Witamy !



[A 2.0] Wypadanie zapłonów, ale nie do końca...

[A 2.0] Wypadanie zapłonów, ale nie do końca...

Postprzez Kecaj » 28 maja 2014 23:04:31

Witam!

Sprawa wygląda tak:
gdy silnik jest zimny mocniejsze wciśnięcie gazu powoduje czasami - nie zawsze - przyduszenie, zadławienie, po prostu chwilową przerwę w pracy silnika trwającą ok 1 sekundy. Wygląda to jak wypadanie zapłonu, ale na wszystkich cylindrach na raz.
Pierwsza myśl - kable ( świece są nowe ), sprawdzane w ciemnościach, spryskiwane wodą - przebić nie widać.
Co więcej na benzynie problem jest dużo poważniejszy bo występuje również po nagrzaniu silnika i bardzo utrudnia jazdę. Więc to raczej nie wina układu zapłonowego, gdyż jego niesprawności szybciej wyszłyby na jaw podczas pracy na LPG, niż na Pb.

Zwracam się do was - bardziej doświadczonych - o pomoc i sugestie.

Pozdrawiam ;]
Kecaj
 

Re: [A 2.0] Wypadanie zapłonów, ale nie do końca...

Postprzez Mormo » 29 maja 2014 06:45:41

Miałem parę tyg temu to samo - podobno jakiś kabel był walnięty. Jak Ci strzela to sprawdź ten czarny gruby wężyk wychodzący 'z przodu' silnika, nie wiem jak to się fachowo nazywa..
Mormo
 

Re: [A 2.0] Wypadanie zapłonów, ale nie do końca...

Postprzez cinek1983059 » 29 maja 2014 07:43:24

układ zapłonowy w 2.0 nie ogranicza się do kabli i świec podstawą jest kopułka i palec często zaniedbane i pomijane ze względu na utrudniony dostęp odkręć kopułkę wyjmij palec i sam ocenisz ich stan jeżeli będzie tam tłusto od oleju to od razu zimering do wymiany,dopiero po tym zabiegu oglądasz kable i świece,w następnej kolejności sprawdź przepływomierz potem nieszczelności w układzie dolotowym
3.2 V6 GTS, simex 37", lift bliżej nieokreślony, mosty patrol k260, snorkel, zderzaki stal, winch

EKIPA ŚLĄSKA
Avatar użytkownika
cinek1983059
Podszyszkownik
Podszyszkownik
 
Posty: 1204
Obrazki: 35
Dołączył(a): 26 lut 2013 11:48:21
Lokalizacja: Będzin
Pochwały: 5
Województwo: Śląskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

Re: [A 2.0] Wypadanie zapłonów, ale nie do końca...

Postprzez Kecaj » 29 maja 2014 11:32:58

Kopułka i palec są ok, były wyciągane przy wymianie uszczelki pod głowicą i żadnych wycieków tam nie było. Dolot jest klejony ( rura między filtrem a kolektorem ), bo nie wiem z czego dopasować coś całego, ale szczelność zachowuje, bo inaczej by gazem śmierdziało.
Przepływomierz - jak go sprawdzić? Jakieś napięcia na pinach we wtyczce? Podmienić nie mam na co.
Kecaj
 

Re: [A 2.0] Wypadanie zapłonów, ale nie do końca...

Postprzez cinek1983059 » 29 maja 2014 14:22:58

odpal silnik wyciągnij wtyczkę od przepływki i jak będzie reakcja to jest ok ale przed tym najpierw zdejmij górną część filtra i wyczyść tą przepływke tą samą operacje możesz też przeprowadzić z silniczkiem krokowym
3.2 V6 GTS, simex 37", lift bliżej nieokreślony, mosty patrol k260, snorkel, zderzaki stal, winch

EKIPA ŚLĄSKA
Avatar użytkownika
cinek1983059
Podszyszkownik
Podszyszkownik
 
Posty: 1204
Obrazki: 35
Dołączył(a): 26 lut 2013 11:48:21
Lokalizacja: Będzin
Pochwały: 5
Województwo: Śląskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

Re: [A 2.0] Wypadanie zapłonów, ale nie do końca...

Postprzez Kecaj » 30 maja 2014 19:16:03

Na benzynie reakcja jest - silnik gaśnie. Na odpiętej wtyczce zapala. Na gazie reakcji brak, ale to jest akurat norma. Co do silniczka krokowego - przy odpiętej wtyczce powinien się zamknąć całkowicie, czy blokuje się w innym położeniu? Bo po odpięciu wtyczki obroty silnika wzrosły i utrzymywały poziom. Co do czyszczenia - na razie nie ruszałem nic ;) Ale dzięki za sugestie ;]
Kecaj
 

Re: [A 2.0] Wypadanie zapłonów, ale nie do końca...

Postprzez cinek1983059 » 31 maja 2014 06:30:14

wygląda na to że wszystko w normie,a tak z ciekawości jaki masz rodzaj instalacji gazowej bo jak 2 generacji bądź sekwencja to ja bym się przyjrzał jeszcze wpięciu pod wtryskiwacze bo tam może pojawić się problem,a konkretnie jeden przewód idący do wtrysku jest przecięty i wpięty do emulatora wtrysków potem z emulatora wraca do wtrysku obejrzyj dokładnie te połączenia przy każdym z wtryskiwaczy
3.2 V6 GTS, simex 37", lift bliżej nieokreślony, mosty patrol k260, snorkel, zderzaki stal, winch

EKIPA ŚLĄSKA
Avatar użytkownika
cinek1983059
Podszyszkownik
Podszyszkownik
 
Posty: 1204
Obrazki: 35
Dołączył(a): 26 lut 2013 11:48:21
Lokalizacja: Będzin
Pochwały: 5
Województwo: Śląskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

Re: [A 2.0] Wypadanie zapłonów, ale nie do końca...

Postprzez Kecaj » 31 maja 2014 07:37:26

To jest starej generacji mieszalnik na śrubę, nawet silniczka krokowego nie ma.
Kecaj
 

Re: [A 2.0] Wypadanie zapłonów, ale nie do końca...

Postprzez cinek1983059 » 31 maja 2014 20:50:06

sprawdź jeszcze czujnik temperatury ten co daje sygnał do komputera jest obok alternatora zaraz pod łapą i dla pewności sprawdził bym jeszcze raz świece czy któraś przypadkiem nie jest pęknięta
3.2 V6 GTS, simex 37", lift bliżej nieokreślony, mosty patrol k260, snorkel, zderzaki stal, winch

EKIPA ŚLĄSKA
Avatar użytkownika
cinek1983059
Podszyszkownik
Podszyszkownik
 
Posty: 1204
Obrazki: 35
Dołączył(a): 26 lut 2013 11:48:21
Lokalizacja: Będzin
Pochwały: 5
Województwo: Śląskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

Re: [A 2.0] Wypadanie zapłonów, ale nie do końca...

Postprzez szymon.ha » 31 maja 2014 21:28:59

Kecaj napisał(a):Na benzynie reakcja jest - silnik gaśnie. Na odpiętej wtyczce zapala. Na gazie reakcji brak, ale to jest akurat norma. Co do silniczka krokowego - przy odpiętej wtyczce powinien się zamknąć całkowicie, czy blokuje się w innym położeniu? Bo po odpięciu wtyczki obroty silnika wzrosły i utrzymywały poziom. Co do czyszczenia - na razie nie ruszałem nic ;) Ale dzięki za sugestie ;]

Co do krokowca to wraca do pozycji "0" i jest on trochę otwarty, przynajmniej było tak w 2.4, bo jeśli by się zamknął to silnik by zgasł z braku powietrza.
Avatar użytkownika
szymon.ha
Diler
 
Posty: 3515
Obrazki: 2
Dołączył(a): 08 mar 2009 23:03:38
Pochwały: 16
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: [A 2.0] Wypadanie zapłonów, ale nie do końca...

Postprzez Kecaj » 01 cze 2014 13:57:43

W moim innym samochodzie po odpięciu wtyczki z silniczka krokowego, ten się zamyka, odcinając jednocześnie dopływ powietrza i silnik gaśnie. Dlatego pytam w jakiej pozycji się blokuje we Fronterze.

Jak sprawdzić czujnik - jakieś napięcie na pinach we wtyczce ma być, oporność, czy inaczej jakoś?

Jak wyczyścić przepływkę? Wydaje mi się że jest to całość z górną pokrywą filtra powietrza i nie ma jak tego rozebrać na części pierwsze.

Świece są nowe, ale wcześniej zanim je kupiłem wsadziłem inne używane z innego auta i objaw był taki sam, więc świece raczej wykluczam.

Jeszcze jedno: cewka zapłonowa ma dwa wyjścia na wtyczki dwupinowe, tak samo opisane ( pin 15+ i 1- bodajże). W jednym jest wpięta wtyczka, druga ma zaślepkę - dlaczego tak jest? Czemu to służy?

Pozdrawiam ;)
Kecaj
 

Re: [A 2.0] Wypadanie zapłonów, ale nie do końca...

Postprzez cinek1983059 » 01 cze 2014 21:45:04

żeby sprawdzić czujnik to jest trochę zabawy bo zmienia on swoje wartości przy danej temperaturze najlepiej go wykręcić zmierzyć omomierzem opór zagotować wodę w garczku wsadzić i znowu zmierzyć ale jakie powinny być konkretnie wartości to nie pamiętam dokładnie więc poszukaj w necie ale szkoda czasu na zabawę z tym bo nowy kosztuje grosze tylko nie kupuj chińczyka.przepływka to też banalna sprawa ściągnij górną część filtra obróć do góry nogami i zajrzyj w otwór gdzie wpada powietrze powinieneś zobaczyć taki mały wąsik wyglądający jak mała kropka pomiędzy oczkiem z drutu to właśnie trzeba wyczyścić,co do cewki to możesz zobaczyć czy na tym drugim wejściu będzie chodzić lepiej teoretycznie w środku jest to połączone ale warto spróbować
3.2 V6 GTS, simex 37", lift bliżej nieokreślony, mosty patrol k260, snorkel, zderzaki stal, winch

EKIPA ŚLĄSKA
Avatar użytkownika
cinek1983059
Podszyszkownik
Podszyszkownik
 
Posty: 1204
Obrazki: 35
Dołączył(a): 26 lut 2013 11:48:21
Lokalizacja: Będzin
Pochwały: 5
Województwo: Śląskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

Re: [A 2.0] Wypadanie zapłonów, ale nie do końca...

Postprzez Kecaj » 08 cze 2014 16:02:54

Przepiąłem wtyczkę na cewce, zmieniłem czujnik temperatury płynu chłodzącego, objawy zostały.
A owego oczka w przepływce nie widzę. Do tej pory nie miałem styczności z takim przepływomierzem, więc może nie widzę, a może po prostu już tego czegoś nie ma i to jest temu wszystkiemu winne?
Kecaj
 

Re: [A 2.0] Wypadanie zapłonów, ale nie do końca...

Postprzez cinek1983059 » 09 cze 2014 08:34:26

no jeżeli nie ma w środku nic to zapewne urwało przy jakimś wyszczale gazu i to jest przyczyna twojej dolegliwości, ale wydaje mi się że zapaliła by się kontrolka od silnika,bo wtedy silnik wejdzie w tzw tryb awaryjny.
3.2 V6 GTS, simex 37", lift bliżej nieokreślony, mosty patrol k260, snorkel, zderzaki stal, winch

EKIPA ŚLĄSKA
Avatar użytkownika
cinek1983059
Podszyszkownik
Podszyszkownik
 
Posty: 1204
Obrazki: 35
Dołączył(a): 26 lut 2013 11:48:21
Lokalizacja: Będzin
Pochwały: 5
Województwo: Śląskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995


Powrót do 2.0i



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron