Witamy !



[2.5] Problem z EGR

Re: [2,5] Straciłem obroty

Postprzez jrzeuski » 14 kwi 2010 13:31:31

EGR dawkuje spaliny do kolektora dolotowego (stąd jego nazwa) i nie ma nic wspólnego z turbiną. W 2,5TDS nie ma żadnego sterowania turbiną jeśli nie liczyć wbudowanego zaworu nadciśnieniowego ograniczającego sprężanie na wysokich obrotach. W każdym razie żaden wężyk do turbiny nie idzie.

Sprawdzić podciśnienie na zaworze sterującym EGRem jest bardzo prosto. Jeżeli EGR się otwiera po podniesieniu obrotów to znaczy, ze podciśnienie jest. Można też je wyczuć przykładając palec do wylotu wężyka. A czy wystarczające można zaobserwować po tym jak bardzo wychyla się dźwigienka EGRa. Jak do końca to OK. Nieszczelność objawia się tym, że EGR się samoistnie zamyka w miarę jak ciśnienie w przewodzie powraca do ciśnienia atmosferycznego. Normalnie zawór powinien utrzymywać swoją pozycję do czasu aż elektrozawór sterujący dostanie nowe dyspozycje z komputera (czyli zmienią się obroty).

Może też być problem z czujnikiem wychylenia pedału gazu albo siłownikiem przepustnicy, ale z tym jeszcze nie walczyłem, więc na razie nie mam pomysłu jak to sprawdzić. Dostęp do dźwigni przepustnicy jest fatalny i ręką nie da się sięgnąć, żeby dodać gazu spod maski omijając całą automatykę. Zresztą nic by to nie dało skoro na postoju silnik się wkręca.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: [2,5] Straciłem obroty

Postprzez Krogulec » 15 kwi 2010 15:29:15

Walczę dalej.
Słyszeliście może o przjściu silnika (komputera) w tryb awaryjny ?
Podobno komuter dostaje dane o problemie i zarządza, że silnik się kreci max 2,5 tys i finito.
Albo usuwa się usterkę albo resetuje kompa - taką wersję słyszałem od jednego ze znajomych co trochę się buja po wertrepach.
Krogulec
 

Re: [2,5] Straciłem obroty

Postprzez Krogulec » 15 kwi 2010 17:27:42

Jeszce jedno pytanie: czy w przpadku zdechłej turbinki brak kręcenia powyżej 2,5 tyś to norma ?
Krogulec
 

Re: [2,5] Straciłem obroty

Postprzez jrzeuski » 15 kwi 2010 19:59:38

Komputer od tego silnika nie ma trybu awaryjnego. Pamięta błędy, ale tylko do czasu odłączenia akumulatora na dłużej niż minutę. Także tym tropem nigdzie nie zajdziesz. Zresztą poszukiwania komputera serwisowego do tego silnika jest żmudne i kosztowne a i tak komputer silnika mało co potrafi zarejestrować. Potrafi zaświecić na parę chwil kontrolkę bez wyraźnego powodu (tzn. silnik pracuje normalnie i samochód jedzie) a jak silnik się dławi czy nie odpala, to kontrolka się nie świeci. To dość stara konstrukcja i komputer służy tam właściwie tylko do dawkowania paliwa i sterowania EGRem i grzaniem świec przy odpalaniu. Ma to też pozytywny aspekt, bo możesz być pewien, że ci komputer nie powie "coś mi się nie podoba, więc wzywaj lawetę, bo ja dalej nie jadę" :)

Turbina jest trudna do zajechania i dopóki nie chlapie olejem do silnika tak, że samochód stawia za sobą zasłonę dymną, to nie masz się nią co przejmować. Sterowania i trybu awaryjnego brak. Jak depniesz na luzie a wąż z intercoolera twardnieje i puchnie, to turbina spełnia swoją rolę.

Także rozrząd jest praktycznie nie do zajechania i się go nie serwisuje, bo nie ma ani paska ani łańcucha tylko koła zębate, które przeżyją cały silnik. Podobno zdarzyły się przypadki pęknięcia kół, ale to chyba musiała być jakaś wada materiału, bo dużych obciążeń tam nie ma. Zresztą problem z rozrządem objawiałby się także podczas pracy na luzie.

Pompa również dostaje napęd z pośrednictwem kół zębatych z silnika, więc sama się nie przestawi. Problem z wtryskiwaczami byłby widoczny w postaci nierównej pracy silnika, więc to też raczej nie to.

Luzy zaworowe to również mógłby być powód, ale w tym silniku mają one bardzo dużą tolerancję i chyba żadnej regulacji (w każdym razie ja po przestudiowaniu całej "klawiatury" nic takiego nie znalazłem).

Dalej obstawiam, że problem tkwi w EGR lub doprowadzeniu paliwa. Może coś się przytkało w układzie paliwowym. U mnie jak tak było, to samochód miał Vmax=80km/h i przyspieszenie jakby turbina zdechła. W ternie był po prostu wstyd, bo nawet niewielkie górki mnie pokonywały pomimo zapięcia reduktora. Czyszczenie baku i pompki pod maską, wymiana spróchniałych przewodów na ramie oraz filtra paliwa załatwiło sprawę. Najwięcej śmieci znalazłem w rurce pobierającej paliwo w baku (jak do niej zajrzałem to się przeraziłem) oraz w pompce (to, co przeleciało przez przewody utknęło w niej zanim wpadło do filtra, wydmuchać to w drugę stronę to niezła sztuka).
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: [2.5] Problem z EGR

Postprzez Krogulec » 19 kwi 2010 06:50:52

Dzięki bardzo logicznie to brzmi, ja też zaczynam się skłaniać do przekonania że albo : EGR, brak paliwa , może jeszcze przepływomierz.
Totalna rzeźba.
Póki zacznę coś wymieniać - rozbierać, jescze podłączę kompa i zczytam błędy
Krogulec
 

Re: [2.5] Problem z EGR

Postprzez jrzeuski » 19 kwi 2010 22:06:10

Wczoraj znów mi się Frota zamuliła. Silnik się krztusił w reakcji na głębiej wciśnięty pedał gazu, brak wysokich obrotów na 3/4/5 biegu, Vmax 80km/h. Czyli objawy identyczne jak wcześniej. Dziś zajrzałem pod maskę, pompuję ręcznie paliwo i trafiony-zatopiony - pompka działa podejrzanie lekko. Ściągam wąż paliwowy do pompy, znów ręczne pompowanie - nic nie cieknie. Bingo! Ściągam wąż od baku i dmucham w kierunku pompki by przepchnąć paliwo przez nią - lipa, prawie płuca mi pękły. No to byłem już "w domu" - pompka wraz z filtrem out spod maski i prosto na stół operacyjny. W środku znalazłem coś jakby źdźbła trawy :?: i drobiny czegoś co wyglądało jak resztki wężyka gumowego :!: Skąd te śmieci się tam wzięły skoro niedawno wyciągałem i czyściłem bak i cały układ paliwowy? Sądzę, że nie wyczyściłem go dostatecznie dokładnie, ale kilkaset kilometrów przejeździłem i było OK. Aż do wczoraj. Zobaczymy ile tym razem pojeżdżę...

Tradycyjnie też oblookałem czy EGR działa OK i przy tej okazji odkryłem przyczynę dziwnego odgłosu z silnika, który mnie zastanawiał od jakiegoś czasu. Coś jakby dzwonienie zaworów, ale tylko na wolnych obrotach i to nie zawsze. Okazało się, że dźwięk idealnie pasuje do ruchów EGR. Przy otwartym na max spaliny muszą się chyba gdzieś wydostawać i dają taki dźwięk. Niedawno wyjmowałem EGR i kolektor do czyszczenia i musiałem chyba coś niedokładnie poskładać. Dziś jednak nie starczyło mi już chęci na zajęcie się tym bliżej.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: [2.5] Problem z EGR

