Witamy !



[2,5] Przedmuchy ciśnienia, uszczelka pod głowicą

[2,5] Przedmuchy ciśnienia, uszczelka pod głowicą

Postprzez KAMIL 73 » 21 maja 2010 18:26:58

Witam. mam problem z frotką 2,5 którą świeżo zakupiłem.Jeden to niedziałający zawór ERG przy dozowaniu zasilania powietrzem, ma najwyrażniej dziurawą membrane bo przepuszcza powietrze- czy trzeba wymienić cały zawór, i gdzie kupić najtaniej, czy jest możliwość naprawy tego ustrojstwa , a drugi poważniejszy problem to jak w temacie po 1 minucie pracy nawet na zimnym silniku i wolnych obrotach nie da się utrzymać ręką ciśnienia które się wytwarza w zbiorniczku wyrównawczym od układu chłodzenia, nie bardzo wiem co było przy niej robione, ale podobno jakiś fachowiec :killer: podobno przekładał jakieś wężyki przy silniku bo były niby żle podłączone ale nie bardzo chce mi się wierzyć że to ten powód, mi to wygląda na przedmuch spod uszczelki głowicy lub pękniętą tuleje. :roll: lecz wolę się upewnić, może ktoś miał taki przypadek i zna rozwiązanie problemu z autopsji.To narazie tyle pozdro. :gears:
FROTKA W BAGNIE ZAPIER.....
FELGI SOBIE W BŁOCIE MOCZY
KU..A CO ZA DZIEŃ UROCZY
Avatar użytkownika
KAMIL 73
Starszy Zaglądacz
Starszy Zaglądacz
 
Posty: 90
Obrazki: 0
Dołączył(a): 19 maja 2010 21:42:11
Lokalizacja: KAŁUSZYN
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: [2,5] PRZEDMUCHIWANIE CIŚNIENIA DO UKŁADU CHŁODZENIA

Postprzez Maciej1981 » 21 maja 2010 18:31:28

:hi: też Cię witamy :D
kom 502338253 - pomoc dla klubowiczów (okolice koszalina)
lift 2" (ironman amory+springi)
mt 31"
Avatar użytkownika
Maciej1981
Starszy Przesiadywacz
Starszy Przesiadywacz
 
Posty: 287
Dołączył(a): 11 sie 2009 15:48:38
Lokalizacja: Unieście
Województwo: Zachodniopomorskie
Samochód: Frontera A 2.8TDI Sport 1995-1996

Re: [2,5] PRZEDMUCHIWANIE CIŚNIENIA DO UKŁADU CHŁODZENIA

Postprzez steele » 21 maja 2010 19:30:56

Maciej1981 napisał(a)::hi: też Cię witamy :D

i też możemy opisać Ci nasze problemy :)
steele
 

Re: [2,5] PRZEDMUCHIWANIE CIŚNIENIA DO UKŁADU CHŁODZENIA

Postprzez Pawel » 21 maja 2010 20:11:01

Już się przywitał...
...albo Ty jesz, albo Ciebie jedzą...
Obrazek
A 3,1 TDI Long '95
bike MTB wegług własnej specyfikacji...
Citroen C8 HDI
honda transalp xl600v
bmw f650st
w razie w: 696445799
Avatar użytkownika
Pawel
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4398
Obrazki: 11
Dołączył(a): 23 mar 2008 20:02:00
Lokalizacja: Giżycko
Pochwały: 10
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Samochód: Frontera A 2.8TDI Long 1995-1996

Re: [2,5] PRZEDMUCHIWANIE CIŚNIENIA DO UKŁADU CHŁODZENIA

Postprzez jrzeuski » 21 maja 2010 21:41:49

Zawór EGR jest nienaprawialny, ale u mnie pomogło oczyszczenie membrany, gdy zaczęły się podobne problemy. Wymontowałem zawór i tak długo płukałem benzyną aż membrana była biała jak śnieg. Sprawdź też czy wężyk ciasno siedzi na króćcu w zaworze, bo tam też może gubić podciśnienie.

Co do przedmuchów, to najprawdopodobniej uszczelka pod głowicą. A właściwie głowicami, bo w tym silniku są 4, dla każdego cylindra osobno. Niestety uszczelka jest wspólna czyli, żeby ją wymienić trzeba zdjąć wszystkie głowice. A potem trzeba wszystkie planować, czyli cenę szlifu pomnóż przez 4. Ode mnie wzięli 6 stów dwa lata temu i miałem szczęście, że były szczelne. Niestety ten silnik jest drogi w naprawie, ale za to oszczędza się na serwisie rozrządu.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: [2,5] PRZEDMUCHIWANIE CIŚNIENIA DO UKŁADU CHŁODZENIA

Postprzez przemekcrx » 23 maja 2010 09:38:18

Takie macie uszczelki pod głowice w 2,5TDS?????
metalowA?????czy powlekaną......
Ja do swojego założyłem metalową,strasznie droga ,ale jest gitarka :D
Przyczaj jakiegoś kolesia co planuje głowice, zanieś mu do domu,może taniej coś zrobi :)
Frota 3.2 V6
Avatar użytkownika
przemekcrx
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1443
Obrazki: 1
Dołączył(a): 29 lip 2009 19:22:40
Lokalizacja: poland
Pochwały: 7
Województwo: nie mieszkam w Polsce
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: [2,5] PRZEDMUCHIWANIE CIŚNIENIA DO UKŁADU CHŁODZENIA

Postprzez Shaker » 24 maja 2010 13:18:15

Na bank pękły głowice pewnie ostatnia. Zwalasz 4 głowice i wysyłasz do sprawdzenia i sapwania wszystkie 4 wraz z dociskami. Są planowane wszyskie 4 naraz wraz z dociskami. spawa się też 4 a nie jedną bo w tym silniku to jak jedna walnie to reszta zaraz też. Uszczelka stal tylko a nie jakieś tam popierdułki. Śruby nówki żadne tam dociąganie na hama i takie tam tylko dynamometr. Nie zastosowanie się do którejś czynności spowoduje ponowną naprawę po czasie krótkim ( rekord 80 km :cry2: ) I od razu mówię części nie używa się dwa razy. (np uszczelkę bo krótko siedziała :killer: )
Naprawiając na skróty można ten silnik remontować bez końca.
Shaker
 

Re: [2,5] PRZEDMUCHIWANIE CIŚNIENIA DO UKŁADU CHŁODZENIA

Postprzez KAMIL 73 » 27 maja 2010 15:54:25

:idea: Zakupiłem uszczelkę metalową i może jutro biorę się za rozbiórkę silnika jak znajdę trochę czasu wolnego. :guns: . Mam takie jeszcze pytanie w którym miejscu padają głowice że trzeba je spawać bo u mnie ciśnienie do układu wodnego idzie bardzo wolno lecz po minucie nie da się ręką utrzymać ciśnienia na zbiorniczku wyrównawczym więc nieszczelność musi być na 100 % między komorą sprężania o obiegiem wody więc w grę wchodzą ewentualnie gniazda zaworów lub komora sprężania, lub tuleja. Pytam o miejsce spawania bo jeśli to w innym miejscu głowicy to mnie to nie dotyczy, a chcę wyeliminować niepotrzebne problemy . :beer: Sorry za przydługi post :pomidor:
FROTKA W BAGNIE ZAPIER.....
FELGI SOBIE W BŁOCIE MOCZY
KU..A CO ZA DZIEŃ UROCZY
Avatar użytkownika
KAMIL 73
Starszy Zaglądacz
Starszy Zaglądacz
 
Posty: 90
Obrazki: 0
Dołączył(a): 19 maja 2010 21:42:11
Lokalizacja: KAŁUSZYN
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: [2,5] PRZEDMUCHIWANIE CIŚNIENIA DO UKŁADU CHŁODZENIA

Postprzez KAMIL 73 » 27 maja 2010 20:43:47

:wsciekly: I po paru godzinach gdy popatrzyć miałem na silnik, a zaczołem rozkręcać efekt jest taki że wszystkie głowiczki są wymontowane na stole.były szczelne, uszczelki nie uszkodzone , głowice wyglądają ładnie lecz na 1 cylindrze w tulei jest skośna rysa więc przynajmiej wiem już co padło. Teraz muszę zakupić tuleje, oringi i podumać jak ją wymienić bez wyciągania silnika z ramy. Może się uda. :gears:
FROTKA W BAGNIE ZAPIER.....
FELGI SOBIE W BŁOCIE MOCZY
KU..A CO ZA DZIEŃ UROCZY
Avatar użytkownika
KAMIL 73
Starszy Zaglądacz
Starszy Zaglądacz
 
Posty: 90
Obrazki: 0
Dołączył(a): 19 maja 2010 21:42:11
Lokalizacja: KAŁUSZYN
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

czy to uszczelka pod glowica ?

Postprzez dziuba8024 » 05 cze 2010 09:44:27

witam
jestem tu nowy wiec prosze o wyrozumialosc
frontere mam 2dzien i zauwazylem ze po dluzszej jezdzie wybija mi wode przez zbiorniczek(ale niewiele) po zakupie wracalem 200km i rano zobaczylem ze troche brakuje i jest rdzawy osad na zbiorniczku :( , znajomy wymontowal mi termostat ? (zamowil drogi) nie ma oleju w wodzie ,ani wody w oleju ,rano jak odpale (na dotyk) delikatnie przez chwilke jasno zakopci i pozniej normalnie , pali na dotyk czy zimny czy cieply frontera z 1997r motor 2.5 tds przebieg 160tys.
a temperatura nie dochodzi nawet do polowy.
prosze o pomoc
dziekuje
dziuba8024
 

Re: czy to uszczelka pod glowica ?

Postprzez dziuba8024 » 05 cze 2010 11:49:27

bylem u mechanika jeden mowi ze wyglada mu na uszczelke , drogi ? zebym narazie zmienil korek od zbiorniczka bo mu ta uszczelka podpada , narazie zmienilem korek - zobaczymy
dziuba8024
 

Re: czy to uszczelka pod glowica ?

Postprzez lanbo » 05 cze 2010 14:06:18

miejmy nadzieję że to korek :1: podobno ten silnik jest upierdliwy w naprawie :mrgreen:
Avatar użytkownika
lanbo
Starszy Nałogowiec
Starszy Nałogowiec
 
Posty: 367
Obrazki: 0
Dołączył(a): 01 cze 2009 21:05:26
Lokalizacja: Węgrów -Warszawa
Pochwały: 5
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: czy to uszczelka pod glowica ?

Postprzez Wookash » 05 cze 2010 16:22:46

Podjedz do jakiegos rozsadnego mechanika ktory ma tester na obecnosc spalin w ukladzie chlodzenia. Jak potestuje i wykarze obecnosc to uszczelka a jak nie to szukaj innej przyczyny.
Wookash
 

Re: czy to uszczelka pod glowica ?

Postprzez dziuba8024 » 05 cze 2010 20:34:21

a jakie moga byc inne przyczyny ?
wymienilem korek i tak troche ucieka :( dzis zrobilem 80km (50 miasto i ok.30 lekki teren ) i ok.0.5l dolalem , gdzie szukac przyczyny ?
dziuba8024
 

Re: czy to uszczelka pod glowica ?

Postprzez dziuba8024 » 05 cze 2010 20:38:09

bez termostatu temp. max do polowy dochodzila , ale i szybko spadala norma to 1/4 na zegarze , dzis na sloncu bylo chyba ze 30 stop.
dziuba8024
 

Re: czy to uszczelka pod glowica ?

Postprzez przemekcrx » 05 cze 2010 21:51:44

A ty latasz na wodzie czy płynie????
Jak na wodzie to odparuje troszkę, jak masz dupowaty korek...
1 Rano sprawdz po odpaleniu czy nie leci woda-płyn z tłumika
2 czy olej masz czysty -nie ma w nim mikro bąbelek wody..
3 Może masz przecieki z chłodnicy, węże wody, opaski ,sprawdz :wink: jest teraz bardzo ciepło,zdąży odparować i nie widać tego...
Frota 3.2 V6
Avatar użytkownika
przemekcrx
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1443
Obrazki: 1
Dołączył(a): 29 lip 2009 19:22:40
Lokalizacja: poland
Pochwały: 7
Województwo: nie mieszkam w Polsce
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: czy to uszczelka pod glowica ?

Postprzez tadzikkasia » 05 cze 2010 21:59:41

Przyczyna może leżeć po stronie pompy wodnej , może juz czas na nią ?
tadzikkasia
 

Re: czy to uszczelka pod glowica ?

Postprzez przemekcrx » 05 cze 2010 22:02:12

tadzikkasia napisał(a):Przyczyna może leżeć po stronie pompy wodnej , może juz czas na nią ?


ooooooooooooooo :D przyczyn może być wiele :wink:
Frota 3.2 V6
Avatar użytkownika
przemekcrx
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1443
Obrazki: 1
Dołączył(a): 29 lip 2009 19:22:40
Lokalizacja: poland
Pochwały: 7
Województwo: nie mieszkam w Polsce
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: czy to uszczelka pod glowica ?

Postprzez dziuba8024 » 05 cze 2010 22:30:43

napewno cisnienie wybija przez korek zbiorniczka , jest caly brudny (rdzawy osad)
olej czysty , jest woda nie plyn (narazie woda bo jezeli to uszczelka to szkoda plynu)
dziuba8024
 

Re: czy to uszczelka pod glowica ?

Postprzez dziuba8024 » 06 cze 2010 13:12:41

mam pytanko bo sie pogobilem czytalem ze te silniki to vm ? a na allegro uszczelki pog glowice sa do 2.5td vm a ja mam 2.5 tds (auto z 1997r) 4 cylindrowe to do jakiego silnika szukac uszczelki ?
dziuba8024
 

Następna strona

Powrót do 2.5 TDS



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość