Witamy !



[A 2,5] TDS - wymiana pompy wody

[A 2,5] TDS - wymiana pompy wody

Postprzez jrzeuski » 26 sty 2010 13:24:45

Procedura opisana w serwisówce Haynesa jest nazbyt skomplikowana i czasochłonna. Ja to zrobiłem tak:
- odkręcić od pasa przedniego i zdjąć plastikową część rury doprowadzającą powietrze z intercoolera do kolektora - 2x śruba M6 (klucz 10) i obejmy zaciskowe na końcach. Rurę gumową od strony turbiny odgiąć w stronę grodzi. Żeby się dostać do obejmy od strony intercoolera (przy akumulatorze) należy odgiąć cały element do góry i da się wsunąć rękę ze śrubokrętem pod wąż z wodą do chłodnicy. Jeżeli obejma jest odwrócona w stronę alternatora lub akumulatora to trzeba będzie wyjąć akumulator, żeby ją odkręcić (później przy montażu pamiętać, żeby jej nie zostawiać w takiej pozycji).
- zdjąć z filtra powietrza rurę prowadzącą do turbiny i odgiąć ją w stronę grodzi
- pompa prezentuje się w całej okazałości, ale zanim się zabierzesz za odkręcanie jej trzeba zdjąć pasek klinowy z koła pasowego. Będzie do tego potrzebny klucz płaski 24 (może być francuz lub żabka). Im dłuższy, tym lepszy. Klucz należy założyć na kwadratowy wypust w napinaczu paska (poniżej pompy) i odchylić go w lewo zwalniając naciąg paska. W tym momencie drugą ręką należy zdjąć pasek z koła pasowego pompy i można zwolnić napinacz
- spuścić płyn chłodniczy do poziomu poniżej pompy (trudno wyczuć ile, ale jak zleci 5 litrów to na pewno wystarczy). Korek spustowy jest na dole chłodnicy po stronie kierowcy. Warto mieć podłożoną pod niego jakąś rynienkę, bo inaczej wszystko wyleje się na przednią osłonę i nie będzie jak tego połapać w jedno naczynie. Oczywiście jak ktoś ma osłonę spodu silnika, to najpierw trzeba ją zdjąć, żeby dostać się do korka.
- odkręcić pompę od bloku (wraz z kołem pasowym) - 4x śruba M8 (klucz 13)
- ostrożnie odkleić pompę od bloku. Nie podważać śrubokrętem tylko lekko stuknąć trzonkiem młotka w wypust przy górnej śrubie
- umieścić łopatki pompy w imadle (nie ściskać za mocno, żeby ich nie połamać!) i odkręcić koło pasowe od pompy - 3 śruby Torx

Montaż nowej pompy w odwrotnej kolejności. Pamiętać o uszczelnieniu (silikonem) połączenia pompy z blokiem. Można skorzystać z okazji i wymienić pasek klinowy, jeżeli jest już mocno zużyty.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Powrót do 2.5 TDS



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron