Witamy !



[2.8 TDI ] Zimny cięzko odpala, ciepły bez problemu

[2.8 TDI ] Zimny cięzko odpala, ciepły bez problemu

Postprzez cross44 » 08 gru 2013 22:16:55

Witam,
Przeszukałem całe forum, ale problem z odpalaniem doczytałem tylko przy silniku 2.2. Nie chcę zaśmiecać forum kolejnym tematem stad jesli 2,8 i .2.2 jest tak samo proszę o wskazówkę.
Rano Panowie, probuję odpalić FROTĘ to kręcę go . Grzeje swiecie, probuje zapalic- nic. Znow i znowu po okolo 10, 15 próbach ( z delikatnym wciskaniem gazu) w kocnu puszcza biały dymek i zapala. Gdy samochod jest ciepły- pali bez problemu. Jakis czas temu ( 2 tyg) trzymałem auto w garazu ( około 15-17 stopni C)- Frotka zapala bez zadnego prroblemu do strzała. Zastanawiam się, co może byc przyczyną?

Chciałbym dodać ze jakis czas temu mialem problemy z zapowietrzaniem sie układu- wsadziłem zaworek zwrotny przed pompą i już się nie zapowietrza. Pozatym wiem ze elektrozawór ktory jest w pompie - nie działa ( to tzw. ssanie, ktore uruchamia się, pol lewej stronie kierownicy, na guziku z narysowanym silniczkiem) Tu moze byc powód moich problemów ?

Co wy Drodzy Forumowicze myśliscie, co moze byc powodem?

Pozdrawiam
Jacek
cross44
Starszy Nowicjusz
Starszy Nowicjusz
 
Posty: 47
Dołączył(a): 07 mar 2013 23:12:32
Województwo: Śląskie
Samochód: Frontera A 2.8TDI Long 1995-1996

Re: [2.8 TDI ] Zimny cięzko odpala, ciepły bez problemu

Postprzez jrzeuski » 09 gru 2013 10:17:35

Świece nie grzeją.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: [2.8 TDI ] Zimny cięzko odpala, ciepły bez problemu

Postprzez baxxx » 09 gru 2013 14:23:57

sprawdź świece, jak będę ok to ewentualnie kompresje ... ssanie nie ma nic do tego, u mnie też nie działa a odpala od strzała, tyle że przez chwilkę muszę go na gazie przytrzymać żeby wyrównać obroty
Avatar użytkownika
baxxx
Starszy Przesiadywacz
Starszy Przesiadywacz
 
Posty: 298
Dołączył(a): 23 sie 2012 09:55:13
Pochwały: 3
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.8TDI Sport 1995-1996

Re: [2.8 TDI ] Zimny cięzko odpala, ciepły bez problemu

Postprzez cross44 » 09 gru 2013 16:55:44

ok, podziałam jutro w garażu, powiedzcie mi jeszcze w 2.8 jak widziałem z kazdej swiecy nei odchodzi kabelek, tylko napięcie jest w takiej listwie, prawda? dobrze widziałem, bo zauwazylem ze na 1 i ostatniej swiecy zarowej nie ma kabka i widzę jakas litwę- to tam są kable ?
cross44
Starszy Nowicjusz
Starszy Nowicjusz
 
Posty: 47
Dołączył(a): 07 mar 2013 23:12:32
Województwo: Śląskie
Samochód: Frontera A 2.8TDI Long 1995-1996

Re: [2.8 TDI ] Zimny cięzko odpala, ciepły bez problemu

Postprzez adambernal » 09 gru 2013 17:21:00

cross44 napisał(a):ok, podziałam jutro w garażu, powiedzcie mi jeszcze w 2.8 jak widziałem z kazdej swiecy nei odchodzi kabelek, tylko napięcie jest w takiej listwie, prawda? dobrze widziałem, bo zauwazylem ze na 1 i ostatniej swiecy zarowej nie ma kabka i widzę jakas litwę- to tam są kable ?

źle widziałeś :wink: do ostatniej świecy przy grodzi dochodzi kabelek wychodzi od dołu tak jak by od skrzyni biegów, a listwa tylko mostkuje świece.
Była Frontera A Long 2.8 TDI +3", +2"
Była Frontera B Long 3.2 v6 +4", +2"
Frontera A Long 3.1 TDI
Suzuki Samurai 1.6
Avatar użytkownika
adambernal
Bywalec
Bywalec
 
Posty: 104
Obrazki: 0
Dołączył(a): 08 lis 2009 20:26:48
Lokalizacja: Zielona Góra/Krosno Odr.
Województwo: Lubuskie
Samochód: Frontera A 2.8TDI Long 1995-1996

Re: [2.8 TDI ] Zimny cięzko odpala, ciepły bez problemu

Postprzez przemekcrx » 09 gru 2013 23:08:41

Zapowietrzyłeś kiedyś auto???
Jeśli tak to
W pompie jest zaworek który ma za zadanie utrzymać ciśnienie w pompie wtryskowej,potrafi się wysunąć lub całkowicie wylecieć..I zaczynają się problemy z odpaleniem.
Frota 3.2 V6
Avatar użytkownika
przemekcrx
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1443
Obrazki: 1
Dołączył(a): 29 lip 2009 19:22:40
Lokalizacja: poland
Pochwały: 7
Województwo: nie mieszkam w Polsce
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: [2.8 TDI ] Zimny cięzko odpala, ciepły bez problemu

Postprzez cross44 » 10 gru 2013 09:38:37

przemekcrx masz na mysli taki elektrozawór, wsuwany od przodu od ze tak powiem wycieraczek, wygląda jak świeca iskrowa w benzyniaku... wlasnie ten elektrozawór nie działa- czyzby to była przyczyna monotonnego kręcenia rozruszikiem rano, podczas niskich temp. zeby odpalił ?
cross44
Starszy Nowicjusz
Starszy Nowicjusz
 
Posty: 47
Dołączył(a): 07 mar 2013 23:12:32
Województwo: Śląskie
Samochód: Frontera A 2.8TDI Long 1995-1996

Re: [2.8 TDI ] Zimny cięzko odpala, ciepły bez problemu

Postprzez przemekcrx » 10 gru 2013 12:49:52

Nie jest on wkręcany na specjalny klucz
Frota 3.2 V6
Avatar użytkownika
przemekcrx
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1443
Obrazki: 1
Dołączył(a): 29 lip 2009 19:22:40
Lokalizacja: poland
Pochwały: 7
Województwo: nie mieszkam w Polsce
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: [2.8 TDI ] Zimny cięzko odpala, ciepły bez problemu

Postprzez jrzeuski » 10 gru 2013 12:53:47

przemekcrx napisał(a):Nie jest on wkręcany na specjalny klucz
Master Yoda polskiego języka uczył Cię? :P
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: [2.8 TDI ] Zimny cięzko odpala, ciepły bez problemu

Postprzez magoma » 10 gru 2013 18:24:23

Problem dokładnie taki sam jest też u mnie. Jak jest zimno to dopiero po kilku próbach odpala i to najlepiej na lekkim gazie, biały dym z tyłu. Ciepły silnik - pali w ułamku sekundy. Przycisku koło wycieraczek przyznam się że nie wiem dokładnie jak go używać ale chyba działa bo jak już auto pali i go wcisnę to zmieniają się obroty silnika na mniejsze. Objawy utrudnionego zapalania takie jak by paliwo schodziło albo rzeczywiście brak grzania którejś świecy. Tylko o ile się zastanawiam to całości połączonych świec nie sprawdzę czy któraś jest walnięta, muszę chyba tą blaszkę mostkującą zdemontować? Proszę o informację czy dobrze rozumuję ewentualnie proszę o jakiś sposób na łatwe i stu procentowe sprawdzenie świec.
Marek - była Frontera A Sport 2.8 TDI, LIFT 2" BODY LIFT 2" BFG MT KM 33"

"Im bardziej samochód jest terenowy tym dalej trzeba po niego ciągnikiem jechać"
Avatar użytkownika
magoma
Zaglądacz
Zaglądacz
 
Posty: 57
Obrazki: 1
Dołączył(a): 14 lis 2013 20:15:54
Lokalizacja: Zalas
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [2.8 TDI ] Zimny cięzko odpala, ciepły bez problemu

