Jake napisał(a):przemekcrx: Rozwazalem dwa silniki - 2.8 albo wlasnie 3.1 - Wiesz cos na temat pasowania takiego silnika do Frotki? Czy moglbym ewentualnie prosic o jakis kontakt do Pawła?
Paweł zamieniał 2.8 na 3.1. O 2.5 wie tyle co widział u mnie pod maską.
jrzeuski: Wiadomo, ze silniki diesla sa drozsze w zakupie, ale za to bardzo wdzieczne w eksplatacji i wystarczająco ekonomiczne. V6 z Frotki to bardzo dobry motor, nie zaprzeczam, ale poza ewidentnie wyzsza moca nie widze, zadnych zalet 3.2 w stosunku do diesla 2.8/3.1Koszty w zwiazku ze spalaniem wielokrotnie wyzsze w wypadku benzyny, a i naprawy przy dwoch glowicach moga byc kosztowne.
Dlatego ja pisałem o V6 z Opla (Vectra/Omega) i to w komplecie z instalacją LPG
Silniki Isuzu wydaja mi sie, w przeciwienstwie do VM-a dosc niezawodne. Czy sie myle?
viewforum.php?f=229 Mam wrazenie, ze masz uraz, albo conajmniej osobista awersje do wszystkich diesli, moim zdaniem szalenie generalizujesz.
Nie mam awersji do diesli, to bardzo fajne silniki i mają masę zalet w stosunku do benzynowych. Ale równiez i słabsze punkty. Jeżdziłem różnymi, teraz mam diesla we Frocie (no, chwilowo obok niej) i benzynę z LPG w osobówce. W kwestii kosztów utrzymania, awaryjności i napraw dzieli je przepaść. Możesz to sobie nazywać jak chcesz, ale dla mnie to po prostu doświadczenie.
Czy ktos jest w stanie jednoznacznie powiedziec co pasuje przy swapie na 2.8 lub 3.1?
Musisz kupić kompletny silnik ze wszystkimi przewodami, czyli wyjęty z Froty a nie Montka. Inaczej czeka Cię wiele bieganiny po sklepach i szrotach w poszukiwaniu odpowiednich rur i węży, żeby się popodpinać do tego, co pozostanie pod maską. Weź też pierwszą sekcję wydechu (tę z "gruchą" sterującą silnikiem). W komplecie kup skrzynię biegów, bo dzwon nie będzie pasował. 2.5 ma prędkościomierz na impulsometr a 2.8 na linkę. Nie jestem pewien czy da się przełożyć impulsometr ze skrzyni 2.5, ale będę próbował w najbliższym czasie, bo mam skrzynię od 2.3 w garażu. Jak nie, to czeka Cię dokupienie zegarów (mogą być od 2.3) i samej linki.
Ktory z motorów jest lepsza propozycja?
3.1, ale był tylko w Montku, więc patrz wyżej.
No i absolutnie najwazniejesze:
-łapy - czy mocowania z VM'a sa takie same jak w Isuzu, czy trzeba by robić poważną rzeżbe?
Tego nie wiem, musiałbym popatrzeć u kogoś z 2.8 i pomierzyć. Lepiej przygotuj się na spawanie
PS. A co z dieslem z "B" - 2.2DTI? Czy w ogole mozliwe jest wrzucenie tej jednostki? Czy ma to jakis sens?
Możliwe jest, ale prędzej czy później zacznie się cyrk (i koszty) z pompą wtryskową. Jeśli to ma być tylko dupowóz, to pomyśl nad 2.3. Jak dobrze poszukasz, to kupisz całą Frotkę w cenie samego silnika 2.8 i będziesz miał wszystkie potrzebne części