Witamy !



[2.5] kłopoty z odpaleniem

Re: [2.5]tds Problem z odpaleniem

Postprzez Ursus » 30 lis 2010 22:00:36

Ja mam następujący problem. Zimny silnik bardzo ciężko pali. Świece grzeją, są nowe, podgrzewane długo, dopiero aż odłączy je przekaźnik - czyli nawet po zgaśnięciu kontrolki - mimo to ciężko odpala. Jak jest ciepły już jest lepiej.

Co może być tego przyczyną? Coś z pompą wtryskową?

To jest Frontera z 97 roku, silnik 2.5 TD.

Z góry dzięki za sugestie.
Ursus
 

Re: [2.5]tds Problem z odpaleniem

Postprzez jrzeuski » 01 gru 2010 09:13:13

2.5TDS pali lepiej na zimno niż na ciepło. Przynajmniej mój tak ma.

Sprawdź czy Ci się paliwo nie cofa do baku. Tak się dzieje jak jakiś syf się zassa z baku i utknie w zaworze w obudowie filtra blokując go. W celu kontroli przepływu paliwa można wstawić przezroczystą rurkę na podłączeniu gumowych przewodów (idących z ramy na górę komory silnika obok pompy hamulcowej) do metalowych przewodów na grodzi. Żeby zapobiec zapychaniu się zaworu w filtrze wstawiłem sobie przed filtrem paliwa filterek paliwa od Poloneza (koszt 5zł) a że jest przezroczysty to widzę od razu w nim czy paliwo się nie cofa do baku i nie trzeba go podpompować ręcznie, by nie zarżnąć akumulatora.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: [2.5]tds Problem z odpaleniem

Postprzez KAMIL 73 » 01 gru 2010 19:49:06

Z tym ciężkim odpalaniem na mrozie to tak jak pisał jrzeuski cofa się paliwo - najczęściej tymi gumowymi przewodami przy wtryskiwaczach od powrotu- kup nowe kosztują grosze, lub problem z świecami żarowymi- to że kontrolka gaśnie nic nie znaczy, świeca może być spalona a ten typ silnika jak nie odpali cylindra po nagrzaniu świecy żarowej to będzie klekotał na wolnych obrotach z minutę zanim ten cylinder załapie ( ważne jak silnik nie chodzi na wszystkich cylindrach pod żadnym pozorem nie wolno wprowadzać go na obroty- ukręcisz wał a wogule zimnego diesla się nie gazuje ) lecz częstszym powodem nienagrzania się świecy żarowej jest ten kapturek gumowy doprowadzający napięcie do świecy, nie łączy i niema pełnego nagrzania świecy. Jak jest popękany to do kosza i przewody łącznikami elektrycznymi na stałe do świecy. 8) Powodzenia .
FROTKA W BAGNIE ZAPIER.....
FELGI SOBIE W BŁOCIE MOCZY
KU..A CO ZA DZIEŃ UROCZY
Avatar użytkownika
KAMIL 73
Starszy Zaglądacz
Starszy Zaglądacz
 
Posty: 90
Obrazki: 0
Dołączył(a): 19 maja 2010 21:42:11
Lokalizacja: KAŁUSZYN
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: [2.5]tds Problem z odpaleniem

Postprzez jrzeuski » 01 gru 2010 20:46:48

KAMIL 73 napisał(a): Jak jest popękany to do kosza

A to możliwe, że po tylu latach od wyjazdu z fabryki ktoś ma jeszcze nie popękane? :mrgreen: U mnie te odłamki wpadły do cylindrów jak wykręcałem świece i sporo się namęczyłem, żeby je wyciągnąć bez zrzucania głowic.
i przewody łącznikami elektrycznymi na stałe do świecy. 8) Powodzenia .

Można oczywiście i tak, ale nawet jak ten szajs-guma-plastik, którym jest (a raczej było w fabryce) oblane złącze się rozsypie, to sam styk dalej trzyma tylko trzeba sprawdzić czy fajka (tzn. to co z niej zostało) jest dobrze dociśnięta do świecy. Musi być wyraźny opór i "klik" przy nakładaniu. Jak tego nie ma, to trzeba dogiąć cienkim śrubokrętem gniazdo w fajce, bo nie będzie dobrze stykać i się fajka zsunie od wibracji silnika.