Postprzez Łukasz12502 » 10 gru 2013 18:53:50

magoma napisał(a):Problem dokładnie taki sam jest też u mnie. Jak jest zimno to dopiero po kilku próbach odpala i to najlepiej na lekkim gazie, biały dym z tyłu. Ciepły silnik - pali w ułamku sekundy. Przycisku koło wycieraczek przyznam się że nie wiem dokładnie jak go używać ale chyba działa bo jak już auto pali i go wcisnę to zmieniają się obroty silnika na mniejsze. Objawy utrudnionego zapalania takie jak by paliwo schodziło albo rzeczywiście brak grzania którejś świecy. Tylko o ile się zastanawiam to całości połączonych świec nie sprawdzę czy któraś jest walnięta, muszę chyba tą blaszkę mostkującą zdemontować? Proszę o informację czy dobrze rozumuję ewentualnie proszę o jakiś sposób na łatwe i stu procentowe sprawdzenie świec.

na 100% sprawdzenie to najlepiej wykręcić świece podłączyć do aku i wtedy widać.ale możesz zrobić najprościej tak jak napisaleś odkręcić tą blaszkę mostkującą,kawałek kabla od +akumulatora dotykasz po kolei każdej świecy,jak iskrzy to świeca raczej dobra bo jest przejście.
Chciałem i mam ... Frontere
_________________________
Frontera A Long 2.3TD
VW Transporter T4 1.9TD
VW Transporter T4 2.4D
Łukasz12502
Maniak
Maniak
 
Posty: 480
Dołączył(a): 01 wrz 2013 15:38:40
Lokalizacja: Ostrzeszów
Pochwały: 5
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: Frontera A 2.3TD Long 1991-1995

Re: [2.8 TDI ] Zimny cięzko odpala, ciepły bez problemu

Postprzez Odoll » 10 gru 2013 19:08:38

magoma napisał(a):Przycisku koło wycieraczek przyznam się że nie wiem dokładnie jak go używać ale chyba działa bo jak już auto pali i go wcisnę to zmieniają się obroty silnika na mniejsze.

No to chyba Ci właśnie NIE działa bo jak się odpali zimny silnik to po wcisnieciu tego przycisku obroty powinny lekko wzrosnąć . To taki odpowiednik ssania w poldku ;)
Kupiłem bordo frote,
kupiłem bordo frote,
bende se nią jeździł,
lasem polem błotem.
Avatar użytkownika
Odoll
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 2978
Obrazki: 2
Dołączył(a): 22 maja 2010 10:00:37
Lokalizacja: Gdańsk
Pochwały: 10
Województwo: Pomorskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [2.8 TDI ] Zimny cięzko odpala, ciepły bez problemu

Postprzez przemekcrx » 10 gru 2013 21:55:26

heh jak bym wiedział jak ten klucz się zwie to bym napisał :D
wstawię fotę w którym miejscu jest ten zaworek
www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/44ce471767b90792.html
Frota 3.2 V6
Avatar użytkownika
przemekcrx
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1443
Obrazki: 1
Dołączył(a): 29 lip 2009 19:22:40
Lokalizacja: poland
Pochwały: 7
Województwo: nie mieszkam w Polsce
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: [2.8 TDI ] Zimny cięzko odpala, ciepły bez problemu

Postprzez cross44 » 11 gru 2013 08:36:55

Ja w weekend, ryzykuje Panowie i wymieniam wszystkie świece żarowe- wiem ze od "nowości" - czyli sprowadzenia sam z Niemiec nie były wymieniane (2006 rok).
Zaworek tez oglądnę- tylko nic tam nie grzebałem- wiec chyba nie powinien wylecieć. w Garazu przy plus 15 pali na dotyk- gdy Frota ziębnie na zewnątrz-- ma problemy?

Hmm...
A może w ten sposob chce mi przekazać, że chce byc trzyana w garazu i w taki sposób strajkuje ? heh ;)

Miłego dnia życzę wszystkim!
Jacek - Piekary.
cross44
Starszy Nowicjusz
Starszy Nowicjusz
 
Posty: 47
Dołączył(a): 07 mar 2013 23:12:32
Województwo: Śląskie
Samochód: Frontera A 2.8TDI Long 1995-1996

Re: [2.8 TDI ] Zimny cięzko odpala, ciepły bez problemu

Postprzez jrzeuski » 11 gru 2013 10:26:36

cross44 napisał(a):Ja w weekend, ryzykuje Panowie i wymieniam wszystkie świece żarowe- wiem ze od "nowości" - czyli sprowadzenia sam z Niemiec nie były wymieniane (2006 rok).
Sporo ryzykujesz, bo jeśli działają a się ukręcą przy wykręcaniu, to masz duży problem i naprawa głowicy pociągnie po kieszeni :glaszcze:
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: [2.8 TDI ] Zimny cięzko odpala, ciepły bez problemu

Postprzez lala m » 15 gru 2013 14:02:12

cross44;a ten elektrozaworek wsuwany przy pompie to nie jest czasami od immobilaisera?bo przy mojej właśnie takowe coś było,tylko potem elektryk podłączył mi bezpośrednio do tego elektrozaworka prąd by ominąć immo bo się zawieszał.
lala m
Starszy Przesiadywacz
Starszy Przesiadywacz
 
Posty: 256
Dołączył(a): 22 sie 2007 19:57:33
Lokalizacja: okolice Poznania
Pochwały: 1
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: Frontera A 2.8TDI Long 1995-1996

Re: [2.8 TDI ] Zimny cięzko odpala, ciepły bez problemu

Postprzez cross44 » 18 gru 2013 14:22:39

Nie wiem wlasnie ,zauwazylem tylko ze po wybebeszeniu tego zaworka ( ma zielony kapturek, przynajmniej u mnie) nie działa mi tzw ssanie.
cross44
Starszy Nowicjusz
Starszy Nowicjusz
 
Posty: 47
Dołączył(a): 07 mar 2013 23:12:32
Województwo: Śląskie
Samochód: Frontera A 2.8TDI Long 1995-1996

Re: [2.8 TDI ] Zimny cięzko odpala, ciepły bez problemu

Postprzez jasko2423 » 06 sty 2014 20:14:59

ja u siebie wyczaiłem 3 swiece spalone. ale dziwne ze na jednej palił.jutro kupie zobaczymy co bedzie dalej. frotke mam od 3 dni i nie podobało mi sie to jak poprzedni wlascicielmowil 2x podgrzac i palic

-- Dodano 07 sty 2014 18:47:36 --

pomylka 4 swiece znada nie dzialal na krótko pod akumulator.kupilem 4 po 56zl iskry byle tezpo 25 ale jakos mnie nie przekonaly. jak założylem od razu bylo widać większy pobór prądy na woltomierzu - podgrzenie , dryng i chula :)
jasko2423
 

Re: [2.8 TDI ] Zimny cięzko odpala, ciepły bez problemu

Postprzez Pawel » 18 lut 2014 21:14:25

...podłączę się... cross44, już kiedyś wspominałem i wklejałem fotkę, na górze obudowy termostatu jest czujnik temperatury płynu, który daje sygnał do "grzania" świec jeżeli padł na zimnym odpalenie to loteria, odłącz wtyczkę - wtedy dość długo przekaźnik grzeje świece, nawet na ciepłym silniku, ale z odpalaniem nie ma problemu. Nie mogłem dostać nigdzie tego czujnika więc został, jest tylko odłączony - da się z tym żyć...

-- Dodano Wt 18 lut 2014 21:15:47 --

...ale odwaliłem... :oops: właśnie zerknąłem na daty postów...
...albo Ty jesz, albo Ciebie jedzą...
Obrazek
A 3,1 TDI Long '95
bike MTB wegług własnej specyfikacji...
Citroen C8 HDI
honda transalp xl600v
bmw f650st
w razie w: 696445799
Avatar użytkownika
Pawel
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4398
Obrazki: 11
Dołączył(a): 23 mar 2008 20:02:00
Lokalizacja: Giżycko
Pochwały: 10
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Samochód: Frontera A 2.8TDI Long 1995-1996

Re: [2.8 TDI ] Zimny cięzko odpala, ciepły bez problemu

Postprzez jasko2423 » 19 mar 2014 19:32:17

czy grzeje czy nie widac po voltomierzu zamontowanego w zegarach :)jak lapka gasnie to i tak jeszcze grzeje jakis czas.Trzeba patrzec na spadek napiecia :)
jasko2423
 

Następna strona

Powrót do 2.8 TDI



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość