Witamy !



Sprawdzenie przepływomierza klapkowego-parę pytań nowicjusza

Sprawdzenie przepływomierza klapkowego-parę pytań nowicjusza

Postprzez Nix2 » 05 lis 2014 18:34:11

Witam
Mam pytanie jak sprawdzić przepływomierz klapkowy? Mam do dyspozycji multimetr a nawet dwa...
Kody wybłyskałem-brak błędów, a na benzynie silnik zapala, ale totalnie nie ma mocy, bardzo często zgaśnie za kilka sekund, z wieeeeeelką trudnością można autem ruszyć. no i dalej jechać nie próbowałem bo w tym momencie przełącza się na gaz i jedzie całkiem sprawnie.
Podejrzewam właśnie przepływomierz, albo słabą wydajność pompy/ciśnienie na listwie wtryskowej.

Mam C20NE ale nie widzę nigdzie sondy lambda,( ani przewodu do niej) bo powinna być zaraz przy silniku na kolektorze wydechowym?
Nie mam też katalizatora- zamiast niego jest przykręcony normalny "kawałek" rury wydechowej długości ok 80cm, a za nim jest JEDEN tłumik i jego wylot jest w okolicy tylnego mostu... czy tak może być?
Czy takie Frotki mają 2 tłumiki i katalizator?

pzdr Nix
Dawniej : Kia Sportage I 2.0i 4WD, Hyundai Tucson CRDI 4WD
Obecnie : Opel Frontera A Sport 2.0i LPG
Nix2
Przesiadywacz
Przesiadywacz
 
Posty: 236
Dołączył(a): 03 lis 2014 19:20:12
Lokalizacja: Sulechów
Województwo: Lubuskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

Re: Sprawdzenie przepływomierza klapkowego-parę pytań nowicj

Postprzez brum » 05 lis 2014 18:38:04

Sonda jest już na poziomym odcinku wydechu, czyli na początku podłogi.
Taki wydech może być.
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Sprawdzenie przepływomierza klapkowego-parę pytań nowicj

Postprzez cinek1983059 » 06 lis 2014 08:20:32

w tym silniku niesprawna sonda lambda ani przepływka nie spowodują drastycznego spadku mocy, jedynie mechaniczne zablokowanie przepływki w pozycji zamkniętej mogło by ograniczyć moc, co wykluczamy ponieważ na LPG silnik pracuje prawidłowo. stawiałbym raczej na pompę paliwa, filtr lub wtryskiwacze.
jeżeli chodzi o układ wydechowy, to im wolniejszy wydech tym lepiej.
3.2 V6 GTS, simex 37", lift bliżej nieokreślony, mosty patrol k260, snorkel, zderzaki stal, winch

EKIPA ŚLĄSKA
Avatar użytkownika
cinek1983059
Podszyszkownik
Podszyszkownik
 
Posty: 1203
Obrazki: 35
Dołączył(a): 26 lut 2013 11:48:21
Lokalizacja: Będzin
Pochwały: 5
Województwo: Śląskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

Re: Sprawdzenie przepływomierza klapkowego-parę pytań nowicj

Postprzez adrianee36 » 06 lis 2014 15:10:26

cinek1983059 napisał(a):w tym silniku niesprawna sonda lambda ani przepływka nie spowodują drastycznego spadku mocy..


błedne odczyty z przepływki bede powodowały spadek mocy.
Avatar użytkownika
adrianee36
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 3030
Obrazki: 3
Dołączył(a): 24 lis 2010 21:36:46
Lokalizacja: chełmek
Pochwały: 9
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Sprawdzenie przepływomierza klapkowego-parę pytań nowicj

Postprzez Nix2 » 06 lis 2014 17:01:12

Taaaak, czyli możliwe że przepływka klapkowa działa, ale źle ( i dlatego nie wybłyskałem żadnego błędu, bo "jakieś" odczyty są).

Spróbuję dostać inną na podmiankę, a tymczasem zauważyłem że przewód filtr-->>> kolektro ssący jest nieco sfatygowany i owinięty taśmą, może i puszcza lewe powietrze. Któryś z Kolegów pisał o wężu elastycznym do trocin z alllledrogo- spróbuję
coś takiego zastosować.

pzdr Nix
Dawniej : Kia Sportage I 2.0i 4WD, Hyundai Tucson CRDI 4WD
Obecnie : Opel Frontera A Sport 2.0i LPG
Nix2
Przesiadywacz
Przesiadywacz
 
Posty: 236
Dołączył(a): 03 lis 2014 19:20:12
Lokalizacja: Sulechów
Województwo: Lubuskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995


Powrót do 2.0i



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron