Witamy !



[2.8] Turbosprężarka

Re: Zatarta turbosprężarka w 2,8tdi

Postprzez Pawel » 03 sie 2010 18:01:35

...mnie nawet coś takiego do głowy nie przyszło podczas wymiany swojej, ale jeżeli zaoszczędzi to Tobie czasu, pracy i zwłaszcza nerwów dlaczego nie... Ja wymieniałem kompletną turbinę i owszem kilka śrub się urwało...
Andrzeju, zwróć baczna uwagę na przewody olejowe i ich uszczelnienie miedzianymi podkładkami...
...albo Ty jesz, albo Ciebie jedzą...
Obrazek
A 3,1 TDI Long '95
bike MTB wegług własnej specyfikacji...
Citroen C8 HDI
honda transalp xl600v
bmw f650st
w razie w: 696445799
Avatar użytkownika
Pawel
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4398
Obrazki: 11
Dołączył(a): 23 mar 2008 20:02:00
Lokalizacja: Giżycko
Pochwały: 10
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Samochód: Frontera A 2.8TDI Long 1995-1996

Re: Zatarta turbosprężarka w 2,8tdi

Postprzez przemekcrx » 03 sie 2010 19:42:06

Jak dasz radę to odkręcaj nic sie nie stanie, jak swoją rozbierałem bo kupiłem od Probe i miała ciut inne muszle, ssaka i wydechu ..
Środek czyli serce turba miała identyczne...
I daj nowa podkładkę (ja wycinałem z ala dektury)pod spływkę z turba do miski, bo lubi przeciekać :wink:


Autor postu otrzymał pochwałę
Frota 3.2 V6
Avatar użytkownika
przemekcrx
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1443
Obrazki: 1
Dołączył(a): 29 lip 2009 19:22:40
Lokalizacja: poland
Pochwały: 7
Województwo: nie mieszkam w Polsce
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: Zatarta turbosprężarka w 2,8tdi

Postprzez Balkandriver » 03 sie 2010 20:51:36

Dzięki, a o tę sytuację mi chodzi:
Załączniki
Turbo-1.jpg
Turbo-1.jpg (81.14 KiB) Przeglądane 772 razy
Ostatnio edytowano 03 sie 2010 21:06:49 przez Balkandriver, łącznie edytowano 1 raz
Frontera 2.8 TDi - Long Distance Voyager
http://www.fotolandia4x4.com -> relacje, zdjęcia, filmiki
http://chomikuj.pl/balkandriver -> Mój chomik (nie tylko) Wędrowniczek
Spieszmy się kochać szuter, bo tak szybko odchodzi.
Avatar użytkownika
Balkandriver
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 1669
Obrazki: 63
Dołączył(a): 07 lip 2007 18:11:13
Lokalizacja: Smokogród
Pochwały: 8
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera A 2.8TDI Long 1995-1996

Re: Zatarta turbosprężarka w 2,8tdi

Postprzez przemekcrx » 03 sie 2010 21:01:02

A u mnie ciut inaczej
Załączniki
Turbo probe a 2.8 TDI 008.jpg
Turbo probe a 2.8 TDI 008.jpg (101.05 KiB) Przeglądane 762 razy
Frota 3.2 V6
Avatar użytkownika
przemekcrx
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1443
Obrazki: 1
Dołączył(a): 29 lip 2009 19:22:40
Lokalizacja: poland
Pochwały: 7
Województwo: nie mieszkam w Polsce
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: Zatarta turbosprężarka w 2,8tdi

Postprzez Pawel » 04 sie 2010 19:13:30

...i ja mam inaczej, tzn. teraz - tak jak u przemekcrx, w 2.8 jest z obejmą, ale 3.1 ma skręcaną...
...albo Ty jesz, albo Ciebie jedzą...
Obrazek
A 3,1 TDI Long '95
bike MTB wegług własnej specyfikacji...
Citroen C8 HDI
honda transalp xl600v
bmw f650st
w razie w: 696445799
Avatar użytkownika
Pawel
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4398
Obrazki: 11
Dołączył(a): 23 mar 2008 20:02:00
Lokalizacja: Giżycko
Pochwały: 10
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Samochód: Frontera A 2.8TDI Long 1995-1996

Re: Zatarta turbosprężarka w 2,8tdi

Postprzez przemekcrx » 04 sie 2010 20:51:22

Z tego co się orientuje to Paweł i Andrzej macie 95rok chyba...
Taka była u mnie oryginalna...
Ja już mam 96rok i może być skręcana i dobrze bo jest z czego teraz dopasować :wink:
Frota 3.2 V6
Avatar użytkownika
przemekcrx
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1443
Obrazki: 1
Dołączył(a): 29 lip 2009 19:22:40
Lokalizacja: poland
Pochwały: 7
Województwo: nie mieszkam w Polsce
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: Zatarta turbosprężarka w 2,8tdi

Postprzez Pawel » 05 sie 2010 19:53:11

...się nie zrozumieliśmy... Ja taką miałem orginalnie i tą, która leży w piwnicy po regeneracji - czeka na montaż - , też mam skręcaną... Obecna orginalna z 3.1 jest skręcana śrubami bez obejmy...
...albo Ty jesz, albo Ciebie jedzą...
Obrazek
A 3,1 TDI Long '95
bike MTB wegług własnej specyfikacji...
Citroen C8 HDI
honda transalp xl600v
bmw f650st
w razie w: 696445799
Avatar użytkownika
Pawel
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4398
Obrazki: 11
Dołączył(a): 23 mar 2008 20:02:00
Lokalizacja: Giżycko
Pochwały: 10
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Samochód: Frontera A 2.8TDI Long 1995-1996

Re: Zatarta turbosprężarka w 2,8tdi

Postprzez przemekcrx » 05 sie 2010 20:57:59

Czyli wychodzi że ,jest kilka modeli tych turbawek....
Frota 3.2 V6
Avatar użytkownika
przemekcrx
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1443
Obrazki: 1
Dołączył(a): 29 lip 2009 19:22:40
Lokalizacja: poland
Pochwały: 7
Województwo: nie mieszkam w Polsce
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: Zatarta turbosprężarka w 2,8tdi

Postprzez Pawel » 06 sie 2010 20:01:26

Nie jestem pewien, ale chyba od '96 montowali takie same we Fronterach 2.8 i Monterey'ach 3.1..., ale... Orginalna w 2.8 i orginalna w 3.1 - obecnie - mają średnicę "zasysającą" - z filtra - 46 mm, a moja - regenerowana, leżąca w piwnicy jeszcze przez kilkanaście dni - ma w tym samym miejscu 52 mm...
...albo Ty jesz, albo Ciebie jedzą...
Obrazek
A 3,1 TDI Long '95
bike MTB wegług własnej specyfikacji...
Citroen C8 HDI
honda transalp xl600v
bmw f650st
w razie w: 696445799
Avatar użytkownika
Pawel
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4398
Obrazki: 11
Dołączył(a): 23 mar 2008 20:02:00
Lokalizacja: Giżycko
Pochwały: 10
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Samochód: Frontera A 2.8TDI Long 1995-1996

Re: Zatarta turbosprężarka w 2,8tdi

Postprzez Balkandriver » 07 sie 2010 10:39:04

No, równo o 2giej w nocy auto zostało odpalone i turbo przywrócone do życia dzięki wydatnej pomocy BASIKA, która działała w białych tenisóweczkach w kanale (i w takich z niego wyszła :shock: ) .
Za radą przemkacrx "rozczłonkowałem" turbinę i część wydechową zostawiłem swoją, natomiast część "zimną" założyłem nową. Dzisiaj będą testy na górkach, zobaczymy, jak to wszystko działa.

A tak BTW - fabrycznie nowa turbinka Garreta kosztuje ok.2900 zł. I są faktycznie 2 typy - na opaskę i na śruby.
I w 2,8 i w Montereyu 3,1 są montowane turbiny typu RHB5 ale są wersje Montka z turbiną FRF5, wg katalogu zależy to od typu silnika Montereya - 4JG2-TC albo 4JG2-2TC

BALKANDRIVER
Frontera 2.8 TDi - Long Distance Voyager
http://www.fotolandia4x4.com -> relacje, zdjęcia, filmiki
http://chomikuj.pl/balkandriver -> Mój chomik (nie tylko) Wędrowniczek
Spieszmy się kochać szuter, bo tak szybko odchodzi.
Avatar użytkownika
Balkandriver
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 1669
Obrazki: 63
Dołączył(a): 07 lip 2007 18:11:13
Lokalizacja: Smokogród
Pochwały: 8
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera A 2.8TDI Long 1995-1996

Re: Zatarta turbosprężarka w 2,8tdi

Postprzez BASIK » 10 sie 2010 20:20:59

Tenisówki pozostały białe to fakt... sama nie wiem jak ocalały :lol: , ale ręce miałam klasycznie upaprane - po łokcie 8:) , no i co było do zrobienia to zostało zrobione z nawiązką nawet, bo śruby też udało się przykręcić! Obrazek
Dojadę dalej - zobaczę więcej
Avatar użytkownika
BASIK
Maniak
Maniak
 
Posty: 467
Dołączył(a): 04 maja 2015 11:00:05
Lokalizacja: Smokogród
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera A 2.8TDI Long 1995-1996

[2,8i] Turbina sie nie wylacza

Postprzez marek213 » 10 wrz 2010 09:13:06

Witam mam taki problem wymienilem turbina na regenerowana swiszczy głośno nawet po wylączeniu silnika. a turbina nie wylacza sie ponizej 2000 obrotow. prosze o pomoc
marek213
 

Re: [2,8i] Turbina sie nie wylacza

Postprzez maciar » 10 wrz 2010 09:38:35

Wyobraź sobie puka ktoś do drzwi otwierasz a tam domokrążca i do ciebie kupuj "klucze" wkur....sz bo ni dziendobry i pocałuj sie w :dupa: .Staramy sie pomóc jak sie da ale są zasady.Odnośnie twojego turbo to nie posiada ono "włącznika"lecz pracuje cały czas tylko efekt jej działania nie jest ciągły.Oglądnij ja jeszcze raz może coś zostawiłeś w rurze dolotowej i pokiereszowało ci "nową".Siłownik w turbo które masz ogranicza jej wydatek gdy za dużo napompuje.Przywitać się też możesz
tel. 504 035 487
Avatar użytkownika
maciar
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1280
Obrazki: 1
Dołączył(a): 16 mar 2008 20:15:33
Lokalizacja: Biała Podlaska
Pochwały: 16
Województwo: Lubelskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [2,8i] Turbina sie nie wylacza

Postprzez nightman » 10 wrz 2010 10:09:10

marek213 napisał(a):Witam mam taki problem wymienilem turbina na regenerowana swiszczy głośno nawet po wylączeniu silnika.

Co rozumiesz przez "świszczy głośno"? To akurat jest pojęcie bardzo względne.

marek213 napisał(a):a turbina nie wylacza sie ponizej 2000 obrotow. prosze o pomoc

Jak oceniasz że się nie wyłącza? To to, kręci się cały czas tylko przy około 2k obrotów ją dopiero słychać - rozumiem że idzie tak głośno że słychać ją cały czas.Może ktoś zwalił tę regeneracja albo coś do :dupa: poskładałeś, albo to "świszczy głośno" wcale tak głośno nie jest...
Avatar użytkownika
nightman
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1392
Obrazki: 0
Dołączył(a): 21 mar 2008 15:54:28
Lokalizacja: SBI
Pochwały: 10
Województwo: Śląskie
Samochód: Mam kilka Frotek :)

Re: [2,8i] Turbina sie nie wylacza

Postprzez jrzeuski » 10 wrz 2010 10:18:36

Poza tym z reguły to nie turbina świszcze tylko nieszczelności w dolocie. Może któryś wąż jest źle zaciśnięty na króćcach turbiny.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: [2,8i] Turbina sie nie wylacza

Postprzez nightman » 10 wrz 2010 10:22:39

a moja świszcze :mrgreen:
Avatar użytkownika
nightman
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1392
Obrazki: 0
Dołączył(a): 21 mar 2008 15:54:28
Lokalizacja: SBI
Pochwały: 10
Województwo: Śląskie
Samochód: Mam kilka Frotek :)

Re: [2,8i] Turbina sie nie wylacza

Postprzez jrzeuski » 10 wrz 2010 10:24:43

A u mnie ledwo słychać gwizd na wysokich obrotach. Nawet myślałem, że turbo zdechło, ale węże twardnieją i puchną jak depnę.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: [2,8i] Turbina sie nie wylacza

Postprzez nightman » 10 wrz 2010 11:06:25

I tutaj właśnie się kłania pojęcie względności "poziomu głośności" wyrażane w formie pisanej :)
Avatar użytkownika
nightman
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1392
Obrazki: 0
Dołączył(a): 21 mar 2008 15:54:28
Lokalizacja: SBI
Pochwały: 10
Województwo: Śląskie
Samochód: Mam kilka Frotek :)

Re: [2,8i] Turbina sie nie wylacza

Postprzez Pawel » 10 wrz 2010 19:08:16

U mnie świszcze, ale słychać w kabinie przy deptaniu gazu, na zewnątrz tylko "szum" ponad trzylitrowego diesla... :mrgreen: - bez wiskozy...
...albo Ty jesz, albo Ciebie jedzą...
Obrazek
A 3,1 TDI Long '95
bike MTB wegług własnej specyfikacji...
Citroen C8 HDI
honda transalp xl600v
bmw f650st
w razie w: 696445799
Avatar użytkownika
Pawel
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4398
Obrazki: 11
Dołączył(a): 23 mar 2008 20:02:00
Lokalizacja: Giżycko
Pochwały: 10
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Samochód: Frontera A 2.8TDI Long 1995-1996

[2.8tdi] brak ciśnienia w turbo

Postprzez marek213 » 11 wrz 2010 20:26:17

Witam mam problem nie ma ciśnienia w turbo oraz nie wylącza sie ona ponizej 2000 tys obrotów a nawet chodzi pare sekund po wyłączeniu silnika. Mechanik powiedzial ze to właśnie przez to ze nie ma cisnienia w turbinie, ale nie wiem dlaczego tego cisnienia nie ma... a że on na frotkach zna sie tyle co ja:) to szukam pomocy tutaj:)
marek213
 

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do 2.8 TDI



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron