Strona 1 z 1

[2.5]pompa wtryskowa, opis wtyczki

PostNapisane: 12 gru 2010 18:26:20
przez pres33
Witam mam prośbę szukam rozpiski wtyczki pompy wtrysku od silnika 2.5 tds VM 1998 szukałem ale nigdzie nie mogę znaleść z góry dziękuje

Re: wtyczka pompa wtrysku

PostNapisane: 12 gru 2010 18:45:45
przez jrzeuski
Nie jestem pewien czy wiem, o którą wtyczkę Ci chodzi, ale może zgadnę :D

Kwadratowe złącze (X10 na schemacie):
1 - kontrolka ładowania (z alternatora)
2 - zasilanie komputera silnika (bezpośrednio z alternatora)
3,4 - cewka zaworu regulacji wtrysku
5,6 - czujnik obrotów wału
7 - ekran kabla czujnika obrotów wału
8,9 - czujnik temperatury płynu chłodniczego (ten z tyłu silnika, dla potrzeb komputera silnika, niezależny od czujnika, który pokazuje temperaturę na zegarach)
10 - zasilanie cewki sprzęgła elektromagnetycznego sprężarki klimatyzacji
11 - zasilanie cewki zaworu odcięcia paliwa (do gaszenia silnika)

Re: wtyczka pompa wtrysku

PostNapisane: 12 gru 2010 19:01:12
przez pres33
Kabelek wychodzący z pompy wtryskowej z takiej prostokątnej puszki zakończony okrągłą wtyczką chyba 7 lub 8 pinowa i właśnie o tą wtyczkę mi chodzi

Re: wtyczka pompa wtrysku

PostNapisane: 12 gru 2010 19:34:35
przez jrzeuski
Czyli nie zgadłem, ale byłem blisko. Jakieś 10cm :P

Ta wtyczka, o którą pytasz ma 7 styków:
1,2,3 - czujnik pozycji zaworu kontrolnego
4,7 - siłownik regulacji jakości wtrysku
1,6 - czujnik temperatury paliwa

Re: wtyczka pompa wtrysku

PostNapisane: 12 gru 2010 19:43:21
przez pres33
To już ostanie pytanie czy na tym obrazku są właśnie takie sygnały bo mam taką pompe z prostokątną wtyczko i muszę dopasować do okrągłej http://img249.imageshack.us/f/78510498.png/

Re: wtyczka pompa wtrysku

PostNapisane: 12 gru 2010 20:34:12
przez jrzeuski
Pompa od silnika VM41B we Frotce 2.5TDS ma dwa złącza: jedno jest podpięte do tej okrągłej wtyczki a drugie do tej prostokątnej, którą opisałem najpierw. Od czego jest ta pompa, którą masz?

To co podałeś wygląda na mieszankę sygnałów z obu złącz, ale nie jestem pewien czy da się to połączyć tak, żeby działało. Na moje oko mogłoby być tak:
  • Styki 1,2,3 u ciebie wyglądają na to samo co 1,2,3 w okrągłej wtyczce. Możliwe, że 1 z 3 jest zamienione.
  • 4 to chyba 5 we wtyczce okrągłej, ale to tylko podejrzenie, bo we Frocie czujniki nie biorą masy bezpośrednio tylko gdzieś z kompa
  • 5 to 3 lub 4 w X10 (tej prostokątnej)
  • 6 to 11 w X10
  • 7 to 6 w okrągłej wtyczce
  • 8 to 4 w okrągłej wtyczce, ale skąd ten siłownik bierze u ciebie zasilanie?
  • 9,10 wyjście na przekaźnik? Ale jaki? :shock:

Re: wtyczka pompa wtrysku

PostNapisane: 12 gru 2010 20:55:07
przez pres33
pompa jest voyagera na pewno dwa wyjścia idą do wtrysku sterującego

Re: wtyczka pompa wtrysku

PostNapisane: 12 gru 2010 20:59:55
przez jrzeuski
W Voyagerach były też montowane inne wersje silnika VM 2,5litra: z rozrządem na łańcuchu i być może miały też inną pompę. Ta zmiana chyba nastąpiła po 1998r., gdy we Frotkach już nie było silników VM.

A co do wtrysku sterującego to jeśli masz na myśli czujnik położenia tłoka w pierwszym cylindrze to we Frotce nie jest on połączony bezpośrednio z pompą tylko sygnał z niego odbiera komp silnika i to on steruje potem pompą.

Re: wtyczka pompa wtrysku

PostNapisane: 12 gru 2010 21:05:40
przez pres33
Pompy są identyczne silnik jest na kołach zębatych różnica jest tylko we wtyczce z pompy wychodzi taka sama ilość przewodów w obu są czarne i numerowane wiem myślę że przełoże tak jak jest numeracja na przewodach i będzie dobrze

Re: wtyczka pompa wtrysku

PostNapisane: 12 gru 2010 21:18:02
przez jrzeuski
Daj znać jak będzie chodzić i jak to podłączyłeś. Będzie dodatkowe źródło części do tego dziwnego silnika :)