Co do samych świec to układ grzania powinien wykryć przepalenie i zamrugać kontrolką, ale najwyraźniej nie radzi sobie ze słabym stykiem na świecy, bo w takim wypadku poza problemami z odpaleniem nie ma żadnej sygnalizacji na desce rozdzielczej.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: [2.5]tds Problem z odpaleniem

Postprzez kolasz » 01 gru 2010 22:01:46

tez miałem ten problem ze ciężko palił wymieniłem świece i założyłem zaworek na przewód paliwowy a okazało się ze nieszczelny był wężyk od podciśnienia od elektrozaworu EGR
EKIPA ŚLĄSKA
Avatar użytkownika
kolasz
Maniak
Maniak
 
Posty: 461
Obrazki: 1
Dołączył(a): 20 kwi 2009 21:00:38
Lokalizacja: sosnowiec
Pochwały: 2
Województwo: Śląskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: [2.5]tds Problem z odpaleniem

Postprzez mariantygrysi » 02 lut 2011 00:24:52

zima się kończy (mam nadzieję) ale odświeżę temat..
mój pierwszy w życiu diesel - 2.5 tds z 97 roku zakupiony w lipcu okazał się autem ciepłolubnym. Objawy proste do opisania: nie ma szans na odpalenie gdy temperatura powietrza zbliża się do magicznego zera.

Dodatkowe okoliczności: Odpalenie "na pych" bez problemu praktycznie na 1 metrze po puszczeniu sprzęgła. Ręczna pompka przy filtrze twardnieje po 3 do 5 uciśnięć, czyli moim zdaniem działa, jednak pompowanie nią nie zmienia sytuacji - silnik kręci aż do wyczerpania aku, ale nie zaskakuje. Świece oczywiście grzeję aż do pyknięcia przekaźnika, czyli jeszcze z 15 sekund po zgaśnięciu kontrolki. Ani 3 ani 5-ciokrotne powtarzanie grzania przed zakręceniem rozrusznika nie pomaga. Świece sprawdzone - jedna grzała od połowy więc cały komplet został wymieniony. Filtr paliwa też. Nowy zawór zwrotny też wstawiony. Przewody paliwowe i wszystkie ich złączki przejrzane centymetr po centymetrze; drożne. Pompa wtryskowa sprawdzona przez fachowców - opinia niejednoznaczna ("w schemacie są inne oznaczenia niż na pompie") ale po długiej analizie stwierdzili że mechanizm jest "raczej" ok. W sprawdzaniu doszli nawet do rozrządu - też nic się nie poprzestawiało. Wyrzucony został sterownik pompy, który podobno nie pomagał, tylko szkodził...
Jeśli chodzi o błędy wyrzucane przez komputer to pojawia się tylko i wyłącznie dziwny odczyt temperatury paliwa: -273 stopnie.

auto pochodzi z UK, ostatnie lata spędziło w Szwecji - szlag jasny wie co mu tam zaprogramowano.. wyświetlana przez komputer temperatura kojarzy mi się ze skalą Kelwina i zerem bezwzględnym, ale fachowcy wyśmiewają ten pomysł.

moją wątpliwość budzi też przełącznik, o którym wspominają koledzy Forumowicze w wątkach poświęconych innym dieslom (np. 2,8) - po lewej stronie kierownicy w pobliżu przeciwmgielnych. Przypominam, że to mój pierwszy diesel :oops: czy w 2,5 tds mamy dodatkowe grzanie? U mnie jest maleńki okrągły guziczek z diodką, która nigdy nie świeci; przełączanie tego pstryczka nie daje żadnych objawów na desce, w pracy silnika ani nawet efektów dźwiękowych przypominających przekaźniki.

Auto stało 6 tygodni u dobrego mechanika, który potraktował ten przypadek jak wyzwanie - w kilkunastoletniej historii jego firmy tylko jeden samochód wyjechał nie naprawiony.. mój wyjechał o własnych siłach ale w czasie odwilży - dwa dni później przyszedł mróz i znowu wycieczkę za miasto trzeba było zacząć holem.. muszę zranić serce mechanika i wrócić z niezałatwionym problemem, jeśli macie jakiekolwiek pomysły, które mogłyby mu pomóc, będę wdzięczna za wsparcie.

pozdrowienia dla marzących o wiośnie :)
mariantygrysi
 

Re: [2.5]tds Problem z odpaleniem

Postprzez jrzeuski » 02 lut 2011 10:36:31

Sprawa wygląda na banalną: walnięty czujnik temperatury paliwa (jest wkręcony w pompkę paliwa, na górze, po stronie dopływu z baku). Ewentualnie wtyczka mu się wypięła. Odczyt ogłupia komputer i prawdopodobnie źle steruje grzaniem świec i wtryskiem na pompie. Być może również nie włącza podgrzewacza paliwa (czarny pierścień z wtyczką pomiędzy pompką a filtrem). Ten silnik nie ma żadnego dodatkowego grzania. Wszystkim steruje komputer.

Ciekawe jak doszli do rozrządu skoro on jest w bloku silnika i bez zdjęcia głowic nic nie widać. A swoją drogą to rozrząd nie ma jak się przestawić, bo tam są koła zębate a nie pasek czy łańcuch.

PS. A mechanika zmień.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: [2.5]tds Problem z odpaleniem

Postprzez KAMIL 73 » 02 lut 2011 18:28:18

Ja bym sprawdził czy świece dobrze grzeją, u mnie tak było i jak był mróz to dało się tylko z samostartu uruchomić. Wszystko wyglądało ok, przekażnik niby załączał grzanie świeć , lecz prąd na świecach zamiast 12v był 3,5v. Masz to łatwo sprawdzić zwykły uniwersalny miernik, jeden przewód końcówka podłączana do świecy, drugi biegun masa, mało roboty a wykluczysz jeden problem. W razie jak nie dostają świece 12v to wymiana przekażnika, jest na błotniku od strony kierowcy.
FROTKA W BAGNIE ZAPIER.....
FELGI SOBIE W BŁOCIE MOCZY
KU..A CO ZA DZIEŃ UROCZY
Avatar użytkownika
KAMIL 73
Starszy Zaglądacz
Starszy Zaglądacz
 
Posty: 90
Obrazki: 0
Dołączył(a): 19 maja 2010 21:42:11
Lokalizacja: KAŁUSZYN
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: [2.5]tds Problem z odpaleniem

Postprzez radi » 02 lut 2011 22:45:14

W moim przypadku objawy były identyczne, wyjąłem świece na blok silnika, pięknie grzały.
Silnik odpalał tylko na Plaka. Jak się okazało to grzanie świec było chyba takie nie do końca po ich wkręceniu. Spróbowałem poprawić styk na kapturkach, a jedyną radą jest ich lekkie ściśnięcie szczypcami. Od tej pory pali na dotyk.
radi
 

Re: [2.5]tds Problem z odpaleniem

Postprzez mariantygrysi » 02 lut 2011 23:28:41

dzięki za podpowiedzi.
świece były sprawdzone i wymienione, styki podobno są ok.

jrzeuski, czy mógłbyś przybliżyć kwestię czujnika temperatury paliwa - da się to wymienić samodzielnie czy wymaga wiedzy i narzędzi specjalistycznych? jeśli koszt i nakład pracy byłyby niewielkie, rzeczywiście warto spróbować.

mechanikowi ufam, jako laik nie umiem ocenić jego umiejętności ale na pewno nie ma powodów żeby mi ściemniać - to kolega, zajął się autem po znajomości (nie zarabia na mnie)
mariantygrysi
 

Re: [2.5]tds Problem z odpaleniem

Postprzez jrzeuski » 03 lut 2011 08:59:47

mariantygrysi napisał(a):jrzeuski, czy mógłbyś przybliżyć kwestię czujnika temperatury paliwa - da się to wymienić samodzielnie czy wymaga wiedzy i narzędzi specjalistycznych? jeśli koszt i nakład pracy byłyby niewielkie, rzeczywiście warto spróbować.
Tak jak pisałem czujnik jest wkręcony w pompkę. Potrzebny jest klucz płaski, chyba 18, żeby go wykręcić i wymienić. Z tym, że nie wiem jak sprawdzić czy jest sprawny ani nie próbowałem szukać nowego bądź zamiennika.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: [2.5]tds Problem z odpaleniem

Postprzez przemekcrx » 03 lut 2011 19:19:50

Taki czujnik temperatury miałem zamontowany w grilu :) podgrzewało mi paliwo non stop przy niskich temperaturach...
Frota 3.2 V6
Avatar użytkownika
przemekcrx
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1443
Obrazki: 1
Dołączył(a): 29 lip 2009 19:22:40
Lokalizacja: poland
Pochwały: 7
Województwo: nie mieszkam w Polsce
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: [2.5]tds Problem z odpaleniem

Postprzez pancur » 07 lut 2011 20:28:21

Enas napisał(a):Witam. Mam problem taki ze przy recznym pompowaniu paliwa silnik zapali a bez tego nie chce.Co moze byc tego powodem,czy moze to byc wina pompy paliwowj w zbiorniku?Z gory dziekuje,pozdrawiam

Witam, mam podobny problem z moim TDS-em,pompując ręcznie odpaliłem,zrobiłem pare kilometrów,a jak go zgasiłem sytuacja się powtarza,zauważyłem że pali dopuki paliwo jest w filtrze zaraz potem gaśnie a filtr jest pusty.Czy to wina zaworka w pompie?
pancur
 

Re: [2.5]tds Problem z odpaleniem

Postprzez mariantygrysi » 07 lut 2011 22:29:49

jrzeuski napisał(a):
mariantygrysi napisał(a):jrzeuski, czy mógłbyś przybliżyć kwestię czujnika temperatury paliwa - da się to wymienić samodzielnie czy wymaga wiedzy i narzędzi specjalistycznych? jeśli koszt i nakład pracy byłyby niewielkie, rzeczywiście warto spróbować.
Tak jak pisałem czujnik jest wkręcony w pompkę. Potrzebny jest klucz płaski, chyba 18, żeby go wykręcić i wymienić. Z tym, że nie wiem jak sprawdzić czy jest sprawny ani nie próbowałem szukać nowego bądź zamiennika.


Rozejrzałam się po allegro, czujnik to inwestycja rzędu 50 - 60 pln więc spróbować warto - w weekend mają wrócić mrozy :?
dzięki za informacje, dam znać czy pomogły.
mariantygrysi
 

Re: [2.5]tds Problem z odpaleniem

Postprzez lukasz--m--83 » 07 lut 2011 23:43:19

SIEMKA
A moze macie nieszczelny układ paliwowy i sie zapowietrza jak silnik jest zgaszony .Nie jestem Dislologiem ale kiedys miałem taki problem i po doszczelnieniu układu paliwowego normalnie pali
lukasz--m--83
 

Re: [2.5]tds Problem z odpaleniem

Postprzez pancur » 11 lut 2011 11:02:57

Lipa,załozyłem zaworek przed filtrem i nic sie nie zmienia,odpala a po chwili gasnie i bez pompowania ręcznego ni rusz.Co jeszcze moge sprawdzić?Załoze jeszcze zaworek za filtrem. :(
pancur
 

Re: [2.5]tds Problem z odpaleniem

Postprzez jrzeuski » 11 lut 2011 11:14:12

Lepiej podepnij przewód paliwowy bezpośrednio do pompy (z pominięciem pompki ręcznej) i zobacz co się będzie działo. Tylko wstaw po drodze filterek od Poloneza za 5 zł, żeby nie zasyfić pompy (tak na wszelki wypadek, bo nie wiadomo co pływa w baku). Jak silnik będzie chodził, to pompa jest OK a masz po prostu nieszczelność na przewodzie gumowym między pompką ręczną a pompą paliwa. A jeśli zgaśnie bądź nie odpali to masz pompę paliwową do wymiany/regeneracji.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: [2.5]tds Problem z odpaleniem

Postprzez pancur » 12 lut 2011 16:07:53

Dzisiaj założe obejście i podepne sie przed filtrem,pytanie tylko czy moge weżyk wsunac do baku przez wlew czy musze podpinac sie do tych rurek wystających z baku?
pancur
 

Re: [2.5]tds Problem z odpaleniem

Postprzez pancur » 12 lut 2011 19:26:39

OK. :1: Bajpasy pomogły,jutro wymieniam wszystkie węże ssące :razz:
pancur
 

Re: [2.5]tds Problem z odpaleniem

Postprzez mariantygrysi » 19 lut 2011 21:17:32

pancur napisał(a):OK. :1: Bajpasy pomogły,jutro wymieniam wszystkie węże ssące :razz:


szczesciarz! gratuluję..

ja dostałam czujnik temperatury paliwa (z tej aukcji: http://allegro.pl/czujnik-temperatury-p ... 42718.html) i zamierzam się jutro zabrać za jego wymianę, ale ni choolery nie mogę znaleźć gdzie go wkręcić... czy któryś z bardziej doświadczonych i mających jakiekolwiek pojęcie Kolegów mógłby podesłać fotkę lub dokładny opis lokalizacji tego czujnika?
jrzeuski, Ty naprowadziłeś mnie na ten trop, może pomożesz jeszcze raz :o
mariantygrysi
 

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do 2.5 TDS



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość