[2.8] Wymiana rozrządu

sprawa banalnie prosta i trzeba się starać żeby spieprzyć. Chyba jeden z najprostrzych rozrządów jakie było mi dane robić.
po zdjęciu pasków wentylatorów i osłon rozrządu (nie będę o tym pisał bo zbyt oczywiste) ustawiamy koło pompy na znak i w jednym z otworów koła w obudowie bloku jest otwór jeśli dobrze pamiętam fi6. Wkręcamy tam śrubkę i blokujemy koło. W tej pozycji blokujemy też koło rozrządu. Popuszczamy śrubę napinacza (są dwie) i zrzucamy pasek. Wymieniamy rolkę napinacza. Zakładamy nowy pasek tak aby był ślicznie wyprostowany z prawej strony silnika i na kole rozrządu, pompy i koła pasowego wału korbowego. Naciągamy rolkę napinacza (niech ktoś sprawdzi jaki ma być naciąg bo nie pamiętam) dociągając nakrętką. Składamy wszystko i znów kilka tysięcy przed Nami.
po zdjęciu pasków wentylatorów i osłon rozrządu (nie będę o tym pisał bo zbyt oczywiste) ustawiamy koło pompy na znak i w jednym z otworów koła w obudowie bloku jest otwór jeśli dobrze pamiętam fi6. Wkręcamy tam śrubkę i blokujemy koło. W tej pozycji blokujemy też koło rozrządu. Popuszczamy śrubę napinacza (są dwie) i zrzucamy pasek. Wymieniamy rolkę napinacza. Zakładamy nowy pasek tak aby był ślicznie wyprostowany z prawej strony silnika i na kole rozrządu, pompy i koła pasowego wału korbowego. Naciągamy rolkę napinacza (niech ktoś sprawdzi jaki ma być naciąg bo nie pamiętam) dociągając nakrętką. Składamy wszystko i znów kilka tysięcy przed Nami.