Ta kontrolka to "check engine" czyli kontrolka błedów w komputerze.
A jeśli mruga przed odpaleniem to znaczy że immobiliser nie został zczytany i wtedy nie odpalisz i niema nawet co próbwać.
Wystarczy wyjąć kluczyk i spróbować znowu, czasami trzeba nawet z trzy razy.
Samochód da się odpalić tylko wtedy gdy kontrolka "CE" się świeci.
TO jest częsta przypadłość że immo wariuje i niema co się przejmować.
Cześć.
Chciałem sie podzielic ze wszystkimi co mnie spotkało, jezeli chodzi o kłopoty z odpalamiem.
Po dwóch tygodniach stania na równym podłożu samochód odpalił jak gdyby nigdy nic. Problemy sie zaczęły po przejechaniu ok 2 km. Zacząl prychać a po zgaszeniu silnika juz nie odpalił.
Pierwszy pomysł mechaników to był filtr paliwa, jednak po wymianie nic nie pomogło. potem przyszła kolej na świece żarowe. i dalej nic. w nastepnej kolejności poszły przewody oprowadzające nadmiar paliwa do pompy paliwa. I dalej nic. po spedzeniu parunastu godzin na różnych na forach internetowych dowiedziałem się, że przychyną może być zawór zwrotny w pompie paliwa, który się zawiesił w wyniku zapowietrzenia układu paliwowego (co jast typowe dla tej konstrukcji opla dot. silników 1.7; 2.0 i 2.2 dt oraz dti). Kupiłem więc na aukcji zawór zwrotny zamontowałem na przewodzie między pompą a filtrem i cały problem zniknął jak ręką odjął. Odpala jak dawniej.
Podaje to jako ciekawostkę, ewentualną pomoc dla innych.
Pozdrawiam Adam.
Zostawiłem mojego 2.8TDI na kilka dni praktycznie z suchym bakiem, dziś próbowałem odpalić i nic - rozrusznik kręci, silnik robi krótkie "brum" i od razu gaśnie... znajomy twierdzi, że diesli nie powinno się zostawiać prawie suchych bo resztka paliwa może spłynąć i może być problem z dostarczeniem paliwa do silnika - można teraz temu jakoś zaradzić? Jakoś podpompować paliwo ręcznie czy co? Do teraz odpalał bez problemu.
Stojąc przed silnikiem, po lewej stronie i przy samej szybie masz filtr paliwa. Wkręca się go od dołu, a na górze jest takie kółko i to jest pompka. Trzeba to mocno naciskać i będzie pompować.
Nie działa, być może filtr jest zasyfiony i to już nie pomaga. Jutro się holuję do serwisu gdzie mi mają wymienić wszystkie filtry oraz olej, mam nadzieję, że po tym ruszy
Edit: Ruszyła o własnych siłach. Trzeba było pompować z 5 minut. Jest już po serwisie, wymiana wszystkich filtrów (powietrza, paliwa, oleju), samego oleju, pasków klinowych - pracuje idealnie Wkrótce fotki, w dziale fotkowym
Przepraszam was koledzy jest tak jak piszecie silnik BMW występował w oplu omega a we fronterce jest cztero cylindrowy VM41B. pisząc tą bzdure kierowałem się opisem producenta tego urządzenia być może chodziło mu tylko o układ sterowania świec żarowych a nie silnik. Dzięki Brum za słuszną uwagę. jeszce raz przeprasza - chciałem pomóc
Opel Frontera B sport 2.2 DTI
"Nie walczę na rozum z kimś kto jest nie uzbrojony"
Witam. Mam problem taki ze przy recznym pompowaniu paliwa silnik zapali a bez tego nie chce.Co moze byc tego powodem,czy moze to byc wina pompy paliwowj w zbiorniku?Z gory dziekuje,pozdrawiam