe...
Isuzu Trooper 3.1D 1997
Toyota 4-Runner 3.0V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Starszy Guru
Starszy Guru
 
Posty: 979
Dołączył(a): 20 sty 2015 01:39:51
Lokalizacja: Kraków
Pochwały: 10
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: Spadek cisnienia oleju, siwy dym

Postprzez Semir » 17 mar 2015 19:39:36

A pali ci się kontrolka oleju czy nie.
EKIPA ŚLĄSKA
Obrazek
Avatar użytkownika
Semir
Alchemik
 
Posty: 4249
Obrazki: 0
Dołączył(a): 08 kwi 2011 11:38:11
Pochwały: 17
Województwo: Śląskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Spadek cisnienia oleju, siwy dym

Postprzez Jake » 17 mar 2015 20:04:34

Nie pali sie, ale nie polegalbym na tym, 2 inne na pewno maja przepalone zaroweczki, nie mialem jeszcze czasu wyjac licznika i powymieniac. Nie pamietam czy kontrolka oleju swieci sie przy odpalaniu. Na pewno wskaznik pokazał skrajnie niskie cisnienie i zniknelo sporo oleju.
Ostatnio edytowano 17 mar 2015 20:12:10 przez Jake, łącznie edytowano 2 razy
Isuzu Trooper 3.1D 1997
Toyota 4-Runner 3.0V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Starszy Guru
Starszy Guru
 
Posty: 979
Dołączył(a): 20 sty 2015 01:39:51
Lokalizacja: Kraków
Pochwały: 10
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: Spadek cisnienia oleju, siwy dym

Postprzez Semir » 17 mar 2015 20:09:23

Musisz obadać przez co olej mógł zniknąć. Wskaźnik na desce może szaleć u mnie szaleje.
Jak ja dopytywałem to jak kontrolka się nie zapaliła to nie powinno się nic stać
Uzupełnij olej i sprawdź czujnik oleju.
EKIPA ŚLĄSKA
Obrazek
Avatar użytkownika
Semir
Alchemik
 
Posty: 4249
Obrazki: 0
Dołączył(a): 08 kwi 2011 11:38:11
Pochwały: 17
Województwo: Śląskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Spadek cisnienia oleju, siwy dym

Postprzez kki » 17 mar 2015 20:22:10

Żaróweczkę sprawdzisz przekręcając kluczyk w stacyjce (nie odpalając) powinna się zapalić m.in. kontrolka akumulatora, oleju, wskaźnik zbiornika paliwa, itd...
kki
Zaglądacz
Zaglądacz
 
Posty: 52
Dołączył(a): 21 lut 2014 18:09:52
Pochwały: 3
Województwo: Lubuskie
Samochód: Frontera A 2.8TDI Long 1995-1996

Re: Spadek cisnienia oleju, siwy dym

Postprzez Jake » 17 mar 2015 20:34:54

Tak, to oczywiste. Po prostu teraz siedzac w domu, nie pamietam czy kontrolka oleju sie zapalała. Wiem napewno, ze zaroweczki od u. hamulcowego, 4x4 sa spalone.

EDIT:
Kontrolka cisnienia sprawna, podczas jazdy nie paliła. Dolałem 2litry oleju, był problem z odpaleniem, najpierw rozrusznik nie miał siły zakręcić wałem, jakby zblokowany (przytarty pierscien? woda w cylindrze?), potem z trudem odpalił, ciśnienie oleju ok 2,5 bar. Poprosilem znajomego o podprowadzenie do warsztatu. Najpierw przejechalem kawalek, ale tracił moc i cisnienie spadło ponizej 1,5 bar. Zgasiłem i pod warsztat dojechałem juz na holu. Zobaczymy co mi jutro powiedza. Najgorzej, ze pilnie potrzebuje auta na piatek...
Mam nadzieje, ze to UPG...
Isuzu Trooper 3.1D 1997
Toyota 4-Runner 3.0V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Starszy Guru
Starszy Guru
 
Posty: 979
Dołączył(a): 20 sty 2015 01:39:51
Lokalizacja: Kraków
Pochwały: 10
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: [2.5] Spadek cisnienia oleju, siwy dym

Postprzez jrzeuski » 18 mar 2015 09:14:04

To nie UPG :glaszcze: Stawiam, że poleciały pierścienie na którymś tłoku, bo miałem to samo. Jakby co to mam w zapasowym silniku tłoki z pierścieniami w lux stanie. Pytanie czy tuleja cylindrowa nie porysowana. Tuleje też mam, ale musiałbym je wybić z bloku a podobno to się rzadko udaje, bo pękają.

PS. Ten warsztat robił już silniki VM? Bo jak nie to pewnie się podda od razu jak zobaczy co to za stwór. Jak nie będą przestrzegać momentów dokręcenia śrub głowic, to mogą narobić więcej szkód.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: [2.5] Spadek cisnienia oleju, siwy dym

Postprzez Jake » 18 mar 2015 11:52:18

Pierscien byl moim drugim typem zaraz po UPG
ale chyba wychodzi na to, ze to UPG albo ktoraś z głowic poleciała.
Pali olej, dymi i przewala cisnienia do ukladu chlodzenia. Po 30s pracy na zimnym, weze sa sztywne, a po odkreceniu korka zbiorniczka z plynem jest odglos jak spuszczenie powietrza ze sprezarki.
Mechanik spojrzał sie na na silnik krzywo i stwierdzil, ze srednio oplaca sie remont tego. Powiedzial, ze koszty ok 2000zł i raczej bardziej oplacaloby sie swapowac silnik... Jedyne co moim zdaniem wchodzi w gre to 2.8 albo 3.1 z Montka. Pytanie jak z kosztami i problemami przy takiej robocie.
Isuzu Trooper 3.1D 1997
Toyota 4-Runner 3.0V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Starszy Guru
Starszy Guru
 
Posty: 979
Dołączył(a): 20 sty 2015 01:39:51
Lokalizacja: Kraków
Pochwały: 10
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: [2.5] Spadek cisnienia oleju, siwy dym

Postprzez jrzeuski » 18 mar 2015 12:00:43

No jeśli masz spaliny w wodzie, to faktycznie głowica lub uszczelka. Głowic kilka też mam, kompletnych z zaworami, plug'n'play. Uszczelkę całą też mam (występują też uszczelki osobne pod każdą głowicę, wtedy roboty mniej z wymianą, sprawdź jaką masz). Także zdecyduj czy wolisz płacić mechanikowi 2 koła czy kupić sobie klucz dynamometryczny oraz graty ode mnie i samemu przywrócić silnik do zdrowia w jedno popołudnie na parkingu pod blokiem (chyba, że będzie padać, to jakiś garaż potrzebny albo parking podziemny).
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: [2.5] Spadek cisnienia oleju, siwy dym

Postprzez brum » 18 mar 2015 12:18:15

Swap na isuzu to lekką ręką 3 tyś
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [2.5] Spadek cisnienia oleju, siwy dym

Postprzez jrzeuski » 18 mar 2015 13:38:21

brum napisał(a):Swap na isuzu to lekką ręką 3 tyś
Ja myślę, że sporo więcej, bo skrzynię też by trzeba wymienić. Isuzu nie ma komputera, ale za to kupę podciśnień i tę gruchę na wydechu, więc taka przeróbka to sporo zabawy. Podejrzewam, że mocowanie łap też by było do przespawania na ramie. Ale rozumiem że mechanik cierpi na brak klientów i chciałby złapać większą robotę :D
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: [2.5] Spadek cisnienia oleju, siwy dym

Postprzez Jake » 18 mar 2015 13:59:24

jrzeuski: Kusisz do takiego rozwiazania, chociaz troche sie obawiam. UPG zmieniałem w zyciu dwa razy. Raz w banalnie prostym silniku Skody 136 - blok X136B. Drugi raz w Ursusie C330. Czy TDS-ie tez jest to tak proste? Skad astronomiczna cena w serwisie? Rozumiem, ze musza zarabiac, ale 2k zł?

brum: Z wliczona w to cena za motor? Nie brzmi zaporowo. Byle zmieniac na lepsza, bardziej niezawodna jednostke.
Isuzu Trooper 3.1D 1997
Toyota 4-Runner 3.0V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Starszy Guru
Starszy Guru
 
Posty: 979
Dołączył(a): 20 sty 2015 01:39:51
Lokalizacja: Kraków
Pochwały: 10
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: [2.5] Spadek cisnienia oleju, siwy dym

Postprzez jrzeuski » 18 mar 2015 14:21:13

Zmiana UPG jest dość prosta. Potrzeba tylko paru narzędzi:
- nasadki spline (bodajże 11 i 13, musiałbym sprawdzić jak będę w garażu) do odkręcenia głowic
- rurowy (ew. oczkowy) klucz 28 do wykręcenia wtrysków (bo inaczej nie da się dojść do śrub pod nimi)
- nasadka 10 do odkręcenia magistrali wodnej (można ją zostawić, ale wtedy wszystkie 4 głowice trzeba zdejmować razem)
- nasadka 12 do odkręcenia magistrali olejowej oraz obu kolektorów (są przykręcone do szpilek wystających z głowic, czasem odkręci się nakrętka a czasem wykręci szpilka, lepiej jak wykręcą się szpilki, bo wtedy nie trzeba odsuwać kolektorów, żeby je zdjąć z głowic, co ma znaczenie jak silnik nie jest wyjęty spod maski)
- torx (T30 bodajże) do zrzucenia pokrywy zaworów
- śrubokręt do odkręcenia opasek trzymających odmę i węże z wodą.

Do złożenia wszystkiego z powrotem potrzebny jest klucz dynamometryczny, żeby dokręcić właściwie głowice. Rozrząd jest w bloku, więc nic nie trzeba ustawiać. Właśnie składam z dwóch silników jeden, żadna filozofia.

PS. Czy 2.8 jest lepszy to można długo polemizować, jak się posypie to naprawa tania nie będzie.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: [2.5] Spadek cisnienia oleju, siwy dym

Postprzez Jake » 22 mar 2015 02:12:54

Bardzo dziekuje, za wyczeprujacy opis. Nasuwa mi sie kilka pytan:
-Każdą z głowic przed ponownym montazem nalezy splanowac, prawda?
-Jakie sa wartosci grubosci uszczelki dla kolejnych szlifów?
-Cztery osobne uszczelki czy jedna wspólna?
Czy dodatkowo przy tej okazji nalezy cos zrobic? Na pewno warto dac nowe uszczelki pod kolektory. Czy o czyms waznym powinienem jeszcze pamietac? Po zakupie auta w obiegu chłodzenia był straszny syf z wytraconym kamieniem kotłowym, mniemam, ze to moglo doprowadzic do uszkodzenia UPG, czy jestem w stanie jakos oszacowac czy cala jednostka nie jest zawalona lub skorodowana od fatalnego chłodziwa? A rozumujac szerzej - jak ocenic czy aktualny motor VM wart jest tego, by wrzucic w niego chocby jedna dodatkowa zlotówke czy od razu korzystajac z okazji wymienic go na cos nowego?
Duzo dylematow i niepewnosci, a zalezy mi, zeby przywrocic auto do stanu uzywalnosci jak najszybciej. Musze w koncu podjac jakas decyzje i zaczac działac. Jesli bede musial - pogodze sie z wiekszymi wydatkami teraz, o ile zaprocentuje to w przyszlosci.
Isuzu Trooper 3.1D 1997
Toyota 4-Runner 3.0V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Starszy Guru
Starszy Guru
 
Posty: 979
Dołączył(a): 20 sty 2015 01:39:51
Lokalizacja: Kraków
Pochwały: 10
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: [2.5] Spadek cisnienia oleju, siwy dym

Postprzez jrzeuski » 22 mar 2015 07:40:46

Jake napisał(a):-Każdą z głowic przed ponownym montazem nalezy splanowac, prawda?
Jeśli silnik był przegrzany to tak. Ja to sobię daruję, bo koszta spore a głowic mam sporo :)
-Jakie sa wartosci grubosci uszczelki dla kolejnych szlifów?
W sklepie będą wiedzieć
-Cztery osobne uszczelki czy jedna wspólna?
Jak osobne, to można wymieniać bez zrzucania pozostałych głowic.
Czy dodatkowo przy tej okazji nalezy cos zrobic? Na pewno warto dac nowe uszczelki pod kolektory.
Wcale nie na pewno. Jeżeli nie są pęknięte (są metalowe) to mogą zostać. Uszczelki pod kolektory też mogą być osobne do każdego otworu (takie mam w zapasowym silniku) albo jedna wspólna (taką miałem we Frocie).
Po zakupie auta w obiegu chłodzenia był straszny syf z wytraconym kamieniem kotłowym, mniemam, ze to moglo doprowadzic do uszkodzenia UPG, czy jestem w stanie jakos oszacowac czy cala jednostka nie jest zawalona lub skorodowana od fatalnego chłodziwa?
U mnie też jest trochę kamienia na ściankach kanałów wodnych, ale uszczelka cała i żadnych strat w bloku nie widać.
A rozumujac szerzej - jak ocenic czy aktualny motor VM wart jest tego, by wrzucic w niego chocby jedna dodatkowa zlotówke czy od razu korzystajac z okazji wymienic go na cos nowego?
Rozebrać na części pierwsze i obadać. To samo wypadałoby zrobić z silnikiem kupionym do swapa, o ile nie ma nic pewnego o jego historii.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: [2.5] Spadek cisnienia oleju, siwy dym

Postprzez Jake » 25 mar 2015 23:53:16

Zdecydowalem sie, ze o ile bedzie sie dało to reanimuje TDS'a. Bylem zadowolony z tego silnika, mocy miał dosc, pracowal ladnie. Kazdy motor moze kiedys wypluć UPG i raz mozna mu to wybaczyc. Jesli juz swapowac to 3,1 z Montka, a znalezc taki pewny silnik w dobrym stanie nie tak łatwo, calego Montka po dzwonie czy zjedzonego przez rdze jeszcze trudniej, zwlaszcza w rozsadnych pieniadzach. Kontakotwałem sie z wedkarzem, niestety na razie ma kolejke zlecen, umowilem sie wstepnie na po swietach. Mam nadzieje, ze uda mu sie ozywic Frotke. Za bardzo zalezy mi na trwalosci naprawy, zebym sam eksperymentował na podwórku i uczyl sie na wlasnych bledach. Na razie niestety musze chyba pocierpiec bez samochodu...
Isuzu Trooper 3.1D 1997
Toyota 4-Runner 3.0V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Starszy Guru
Starszy Guru
 
Posty: 979
Dołączył(a): 20 sty 2015 01:39:51
Lokalizacja: Kraków
Pochwały: 10
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd


Powrót do 2.5 TDS



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość