Witamy !



SWAP 2.5 TDS NA 3.1 TD

Re: SWAP 2.5 TDS NA 3.1 TD

Postprzez bomba78 » 24 lip 2015 07:18:58

ze tak się wtrącę :)
faktycznie sprzęgło cale do wymiany :(
ale jak wiedziałeś ze coś wali, trze w skrzyni to czemu robiłeś nim tyle kilometrów :( widać po stanie ze nie przejechałeś nim 50km tylko więcej.
ale jak ty w gorącej wodzie kompany to sam to uszkodziłeś tak na maxa :)
mi jakoś składali czołg i nie znalazłem nic żeby się przyczepić :) ale wiadomo jak się odbiera samochód od mechanika i coś jest nie tak od razu się zostawia na poprawki żeby nie uszkodzić dalej lub więcej.
a co do kosztów to sam je sobie wygenerowałeś :( trzeba było poczytać ze swap często przekracza koszt samochodu.
ps.
po 1. diabel od razu mówi ze nie jest warsztatem tylko magikiem samoukiem :)
po 2. takie sprawy się załatwia miedzy sobą a nie na forum na cala polskie :)
:guns: Dopóki Walczysz Jesteś Zwycięzcą :guns:

Obrazek Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
bomba78
Młodszy Guru
Młodszy Guru
 
Posty: 738
Obrazki: 0
Dołączył(a): 22 sty 2013 13:44:53
Lokalizacja: Warszawa-Włochy
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: SWAP 2.5 TDS NA 3.1 TD

Postprzez jrzeuski » 24 lip 2015 08:32:32

Jake napisał(a):Razem: 8000zł. Czyli Frontera zjadła już wartośc swojego zakupu.
Tymczasem remont TDSa na tip-top w dobrym warsztacie nie wyniósłby więcej jak 5000 :glaszcze: A teraz jeszcze musisz się modlić, żeby ten 3.1 nie okazał się wymęczony i nie padł wkrótce :4lk: :4lk: :4lk:

Też jestem magikiem-samoukiem, ale widzę, że do tego chyba jeszcze frajerem, że koledze zrobiłem swap całej Froty (z uzupełnieniem brakujących części oraz rozkminieniem i naprawą elektryki po jakimś maniaku dodatkowych przełączników) za "dziękuję" i parę gratów z dawcy oraz :beer: przy tej robocie :? Za to teraz nie ma już chyba rzeczy, której we Frocie A bym nie robił :boss: Rozbierałem już oba mosty, skrzynię, silnik do dna, budę do gołej blachy ze zdjęciem z ramy włącznie, sekwencję LPG, całą elektrykę (stara i nowa deska). Nie zaglądałem jeszcze do środka przekładni kierowniczej, ale to kwestia niedługiego czasu, bo nowa już czeka na montaż. Alternator, rozrusznik, wisko czy kompresor klimy już nie mają dla mnie tajemnic w środku, nawet pompie wody zrobiłem sekcję zwłok szlifierką :twisted: Takie tam hobby... :roll:
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: SWAP 2.5 TDS NA 3.1 TD

Postprzez brum » 24 lip 2015 08:39:19

Jacek twój post praktycznie nic nie wniósł do tematu.
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: SWAP 2.5 TDS NA 3.1 TD

Postprzez jrzeuski » 24 lip 2015 09:00:17

Przecież zacząłem od tego, że naprawa silnika w warsztacie wyszłaby w sumie taniej niż swap a do tego dostałby gwarancję. Swap to zawsze ryzyko co do efektu i kosztów. Jedne się udają lepiej, inne gorzej.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: SWAP 2.5 TDS NA 3.1 TD

Postprzez Jake » 24 lip 2015 10:30:52

Bomba: watpliwosci co do twardego sprzegla i wyjaca skrzynia zglosilem do diabła w dniu odebrania auta, powiedzial, zebym nie marudzil, ze twardosc jest przejsciowa, a wycie zniknie jak sie "wszystko ulozy". No to uspokojony jezdzilem. jakies 500km. Nie przyszlo mi do glowy, ze jezdze bez oleju w skrzynce, na zle zlozonym sprzęgle. Wiadomo ze domowy magik to nie ASO, ale w mojej opinii magicy-pasjonaci czesto sa lepsi i bardziej godni zaufania niz warsztaty. Gdyby to była robota za browar i uścisk dłoni to złego słowa bym nie powiedział, problemem jest to, ze jesli sie bierze pieniadze za usluge, czy to prywatnie czy firmowo to warto wziac tez odpowiedzialnosc za to. No ale juz nie ma co ciagnac dalej tematu.

jrzeuski: Wiesz jak to jest, madry polak po szkodzie.
Gdybym wiedzial, ze z Frota beda takie problemy to bym jej nie kupil.
Gdybym mial te wiedze co teraz, to nie dalbym sie nabrac na "w pelni sprawny silnik"
Gdybym wiedzial, ze ze swapem wyjdzie AZ tyle problemow (bo jakies problemy sa absolutnie zawsze) to pewnie zdecydowalbym sie remontowac TDS-a.
No ale tak mozna sobie mowic z perspektywy czasu :D
Obecnym 3.1 zrobiłem od swapa dopiero jakies 1400km. Nie chce zapeszac ale na razie jestem mega zadowolony. Silnik jest elastyczny, ładnie sie kreci, mocy ma wystarczajaco na moje potrzeby. Wyprzedzanie jakichs tam ciezarowek czy zasypiajacych na drodze kierowców nie sprawia zadnego problemu. Na pewno jest przepasc w stosunku do TDSa, ktory ze wzgledu na stopien skatowania prawie nie miał mocy (wtedy myslalem, ze po prostu duze, ciezkie auto musi byc takie ociezałe). Pełny bak starczył mi na 800km, spalanie w cyklu mieszanym wyszło 10,8l/100km według licznika. Frota ma 31" ATki, a ja miałem ostatnio dosc ciezka noge, wiec jestem bardzo zadowolony z wyniku. Teraz robie eksperyment do ilu bede w stanie zejsc jezdzac "ekonomicznie" (khem, to sie tak da?). W perspektywie mam jeszcze wymiane świec żarowych, bo sa juz niespecjalne i na razie konczy sie lista duzych wydatków. Jak dlugo pojezdzi? Zobaczymy, na razie motor ma nakręcone jakies 305 000km, nie jest to mało, ale te silniki Isuzu sa dlugowieczne, wiec mam nadzieje, ze jeszcze ze 100 000 nim zrobie bez grubszych remontów. Tylko czas moze zweryfikowac te nadzieje ;)
Isuzu Trooper 3.1D 1997
Toyota 4-Runner 3.0V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Starszy Guru
Starszy Guru
 
Posty: 979
Dołączył(a): 20 sty 2015 01:39:51
Lokalizacja: Kraków
Pochwały: 10
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: SWAP 2.5 TDS NA 3.1 TD

Postprzez brum » 24 lip 2015 12:26:28

Nie ma w mechanice czegoś takiego jak "ułoży się".
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: SWAP 2.5 TDS NA 3.1 TD

Postprzez przemia » 24 lip 2015 12:35:12

brum napisał(a):Nie ma w mechanice czegoś takiego jak "ułoży się".

Teraz nie wiem, ale kiedyś dociągało się śruby głowicy? Nie dlatego że się układały? ;)

pozdrawiam
Przemek
Avatar użytkownika
przemia
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4652
Obrazki: 0
Dołączył(a): 22 paź 2009 14:26:56
Lokalizacja: Promnik
Pochwały: 16
Województwo: Świętokrzyskie
Samochód: Frontera B 2.2i Long 1998-2004

Re: SWAP 2.5 TDS NA 3.1 TD

Postprzez brum » 24 lip 2015 12:39:48

Po prostu się je dokręcało o kolejny etap. Tak samo jak ze śrubami koła też powinno się sprawdzić czy są ok po x km. I wg mnie to nie jest układanie.
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Poprzednia strona

Powrót do Inne (swap)



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron