Witamy !



[2.0] Nierówna praca przy dodaniu gazu

[2.0] Nierówna praca przy dodaniu gazu

Postprzez Repo » 14 mar 2014 19:48:22

Witam, zacznę od początku zrobiłem kompletny remont silnika, porting głowicy szlif wału panewki pierścienie, wszystko. Po złożeniu silnika bardzo nie równo pracował myślałem że może są krzywe korbowody ponieważ jeżdżę offroadowo i mógł gdzieś wody zaciągnąć przy rozebraniu silnika zobaczyłem że jest uszkodzony czujnik spalania stukowego po zmianie czujnika i złożeniu silnika po odpaleniu na wolnych obrotach chodzi równo przy lekkim dodaniu gazu wkręci sie na obroty równo jednak przy depnięciu gazu gwałtowniej nprzerywa tak jak by nie chodził na wszystkich cylindrach tylko przy mocniejszym depnięciu (check engine się nie pali) podmieniłem przewody razem z cewką (świece nowe) i dalej to samo myślałem że może przy portingu głowicy brakuje paliwa ale jeszcze mam instalacje gazową i tu mi było łatwiej sprawdzić że po przełączeniu na gaz i zwiększeniu dawki gazu dalej jest to samo gdzie mogę jeszcze szukać? 
Dodam że jak odłączam z przepustnicy gumowy przewód dolotowy z przepływką bez wypinania kostki to auto mi gaśnie. Po odłączeniu kostki przepływki inaczej zaczyna chodzić silnik gorzej i check engine się zapala.
Świece nowe, przewody i cewka podmieniona nowa ze sklepu - to samo.


Proszę o pomoc.
Repo
 

Re: [2.0] Nierówna praca przy dodaniu gazu

Postprzez kajek » 15 mar 2014 13:50:21

Witam, moje zdanie takie:
1. Sonda Lambda
2. Zawór EGR
3. Ciśnienie w szynie wtryskowej (może zaworek powrotny, może pompa paliwa)
jeśli powyższe sprawy są OK to może oznaczać:
4. Zabrudzony lub zużyty czujnik położenia wału korbowego

Tak jak napisałem na początku to MOJE zdanie i MOJE propozycje do sprawdzenia.
Moja frota 2.0 X20SE też jest świeżo po remoncie silnika i też mam ciekawy problem. Na razie wszystko wskazuje na nieregularnie wypadający zapłon. Jak zdiagnozuję to opiszę objawy i rozwiązanie.
Pozdrawiam.
kajek
 

Re: [2.0] Nierówna praca przy dodaniu gazu

Postprzez Repo » 15 mar 2014 14:38:28

kajek napisał(a):Witam, moje zdanie takie:
1. Sonda Lambda
2. Zawór EGR
3. Ciśnienie w szynie wtryskowej (może zaworek powrotny, może pompa paliwa)
jeśli powyższe sprawy są OK to może oznaczać:
4. Zabrudzony lub zużyty czujnik położenia wału korbowego

Tak jak napisałem na początku to MOJE zdanie i MOJE propozycje do sprawdzenia.
Moja frota 2.0 X20SE też jest świeżo po remoncie silnika i też mam ciekawy problem. Na razie wszystko wskazuje na nieregularnie wypadający zapłon. Jak zdiagnozuję to opiszę objawy i rozwiązanie.
Pozdrawiam.


Hej, dzięki za odpowiedź.
Dziś załatwiłem przepływomierz na podmiankę i kupiłem nowy czujnik położenia wału korbowego, ponieważ gdzieś wyczytałem że czujnik steruje wysokim napięciem w x20se.
1.Sondę jak sprawdzić? - check silnika się NIE pali.
2.Zawór EGR - check się NIE pali po odłączeniu chodzi jeszcze gorzej i zapala się check.
3.Ciśnienie na listwie wydaje mi się że jest ponieważ nacisnę zawór i psika dość dobrze paliwem... Jakie powinno być ciśnienie? Załatwię manometr i może podepnę - ale to raczej mogę wykluczyć w sumie bez sprawdzania ponieważ po przełączeniu na LPG nie zmienia się nic jest tak samo.
4.Czujnik dziś kupiłem podmienię sprawdzę i napiszę.

Wczoraj, myśląc może że po 'portingu' głowicy może brakować paliwa odłączyłem czujnik temperatury silnika na komputer żeby oszukać kompa i żeby podlał trochę paliwa ale było jeszcze gorzej.
Kontrolka check engine się NIE pali a silnik nie chodzi tak jak powinien :(

Naprawdę przypadek taki że przyjeżdżają do mnie znawcy Opli i sami nie wiedzą co może być... :cry2:
Repo
 

Re: [2.0] Nierówna praca przy dodaniu gazu

Postprzez brum » 15 mar 2014 16:58:48

Podłącz pod komputer. lewego powietrza nie łapie?
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [2.0] Nierówna praca przy dodaniu gazu

Postprzez Repo » 15 mar 2014 23:02:46

Ciąg dalszy... Zacząłem od podmianki przepływomierza co nic nie dało, potem wziąłem się za zmianę czujnika wału korbowego także nic nie dało. Usiadłem pomyślałem na koniec dnia i zajrzałem jeszcze raz do NOWYCH świec NGK V-LINE... i co ? Patrzę a tu już na pierwszym cylindrze PĘKNIĘTA świeca... Założyłem drugą i jak ręką odjął... Usterka naprawiona. Nowe świece na których przejechałem 2-3kilometry...

USTERKA naprawiona! Przyczyną 3 tygodniowej wędrówki po czujnikach przewodach itp... Rozwiązała dziś pęknięta świeca na 1-szym cylindrze...

Dziękuję tym którzy się zainteresowali i mieli chęci pomóc.
Repo
 


Powrót do 2.0i



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość