Strona 1 z 2

[2.2] swap na 2.8 TDI

PostNapisane: 18 lis 2011 19:07:11
przez fireman6
Witam
czy ktoś się orientuje czy możliwe jest zamontowanie silnika 2.8 TDI ( FROTA A ) do FROTY B 2.2
jakie koszty czy dużo pracy

pozdrawiam

Re: 2.8 TDI DO FRONTERY B ?

PostNapisane: 18 lis 2011 19:14:05
przez brum
Koszty sporę, sam silnik to 3tys(bez osprzętu),dodatkowo trzeba skrzynie, nie wiadomo jak z wałami. dodatkowo elektryka, podciśnienia, przerobienie poduszek silnika.

Re: 2.8 TDI DO FRONTERY B ?

PostNapisane: 18 lis 2011 20:01:54
przez fireman6
zastanawiałem się czy da sie to zrobić bo wcześniej miałem frote A z tym silnikiem i to był super motor w porównaniu do 2.2 znowu jesli chodzi o mosty i nadwozie to B jest lepsza wiec super byłoby połączyć to w jedno :D

Re: 2.8 TDI DO FRONTERY B ?

PostNapisane: 18 lis 2011 21:16:44
przez Balkandriver
Zrobić się da, nawet wiem, gdzie. Ale trochę daleko od Ciebie.
Kwestia zainwestowanych szelestów.
A sam pomysł, teoretycznie bardzo dobry, połączenia obu wersji.
Pracy dużo, ale nówkę silnik 2,8 TDi można ściągnąć od skośnookich, nadal kwestia kosztów :(
Tam one jeżdżą po tybetańskich bezdrożach i są nie do zarąbania.

BALKANDRIVER

Re: 2.8 TDI DO FRONTERY B ?

PostNapisane: 18 lis 2011 21:37:54
przez mody1
przekladając silnik ze skrzynią nie jest masakrycznie dużo roboty
kupię 2.8 :D
mam sport a z 3.2, może teraz b z 2.8

The 4JB1 is a 2.8 L (2,771 cc) 93mm bore, 102mm stroke direct injection diesel engine. Był on używany w Isuzu Bighorn (Trooper), Mu (Rodeo), Wizard (LWB Rodeo), Pickup Rodeo i Holden Jackaroo sprzedawane w większości światowych rynkach poza Ameryką Północną aż do początku 90-tych. It was used in the Isuzu Bighorn (Trooper), Mu (Rodeo), Wizard (LWB Rodeo), Rodeo Pickup and Holden Jackaroo sold in most world markets aside from north America until the early 90's. Moc fotografii wynosi 87 KM (64 kW) w 1989 roku Isuzu Trooper. [1] przemysłowe wersje tego silnika były sprzedawane także w samochodach Isuzu światła. Stock power was 87 PS (64 kW) in the 1989 Isuzu Trooper. [ 1 ] Industrial versions of this motor were also sold in Isuzu light trucks.
4JB1-T to turbodoładowana wersja 4JB1. The 4JB1-T is a turbocharged version of the 4JB1. To był intercooler w niektórych aplikacjach. It was intercooled in some applications. Poziomy mocy w przedziale od 100 i 115 KM (74 i 85 kW) w zależności od specyfikacji. [9] Power levels ranged between 100 and 115 PS (74 and 85 kW) depending on specifications

http://www.diesel-engine.cn/isuzu/4jb1t.htm
czy znacie kogoś kto moze to zciągnąć z chin

Re: 2.8 TDI DO FRONTERY B ?

PostNapisane: 19 lis 2011 11:09:29
przez fireman6
super byłby nowy ale myslałem o jakiejś dobrej używce mój poprzedni z froty A 95 rok był nie do zajechania
mysle ze pochodze w koło tego i coś wymysle

Re: 2.8 TDI DO FRONTERY B ?

PostNapisane: 21 lis 2011 07:35:43
przez mody1
a jakie oznaczenie ma skrzynia od 2.8 ?
czy taka sama jest w 2.2 benzyna /A lub B/ ?
czy skrzynia od 2.2 dti /B/ pasuje do 2.8 ?

Re: 2.8 TDI DO FRONTERY B ?

PostNapisane: 21 lis 2011 08:45:24
przez jrzeuski
mody1 napisał(a):a jakie oznaczenie ma skrzynia od 2.8 ?
MUA5
czy taka sama jest w 2.2 benzyna /A lub B/ ?
Taka sama skrzynia jest w A2.2, A2.4, A2.3, A2.5, A2.8 (A2.0 ma inną - MSG5). Ale każda ma inny kołnierz, dopasowany do modelu silnika. Jakie skrzynie manualne są w B to nie wiem (automat to 4L30), ale na pewno inny mają reduktor.

Re: 2.8 TDI DO FRONTERY B ?

PostNapisane: 21 lis 2011 11:15:53
przez brum
Skrzynia z A 2.2 nie pasuje do 2.8, ale pasuje do B 2.2
Od 2.2DTI nie pasuje do 2.8.
Do 2.8 żadna nie pasuje, więc tylko wymiana silnika ze skrzynią, i przerobienie załączania napędu.

Re: 2.8 TDI DO FRONTERY B ?

PostNapisane: 21 lis 2011 12:31:10
przez mody1
nowy, kompletny silnik w chinach kosztuje 2,5-3 tyś dolarów
do tego transport, cło i vat

Re: 2.8 TDI DO FRONTERY B ?

PostNapisane: 21 lis 2011 12:43:02
przez jrzeuski
brum napisał(a):Skrzynia z A 2.2 nie pasuje do 2.8, ale pasuje do B 2.2
Od 2.2DTI nie pasuje do 2.8.
Do 2.8 żadna nie pasuje, więc tylko wymiana silnika ze skrzynią, i przerobienie załączania napędu.
A kołnierz łączący skrzynię z silnikiem nie jest przykręcany a tym samym wymienny?

Re: 2.8 TDI DO FRONTERY B ?

PostNapisane: 21 lis 2011 14:24:00
przez mody1
czy ma ktoś zdjęcie silnika 2.8 od strony skrzyni

Re: 2.8 TDI DO FRONTERY B ?

PostNapisane: 21 lis 2011 15:56:22
przez brum
Kołnierza nie da się przełożyć.

Re: 2.8 TDI DO FRONTERY B ?

PostNapisane: 21 lis 2011 21:06:16
przez kawaMX
A może prościej by było założyć budę z B na ramę z A 2.8? Ja mam w dalszych albo i bliższych planach zakup anglika 2.8 i przekładkę swojej budy na niego tylko tu z A do A to pikuś , a jak z B to na pewno mocne motanie , ale wykonalne.

Re: 2.8 TDI DO FRONTERY B ?

PostNapisane: 23 lis 2011 18:29:01
przez mody1
czy ktoś może porównać zdjęcie ponizej do 2.8 z frontery
2.jpg

3.jpg

4.jpg

Re: 2.8 TDI DO FRONTERY B ?

PostNapisane: 23 lis 2011 20:35:27
przez Jedrek_G
Co to za silnik? Wygląda jak mój.Takie samo mocowanie rozrusznika i alternatora,pompy.

Na moje oko taki sam

-- Dodano Śr 23 lis 2011 20:36:20 --

Nie jest to z Landwinda?

Re: 2.8 TDI DO FRONTERY B ?

PostNapisane: 23 lis 2011 21:43:26
przez Pawel
mody1, ależ cudo na tych zdjęciach... :)
mody1 napisał(a):czy ma ktoś zdjęcie silnika 2.8 od strony skrzyni

Tu masz moje 3.1 - mocowania są takie same w 2.8...
https://picasaweb.google.com/1008050112 ... Isuzu31TDi

Re: 2.8 TDI DO FRONTERY B ?

PostNapisane: 24 lis 2011 23:08:50
przez matrix0070
kołnierz skrzyni biegów/silnika to najmniejszy, a właściwie żaden problem, wykonać adapter żadna filozofia, przyłożyć karton, odrysować, z materiału dociąć laserowo lub inną techniką. Znam nawet gości którzy koledze robili flansze bo montował silnik od Calibry 2.0 16V do Corsy 1.6 GSI i jego skrzyni. Gorzej tak jak piszecie z kosztami całej inwestycji SWAPA

Re: [2.2] swap na 2.8 TDI

PostNapisane: 23 wrz 2015 19:48:36
przez speed
Czy komuś się udało dopasować jakiś inny silnik do skrzyni biegów od 2.2dti, Mam frontere b 2.2dti i szukam co można zamiennie włożyć zamiast tego silnika 2.2dti. Najlepiej chciałbym tam usadzić 3.1tdi isuzu. lub jakiś inny co by pasował do tej skrzyni.

Re: [2.2] swap na 2.8 TDI

PostNapisane: 23 wrz 2015 20:27:05
przez brum
Pasuje praktycznie każdy silnik Opla.
3.1 nie pasuje