Witamy !



[2.8] seria nieprawidłowości

[2.8] seria nieprawidłowości

Postprzez Mrok » 03 cze 2009 10:48:03

Witam!

Nie mam zbyt wielkiej nadziei, ale może ktoś podpowie coś cennego. Mam 2.8 z 212k przebiegu i od roku nie ma praktycznie momentu żeby wszystko było dobrze. W marcu miałem wymienianą uszczelkę pod głowicą i turbinę, teoretycznie wszystko było sprawdzone przy okazji i działało perfekt. I faktycznie przez moment wszystko było cacy, ale od 2 miesięcy jest zonk:

- Grzeje się. Przy jeździe powyżej 2500 obrotów ledwo daje radę utrzymać temp. w połowie skali (zwykle na wolnych obrotach trzyma stabilnie trochę poniżej połowy skali), powyżej 3500 jest to kwestia minut kiedy muszę zwolnić bo temp. stale leci w górę aż pod czerwone (nie sprawdzam co dalej :>). Poziom płynu w zbiorniku wyrównawczym podnosi się prawie do samej góry. Po ostygnięciu płynu nie ubywa. Chłodnica jest nowa i szczelna, wiatrak się kręci. Efekt ostateczny taki że albo 20 minut ostrej jazdy w terenie i pół godziny postoju, albo 5 minut jazdy 130km/h i zwalniam poniżej 90 :>
- Bierze olej przy wysokich obrotach. Przy jeździe w mieście nic nie ubywa, przy 130km/h albo ostrej jeździe w terenie - ubywa. Średnio wyszło mi litr oleju na 1000km w ostatnim miesiącu.
- Zasłona dymna przy wysokich obrotach i pod obciążeniem. Kopci na czarno. Przy niskich obrotach umiarkowanie/w normie.
- Długo gaśnie. Po wyłączeniu silnika bywa że 3-5 sekund jeszcze się krztusi.

Może ktoś tarota postawi i podpowie mi co się dzieje? ;)
Mrok
 

Re: 2.8 seria nieprawidłowości

Postprzez FROTERKA » 03 cze 2009 10:57:41

Mrok napisał(a):Może ktoś tarota postawi i podpowie mi co się dzieje? ;)

Karty mówią, żebyś zmienił mechanika.
...ja w tym czasie trochę pośpię, tym bezruchem się napieszczę...

Tak, mężczyźni jeżdżą lepiej niż kobiety. Ale ilu potrafi prowadzić auto w szpilkach...

Ogranicza mnie tylko pojemność i maksymalny moment obrotowy!

Po pierwsze: opony, po drugie: opony, po trzecie... kierowca !

Obrazek
Avatar użytkownika
FROTERKA
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 6111
Dołączył(a): 12 sie 2007 15:54:07
Lokalizacja: Poznachowice Górne
Pochwały: 10
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera A 2.2i Long 1995-1998

Re: 2.8 seria nieprawidłowości

Postprzez Mrok » 03 cze 2009 10:59:42

Zmieniłem. Byłem chyba u wszystkich w Trójmieście. Zna ktoś kogoś wartego polecenia w okolicy Gdańska?
Mrok
 

Re: 2.8 seria nieprawidłowości

Postprzez POPO » 03 cze 2009 11:11:05

Termostat ??

Przy okazji ściągnij wężyk od "odmy" (taki mały podłaczony jest do tej rury między filtrem powietrza a turbiną) czy nie ma tam ciśnienia tzn czy nie dymi/dmucha
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie :)
ObrazekObrazekObrazek

" :)))))
....)))))

POPOfon - 733530005
POPO
Starszy Nałogowiec
Starszy Nałogowiec
 
Posty: 367
Dołączył(a): 08 gru 2008 14:44:26
Lokalizacja: Bielsko Biała
Województwo: Śląskie
Samochód: Frontera A 2.4i Long 1991-1995

Re: 2.8 seria nieprawidłowości

Postprzez Anguss » 03 cze 2009 11:14:35

Witam
Tez mam czarne obloki na wysokich obrotach zwlaszacz jak jade z przyczepa. Mowisz ze wymieniales chlodnice a moze jakies inne przedowdy sa zapchane albo gdzeis masz sporo powietrza. Sprawdz sobie jeszce termostat moze i czujnki moze je szlak trafil. mnie np pekl kable od jednego i mialem probley z obrotami
Anguss
 

Re: 2.8 seria nieprawidłowości

Postprzez Anguss » 03 cze 2009 11:15:41

POPO napisał(a):Termostat ??