Postprzez STRUNA » 19 kwi 2010 22:14:36

Zaślepić.
Będzie chodził jak marzenie :mrgreen:
STRUNA
 

Re: [2.5] Problem z EGR

Postprzez Krogulec » 20 kwi 2010 08:54:40

Tak to kurna jest, zawsze coś, no chyba że ktoś jeździ od święta.
Musiłałeś gdzieś zatankować z dna zbiorników, ponoć tam jest straszny syf, ale nie czyszczą bo zadrogo.
Krogulec
 

Re: [2.5] Problem z EGR

Postprzez jrzeuski » 20 kwi 2010 09:35:49

Powiedzmy, że sporadycznie bywam na stacjach benzynowych :mrgreen: Zatem widzę co leję do baku.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: [2.5] Problem z EGR

Postprzez wiini » 20 kwi 2010 10:09:45

STRUNA napisał(a):Zaślepić.
Będzie chodził jak marzenie :mrgreen:


No właśnie co by bylo gdyby zaślepić tą rurkę od kolektora wylotowego do EGR ? wciąż powtarza mi się to dziadowskie mulenie przy 2000 obr , ale jak wcisnę sprzęgło to obroty idą ostro do góry , ale jechac nie chce .
wiini
Starszy Bywalec
Starszy Bywalec
 
Posty: 160
Dołączył(a): 02 sie 2007 08:10:19
Lokalizacja: Zielona Góra
Pochwały: 1
Województwo: Lubuskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Sport 1998-2004

Re: [2.5] Problem z EGR

Postprzez jrzeuski » 20 kwi 2010 11:02:40

O ile nie masz non-stop otwartego EGR to zaślepienie nic nie pomoże.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: [2.5] Problem z EGR

Postprzez kola » 20 kwi 2010 11:55:19

Witam,zwór EGR mam zaślepiony i miałem podobne objawy 2000obr max prędkość 80-90 max.Auto przechodzi w tryb awaryjny ,po podpięciu kompa okazało się że przepływomierz był nie podpięty.Takie same objawy są jak jest uszkodzony czujnik ciśnienia oleju (tryb awaryjny)
kola
Zaglądacz
Zaglądacz
 
Posty: 55
Dołączył(a): 27 lut 2010 10:57:08
Lokalizacja: Stalowa Wola
Województwo: Podkarpackie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: [2.5] Problem z EGR

Postprzez wiini » 20 kwi 2010 13:55:37

kola napisał(a):Witam,zwór EGR mam zaślepiony i miałem podobne objawy 2000obr max prędkość 80-90 max.Auto przechodzi w tryb awaryjny ,po podpięciu kompa okazało się że przepływomierz był nie podpięty.Takie same objawy są jak jest uszkodzony czujnik ciśnienia oleju (tryb awaryjny)


czujnik ciśnienia oleju jest ok bo na wskaźniku pokazuje prawidłowe wskazania . kurcze chyba trzeba zainwestować w przepływomierz powietrza . gdyby chociaz wiadomo było , że to on szwankuje to nie ma sprawy , ale wydawać niemałą kasę do diagnozowania problemu to jednak boli .
wiini
Starszy Bywalec
Starszy Bywalec
 
Posty: 160
Dołączył(a): 02 sie 2007 08:10:19
Lokalizacja: Zielona Góra
Pochwały: 1
Województwo: Lubuskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Sport 1998-2004

Re: [2.5] Problem z EGR

Postprzez kola » 20 kwi 2010 14:10:38

Podałem przypadki usterek z jakimi spotkałem się .Podstawa to podpiąć pod kompa.
kola
Zaglądacz
Zaglądacz
 
Posty: 55
Dołączył(a): 27 lut 2010 10:57:08
Lokalizacja: Stalowa Wola
Województwo: Podkarpackie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: [2.5] Problem z EGR

Postprzez STRUNA » 20 kwi 2010 14:47:45

U mnie check się zapalał i gasł co rusz a szukałem problemu w kolektorze, sondzie, przepływomierzu a jak zaślepiłem problemu z pracą silnika zniknęły, check się nie zapała i spalanie mniejsze. Auto nie dusi się i jedzie.
STRUNA
 

Re: [2.5] Problem z EGR

Postprzez jrzeuski » 21 kwi 2010 07:54:06

kola napisał(a):Witam,zwór EGR mam zaślepiony i miałem podobne objawy 2000obr max prędkość 80-90 max.Auto przechodzi w tryb awaryjny ,po podpięciu kompa okazało się że przepływomierz był nie podpięty.Takie same objawy są jak jest uszkodzony czujnik ciśnienia oleju (tryb awaryjny)

A to ciekawe co piszesz, bo zdarzyło mi się jeździć bez podpiętej przepływki (i tak była uszkodzona, bo przy próbie czyszczenia połamałem te blaszki pomiarowe) jak również czujnika ciśnienia oleju (to akurat mechanik zapomniał podłączyć) i ani kontrolka się nie świeciła ani samochód nie jechał jakoś dziwnie. Przy odpiętym czujniku oleju to w ogóle żadnej reakcji silnika nie było. Wydaje mi się, że układ kontroli ciśnienia oleju w ogóle nie jest podpięty pod kompa silnika, ale jeszcze to prześledzę na schemacie elektryki.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: [2.5] Problem z EGR

Postprzez jrzeuski » 21 kwi 2010 07:59:50

jrzeuski napisał(a):Zobaczymy ile tym razem pojeżdżę...

Starczyło na 10km. Zatem wczoraj znów rozebrałem układ paliwowy pod maską i w przewodzie metalowym na przewężeniu przy wejściu do pompki znalazłem wielki kawał czegoś niezidentyfikowanego, co praktycznie całkowicie blokowało prześwit. Dziwne, że w ogóle dało się jechać. Cokolwiek to było, rozpadło mi się w rękach jak to wydmuchałem (w stronę baku, bo nie dało rady wydłubać od strony pompki). W pompce też parę drobiazgów znów było, ale dziś rano jak jechałem to wiele lepiej silnik nie chodził. Czyli czeka mnie kolejne wyciąganie i czyszczenie baku i przedmuchiwanie przewodów na ramie :wsciekly:
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: [2.5] Problem z EGR

Postprzez Krogulec » 21 kwi 2010 12:28:56

Walczę również dalej: sprawdziłem przepływomierz i EGR-a są ok. kończą się mi pomysły może otworzę nowy temat na temat turbinek.
Krogulec
 

Re: [2.5] Problem z EGR

Postprzez jrzeuski » 28 kwi 2010 09:04:15

Bak i przewody wyjęte i przeczyszczone, ale poprawy nie było. Doszedłem za to, że jest problem z filtrem paliwa, bo po zrobieniu by-passu (przez filterek od Poloneza, taki za 5zł, żeby przypadkiem nie zasyfić pompy i wtrysków) silnik odzyskał moc i obroty. Kupiłem nowy filtr (niecałe 24zł w InterCars) i mam problem z głowy. Jak sprawdzić czy filtr paliwa kwalifikuje się do wymiany? Ano tak:
- odkręcić od pompki i wylać z niego paliwo
- dmuchnąć w centralny otwór, by sprawdzić drożność (jak komuś bardzo smakuje ropa, to może zassać :mrgreen: )
- jak czuć wyraźny opór to filtr wyrzucić i kupić nowy
- po kupnie nowego filtra przeprowadzić na nim taki sam test, żeby na przyszłość mieć porównanie jak powinno być
- zalać nowy filtr paliwem i wkręcić go w pompkę
- odpalić silnik i cieszyć się pełną mocą w całym zakresie obrotów (żadnych błędów w kompie nie trzeba kasować, bo i tak ich z tego powodu nie będzie)

PS. w 2,3TD i 2,8TDI jest taki sam filtr paliwa.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: [2.5] Problem z EGR

Postprzez RAFFEK210 » 28 kwi 2010 20:36:20

witam mam ten sam problem z lampka check engine od niedawna.Komputer wykazal ze jest to zawor egr wiec teraz szukam takiego zaworu mam pytanie do tych ktorzy cos wiedza na ten temat czy taki zawor egr pasuje od innego opla np.vectry 2.2dti lub omegi o tym samym motorze moje auto to opel frontera b 2.2dti z roku 2001???????????
RAFFEK210
 

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do 2.5 TDS



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron