Strona 1 z 4

[2,8] TURBINA - wymiana

PostNapisane: 04 gru 2013 13:44:54
przez Odoll
Mam pytanie jak się zabrać za kupno turbiny ? Opcje są 3 !
1. kupić zregenerowaną od 2,8 - cena MASAKRA :cry2:
2. kupić od montereya 3,1 - ponoć pasuje idealnie :) no i cena za używkę nie zabija od razu :wink:
3. kupić od forda probe 2,2 - cena BAJKA za używkę i ponoć ktoś to zmotał ale widzę pewne różnice :?
No i teraz foty co by nie być gołosłownym ;)
TURBINA OPEL FRONTERA 2.8.jpg
frontera 2,8 - cena około 1700zł

Turbina Opel Monterey 3.1 TD.jpg
monterey 3,1 - cena około 700zł

Turbina Ford Probe 2.2.jpg
probe 2,2 - cena 150zl

Jak widać na fotach turbiny od froty i montka nie rużnią się od siebie ( poza ceną ;) ) a ta od probe ma wlot (wylot) spalin z innej strony ale po za tym na "oko" to to samo. Czy warto bawić się w przerabianie tego wlotu (wylotu) spalin i czy to się wogle do zrobić :niewiem: tam są dość spore temperatury więc smarkanie czegoś samemu z rurek nie wiem czy jest najleprzym pomyslem :niewiem:
Sprubować bym mógł bo cena za widoczną na foto nr 3 turbine to 150pln ale czy tam jest tyle miejsca żeby wcisnąć jakieś dodatkowe rury :?: no i czy punktu montażowe by podeszły :niewiem: mnustwo niewiadomych - ale cena KUSI 8-)

Re: [2,8] TURBINA - wymiana

PostNapisane: 04 gru 2013 14:01:25
przez RudeBoy
Kupno używanej turbiny to loteria jak złoto.
Jak masz kupować używkę bierz tą z montka.

Nie zapomnij przed wyminą zdemontować całą linie olejową, przeczyścić i sprawdzić drożność.
Jeżeli turbo z chłodzeniem, to to samo z układem chłodzenia.
Przed montażem turbo nasmaruj wlewając olej tam gdzie trzeba :)

Przed odpalaniem wymień olej w silniku i filtr oleju.

Re: [2,8] TURBINA - wymiana

PostNapisane: 04 gru 2013 14:05:53
przez Odoll
Wiem że kupno używki to loteria ale TA CENA za regenerowaną :shock: :cry2:
Kupno używanego samochodu to też przecież loteria , zwłaszcza 16 letniego diesla .
przemekcrx napisał(a):Kiedyś strzeliło mi turbo to na odcinku 200m wypiła prawie cały olej z silnika ,tylko wszystko poszło w tłumik ,wtedy zaadoptowałem turbo od forda probe 2.2T

Może by tak przemekcrx rozwinoł trochę temat tej "adopcji" co i jak było trzeba zmotać żeby działało ?

Re: [2,8] TURBINA - wymiana

PostNapisane: 04 gru 2013 14:25:49
przez blublu1
Turbin do montka 3.1 są podobno dwa rodzaje . Różnią się ponoć konstrukcyją i nie do końca są zamienne ze sobą . Mogę podać Ci telefon do gościa który ma/miał turbinę w dość zajebistym stanie jeszcze od mojego silnika .

Re: [2,8] TURBINA - wymiana

PostNapisane: 04 gru 2013 14:37:51
przez RudeBoy
na 100% pasuje turbo od montka wyprodukowanego od września 93 roku.

Re: [2,8] TURBINA - wymiana

PostNapisane: 04 gru 2013 15:19:37
przez Kawior1000
Najpewniejsza metoda to dać swoją własną do profesjonalnej regeneracji - wtedy na pewno będzie pasować .

Re: [2,8] TURBINA - wymiana

PostNapisane: 04 gru 2013 15:52:26
przez Wąs
Kawior1000 napisał(a):Najpewniejsza metoda to dać swoją własną do profesjonalnej regeneracji - wtedy na pewno będzie pasować .

No to kawior doradziłeś !!!!!!!!!! Obawiam się że Odoll nie takiej odpowiedzi i rady oczekiwał , zobacz cenę :wsciekly:

Re: [2,8] TURBINA - wymiana

PostNapisane: 04 gru 2013 16:48:57
przez Odoll
Wąs napisał(a):
Kawior1000 napisał(a):Najpewniejsza metoda to dać swoją własną do profesjonalnej regeneracji - wtedy na pewno będzie pasować .

No to kawior doradziłeś !!!!!!!!!! Obawiam się że Odoll nie takiej odpowiedzi i rady oczekiwał , zobacz cenę :wsciekly:

Wąs :>:

Kawior , POBÓDKAAA !!!!!!
Wprawdzie wymieniłem taką opcję
Odoll napisał(a): 1. kupić zregenerowaną od 2,8 - cena MASAKRA :cry2:
ale z dopiskiem :cry2: więc daj spokój .
jak nie wierzysz to luknij : http://allegro.pl/turbina-opel-frontera ... 46581.html 1750zł i jeszcze trzeba oddać swoją zepsutą :?
Właśnie dlatego założyłem ten wątek żeby znaleźć inne , TAŃSZE opcje , i tu bym prosił o pomoc forumowiczów .
Szczeże napisze że najbardziej by mnie interesowała opcja nr. 3 ze względu na cenę ale czy to się da tanio zrobić :niewiem: bo jak koszty motania przekroczą kwotę za tą od montka nie warto :? . Więc dyskusja niech się toczy raczej w tym kierunku ( opcja nr. 2 i 3 ) a 1 sobie zostawię jako ostateczność :(

Re: [2,8] TURBINA - wymiana

PostNapisane: 04 gru 2013 18:15:41
przez baxxx
mam ten sam problem bo moja dmuchawka też się kończy, też zgłębiam temat i nie jestem pewny ale wydaje mi się że probe ma 2 rodzaje i ta by chyba bardziej podeszła http://allegro.pl/turbina-turbo-ford-pr ... 72818.html ona nie ma tego elektronicznego czujnika z kabelkami
w razie co podpinam się pod temat :wink:

Re: [2,8] TURBINA - wymiana

PostNapisane: 04 gru 2013 18:18:26
przez ali
Pokazałem żonie twój temat i powiedziała że ta pierwsza jest najlepsza bo .....najładniejsza :mrgreen:

Re: [2,8] TURBINA - wymiana

PostNapisane: 04 gru 2013 18:27:58
przez Semir
Sławek ja bym się zastanowił czy dać 700 zł za używke i czy będzie i ile będzie działać. Wiadomo ryzyko jest zawsze dla tego albo bym szukał regeneracji może i tańszej nie wiem na pewno,nie pierwszych lepszych partaczy.

Jak miał bym ryzykować to od probe ceny przystępne i jak się opracuje połączenie co może nie być proste ale skuteczne to może się to opłacać.

700 zł to nie cała połowa regeneracji czyli gwarancji ( choć ponoć takie gwarancję to fikcja) ale jakiejs pewności. Ta kwota 700 to dla mnie za dużo aby za dwa miechy znowu tyle wydać wtedy robi się nie opłacalny interes. Takie moje zdanie.

Znajomy ma namiary na regenerację w Jaworznie i w Warszawie i pierwszynoc są ok mogę zapytać.

Choć powiem ci że cena za to turbo bez mała 1800 zł to dużo bo do touarega widziałem sporo taniej.

Re: [2,8] TURBINA - wymiana

PostNapisane: 04 gru 2013 18:40:15
przez szymon.ha
Oddaj może swoją do regeneracji, tylko poszukaj sam firmy, a nie na allegro.
Liczą na to że ludzie się nie znają i wołają takie ceny bo frontera to rzadkie auto, choć jak widać pasuje turbo do kilku aut.
Znalazłem jakieś strony gdzie regeneracja zaczyna się od 600-700zł

Re: [2,8] TURBINA - wymiana

PostNapisane: 04 gru 2013 20:44:39
przez adrianee36
znam bardzo dobra firme w imieleniu w ktorej regenerowałem tryliard turbin robia super robote. ceny od 600-800zł (bez zmiennej geometri) . wiec nie wiem czy warto tak kombinowac i rozmyslac.

http://www.turbotechnika.eu/?page_id=62

Re: [2,8] TURBINA - wymiana

PostNapisane: 04 gru 2013 22:18:42
przez przemekcrx
Na temat turba 2.8 mogę się wypowiedzieć :razz:
Sytuacja wygląda tak....
2.8 ma dwa rodzaje turbin skręcane na opaskę lub na 4 śruby
Probe ma na 4 śruby i tu można coś podpasować..
Rozkręcamy turbinę z froty czyli muszle, część gorącą-wydech i część zimną ssak, zostaje sam środek z wirnikami serducho i przekładamy do serca turba forda probe wszystko pasi idealnie jak coś pytać przerabiałem to w swojej 2.8
Zalać śruby by nie pourywać chyba 10 klucz i 13-stka :wink:


Co do regenerowanych otworzyłem swój warsztat mam działalność i na 10 turbin 6 poszło na reklamację, puszczały oliwe w wydech lub w ssaka ,po prostu trzeba też trafić

Re: [2,8] TURBINA - wymiana

PostNapisane: 04 gru 2013 22:27:43
przez RudeBoy
Koszt profi regeneracji zwykłego turbo nie GTV to trza tysiaka dać na bidę.
Te regeneracje z allegro za 500 to szkoda se dupę zawracać.

Re: [2,8] TURBINA - wymiana

PostNapisane: 04 gru 2013 23:17:32
przez baxxx
tej turbiny nikt w polsce nie zregeneruje taniej niż 1,400 i to z dobrym rabatem bo ogólna cena to 1600-17500 , problem jest w tym że nie ma żadnych części do nich, wszystko trzeba toczyć, tulejować, panewkować itd, wiem bo przerabiałem ostatnio temat, mój kuzyn ma zakład regeneracji turbin w toruniu i objaśnił i wszystko dokładnie

-- Dodano 04 gru 2013 23:19:32 --

przemekcrx napisał(a):N
Rozkręcamy turbinę z froty czyli muszle, część gorącą-wydech i część zimną ssak, zostaje sam środek z wirnikami serducho i przekładamy do serca turba forda probe wszystko pasi idealnie jak coś pytać przerabiałem to w swojej 2.8


a jak mam turbo na opaskę ??

Re: [2,8] TURBINA - wymiana

PostNapisane: 04 gru 2013 23:19:40
przez RudeBoy
Tak samo twierdzą w firmie w Mielcu, która słynie z regeneracji wszystkich chyba turbin na ziemi...

Re: [2,8] TURBINA - wymiana

PostNapisane: 05 gru 2013 06:57:33
przez eric

Re: [2,8] TURBINA - wymiana

PostNapisane: 05 gru 2013 07:16:54
przez przemekcrx
Jak masz na opaskę to niestety lipa :glaszcze:

Re: [2,8] TURBINA - wymiana

PostNapisane: 05 gru 2013 07:23:14
przez Odoll
eric : nie wiem co powiedzieć , śmiać się czy płakać :niewiem:
A tak poważnie to "lekko" wkufiający ten twuj link , bo dlaczego u nich może być tanio a u nas :dupa: :wsciekly:

przemekcrx : trochę nie do końca chyba zrozumialem twój post :niewiem:
No bo co ja mam przekładać z turbo z frotki jak to właśnie to turbo jest zjepane :? stoi dęba i ani drgnie , jak ten wirnik przeloże do korpusu probe to tam będzie chodził :niewiem: jakoś w to nie wierzę :stop1: po za tym część gorąca z probe ma wyjście z innej strony (na silnik)
Powiedz co zrobić żeby wstawić turbo z probe do frotki lub jakich dokonać modyfikacji zeby się to udalo .