Witamy !



[2.5] kłopoty z odpaleniem

Postprzez brum » 17 lut 2008 20:12:49

Ta kontrolka to "check engine" czyli kontrolka błedów w komputerze.
A jeśli mruga przed odpaleniem to znaczy że immobiliser nie został zczytany i wtedy nie odpalisz i niema nawet co próbwać.
Wystarczy wyjąć kluczyk i spróbować znowu, czasami trzeba nawet z trzy razy.
Samochód da się odpalić tylko wtedy gdy kontrolka "CE" się świeci.
TO jest częsta przypadłość że immo wariuje i niema co się przejmować.
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Postprzez TACYK » 18 lut 2008 13:35:20

dzieki Brum taka pomoc byla potrzebna teraz wiem co i jak
TACYK
 

Postprzez ADAM SP3WXO » 18 kwi 2008 20:42:23

Cześć.
Chciałem sie podzielic ze wszystkimi co mnie spotkało, jezeli chodzi o kłopoty z odpalamiem.
Po dwóch tygodniach stania na równym podłożu samochód odpalił jak gdyby nigdy nic. Problemy sie zaczęły po przejechaniu ok 2 km. Zacząl prychać a po zgaszeniu silnika juz nie odpalił.
Pierwszy pomysł mechaników to był filtr paliwa, jednak po wymianie nic nie pomogło. potem przyszła kolej na świece żarowe. i dalej nic. w nastepnej kolejności poszły przewody oprowadzające nadmiar paliwa do pompy paliwa. I dalej nic. po spedzeniu parunastu godzin na różnych na forach internetowych dowiedziałem się, że przychyną może być zawór zwrotny w pompie paliwa, który się zawiesił w wyniku zapowietrzenia układu paliwowego (co jast typowe dla tej konstrukcji opla dot. silników 1.7; 2.0 i 2.2 dt oraz dti). Kupiłem więc na aukcji zawór zwrotny zamontowałem na przewodzie między pompą a filtrem i cały problem zniknął jak ręką odjął. Odpala jak dawniej.
Podaje to jako ciekawostkę, ewentualną pomoc dla innych.
Pozdrawiam Adam.
ADAM SP3WXO
 

Postprzez Mrok » 24 maja 2008 19:57:35

Zostawiłem mojego 2.8TDI na kilka dni praktycznie z suchym bakiem, dziś próbowałem odpalić i nic - rozrusznik kręci, silnik robi krótkie "brum" i od razu gaśnie... znajomy twierdzi, że diesli nie powinno się zostawiać prawie suchych bo resztka paliwa może spłynąć i może być problem z dostarczeniem paliwa do silnika - można teraz temu jakoś zaradzić? Jakoś podpompować paliwo ręcznie czy co? Do teraz odpalał bez problemu.
Mrok
 

Postprzez bardzin » 25 maja 2008 07:34:04

spróbuj podpompować go tą pompką przy filtrze paliwa.
bardzin
 

Postprzez brum » 25 maja 2008 12:51:53

Mrok napisał(a):... "brum" ...
:D :D :D
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Postprzez Mrok » 25 maja 2008 12:57:20

OK, szukałem pompki - nie mogę znaleźć :> Gdzie ona jest jak wygląda?
Mrok
 

Postprzez bardzin » 25 maja 2008 13:36:07

pod maską z lewej strony jest filtr paliwa przy podszybiu.
na filtrze szary grzybek do pompowania:)
bardzin
 

Postprzez Mrok » 26 maja 2008 16:17:45

Ni diabła nie mogę namierzyć. Wstawię fotę silnika i poproszę o wskazanie, jestem lekko podłamany już, irytujące to jak samochód stoi i nie jedzie.
Mrok
 

Postprzez mkmb » 27 maja 2008 09:18:53

Stojąc przed silnikiem, po lewej stronie i przy samej szybie masz filtr paliwa. Wkręca się go od dołu, a na górze jest takie kółko i to jest pompka. Trzeba to mocno naciskać i będzie pompować.
mkmb
 

Postprzez Mrok » 27 maja 2008 15:48:04

Nie działa, być może filtr jest zasyfiony i to już nie pomaga. Jutro się holuję do serwisu gdzie mi mają wymienić wszystkie filtry oraz olej, mam nadzieję, że po tym ruszy ;)

Edit: Ruszyła o własnych siłach. Trzeba było pompować z 5 minut. Jest już po serwisie, wymiana wszystkich filtrów (powietrza, paliwa, oleju), samego oleju, pasków klinowych - pracuje idealnie :) Wkrótce fotki, w dziale fotkowym :)
Mrok
 

Postprzez jack 2.2 dti » 06 cze 2008 14:39:24

W związku z trudnym rozruchem silników BMW 2.5 TDS polecam : http://auto-soft.pl/index.php?p42,wlacz ... ch-bmw-tds
Opel Frontera B sport 2.2 DTI
Obrazek

"Nie walczę na rozum z kimś kto jest nie uzbrojony"
Avatar użytkownika
jack 2.2 dti
Młodszy Guru
Młodszy Guru
 
Posty: 737
Dołączył(a): 07 kwi 2008 09:26:37
Lokalizacja: Poznań
Pochwały: 2
Samochód: Frontera B 2.2DTI Sport 1998-2004

Postprzez mizsio » 06 cze 2008 16:22:17

a to nie sa wloskie VM?
mizsio
 

Postprzez jack 2.2 dti » 06 cze 2008 19:38:46

mizsio napisał(a):a to nie sa wloskie VM?

nie
Opel Frontera B sport 2.2 DTI
Obrazek

"Nie walczę na rozum z kimś kto jest nie uzbrojony"
Avatar użytkownika
jack 2.2 dti
Młodszy Guru
Młodszy Guru
 
Posty: 737
Dołączył(a): 07 kwi 2008 09:26:37
Lokalizacja: Poznań
Pochwały: 2
Samochód: Frontera B 2.2DTI Sport 1998-2004

Postprzez brum » 06 cze 2008 23:05:00

jack 2.2 dti napisał(a):
mizsio napisał(a):a to nie sa wloskie VM?

nie


Jak nie jak tak? To jest konstrukcja włoska VM. A w BMW był silnik 6 cylindrowy czyli inny TDS
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Postprzez jack 2.2 dti » 07 cze 2008 09:12:56

Przepraszam was koledzy jest tak jak piszecie silnik BMW występował w oplu omega a we fronterce jest cztero cylindrowy VM41B. pisząc tą bzdure kierowałem się opisem producenta tego urządzenia być może chodziło mu tylko o układ sterowania świec żarowych a nie silnik. Dzięki Brum za słuszną uwagę. jeszce raz przeprasza - chciałem pomóc :oops:
Opel Frontera B sport 2.2 DTI
Obrazek

"Nie walczę na rozum z kimś kto jest nie uzbrojony"
Avatar użytkownika
jack 2.2 dti
Młodszy Guru
Młodszy Guru
 
Posty: 737
Dołączył(a): 07 kwi 2008 09:26:37
Lokalizacja: Poznań
Pochwały: 2
Samochód: Frontera B 2.2DTI Sport 1998-2004

Postprzez mizsio » 12 cze 2008 14:33:27

a tu ciekawa dyskusja o tych silniczkach -
http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t=46
mizsio
 

[2.5]tds Problem z odpaleniem

Postprzez Enas » 20 gru 2009 16:24:25

Witam. Mam problem taki ze przy recznym pompowaniu paliwa silnik zapali a bez tego nie chce.Co moze byc tego powodem,czy moze to byc wina pompy paliwowj w zbiorniku?Z gory dziekuje,pozdrawiam
Enas
 

Re: 2.5tds Problem z odpaleniem

Postprzez janusz64 » 20 gru 2009 16:41:11

No raczej tak jak stwierdziłeś-coś z pompom nie tak,albo ci się zapowietrza.
janusz64
 

Re: 2.5tds Problem z odpaleniem

Postprzez przemekcrx » 20 gru 2009 17:41:23

TDS ma pompe w zbiorniku????
czy tylko jest pompa wtryskowa przy silniku???
Frota 3.2 V6
Avatar użytkownika
przemekcrx
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1443
Obrazki: 1
Dołączył(a): 29 lip 2009 19:22:40
Lokalizacja: poland
Pochwały: 7
Województwo: nie mieszkam w Polsce
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do 2.5 TDS



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość