Witamy !



[2.8] kicha i problem z odpaleniem

[2.8] kicha i problem z odpaleniem

Postprzez zeb5 » 30 gru 2011 14:14:01

Witam serdecznie.
no i zes ....ło sie. Do dzisiejszego dnia nie narzekałem no moją Frotkę. postawiłem ja trzy dni temu na parkingu bez żadnych oznak nieprawidłowości w działaniu. Dziś rano chcę odpalić i kicha. po odpaleniu za czwartym przekręceniu kluczyka obroty dziwnie zaczęły falować, trzeba było trzymać na gazie ale nie za dużo bo jeszcze bardziej spadały, aż sie silnik dusił. Przy 900 ob/min chodził całkiem równo, aż wreszcie zgasł. Paliwo jest dobre, już więcej nie chce zapalić jakoby paliwa nie dostawał. Poradźcie . wtryski czy pompa czy co tam jeszcze innego mogło sie zkaszanić.
Pozdrawiam
zeb5
 

Re: 2,8 tdi problem z odpaleniem

Postprzez jrzeuski » 30 gru 2011 15:08:55

zeb5 napisał(a):Witam serdecznie.
Witamy się w dziale Start.
jakoby paliwa nie dostawał
A dostaje?
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: 2,8 tdi problem z odpaleniem

Postprzez yaro3343 » 30 gru 2011 15:23:44

Znajomy miał podobny problem. Silnik zgasł i koniec. Diagnoza mechaniora. Ten silniczek panie to trup, nawet robić się nie opłaci. Musiał kupić coś na podmiankę.
yaro3343
 

Re: 2,8 tdi problem z odpaleniem

Postprzez Jedrek_G » 30 gru 2011 16:29:52

Znaczy "mechanik" do d...
Idzie po najmniejszej linii oporu.
Jedrek_G
 

Re: 2,8 tdi problem z odpaleniem

Postprzez yaro3343 » 30 gru 2011 18:01:21

Jedrek_G napisał(a):Znaczy "mechanik" do d...
Idzie po najmniejszej linii oporu.

Z tymi silnikami tak bywa. Bo po jakimś czasie czytałem artykuł w gazecie i takie cuda potwierdzili. Gasisz autko w garażu, rano palisz a tu :stop: Nie mówię, że u kolegi tak musi być.
yaro3343
 

Re: 2,8 tdi problem z odpaleniem

Postprzez zeb5 » 30 gru 2011 18:43:25

podzwoniłem po "expertach" i mówią że paliwo może być do kitu, tylko ja na tym paliwku jeżdżę od miesiąca i nigdy nie było problemów. Jutro podepnę się pod komputer to zobaczymy co wyjdzie.
zeb5
 

Re: 2,8 tdi problem z odpaleniem

Postprzez jrzeuski » 30 gru 2011 19:10:03

zeb5 napisał(a):Jutro podepnę się pod komputer to zobaczymy co wyjdzie.
No, koniecznie się pochwal wynikiem :razz:
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: 2,8 tdi problem z odpaleniem

Postprzez przemekcrx » 30 gru 2011 20:32:27

heh komputer zapewne powie Ci bardzo dużo :D Szkoda kasy ....
Frota 3.2 V6
Avatar użytkownika
przemekcrx
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1443
Obrazki: 1
Dołączył(a): 29 lip 2009 19:22:40
Lokalizacja: poland
Pochwały: 7
Województwo: nie mieszkam w Polsce
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: 2,8 tdi problem z odpaleniem

Postprzez POPO » 30 gru 2011 23:59:25

zeb5 napisał(a):Jutro podepnę się pod komputer to zobaczymy co wyjdzie.

proponuje atari albo C64 ;-)

a na powaznie sprawdz czy ci wogóle dochodzi paliwo do silnika moze filtr zatkany moze pompa padła
mozliwości tysiace ale zacznij od najprostszych rzeczy paliwo, świece i powietrze ;-)

P.S. nie kupiłeś szmelcvagena w TDI'ku tylko FRONTERE ;-)

yaro3343 napisał(a): .... czasie czytałem artykuł w gazecie i takie cuda potwierdzili. Gasisz autko w garażu, rano palisz a tu :stop: ...

przestan czytać taką prase bo oślepniesz 8-)
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie :)
ObrazekObrazekObrazek

" :)))))
....)))))

POPOfon - 733530005
POPO
Starszy Nałogowiec
Starszy Nałogowiec
 
Posty: 367
Dołączył(a): 08 gru 2008 14:44:26
Lokalizacja: Bielsko Biała
Województwo: Śląskie
Samochód: Frontera A 2.4i Long 1991-1995

Re: 2,8 tdi problem z odpaleniem

Postprzez przemekcrx » 31 gru 2011 08:56:22

Twój silnik co potrzebuje to : paliwo bez grama pęcherzyków powietrza w przewodach ,oraz samo powietrze ,świece żarowe jeszcze nie zadziałają bo jest za ciepło...
Sprawdź filtr paliwa ,oraz czy nie zaciągnął w przewody jakiegoś dziadostwa i nie przytkało dojścia paliwa... Może ci się wydawać że jest paliwo ,ale może być przytkane i nie dostaje tyle co powinien,Paliwo może być dziadoskie ale ona wszystko przepali bez problemu.....
Frota 3.2 V6
Avatar użytkownika
przemekcrx
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1443
Obrazki: 1
Dołączył(a): 29 lip 2009 19:22:40
Lokalizacja: poland
Pochwały: 7
Województwo: nie mieszkam w Polsce
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: 2,8 tdi problem z odpaleniem

Postprzez zeb5 » 31 gru 2011 09:18:00

dzięki za podpowiedzi, idą grzebać.
zeb5
 

Re: 2,8 tdi problem z odpaleniem

Postprzez yaro3343 » 31 gru 2011 09:26:37

Przejżałem jeszcze raz ten artykół. 2.8 słyną raczej z niezawodności, a to co pisałem dotyczy mniejszego motoru. Sorki mea culpa. :cry2:
yaro3343
 

Re: 2,8 tdi problem z odpaleniem

Postprzez Jedrek_G » 31 gru 2011 11:49:05

2.0 ? :D

@zeb5 - podpowiedz mi gdzie mam ten komputer :pomidor: :shock: :D
Jedrek_G
 

Re: 2,8 tdi problem z odpaleniem

Postprzez zeb5 » 31 gru 2011 16:25:27

no i po kłopocie , na razie. Okazało się, że instalacja paliwowa gdzieś łyka powietrze. Po przejrzeniu większości połączeń jako tako usterek nie znalazłem ale problem minął. Mechanik stwierdził że to jest w tym wypadku jedyny powód takiego działania i niedziałania silnika. Po Nowym Roku umówiłem się na pełny przegląd instalacji paliwowej. Jeśli chodzi o podłączenie komputera diagnostycznego pod ten model, to są dwie szkoły( otwocka i falenicka). W benzynie prawdopodobnie jest albo pod kierownicą albo pod maską w skrzynce bezpieczników, albo za lewym reflektorem, powyżej żarówki . U mnie była wtyczka za reflektorem ale komp nic nie stwierdził odnośnie pompy , bo mam zwykłą mechaniczną a na takich to się dzisiejsza elektronika nie zna, i tyle. Pozdrawiam i dzięki za sugestie.
zeb5
 

Re: 2,8 tdi problem z odpaleniem

Postprzez POPO » 01 sty 2012 20:34:23

zeb5 napisał(a):...U mnie była wtyczka za reflektorem ale komp nic nie stwierdził odnośnie pompy , bo mam zwykłą mechaniczną a na takich to się dzisiejsza elektronika nie zna, i tyle...


ja poprosze zdjecie komputera i tego złącza ?? :shock:
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie :)
ObrazekObrazekObrazek

" :)))))
....)))))

POPOfon - 733530005
POPO
Starszy Nałogowiec
Starszy Nałogowiec
 
Posty: 367
Dołączył(a): 08 gru 2008 14:44:26
Lokalizacja: Bielsko Biała
Województwo: Śląskie
Samochód: Frontera A 2.4i Long 1991-1995

Re: 2,8 tdi problem z odpaleniem

Postprzez Pawel » 01 sty 2012 21:15:25

...i ja mam taką wtyczkę... Dynda sobie przy zbiorniczku płynu do spryskiwaczy...
Jaki komputer... :niewiem: Obrazek
...albo Ty jesz, albo Ciebie jedzą...
Obrazek
A 3,1 TDI Long '95
bike MTB wegług własnej specyfikacji...
Citroen C8 HDI
honda transalp xl600v
bmw f650st
w razie w: 696445799
Avatar użytkownika
Pawel
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4398
Obrazki: 11
Dołączył(a): 23 mar 2008 20:02:00
Lokalizacja: Giżycko
Pochwały: 10
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Samochód: Frontera A 2.8TDI Long 1995-1996

Re: 2,8 tdi problem z odpaleniem

Postprzez zeb5 » 02 sty 2012 12:02:13

pisząc komputer mam na myśli urządzenie diagnostyczne o wyglądzie laptopa lub czegoś innego a fotkę gniazda diagnostycznego później wstawię.
zeb5
 

Re: 2,8 tdi problem z odpaleniem

Postprzez Pawel » 02 sty 2012 16:32:35

...My pytając o "komputer" również mieliśmy na myśli coś innego... Co Ty tam chcesz diagnozować, przekaźniki... :niewiem:
...albo Ty jesz, albo Ciebie jedzą...
Obrazek
A 3,1 TDI Long '95
bike MTB wegług własnej specyfikacji...
Citroen C8 HDI
honda transalp xl600v
bmw f650st
w razie w: 696445799
Avatar użytkownika
Pawel
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4398
Obrazki: 11
Dołączył(a): 23 mar 2008 20:02:00
Lokalizacja: Giżycko
Pochwały: 10
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Samochód: Frontera A 2.8TDI Long 1995-1996

Re: 2,8 tdi problem z odpaleniem

Postprzez przemekcrx » 02 sty 2012 20:48:27

No Paweł :D zdiagnozuje sobie ABS no i te przekaźniki bo nic innego tam nie ma .........
Złącze pod kapiuter masz przy lampie zaślepiony zaślepką :razz:
Frota 3.2 V6
Avatar użytkownika
przemekcrx
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1443
Obrazki: 1
Dołączył(a): 29 lip 2009 19:22:40
Lokalizacja: poland
Pochwały: 7
Województwo: nie mieszkam w Polsce
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: 2,8 tdi problem z odpaleniem

Postprzez Pawel » 02 sty 2012 20:59:12

Abs u mnie nie działa bo mi wieniec pękł i przy okazji uszkodził czujnik więc nie brałem tego pod uwagę... A tak w ogóle, abs'u może nie mieć...
...albo Ty jesz, albo Ciebie jedzą...
Obrazek
A 3,1 TDI Long '95
bike MTB wegług własnej specyfikacji...
Citroen C8 HDI
honda transalp xl600v
bmw f650st
w razie w: 696445799
Avatar użytkownika
Pawel
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4398
Obrazki: 11
Dołączył(a): 23 mar 2008 20:02:00
Lokalizacja: Giżycko
Pochwały: 10
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Samochód: Frontera A 2.8TDI Long 1995-1996

Następna strona

Powrót do 2.8 TDI



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron