Witamy !



[2.8]Remont silnika

[2.8]Remont silnika

Postprzez Pawel » 08 sty 2009 21:59:01

Kto robił remont 2.8 tdi :?: Mam pytanie: czy można wymienić uszczelniacze zaworów bez demontowania glowicy :?: , chyba zaczynają puszczać :evil:
...albo Ty jesz, albo Ciebie jedzą...
Obrazek
A 3,1 TDI Long '95
bike MTB wegług własnej specyfikacji...
Citroen C8 HDI
honda transalp xl600v
bmw f650st
w razie w: 696445799
Avatar użytkownika
Pawel
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4398
Obrazki: 11
Dołączył(a): 23 mar 2008 20:02:00
Lokalizacja: Giżycko
Pochwały: 10
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Samochód: Frontera A 2.8TDI Long 1995-1996

Re: Remont silnika 2.8...

Postprzez Balkandriver » 09 sty 2009 12:49:58

Teoretycznie można, ale musiałbyś sporo się namęczyć, by podeprzeć zawór, zakładając zamek zaworu. Musisz ścisnąć sprężyny i podtrzymać zawór od dołu, bo inaczej wpadnie Ci w cylinder. A siła ściskania jest duża. Przy zdjętej głowicy to żaden problem.

BALKANDRIVER
Frontera 2.8 TDi - Long Distance Voyager
http://www.fotolandia4x4.com -> relacje, zdjęcia, filmiki
http://chomikuj.pl/balkandriver -> Mój chomik (nie tylko) Wędrowniczek
Spieszmy się kochać szuter, bo tak szybko odchodzi.
Avatar użytkownika
Balkandriver
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 1669
Obrazki: 63
Dołączył(a): 07 lip 2007 18:11:13
Lokalizacja: Smokogród
Pochwały: 8
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera A 2.8TDI Long 1995-1996

Re: Remont silnika 2.8...

Postprzez flowers » 09 sty 2009 18:12:14

Paweł "Amor" napisał(a):Kto robił remont 2.8 tdi :?: Mam pytanie: czy można wymienić uszczelniacze zaworów bez demontowania glowicy :?: , chyba zaczynają puszczać :evil:




Mam taki patent, który już kiedyś sam przetestowałem. Nie była to może frontera tylko bmw E30 silnik M40 1,8 i ten patent dał mi znajomy mechanik i udało mi się. Jest trochą archaiczny ale skuteczny.

A więc:

-wykręcasz ......... a właśnie to jest silnik z wtryskiem bezpośrednim, bo nie znam budowy tego silnika. Chodzi mi o dostęp do cylindra przez wtryskiwacz :?:

Trochę się rozpędziłem :mrgreen: bo to w tym przypadku bardzo ważne :?
flowers
 

Re: Remont silnika 2.8...

Postprzez Pawel » 09 sty 2009 19:19:16

Flowers, pojęcia nie mam o dostępie do cylindra przez wtryskiwacz. To mój pierwszy w życiu diesel :? i ciągle się go uczę... Chyba jest to wtrysk bezpośredni, wtryskiwacze są za kolektorem ssącym.
...albo Ty jesz, albo Ciebie jedzą...
Obrazek
A 3,1 TDI Long '95
bike MTB wegług własnej specyfikacji...
Citroen C8 HDI
honda transalp xl600v
bmw f650st
w razie w: 696445799
Avatar użytkownika
Pawel
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4398
Obrazki: 11
Dołączył(a): 23 mar 2008 20:02:00
Lokalizacja: Giżycko
Pochwały: 10
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Samochód: Frontera A 2.8TDI Long 1995-1996

Re: Remont silnika 2.8...

Postprzez flowers » 09 sty 2009 19:46:11

Więc dokończe:

W bęzyniaku zrobiłem tak -odkręciłem świece zapłonowe i przez ten otwór wprowadziłem przewód elektryczny, miedziany 2mm w izolacji do cylindra tyle ile się dało na opuszczonym tłoku na sam dół a potem kluczem przekręciłem śrube na wale tak aby tłok poszedł jak najwyżej zacieśniając ów przewód i zarazem podpierając zawory od środka i wtedy jest potrzebny przyżąd do rozpinania zaworów ( od razu pisze żeby nie robić tego czymś np.: trzonkiem dociskać sprężyne i wyjmować półksiężyce zabezpieczające :!: :!: :!: - chrońmy swoje zęby :| ) wyjąć półksiężyce, podkładke, sprężyny, zużyty uszczelniacz i złożyć spowrotem do kupy. I w ten sam sposób z każdym cylindrem :idea: . Jest to sposób dość pracochłonny ale dobrych pare setek zostaje w kieszeni- uszczelka, planowanie głowicy itp.

Może wydaje się ten sposób dość archaiczny ale sprawdzony przeze mnie i mojego kolegę bez żadnych niespodzianek typu: urwał się przewód i został w środku, bo jeżeli nawet się tak by stało to dość łatwo taki przewód spowrotem wyjąć. I jeszcze jedna podpowiedź: nie użwajcie przewodu o większej średnicy bo cięzko jest go później usuwać z cylindra bo będzie za sztywny.
flowers
 

Re: Remont silnika 2.8...

Postprzez konik » 09 sty 2009 20:09:01

W silniku diesla jest dużo większy stopień sprężania więc tłok zbliża się do głowicy na mniejszą odległość może wystarczy ustawić tłok w GMP i zawór oprze się na tłoku bez potrzeby kabla. Nie wiem jaka jest odległość w silniku GM ale np w VW 1.9 TD pomiędzy głowicą a tłokiem jest około 2 mm. W silnikach benzynowych robi się to też za pomocą sprężonego powietrza. Tłok ustawiamy w DMP w miejsce świecy wkręcamy specjalny adapter pompujemy powietrze i już zawory są unieruchomione. A pomysł z przewodem też ciekawy :)
Avatar użytkownika
konik
Podszyszkownik
Podszyszkownik
 
Posty: 1161
Obrazki: 3
Dołączył(a): 15 lut 2008 22:06:24
Lokalizacja: Starogard Gdański
Pochwały: 5
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

Re: Remont silnika 2.8...

Postprzez Pawel » 09 sty 2009 21:21:16

Chłopakii wielkie dzięki :!: Sprzedan ten patęt mechanikowi, niehc kombinuje... Jak będę mial zbędne kilka stów ( :? ), biorę się do roboty.
...albo Ty jesz, albo Ciebie jedzą...
Obrazek
A 3,1 TDI Long '95
bike MTB wegług własnej specyfikacji...
Citroen C8 HDI
honda transalp xl600v
bmw f650st
w razie w: 696445799
Avatar użytkownika
Pawel
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4398
Obrazki: 11
Dołączył(a): 23 mar 2008 20:02:00
Lokalizacja: Giżycko
Pochwały: 10
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Samochód: Frontera A 2.8TDI Long 1995-1996

pierscienie 2.8 tdi

Postprzez x27 » 11 lis 2010 11:41:20

robiem remont w 2.8 w frotce. napisal by mi ktos wymiary min i max luzu zamka pierscienia po wlozeniu do cylindra.
bardzo dzienkuje pozdrawiam
x27
 

Re: pierscienie 2.8 tdi

Postprzez hirek_gda » 11 lis 2010 11:52:21

też cie witamy Obrazek

ale niech będzie
ogniowe 0,2 - 0,4 mm
olejowy 0,1 - 0,3


Autor postu otrzymał pochwałę
hirek_gda
Nałogowiec Ekstremalny
Nałogowiec Ekstremalny
 
Posty: 436
Dołączył(a): 28 lip 2009 17:17:26
Lokalizacja: gdańsk
Pochwały: 3
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

Re: pierscienie 2.8 tdi

Postprzez x27 » 11 lis 2010 13:50:53

thx !! bardzo pomogles. pozd
x27
 

Re: [2.8]Remont silnika

Postprzez przemekcrx » 12 lis 2010 15:49:10

A kto wie, jaki jest koszt pierscieni i panewek do 2.8TDI (nominał)
I jakieś namiary???
Frota 3.2 V6
Avatar użytkownika
przemekcrx
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1443
Obrazki: 1
Dołączył(a): 29 lip 2009 19:22:40
Lokalizacja: poland
Pochwały: 7
Województwo: nie mieszkam w Polsce
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: [2.8]Remont silnika

Postprzez Pawel » 12 lis 2010 22:33:39

Jak ja szukałem to w zaprzyjaźnionym sklepie moto zaczynało się od 50-70 pln za cylinder... Wymiarów niestety nie znam...
...albo Ty jesz, albo Ciebie jedzą...
Obrazek
A 3,1 TDI Long '95
bike MTB wegług własnej specyfikacji...
Citroen C8 HDI
honda transalp xl600v
bmw f650st
w razie w: 696445799
Avatar użytkownika
Pawel
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4398
Obrazki: 11
Dołączył(a): 23 mar 2008 20:02:00
Lokalizacja: Giżycko
Pochwały: 10
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Samochód: Frontera A 2.8TDI Long 1995-1996

Re: [2.8]Remont silnika

Postprzez przemekcrx » 13 lis 2010 14:08:10

Acha czyli tragedii nie ma..
Tak sobie myslę :? wyremontować ten silnik, co leży w garażu,bo tam tylko pierscienie do wymiany,i zdało by się panewki też zmienić...
I silnik by był jak znalazł....
Frota 3.2 V6
Avatar użytkownika
przemekcrx
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1443
Obrazki: 1
Dołączył(a): 29 lip 2009 19:22:40
Lokalizacja: poland
Pochwały: 7
Województwo: nie mieszkam w Polsce
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: [2.8]Remont silnika

Postprzez Cobreti25 » 13 lis 2010 14:32:48

przemekcrx napisał(a):Acha czyli tragedii nie ma..
Tak sobie myslę :? wyremontować ten silnik, co leży w garażu,bo tam tylko pierscienie do wymiany,i zdało by się panewki też zmienić...
I silnik by był jak znalazł....



Szkoda,że za dużo zachodu żeby wcisnąć go w mojego sporta.... :dupa:
... Już by mocy nie brakowało....
Fiat Grand Cherokee 5,2 V8 Lift 2,5" BFG AT 32"...

Frotka Short Lift 2" Wolf Uragano MT 32" Snorkel... było....

" Gdyby kobiety mówiły to co myślą, nie byłoby normalnie, ale przynajmniej dałoby się je zrozumieć"
Pomoc: (Kalisz i okolice)793344522
Avatar użytkownika
Cobreti25
Fanatyk Ekstremalny
Fanatyk Ekstremalny
 
Posty: 695
Obrazki: 0
Dołączył(a): 14 sie 2009 20:56:35
Lokalizacja: Kalisz
Pochwały: 3
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: [2.8]Remont silnika

Postprzez bleble08 » 14 lis 2010 19:29:51

Witam Panowie
Właśnie wymieniam pierścionki w mojej fronerce 2.8, i czytałem to co pisaliście. Mam pytanko do "hirek_gda" skąd masz te dane dotyczące zamków ? bo kupiłem nowe pierścienie i w cylindrze w miejscu niezużytym na ciśnieniowych mam 0,5 a olejowy ma 0,3.
bleble08
 

Re: [2.8]Remont silnika

Postprzez warptec » 01 gru 2010 09:39:24

Jestem w trakcie składania silnika po kapitalnym remoncie, podłączę się z kilkoma pytaniami, może innym też się przyda. U siebie mam wymienione tłoki, pierścienie, panewki, wał korbowy(dzięki dużej pomocy kolegi Adama z forum), cylindry. Firma, która robiła mi remont zamówiła mi od razu komplet uszczelek do tego silnika. I pojawił się pierwszy zgrzyt przy simeringach na wale.

Są całkiem inne od tych które miałem, po wielu trudach ten, od strony skrzyni dał się założyć, przy tym z przodu istnieje już za duże ryzyko, podwinięcia się gumy przy zakładaniu. i teraz nie wiem, które są oryginalne. Bo do tych co były pewności nie mam po tym co wyprawiane było w tym silniku. Po południu dorzucę fotki jakieś.

Drugie pytanie już poważniejsze, oddałem wtryski do regeneracji. Facet mi mówi, że muszę sobie pod wtryski załatwić z serwisu miedziane podkładki, bo on takich nie ma. I po telefonie do serwisu się czuję jakby mi ktoś łopatą do odśnieżania przywalił - 116 zł sztuka? Czy ktoś wie co to za podkładki. Jak to wygląda w ogóle, znajomy w motoryzacyjnym nic mi nie znalazł.
warptec
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 23
Dołączył(a): 05 gru 2009 21:41:04
Lokalizacja: Głogów
Województwo: Dolnośląskie
Samochód: Frontera A 2.8TDI Long 1995-1996

Remont silnika 2.8 tdi

Postprzez cezary1987 » 18 mar 2018 07:37:02

Witam wszystkich Froterowcow.

Mam frontere 2.8 tdi. I planuje remont silnika. Póki co oprócz pocenia się z misy olejowej to nic się nie dzieje. Ale plan jest taki żeby zrobić kapitalke. Mechanik ze mnie żaden dla tego zwracam się do wszystkich co jakieś pojęcie mają na temat jakie części trzeba wymienić, ewentualnie jakie da się bez problemu, znaleźć i przy okazji wymiany uszczelki misy olejowej, jakie warto zrobić. Z góry dzięki
cezary1987
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 3
Dołączył(a): 11 mar 2018 22:28:45
Województwo: Zachodniopomorskie
Samochód: Frontera A 2.8TDI Long 1995-1996

Re: [2.8]Remont silnika

Postprzez riko » 18 mar 2018 11:34:04

chcesz robić remont tylko przez pocąca się miske olejową ?? :shock: :shock: :shock: :shock:
było A 2.0 pb
było A 2.4 lpg
jest A 3.1 TD
riko
Przesiadywacz
Przesiadywacz
 
Posty: 237
Dołączył(a): 02 cze 2015 16:05:26
Lokalizacja: SB / SZY
Województwo: Śląskie
Samochód: Frontera A 2.8TDI Sport 1995-1996

Re: [2.8]Remont silnika

Postprzez jrzeuski » 18 mar 2018 20:00:22

A kto bogatemu zabroni zrobić remont za 5tysi zamiast kupić tubkę silikonu?
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: [2.8]Remont silnika

Postprzez Łukasz12502 » 18 mar 2018 20:25:21

tak to czytam i :shock: jak by cieknąca miska była pretekstem do remontu to moja frota by miała kapitalke co pół roku :mrgreen:
Chciałem i mam ... Frontere
_________________________
Frontera A Long 2.3TD
VW Transporter T4 1.9TD
VW Transporter T4 2.4D
Łukasz12502
Maniak
Maniak
 
Posty: 480
Dołączył(a): 01 wrz 2013 15:38:40
Lokalizacja: Ostrzeszów
Pochwały: 5
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: Frontera A 2.3TD Long 1991-1995

Następna strona

Powrót do 2.8 TDI



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron