Strona 1 z 1

[2,8] zawory egr regulacja

PostNapisane: 20 mar 2014 16:37:06
przez jasko2423
Szukalem i nie znalazlem (było tylko o schematach wężykach itp) więc piszę.
Chodzi mi o te zawory po prawej str kolektora ssacego. Ze zwojego doświadczenia regulule sie je otw-zam. takim czujnikiem przy pompie co linka jest podpięta od gazu( jak ten czujnik się nazywa?bo mi się przycina) .Czy może ktoś mi napisac małe streszczenie, najlepiej na cieplym silniku obedać kiedy się otwierają , przegazować zobaczyć ich zachowanie i czy na wolnych obrotach są zamknięte czy otwarte.U mnie zaczynaja działać jak poruszam tym czujnikiem a później już działaja, ale nie wiem w jak ustawić

Re: [2,8] zawory egr regulacja

PostNapisane: 20 mar 2014 16:41:45
przez Odoll
Z tego co ja się orientuję to tu na tym forum to EGRy sie reguluje zaślepiając je bo ponoć auto lepiej kopie . Nie wiem bo jeszcze tego nie zrobiłem ( z lenistwa ) bo zaślepki już mam przygotowane ;)

Re: [2,8] zawory egr regulacja

PostNapisane: 20 mar 2014 17:11:19
przez jasko2423
no u mnie nie działają i autko wydaje mi się mułowate jak na 2,8.

Re: [2,8] zawory egr regulacja

PostNapisane: 20 mar 2014 20:53:53
przez Odoll
jasko2423 napisał(a): autko wydaje mi się mułowate jak na 2,8.

A jeździłeś innym 2,8 ? Bo prawda jest taka że 2,8 to JEST muł ! Nie oczekuj od tego silnika SPORTOWYCH osiągów , zaletą tego silnika nie jest to że ciągnie jak szatan tylko że ZAWSZE ciągnie , po mału ale ZAWSZE :>:

Re: [2,8] zawory egr regulacja

PostNapisane: 21 mar 2014 16:05:41
przez jasko2423
erg ustawilem że podnoszą się jak z obrotów zchodzi. wezyk z odmy pusciłem do buteleczki, na cieplym dmucha strasznie i spalinki jakby lecialy. chyba pierscieni nie ma, bo jakby uszczelniacze to chyba spadku na mocy by nie było zabardzo.
Ciagnąć ciągnie ale wydaje mi sie lichawo turbiny nie czuć wcale, noi jak ściągłem węże powietrza od turbinki to wydaje mi się że sa małe luzy na wirniku od turbiny :( . bawił sie ktoś z regeneracją? Na allegro znalazlem zestawy naprawcze , aktualnie robie na tokarkach i frezarkach cnc to może uda mi się ją zregenerować.

Re: [2,8] zawory egr regulacja

PostNapisane: 21 mar 2014 16:10:02
przez Odoll
turbo ciągnie dopiero od 2500 obrotów a regeneracja to w polsce MASAKRA finansowa :dupa:

Re: [2,8] zawory egr regulacja

PostNapisane: 21 mar 2014 17:43:53
przez cross44
chlopaki odnośnie mułowatego 2.8. wiecie co mnie zastanawia ? moj przypadek, a wiec jest mozliwosc ze jest słabszy bo przeskoczył rozrząd ?
tak mi sie wydaje tylko pewny za to nie jestem, forumowicz napisal na ktoryms moim poscie ze jak mu w VW przeskoczył rozrząd to sam nie odpalał na zimnym.ja u siebie chyba zauwazam spadek mocy ( turbo po regeneracji) i nie odpala jak jest - 5, tzn odpala ale po 10 razie.
wiem ze moją nie ładnie brałem na popych.. moze tu tkwi jakis problem?

Pozatym szukam dobrego znawce FRONTER badz rozrząu w tego typu samochodach, w tego typu silnikach w woj, ŚLĄSKIM- jestem z piekar Śląskich k. Bytomia, jest ktos w stanie mi cos pomoc?
Pozwolęsobie założyc nowy temat odnosnie znawcy rozrządów w woj. slaskim
Pozdrawiam
Jacek!

-- Dodano 21 mar 2014 17:46:15 --

odnosnie regeneracji ponoc jakas firma w lublinie to robi- ja płacilem 1200 zł za regeneracje.
moge dopytac nzajomego co mi to wysylal jaka to firma z lublina jest ktos chętny.
a koszt taki bo ta turbina jest na łożyskach kulkowych i trzeba ja przerobic.
innym razem zas slyszalem ze turbo na lozyskach kulkowych nie jest regenerowalne- dziala do konca zycia? kto wie ole w tym prawdy?

Re: [2,8] zawory egr regulacja

PostNapisane: 21 mar 2014 19:11:33
przez jasko2423
u mnie do turbiny bylo już chyba zaglądane jak umyłem caly silnik to na turbinie widac gdzieniegdzie silikon na uszczelce.Dmuchać turbinka dmucha jak weża palcami ścisne i dam gazu to wąż twardnieje ale tak właśnie powyżej 2 tys.
a o tych erg napisze mni ktos kiedy działają?

Re: [2,8] zawory egr regulacja

PostNapisane: 21 mar 2014 21:18:18
przez przemekcrx
Jak egr jest osmolony i zabrudzony to puszcza całe ciśnienie w wydech które turbina napompuje bo sie szczelnie nie domyka ,i auto ma muła ,to jest taka sama zasada działania jak zawór w głowicy jesli nie trzyma to nie ma ciśnienia w cylindrze......EGR to wymysł ekologów i nic więcej...
Zaślepisz zobaczysz jak auto ożyje..Podkręć turbo ,zwiększ dawkę paliwa na pompie i na 5 będziesz śmiało auta wyprzedzał :o
EGR działa na jałowym oraz podczas jazdy gdy puscisz nogę z gazu, to wtedy się otwiera grzybek i trawi spaliny które przed chwilą spalił ,tak to ujmę... :wink:
Czyli nie dostaje czystego tlenu do komory spalania ,tylko już przetrawiony spalony brudny tlen dym..

Re: [2,8] zawory egr regulacja

PostNapisane: 21 mar 2014 23:50:57
przez drech
cross44 napisał(a):odnosnie regeneracji ponoc jakas firma w lublinie to robi- ja płacilem 1200 zł za regeneracje.
moge dopytac nzajomego co mi to wysylal jaka to firma z lublina jest ktos chętny.

Jedną z lepszych w okolicy jest ta http://dziak.pl/ ale nie polecę po moich doświadczeniach. Niby robią wszystko, a głowice z mojej 3.2 okazały się nie lada wyzwaniem.

Re: [2,8] zawory egr regulacja

PostNapisane: 22 mar 2014 07:03:57
przez jasko2423
u mnie ergi sa suchitki i czysciutkie bo wczesniej nie dizlaly. wlasnie na forum widziałem gdzieś tu schemaci ze to recylkulacja jakaś ze spalinami jest

-- Dodano 24 mar 2014 10:32:10 --

frotke pomeczylem w terenie z odmy wezyka do butelki wsadzilem i czysciutka jest. a olej dalej pokazal sie w dolocie, wiec turbina do remontu , nie ma innej opcji
ergi narazie dzialaja.U mnie niestety musi wszystko działac eheh

-- Dodano 24 mar 2014 10:32:13 --

frotke pomeczylem w terenie z odmy wezyka do butelki wsadzilem i czysciutka jest. a olej dalej pokazal sie w dolocie, wiec turbina do remontu , nie ma innej opcji
ergi narazie dzialaja.U mnie niestety musi wszystko działac eheh