Strona 1 z 1

[2.5TDS] Kopci na czarno

PostNapisane: 17 mar 2017 19:48:08
przez gelek79
Witam, mam problem z moją frotą, otóż maszyna przy dodaniu gazu strasznie kopci na czarno. Wymieniłem końcówki wtrysków, wymieniłem przepływomierz bo wskazywał błędną temperaturę, egr mam zaślepiony, dodam że zrobiło się to z dnia na dzień, wtrysk jeden lał, są nowe końcówki.
Jak ściągnąłem dolot do turbo to przestaje ale nie ma mocy, tak samo jest jak odepnę przepływomierz,
Co jest jeszcze odpowiedzialne za dawkowanie paliwa, bo zużycie mu wzrosło jakies 4-5l. na 100km. Oleju w silniku nie ubywa zrobiłem tak ok 3tyś. km. Dzięki za pomoc

Re: [2.5TDS] Kopci na czarno

PostNapisane: 17 mar 2017 22:30:19
przez jrzeuski
Sprawdź czujnik temperatury silnika (3 głowica) i paliwa (w filtrze) oraz czy wszystkie wtyczki z pompy są dobrze wpięte.

Re: [2.5TDS] Kopci na czarno

PostNapisane: 20 mar 2017 09:29:38
przez gelek79
Kostki sprawdziłem, przepływka wymieniona, czujnik temperatury nowy, ręce mi opadają kopci jak cholera normalnie paliwo nie spalone, w ciągniku tak miałem ale tam ściąga sie dekiel od pompy, przykręca się dawke i sprawa załatwiona a tu nie wiem co dalej sprawdzać

Re: [2.5TDS] Kopci na czarno

PostNapisane: 20 mar 2017 09:43:16
przez jrzeuski
Jak odepniesz turbo to nie dymi na czarno? Powinno właśnie wtedy dymić. Dawkę reguluje komp, mogło się coś zepsuć w pompie :glaszcze:

Re: [2.5TDS] Kopci na czarno

PostNapisane: 20 mar 2017 11:28:02
przez gelek79
jak odepne turbo to nie dymi na czarno,ale mocy nie ma, zastanawia mnie jeszcze czy nie jest przyspieszony zapłon jest jakaś regulacja na pompie, bo chodzi tak głośniej właśnie jakby miał przyspieszony zapłon.

jak ją kupiłem była w trybie awaryjnym, wykasowaliśmy błęda i wróciła do żywych powyżej 2000, ale zaczęła poddymiać jak się gazu dało ale nie tak jak jest teraz, podepnę ją jeszcze raz pod kompa i zobaczę co pokaże,

Re: [2.5TDS] Kopci na czarno

PostNapisane: 20 mar 2017 13:55:58
przez jrzeuski
gelek79 napisał(a):jak odepne turbo to nie dymi na czarno,ale mocy nie ma
Po wypięciu węża z intercoolera powinna dymić jak parowóz po depnięciu gazu z braku dostatecznej ilości powietrza do spalenia podawanej do cylindrów ropy. Na logikę powinna Ci więc dymić jeszcze bardziej a wręcz się zalać. A na pewno wtryski już nie leją? Wtrysk sterujący jest sprawny? Może turbo dmucha za słabo? Wastegate w ogóle pracuje? (ta dźwignia z zaworem przy turbinie, od strony silnika)

Re: [2.5TDS] Kopci na czarno

PostNapisane: 20 mar 2017 17:45:42
przez gelek79
Ja odpinałem przepływomierz wtedy chyba turbo nie chodzi? Tego sterowania nie jestem pewny, a jak odepne przepływomierz też kopci ale do 2tyś. Potem przestaje. Zobacze jeszcze jak piszesz z turbo

wtryski robiłem w tamten czwartek jestem ich pewny sterujący był też sprawdzany

Ściągnąłem, rure z intercoolera prawie zdechł tyle paliwa dostał może mi turbo pada

Re: [2.5TDS] Kopci na czarno

PostNapisane: 20 mar 2017 19:17:14
przez jrzeuski
gelek79 napisał(a):Ja odpinałem przepływomierz wtedy chyba turbo nie chodzi?
To jest zwykła mechaniczna turbina, nie ma żadnej elektroniki ani sterowania. Na niskich obrotach nie doładowuje, potem się rozpędza i dmucha coraz bardziej wraz z obrotami i obciążeniem aż do momentu, gdy zawór WG się otwiera i puszcza część spalin bokiem, żeby turbina nie przeładowywała.
Ściągnąłem, rure z intercoolera prawie zdechł tyle paliwa dostał może mi turbo pada
Ale na wolnych obrotach też tak kopci? Turbo nie ma wówczas znaczenia, czy dolot jest rozpięty czy nie silnik na wolnych powinien pracować tak samo. Różnica się robi dopiero tak od 2000obr., gdy turbina powinno zacząć doładowywać a dmucha w atmosferę, bo dolot rozpięty. Albo turbina się w ogóle nie rozkręca i wtedy też silnik nie dostaje dość powietrza, więc kopci. Jeżeli wąż od IC do silnika robi się twardy, gdy na luzie wkręcisz silnik na 3-3,5tys. obr. to problem nie tkwi w turbinie tylko w paliwie. Wtryski są do bólu proste i czysto mechaniczne, mają się otwierać przy określonym ciśnieniu i zamykać jak spadnie. Cała magia tkwi w pompie i jej sterowaniu. Kluczowy jest tu odczyt z wtrysku sterującego, bo z niego komputer silnika oblicza, ile paliwa trafiło do cylindrów (zakłada, że każdy dostaje tyle samo co pierwszy, bo wszystkie wtryski mają takie same parametry). Na pewno wtyczka jest dobrze wpięta? Ona się lubi wypinać, zwłaszcza jeśli zgubił się drucik zatrzasku. To ta brązowa, znajdziesz ją idąc po przewodzie od pierwszego wtrysku. Oprócz niej jest jeszcze biała, dobrze widoczna z lewego nadkola jak odchylisz gumę. Nie pamiętam za co odpowiada, ale też jest bardzo istotna. Aha i wtyczki mają być wpięte do gniazd o tym samym kolorze. Każda ma inny, choć kształt ten sam.

Re: [2.5TDS] Kopci na czarno

PostNapisane: 20 mar 2017 19:50:27
przez gelek79
Po ściągnięciu węża od intercolera chodzi normalnie dopiero po przygazówce zaczyna pluć ropą koloru ciemno szarego, wtrysk jest wpięty bo sam go zakładałem, facet sprawdzał w firmie co końcówki wymieniali i je ustawiali że jest cewka w nim sprawna, teraz jak go po woli rozpędzam to nie dymi, dopiero jak mu przycisne to leci czarny dym, tak jakby powietrza za mało miał- filtr nowy.

Re: [2.5TDS] Kopci na czarno

PostNapisane: 20 mar 2017 20:04:32
przez cinek1983059
jak to :niewiem: diesel przecież musi kopcić :D

Re: [2.5TDS] Kopci na czarno

PostNapisane: 20 mar 2017 20:20:36
przez slawek50
gelek79 napisał(a):Po ściągnięciu węża od intercolera chodzi normalnie dopiero po przygazówce zaczyna pluć ropą koloru ciemno szarego, wtrysk jest wpięty bo sam go zakładałem, facet sprawdzał w firmie co końcówki wymieniali i je ustawiali że jest cewka w nim sprawna, teraz jak go po woli rozpędzam to nie dymi, dopiero jak mu przycisne to leci czarny dym, tak jakby powietrza za mało miał- filtr nowy.

U mnie było podobnie i co było sprawdzić wszystkie gumy od turbiny u mnie była dziurawa :killer: :killer: :killer: , to takie kolanko chyba kąt 100 st.albo zsunęła się z turbiny radzę sprawdzić same ściągnięcie gumy od IC może nie dać pełnej diagnozy.

Re: [2.5TDS] Kopci na czarno

PostNapisane: 20 mar 2017 21:44:44
przez gelek79
W wolnej chwili przeglądne przewody największa zadyma jest przy dodaniu gazu czarno że hej

2.5 tds brak mocy, kopci...

PostNapisane: 20 mar 2017 22:26:39
przez pinowak85
witam.
Sprawa wygląda następująco, zrobiłem regeneracje głowic, wymiana popychaczy, szklanek, wałka i auto nie ma mocy. Wkręca się gdzieś max do 2000-2500 obr, prędkość max 80km/h. Turbina chodzi, węże pompuje. Wymieniony był też jeden wtrysk. Auto praktycznie cały czas kopci. czy może byc to wina wtrysku sterującego lub przepływomierza? ktoś m0że miał podobną sytuacje. Dodam że auto prawie wogóle nie reaguje na dodanie gazu.

-- 23 mar 2017 21:39:21 --

Witam i coś kolega stwierdził?

Re: [2.5TDS] Kopci na czarno

PostNapisane: 25 mar 2017 20:47:15
przez kajjman
Kolego Pinowak85 sprawdź czy kable od wtrysku sterującego są całe miałem taki przypadek ,że wtyczka była naderwana i trzymała się tylko na izolacji i objawy były takie jak w twoim aucie ( zanim znalazłem usterkę to trochę siwych włosków przybyło).
Kolego Gelek 79 sprawdź , czy przelewy masz drożne , takie objawy dają zatkane przelewówki , wtedy dawka paliwa jest niewłaściwa . Warto zmienić wszystkie kosz przewodu około 6zł za metr .

Re: [2.5TDS] Kopci na czarno

PostNapisane: 27 mar 2017 20:23:23
przez slawek50
gelek79 napisał(a):W wolnej chwili przeglądne przewody największa zadyma jest przy dodaniu gazu czarno że hej

Zwłaszcza pod górkę. Tak było u mnie. A zwróciłeś uwagę że podczas jazdy i przygazowania nie jest głośniej tak od str. pasażera bo ja turbinę słyszałem w kabinie.Zatrzymałem się otwieram maskę niby cisza, na zewnątrz niby ok.Wsiadam jadę i znowu dziwne odgłosy od str. pasażera okazało się j.w. sparciały wąż turbiny.

-- 27 mar 2017 20:29:21 --

pinowak85 napisał(a):witam.
Sprawa wygląda następująco, zrobiłem regeneracje głowic, wymiana popychaczy, szklanek, wałka i auto nie ma mocy. Wkręca się gdzieś max do 2000-2500 obr, prędkość max 80km/h. Turbina chodzi, węże pompuje. Wymieniony był też jeden wtrysk. Auto praktycznie cały czas kopci. czy może byc to wina wtrysku sterującego lub przepływomierza? ktoś m0że miał podobną sytuacje. Dodam że auto prawie wogóle nie reaguje na dodanie gazu.

-- 23 mar 2017 21:39:21 --

Witam i coś kolega stwierdził?

podciśnienie od turbiny sprawdziłeś? lubi taki wężyk się zsunąć i :dupa: auto nie zupełnie jedzie no i trzeba błąd skasować.

Re: [2.5TDS] Kopci na czarno

PostNapisane: 01 kwi 2017 06:29:26
przez pinowak85
Sprawdzone,wszystko ok, a może rzeczywiście należałoby ustawić pompę bo wymienialem wałek na nowy-uzywany, ale doby, a pompa została po staremu? Może ktoś by pomógł i ustawił ta pompę albo zna kogoś co to potrafi?

-- 25 maja 2017 14:36:57 --

witam, problem wykryty. Może ktoś wierzyć może nie ale wyobraźcie sobie ze popychacze hydrauliczne zaworów miały wadę fabryczna i nie miały dziury do napełniania olejem-były zaślepione. A druga sprawa to z firmy kamchaft laski popychaczy okazały sie za krótkie.
Teraz mam inny problem, a mianowicie potrzebuje elektrozawór sterowania EGR-em, tylko nigdzie nie idzie dostać, a druga część której potrzebuje to ta plastikowa kwadratowa rura co idzie pod maską od intercoolera. Czy ktos mógłby mnie wspomóc?

Re: [2.5TDS] Kopci na czarno

PostNapisane: 11 wrz 2017 09:53:59
przez adek
Witam
mam pytanie a gdzie jest czujnik temperatury cieczy ( w silniku i jak wygląda?)

Re: [2.5TDS] Kopci na czarno

PostNapisane: 11 wrz 2017 10:07:03
przez jrzeuski
Ale pytasz o 2.5TDS? Bo w profilu masz 2.2DTI :niewiem:

Czujniki temperatury wody w 2.5 są dwa: jeden na zegary, drugi do kompa. Ten na zegary jest wkręcony w głowicę nr 1, kabelek na konektor, wychodzący z wiązki świec obok alternatora. Czujnik dla kompa jest wkręcony w głowicę nr 4 i ma zieloną wtyczkę 2-pin. Możliwe, że czujniki są wkręcone w inne głowice, jeśli ktoś je zamieniał miejscami. Pozostałe głowice zamiast czujników mają wkręcone zaślepki.

Re: [2.5TDS] Kopci na czarno

PostNapisane: 11 wrz 2017 10:23:09
przez adek
Tak
Bo kumplowi nawala wentylator we frocie A( twierdzi że jest na wiskozie) i ostatnio zagotował wodę a wentylator leciutko się kręci.

Re: [2.5TDS] Kopci na czarno

PostNapisane: 11 wrz 2017 12:59:36
przez jrzeuski
adek napisał(a):Tak
Bo kumplowi nawala wentylator we frocie A( twierdzi że jest na wiskozie) i ostatnio zagotował wodę a wentylator leciutko się kręci.

Fabrycznie 2.5 ma wiskozę i ona powinna się kręcić z wyraźnym oporem. Jak lata bezwładnie to do wyrzucenia, bo nie da się otworzyć i dolać oleju.