Przy okazji ściągnij wężyk od "odmy" (taki mały podłaczony jest do tej rury między filtrem powietrza a turbiną) czy nie ma tam ciśnienia tzn czy nie dymi/dmucha



a jjak dmucha ? to juz :dupa:
Anguss
 

Re: 2.8 seria nieprawidłowości

Postprzez domel » 03 cze 2009 22:36:12

Z tego co wiem to diesel jak zadymi na wysokich obrotach na carno to nie problem gorzej jak na biało. Rozmawiałem z kumplem mechanikiem ostatnio na ten temat i powiedział ze takie zachowanie w dieslu jest normalne ze daje czarny dym na wyzszych obrotach. Jesli zle mówie to to poprawcie mnie.
domel
 

Re: 2.8 seria nieprawidłowości

Postprzez Pawel » 03 cze 2009 22:38:52

Dobrze gada, ropy mu nalać do baku... :>: W 2,8 Isuzu dzieją się różne rzeczy z dwoma czujnikami na termostacie, kabelki mogą nie łączyc, i z układem podciśnienia...
...albo Ty jesz, albo Ciebie jedzą...
Obrazek
A 3,1 TDI Long '95
bike MTB wegług własnej specyfikacji...
Citroen C8 HDI
honda transalp xl600v
bmw f650st
w razie w: 696445799
Avatar użytkownika
Pawel
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4398
Obrazki: 11
Dołączył(a): 23 mar 2008 20:02:00
Lokalizacja: Giżycko
Pochwały: 10
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Samochód: Frontera A 2.8TDI Long 1995-1996

Re: 2.8 seria nieprawidłowości

Postprzez wikked » 03 cze 2009 22:44:10

DOMEL dobrze mówisz. Odnośnie grzania to przepucuj chłodnicę kercherem od strony silnika. Jak nie pomoże może termostat nie otwiera do końca. Jeśli chodzi o gaszenie autka to masz elektrozawór (tak mam w VW, Audi, Renault, więc we Frotce chyba jest tak samo) i sprawdź czy się nie przycina. Odnośnie oleju to bierze czy wyrzuca?
wikked
 

Re: 2.8 seria nieprawidłowości

Postprzez konik » 03 cze 2009 23:50:28

wikked napisał(a):... Odnośnie oleju to bierze czy wyrzuca?

Dobre pytanie, jeśli bierze to albo pierścienie albo turbina przy znacznym spalaniu oleju powinien dymić na niebiesko i czuć charakterystyczny świąd. Dymienie na czarno to oczywiście nie spalone paliwo, czyli usterka pompy wtryskowej, albo niedostatek powietrza do spalania czyli turbina, albo węże za turbiną. Na wysokich obrotach to normalna rzecz. Co do grzania to stawiam na uszczelkę pod głowicą
Avatar użytkownika
konik
Podszyszkownik
Podszyszkownik
 
Posty: 1161
Obrazki: 3
Dołączył(a): 15 lut 2008 22:06:24
Lokalizacja: Starogard Gdański
Pochwały: 5
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

Re: 2.8 seria nieprawidłowości

Postprzez Pawel » 03 cze 2009 23:58:55

Uszczelniacze zaworowe mogą dorzucić swoje 3 grosze... U mnie turbina bierze olej i wtłacza go przez intercooler do silnika, dymi na niebiesko i "jedzie" spalonym olejem, ale juz nie długo... :)
...albo Ty jesz, albo Ciebie jedzą...
Obrazek
A 3,1 TDI Long '95
bike MTB wegług własnej specyfikacji...
Citroen C8 HDI
honda transalp xl600v
bmw f650st
w razie w: 696445799
Avatar użytkownika
Pawel
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4398
Obrazki: 11
Dołączył(a): 23 mar 2008 20:02:00
Lokalizacja: Giżycko
Pochwały: 10
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Samochód: Frontera A 2.8TDI Long 1995-1996

Re: 2.8 seria nieprawidłowości

Postprzez domel » 04 cze 2009 01:16:21

wikked dzieki za potwierdzenie bo nie ukrywam ze mnie to ciekawiło i wolałem to jeszcze dodatkowo usłyszec od kogos bo zdarzyło mi si e oststnio przy wyprzedzaniu pociagnac na trójce na obrotach pod czerwone i wtedy była fajna czarna chmurka za mna. balem sie ze cos nie tak i dlatego pytałem tez kumpla
domel
 

Re: 2.8 seria nieprawidłowości

Postprzez nightman » 01 wrz 2009 08:51:14

Hehehe - uporałeś się z tym zonkiem bo maiłem - zanim doczytałem - zapytać czy ktoś Ci przypadkiem z uszczelką pod głowicą nie robił...a tu masz babo placek pisze jak byk, bo takie skoki temteraturki jak znalazł do wypalonej uszczelki pasują...

Mrok napisał(a):...W marcu miałem wymienianą uszczelkę pod głowicą i turbinę, teoretycznie wszystko było sprawdzone przy okazji i działało perfekt....

Teraz więc moje drugie pytanie... czy panowie wymieniający uszczelkę na pewno dobrze głowicę dokręcili? Częstym problemem jest pośpiech + kofleś dokręcający głowicę na 2 razy - nie wspomnę o tym że najczęściej śruby kręci w złej kolejności i "na pałę z czuciem w ręce". Jeżeli głowica nie siądzie poprawnie przy pierwszym pasowaniu to już jej ni cholery nie dokręci równo za następnym razem i....po krótkim czasie właśnie uszczelka siada a pierwszym objawem jest cholerne grzanie silniczka.

Niech mnie mechanicy poprawią jeżeli pierdoły pisze, bo we frani tego nie przerabiałem ale za to golf I mnie z tym przećwiczył i to dosyć mocno.
Avatar użytkownika
nightman
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1392
Obrazki: 0
Dołączył(a): 21 mar 2008 15:54:28
Lokalizacja: SBI
Pochwały: 10
Województwo: Śląskie
Samochód: Mam kilka Frotek :)


Powrót do 2.8 TDI



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość