Strona 1 z 2

Swap 2.5 na 2.2 dtl

PostNapisane: 20 kwi 2016 15:30:34
przez adriandol29
Witam szukam informacji na temat takiej przekładki. Mam cały kompletny silnik 2.2 razem ze skrzynią biegów. Teraz pytanie czy wały dopasuje od froty a do skrzyni od b.

Re: Swap 2.5 na 2.2 dtl

PostNapisane: 20 kwi 2016 16:04:38
przez RudeBoy
nie

Re: Swap 2.5 na 2.2 dtl

PostNapisane: 20 kwi 2016 18:52:40
przez adriandol29
Jakiś pomysł by co zrobić by zostawić mosty od a?

Re: Swap 2.5 na 2.2 dtl

PostNapisane: 20 kwi 2016 19:23:43
przez RudeBoy
przerobić wały na odpowiednią długość

Re: Swap 2.5 na 2.2 dtl

PostNapisane: 20 kwi 2016 20:06:30
przez Jake
Jesli masz cały zespół napędowy to zostaje tylko kwestia dopasowania poduszek silnika, przesuniecie belki skrzyni tak, zeby pasowała do nowej skrzynki od B, dopasowanie długości wałów i przerobienie calej instalacji silnika. Oba silnika sa dosc mocno okablowane i korzystaja z komputera, ale wiazki sa zupelnie inne, wiec musialbys wycinac pozostalosci TDS i wszczepiac okablowanie od 2.2DTI. Z pierdół potrzebujesz jeszcze przycisk 4x4 z B i zmotac instalacje sterujaca elektromagnesem na skrzynce zalaczajacym przedni wał.

Re: Swap 2.5 na 2.2 dtl

PostNapisane: 20 kwi 2016 20:27:55
przez RudeBoy
Jake napisał(a): Z pierdół potrzebujesz jeszcze przycisk 4x4 z B i zmotac instalacje sterujaca elektromagnesem na skrzynce zalaczajacym przedni wał.


Tam nie ma elektromagnesu tylko silnik z dwoma krańcówkami.

Re: Swap 2.5 na 2.2 dtl

PostNapisane: 20 kwi 2016 21:35:29
przez adriandol29
No właśnie wolałbym skrzynie zostawić z a. Gdyby dało się spasować ja z dtl to wystarczyło by podać plus na komputer ze stacyjki i powinien chodzić. Potem tylko kwestia czujników na zegary.

Re: Swap 2.5 na 2.2 dtl

PostNapisane: 20 kwi 2016 22:59:07
przez Jake
Tak z ciekawosci - jak jest z pasowaniem dzwonu skrzynki i walkiem w 2.2DTI? Nie jest "oplowski" taki jak w 2.2i?

Re: Swap 2.5 na 2.2 dtl

PostNapisane: 21 kwi 2016 01:12:09
przez ali
Musisz mieć super mechanika, nie znam żadnego który potrafi ogarnąć popaprane podcisnienia i sterowanie w DTI, a zbudowanie tego od zera to będzie już sztuka.

Re: Swap 2.5 na 2.2 dtl

PostNapisane: 21 kwi 2016 07:52:16
przez adriandol29
Tym się nie martwię. Kolega ma frote b 2.2 dtl. Udostępni mi aby to poskładać do kupy tak jak się należy. Chciałem unikać przekładki mostów. Bo części są od sport a ja mam A long

Re: Swap 2.5 na 2.2 dtl

PostNapisane: 21 kwi 2016 08:00:48
przez jrzeuski
Tyle, że przekładka mostów od B to lepszy pomysł niż przekładka silnika ;-) Poza tym za cenę remontu pompy w 2.2 kupisz sobie kilka pomp od 2.5, wstawisz, ustawisz i jeździsz.

Re: Swap 2.5 na 2.2 dtl

PostNapisane: 21 kwi 2016 08:22:41
przez Jake
Podziwiam Twoj TDSowy entuzjazjm Jrzeuski :P Zabiles kilka tych silnikow, a dalej je chwalisz. To juz musi byc milosc :D

Re: Swap 2.5 na 2.2 dtl

PostNapisane: 21 kwi 2016 08:31:49
przez brum
Skrzynia od 2.5 pasuje tylko dzwon jest krótszy i wałek sprzęgła. Więc najlepiej wsadzić od A 2.2

Re: Swap 2.5 na 2.2 dtl

PostNapisane: 21 kwi 2016 09:00:49
przez jrzeuski
Jake napisał(a):Podziwiam Twoj TDSowy entuzjazjm Jrzeuski :P Zabiles kilka tych silnikow, a dalej je chwalisz. To juz musi byc milosc :D
No wiesz, jak jestem już w stanie w jeden dzień rozebrać ten silnik i złożyć z powrotem, to nikt mi nie wmówi, że jest w nim coś diabelskiego :P Właśnie ładuję Twój były pod maskę, bo w moim korba strzeliła focha, że butuję ją na sucho i wyszła sobie na spacer :roll: Wziąłem Twój słupek z pompą a górę i osprzęt dałem swoje. Mam nadzieję, że odpali... Miskę ze smokiem też założyłem swoje, bo mniej obite. Solidnie musiałeś w coś przywalić, smok zmasakrowany :shock: Ale to już ostatni VM napędzający mój wehikuł, bo od jakiegoś czasu szukam mocniejszego następcy, czyli Omy 3.0. Póki co, ten Twój musi mi wystarczyć na jakiś czas :grin:
brum napisał(a):Skrzynia od 2.5 pasuje tylko dzwon jest krótszy i wałek sprzęgła. Więc najlepiej wsadzić od A 2.2
Czyli nie będę musiał wymieniać skrzyni? Wałek mi się zmieści czy będzie trzeba go ciachnąć flexem?

Re: Swap 2.5 na 2.2 dtl

PostNapisane: 21 kwi 2016 09:18:21
przez brum
Wałek nie dojdzie do wału silnika jeśli będzie dystans, jak się nie da dystansu to wałek wejdzie w wał, ale drążek biegów będzie w popielniczce i oba wały do zrobienia. Paweł zrobił tą drugą opcję czyli więcej roboty.

Re: Swap 2.5 na 2.2 dtl

PostNapisane: 21 kwi 2016 09:24:13
przez jrzeuski
Czyli potrzebna jest flansza? To jednak taniej wyjdzie wstawić skrzynię o A2.2.

Mam jeszcze dzwon od 2.3d (jest ciut dłuższy), ale pewnie nie będzie pasował do silnika, co?

Re: Swap 2.5 na 2.2 dtl

PostNapisane: 21 kwi 2016 09:36:13
przez brum
Ale w 2.5 już jest flansza. tylko trzeba ją odkręcić od silnika.
tds flansza.JPG

Re: Swap 2.5 na 2.2 dtl

PostNapisane: 21 kwi 2016 09:40:23
przez jrzeuski
No wiem, że jest, ale ona pasuje do przykręcenia do VM. Chcesz powiedzieć, że do GM też podpasuje? Mogę w niej wywiercić dodatkowe dziury na śruby, ale kształtu ani pozycji rozrusznika nie zmienię. I co z uszczelniaczem wału specyficznym dla VM, bo wał wychodzi do tyłu razem z obudowami panewek?

Re: Swap 2.5 na 2.2 dtl

PostNapisane: 21 kwi 2016 09:44:25
przez brum
Otwory które są od we flanszy są do skrzyni trzeba przewiercić i dać dłuższe śruby. Trzeba też wyciąć środek flanszy bo wał w Oplach jest równo z blokiem i musi we flansze wejść koło zamachowe. Rozrusznik jest w tym samym miejscu co w tds.

Re: Swap 2.5 na 2.2 dtl

PostNapisane: 21 kwi 2016 09:54:20
przez jrzeuski
Hmm, nie kumam zbytnio. Tylko dwie śruby są od strony silnika i przechodzą przez flanszę. Reszta śrub jest od strony skrzyni a we flanszy jest gwint. Zdobędę silnik Opla, to będę dumał jak to połączyć. Mam zapasową flanszę, więc jest na czym ćwiczyć :guns: