Witamy !



Zawór EGR leje olejem - jak go zaślepić?

Zawór EGR leje olejem - jak go zaślepić?

Postprzez Paszczak22 » 30 paź 2017 00:47:20

Jak wiecie mam przejścia z moją frotą - znaczy jest w dobrym stanie tylko ten cieknący olej. Wymieniłem uszczelki pod głowicą, pod pokrywą zaworów, przewodu olejowego idącego do alternatora i dalej leje olejem. Znaczy już mniej ale nadal wstyd zaparkować pod blokiem bo gdzie zaparkuję tam zostawiam czarną plamę i tylko patrzeć jak sąsiad jeden z drugim nakręcą aferę a już mi po prostu wstyd. Zauwaźyłem, że prawdopodobnie leje jeszcze EGR. Teraz zastanawiam się jak go zaślepić by przestał lać. Zaślepić na wlocie do EGR z kolektora wydechowego a może na wylocie z EGR do kolektora ssącego. A może najlepiej odłączyć podciśnienie by się po prostu nie otwierał. Ktoś wie jak to działa? Jak odepnę podciśnienie zawór będzie stale zamknięty? Komputer nie będzie wyrzucał błędu?
Paszczak22
Starszy Nowicjusz
Starszy Nowicjusz
 
Posty: 47
Dołączył(a): 23 cze 2017 21:02:16
Województwo: Świętokrzyskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Sport 1996-1998

Re: Zawór EGR leje olejem - jak go zaślepić?

Postprzez jrzeuski » 30 paź 2017 10:26:16

A ten olej w EGR to niby skąd? Od strony wydechu jest tylko kolektor a od strony dolotu odma i turbina. Sprawdź skąd tam tyle oleju, ale stawiam, że turbina Ci się kończy :glaszcze:

Sam EGR można zaślepić, można mu odłączyć podciśnienie (albo podłączyć na stałe, bo nie pamiętam teraz co go otwiera a co zamyka, odkręć go to sam zobaczysz). Komp nie ma odczytu stanu otwarcia, więc nie wie czy EGR w ogóle jest, ale wie czy jest elektrozawór nim sterujący, więc jemu wtyczki nie odpinaj.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: Zawór EGR leje olejem - jak go zaślepić?

Postprzez Paszczak22 » 30 paź 2017 23:48:53

Ten samochód nie przestaje mnie zaskakiwać. Ma tyle niedomagań, że ciężko go zdiagnozować. Dzisiaj robiłem mu "przegląd" pod domem i zauważyłem, że poci się też przewód od intercoolera. Okazało się, że opaska zaciskowa przy EGR od tego intercoolera przeskakuje na ślimaku. Docisnąłem ją trytytkami i zobaczymy czy coś się zmieni. Ostatnio miałem robić chłodnicę oleju a jak ją zacząłem rozkręcać zauważyłem, że to wężyk od alternatora puszczał od spodu. Takie pierdoły ale ich jest tyle, że ciężko nadążyć a silnik jest mokry z każdej strony (stare i aktualne wycieki - mam nadzieję, że już tylko stare :) )
Paszczak22
Starszy Nowicjusz
Starszy Nowicjusz
 
Posty: 47
Dołączył(a): 23 cze 2017 21:02:16
Województwo: Świętokrzyskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Sport 1996-1998

Re: Zawór EGR leje olejem - jak go zaślepić?

Postprzez pisu22 » 31 paź 2017 11:10:07

Jeśli przewód od intercoolera leje olejem to może znaczyć ze sprężarka się kończy
Avatar użytkownika
pisu22
Guru
Guru
 
Posty: 815
Obrazki: 75
Dołączył(a): 14 wrz 2011 08:42:00
Lokalizacja: Krakoow, NH
Pochwały: 1
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Zawór EGR leje olejem - jak go zaślepić?

Postprzez Paszczak22 » 01 lis 2017 00:19:58

Prawdopodobnie tak jest ale wcale bardzo nie kopci. To nie jest samochód którym podróżuję w dalekie trasy. Bardzie to jest auto do pracy, na zakupy, żeby jechać po dziecko z przedszkola i ja sobie w mały teren wyskoczę dla hecy. Dlatego jak dla mnie turbiny w ogóle mogło by nie być.
Wymieniłem linkę ręcznego i wyjechałem w teren. Niestety nadal leje olejem. Postaram się jakoś przymocować miseczkę (opakowanie po margarynie) pod EGR-em wtedy zobaczę czy to faktycznie z niego kapie czy może jest jakiś inny winowajca.
Paszczak22
Starszy Nowicjusz
Starszy Nowicjusz
 
Posty: 47
Dołączył(a): 23 cze 2017 21:02:16
Województwo: Świętokrzyskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Sport 1996-1998

Re: Zawór EGR leje olejem - jak go zaślepić?

Postprzez jrzeuski » 01 lis 2017 09:01:09

Paszczak22 napisał(a):jak dla mnie turbiny w ogóle mogło by nie być.
Nie wiesz, co mówisz, ale możesz się łatwo przekonać. Zdejmij z EGR wąż od intercoolera i się przejedź kawałek ;-) Powodzenia i patrz w lusterko :mrgreen:

Na czas tego traumatycznego doświadczenia włóż koniec tego węża do słoika, to się dowiesz wiele o stanie uszczelnień turbiny.


Autor postu otrzymał pochwałę
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: Zawór EGR leje olejem - jak go zaślepić?

Postprzez Paszczak22 » 01 lis 2017 16:14:39

Turbina luzów nie ma. A uszczelnić można ją samemu czy trzeba oddać do specjalistycznego warsztatu?
Paszczak22
Starszy Nowicjusz
Starszy Nowicjusz
 
Posty: 47
Dołączył(a): 23 cze 2017 21:02:16
Województwo: Świętokrzyskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Sport 1996-1998

Re: Zawór EGR leje olejem - jak go zaślepić?

Postprzez jrzeuski » 01 lis 2017 16:59:22

Regeneracja turbiny to jedynie w warsztacie od turbin. Samemu nic nie zdziałasz poza wymianą.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: Zawór EGR leje olejem - jak go zaślepić?

Postprzez pisu22 » 01 lis 2017 22:16:11

możesz ewentualnie jeździć i czekać na rozbieganie silnika :evil2:
Avatar użytkownika
pisu22
Guru
Guru
 
Posty: 815
Obrazki: 75
Dołączył(a): 14 wrz 2011 08:42:00
Lokalizacja: Krakoow, NH
Pochwały: 1
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Zawór EGR leje olejem - jak go zaślepić?

Postprzez Jake » 02 lis 2017 00:55:27

pisu22 napisał(a):możesz ewentualnie jeździć i czekać na rozbieganie silnika :evil2:

Ale ile mocy i obrotów wtedy bedzie! Dopoki korba bokiem nie wyjdzie to sie mozesz rozpedzic za wsze czasy :D
Isuzu Trooper 3.1D 1997
Toyota 4-Runner 3.0V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Starszy Guru
Starszy Guru
 
Posty: 979
Dołączył(a): 20 sty 2015 01:39:51
Lokalizacja: Kraków
Pochwały: 10
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: Zawór EGR leje olejem - jak go zaślepić?

Postprzez Paszczak22 » 02 lis 2017 08:22:59

Jake napisał(a):
pisu22 napisał(a):możesz ewentualnie jeździć i czekać na rozbieganie silnika :evil2:

Ale ile mocy i obrotów wtedy bedzie! Dopoki korba bokiem nie wyjdzie to sie mozesz rozpedzic za wsze czasy :D


Jeszcze nie ma pewności, że to turbina. Jeszcze muszę sprawdzić czy oby to nie wina odmy. Poza tym jak się rozbiega to sobie z nim poradzę :killer:
Paszczak22
Starszy Nowicjusz
Starszy Nowicjusz
 
Posty: 47
Dołączył(a): 23 cze 2017 21:02:16
Województwo: Świętokrzyskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Sport 1996-1998


Powrót do 2.5 TDS



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości