Witamy !



[2.5] kłopoty z odpaleniem

Re: [2.5]tds Problem z odpaleniem

Postprzez jrzeuski » 19 lut 2011 23:00:40

mariantygrysi napisał(a):ja dostałam czujnik temperatury paliwa (z tej aukcji: http://allegro.pl/czujnik-temperatury-p ... 42718.html) i zamierzam się jutro zabrać za jego wymianę, ale ni choolery nie mogę znaleźć gdzie go wkręcić... czy któryś z bardziej doświadczonych i mających jakiekolwiek pojęcie Kolegów mógłby podesłać fotkę lub dokładny opis lokalizacji tego czujnika?
jrzeuski, Ty naprowadziłeś mnie na ten trop, może pomożesz jeszcze raz :o
Nie mam dobrych wieści :glaszcze: To nie jest część do Frotki 2.5TDS tylko do BMW/Opel 2.5TDS. Zupełnie inny silnik.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: [2.5]tds Problem z odpaleniem

Postprzez mariantygrysi » 20 lut 2011 11:50:16

kurna, podobno sprawdzili w oplu i potwierdzili że będzie git.... :wsciekly:
tak czy inaczej podpowiedz proszę, gdzie się go wkręca - wyjmę stary żeby wiedzieć jakiego szukać.. no i sprawdzę przy okazji tą wtyczkę o której pisałeś wcześniej.
mariantygrysi
 

Re: [2.5]tds Problem z odpaleniem

Postprzez jrzeuski » 20 lut 2011 13:49:38

mariantygrysi napisał(a):kurna, podobno sprawdzili w oplu i potwierdzili że będzie git.... :wsciekly:
A od kiedy Opel zna się na Fronterach? :shock: Pewnie dalej myślą, że we Frotce 2.5TDS siedzi ten sam silnik BMW co w Omedze. U mnie byli tego pewni na 150% i dopiero jak podniosłem maskę to im kopary opadły, potem obeszli samochód kilka razy wkoło czy to aby na pewno Opel, po czym spytali czy wymieniałem silnik i dopiero wtedy zaczęli szukać dokumentacji. Cała akcja działa się oczywiście w ASO. Więcej tam nie byłem :P
tak czy inaczej podpowiedz proszę, gdzie się go wkręca - wyjmę stary żeby wiedzieć jakiego szukać.. no i sprawdzę przy okazji tą wtyczkę o której pisałeś wcześniej.
Czujnik temperatury paliwa jest wkręcony w ręczną pompkę pod maską (na grodzi, po stronie pasażera). Siedzi zaraz obok złączki metalowego przewodu doprowadzającego paliwo z baku. Już bez wykręcania będzie od razu widać, że to zupełnie co innego niż to, co kupiłaś.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: [2.5]tds Problem z odpaleniem

Postprzez mariantygrysi » 20 lut 2011 16:43:21

wróciłam właśnie z parkingu, czujnik namierzony, dzięki.. to rzeczywiście zupełnie inny element. trzeba będzie poszukać, na allegro brak.. Wtyczki wyglądają ok.
pozdrawiam, miłej reszty weekendu
mariantygrysi
 

Re: [2.5]tds Problem z odpaleniem

Postprzez jrzeuski » 20 lut 2011 16:53:02

Pompka jest we wszystkich Frotach A diesel taka sama, więc czujnik zapewne też. Aczkolwiek pewności nie mam, że parametry elektryczne czujnika są w każdym modelu takie same. Trzebaby porównać kody w EPC, ale ja go nie mam.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

[A] Zgasł podczas ulewy

Postprzez radi » 10 lip 2011 08:13:15

Wracałem z rodzinką z urlopu moją Frotką 2,5 TDS. Podczas intensywnych opadów deszczu musiałem pokonać kilka kilometrów zalanych na głębokość 15-20 cm dróg gdzieś w okolicach miejscowości Kowal. Po ok 30 min. jazdy brodząc w wodzie, silnik nagle zgasł. Wyjechałem z wody na rozruszniku, poczekałem jakieś 5 min. obserwując jak płaszczaki mkną przez zalaną drogę jak amfibie, po czym ponownie próbowałem odpalić (nie bez problemów). W końcu jakoś dojechałem do domu, a na pamiątkę został mi problem taki, że nie wkręca mi się na obroty powyżej 2000.
radi
 

Re: [A] Zgasł podczas ulewy

Postprzez jrzeuski » 10 lip 2011 21:26:38

Sprawdziłeś czy filtr powietrza jest suchy? Niestety długa i szybka jazda po kałużach kończy się zachłyśnięciem jak nie ma snorkela. Co do obrotów, to odłącz akumulator na kilka minut. Potem odpal i zobacz czy komputer Ci wybaczył tę jazdę ;-)
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: [A] Zgasł podczas ulewy

Postprzez bienias_75 » 11 lip 2011 21:15:03

radi napisał(a):Wracałem z rodzinką z urlopu moją Frotką 2,5 TDS. Podczas intensywnych opadów deszczu musiałem pokonać kilka kilometrów zalanych na głębokość 15-20 cm dróg gdzieś w okolicach miejscowości Kowal. Po ok 30 min. jazdy brodząc w wodzie, silnik nagle zgasł. Wyjechałem z wody na rozruszniku, poczekałem jakieś 5 min. obserwując jak płaszczaki mkną przez zalaną drogę jak amfibie, po czym ponownie próbowałem odpalić (nie bez problemów). W końcu jakoś dojechałem do domu, a na pamiątkę został mi problem taki, że nie wkręca mi się na obroty powyżej 2000.


Jak z kontrolką? Sygnalizuje jakiś błąd?
Avatar użytkownika
bienias_75
Starszy Zaglądacz
Starszy Zaglądacz
 
Posty: 97
Dołączył(a): 05 cze 2010 22:31:57
Lokalizacja: Sulęcin
Pochwały: 2
Województwo: Lubuskie
Samochód: Frontera A 2.3TD Long 1991-1995

Re: [A] Zgasł podczas ulewy

Postprzez radi » 14 lip 2011 14:47:00

Odłączenie akumulatora nic nie wnosi, kontrolka silnika tez nie sygnalizuje problemów. Prawdopodobnie pozostaje tylko reset błędów przy pomocy komputera.
radi
 

Re: [A] Zgasł podczas ulewy

Postprzez bienias_75 » 14 lip 2011 22:01:22

radi napisał(a):Odłączenie akumulatora nic nie wnosi, kontrolka silnika tez nie sygnalizuje problemów. Prawdopodobnie pozostaje tylko reset błędów przy pomocy komputera.


Dawno nie "gadałem" z tym motorem, ale jak w większości, na 2000 obrotów komputer zezwala gdy wchodzi w tryb awaryjny (np. uszkodzenie czujnika wału korbowego, rozrządu, przepływomierza) ale powinien sygnalizować to kontrolką. Jeśli się nie świeciła to raczej nic takiego nie miało miejsca. Z tego co pamiętam, to jeśli błąd wystąpił tylko chwilowo, to jest on w pamięci ale nie jest brany pod uwagę i silnik powinien śmigać a po kilkudziesięciu uruchomieniach zostanie automatycznie wykasowany. (przynajmniej w układach simtec i bosch motronic)

W związku z powyższym szukałbym przyczyny bardziej mechanicznej jak sugerował jrzeuski, może filtr załapał błoto i już do wymiany. Choć bardziej stawiam na układ paliwowy, bo pisałeś, że były problemy z odpaleniem i nie idzie ponad 2k - filtr, pompa paliwa. To, że właśnie wówczas padało, czy tez jechałeś po progi w wodzie nie koniecznie musi być przyczyną usterki. :wink:
Avatar użytkownika
bienias_75
Starszy Zaglądacz
Starszy Zaglądacz
 
Posty: 97
Dołączył(a): 05 cze 2010 22:31:57
Lokalizacja: Sulęcin
Pochwały: 2
Województwo: Lubuskie
Samochód: Frontera A 2.3TD Long 1991-1995

Re: [A] Zgasł podczas ulewy

Postprzez radi » 09 paź 2011 00:29:55

Powodem problemu był przepływomierz. Wstawiłem używkę od Vectry, działa bez zarzutu już 3 m-ce.
radi
 

Re: [2.5]tds Problem z odpaleniem

Postprzez Okeanos77 » 17 gru 2011 17:28:41

Witam
Niedawno kupiłem fronte 2,5TDS. Dopuki było ciepło wszystko ok z odpalaniem. NIestety temperatura spadła poniżej 3 stopni i zaczeły się problemy, Kupa piłowania żeby odpalić. Świece wymienione na nowe, wtryski sprawdzone, pompka ręczna daje opór po jednym razie.
A odpalać dalej nie chce. Odpali dopiero za czwartym piątym razem a przy okazji postawi zasłonę dymną jak stary Jelcz.
Koledzy co to może być bo mechanicy rozkładają ręce.
Okeanos77
 

Re: [2.5]tds Problem z odpaleniem

Postprzez jrzeuski » 17 gru 2011 17:33:40

Okeanos77 napisał(a):Świece wymienione na nowe
A grzeją? Bo może czujnik temperatury uwalony i komp nie daje sygnału na przekaźnik. Tylko nie sprawdzaj tego w ogrzewanym garażu ;-)
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: [2.5]tds Problem z odpaleniem

Postprzez Okeanos77 » 17 gru 2011 17:40:10

Grzeją. Sprawdzane przed montażem
Okeanos77
 

Re: [2.5]tds Problem z odpaleniem

Postprzez jrzeuski » 17 gru 2011 17:49:20

A po zamontowaniu pewnie już Ci nie grzeją i musisz ustalić dlaczego.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: [A] Zgasł podczas ulewy

Postprzez Paszczak22 » 03 sie 2017 00:25:18

radi napisał(a):Powodem problemu był przepływomierz. Wstawiłem używkę od Vectry, działa bez zarzutu już 3 m-ce.

A możesz podpowiedzieć od jakiej vectry pasuje ten przepływomierz?
Paszczak22
Starszy Nowicjusz
Starszy Nowicjusz
 
Posty: 47
Dołączył(a): 23 cze 2017 21:02:16
Województwo: Świętokrzyskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Sport 1996-1998

Re: [2.5] kłopoty z odpaleniem

Postprzez Dżesika i Seba Team » 08 paź 2019 19:42:05

Siemano.
Historia jest długa ale nie będę całej opowiadał
Jednak założyłem osobny temat.
Dżesika i Seba Team
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 24
Dołączył(a): 21 lip 2019 18:38:16
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Sport 1996-1998

Poprzednia strona

Powrót do 2.5 TDS



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość