Strona 1 z 1

[2.8] Uszczelka pod głowicą porada

PostNapisane: 02 gru 2009 21:50:43
przez przemekcrx
Coś mi się zdaje że dmuchnęło mi uszczelkę pod głowicą
silnik pracuje normalnie moc jest itd...
Pompa wody jest dobra w 100%
Mianowicie objawy mam takie:
-brak ogrzewania czasem jest, potem letnie
-węże napompowane jak by miały zaraz explodować
-gdy puści termostat, przyłożę ręką do węża ,czuć jak idą bąble powietrza
-rano gdy odpala parsknie z kieliszek wody-płynu sam nie wiem
obstawiam uszczelkę ,mam nową w zapasie metalową
jutro rozbieram ,ale posłucham waszych rad

Re: Uszczelka pod głowicą 2,8 TDI parada

PostNapisane: 02 gru 2009 22:34:48
przez Pawel
Na 98% uszczelka, ja też tak miałem, u mnie skończyło się to wymianą silnika... Zostaw odkręcony korek na zbiorniczku, bo coś wywali, przewody, nagrzewnica...
Jeżeli już to nie zapomnij o splanowaniu głowicy i np. przy okazji wymień uszczelniacze zaworowe, dotrzyj gniazda zaworów itp... Podstawa to bardzo dobra "metalowa" uszczelka i zainwestuj w nowe szpilki do głowicy... :!:

Re: Uszczelka pod głowicą 2,8 TDI parada

PostNapisane: 03 gru 2009 15:54:29
przez przemekcrx
Właśnie wruciłem z pracy idę zaraz rozbierać...
Jakie polecasz uszczelniacze i gdzie je kupić?????no i jaka cena
w sumie nakręciłem 7tys km i oleju ubyło może z 3-4mm nawet nie zeszło do minimum
No ale w sumie jedno rozbieranie

Re: Uszczelka pod głowicą 2,8 TDI porada

PostNapisane: 03 gru 2009 18:40:24
przez pomyslowydobromir
skoro nie bierze oleju ja bym nie koniecznie wymieniał uszczelniacze. ale twoja sprawa. a objawy faktycznie wskazują na uszczelkę pod głowicą

Re: Uszczelka pod głowicą 2,8 TDI porada

PostNapisane: 03 gru 2009 19:21:40
przez przemekcrx
głowicę właśnie zrzuciłem ,ale nic nie widać że to uszczelka
sam teraz nie wiem,jutro jadę z nią na planowanie i sprawdzenie szczelności,od razu niech robią zawory itd..

Re: Uszczelka pod głowicą 2,8 TDI porada

PostNapisane: 03 gru 2009 21:34:03
przez marek92248
Mam podobną sytuację w 2,2 16V też mi raz grzeje a raz nie. Auto chodzi idealnie. U mnie problem leży w pękniętej chłodnicy ucieka pomalutku płyn i się zapowietrza układ.

Re: Uszczelka pod głowicą 2,8 TDI porada

PostNapisane: 04 gru 2009 14:21:23
przez przemekcrx
właśnie odebrałem głowice jest po szczelności,planowaniu i dotarli zwory...
I zaraz ide składać,
Jak mocno dokręcić głowice??? bo odkręcając ją ,zbyt mocno nie była dokrecona...

Re: Uszczelka pod głowicą 2,8 TDI porada

PostNapisane: 04 gru 2009 21:35:21
przez Balkandriver
W jaki sposób, tzn. kolejność dokręcania, momenty itd. zaczerpnij z książki obsługi.
I obie płaszczyzny przylegania (głowica i blok) MUSZĄ być dokładnie odczyszczone z pozostałości po starej uszczelce.
To jasne, ale widząc po innych postach, nawet "fachowcy" nie zawsze to robią.

BALKANDRIVER

Re: Uszczelka pod głowicą 2,8 TDI porada

PostNapisane: 05 gru 2009 09:17:15
przez przemekcrx
BALKANDRIVER dokładnie jak piszesz to wiem bo już nie jeden silnik składam
Ogólnie w tym jest metalowa uszczelka praktycznie tam nie było co czyśćić
głowica po planowaniu ,blok przeleciałem papierkiem,kolektor wydechowy złożyłem wszystko na paste ,by była szczelność w 100%,reszta na silikon..
Fura odpaliła i jednak to była uszczelka,po kilku minutach pracy silnika ,leci już ciepłe powietrze....
dzięki wszystkim za info..