[2.0i B+G] Silnik pracuje nierówno i ciężko zapala na ciepło

[2.0i B+G] Silnik pracuje nierówno i ciężko zapala na ciepło

Postprzez wiki_m » 02 lip 2019 05:24:00

Dzień dobry
Po zakupie mojej wymarzonej Frotki pojawiły się pierwsze problemy.

Pewnego dnia Frotka zaczęła bardzo przerywać na gazie (sekwencja), przełączyłem ją na benzynę i tak jeździłem po mieście ok. 1h, nagle zgasła i nie dało jej się uruchomić na nowo. Schowałem ją na podwórko.
Objawy:
-Bardzo ciężko zapala na ciepło, trzeba naprawdę długo kręcić, aby zaskoczyła. Na zimno zapala "od strzała".
-Pracuje nierówno, falują obroty zarówno na gazie jak i na benzynie (I na zimnym i na ciepłym).
-Brak mocy

Wykonane rzeczy:
-Sprawdzenie kompresji - Na zimno 10bar na wszystkich cylindrach, na ciepło 9bar na wszystkich cylindrach.
-Wymiana czujnika temperatury
-Wymiana czujnika położenia wału
Wymiana czujnika przepustnicy

Kody błyskowe: 21, 31, 74

Czy ktoś już miał taki problem? Bardzo proszę o pomoc bo na tę chwilę brak mi już pomysłów.
wiki_m
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 3
Dołączył(a): 17 mar 2019 06:58:54
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Samochód: nie mam Frontery... jeszcze

Re: [2.0i B+G] Silnik pracuje nierówno i ciężko zapala na ci

Postprzez tupek » 02 lip 2019 19:33:43

A standard :
- cewka
- kable
- świece
Avatar użytkownika
tupek
Podszyszkownik
Podszyszkownik
 
Posty: 1197
Obrazki: 12
Dołączył(a): 14 lut 2013 19:53:04
Lokalizacja: Dobruchna
Pochwały: 13
Województwo: Świętokrzyskie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: [2.0i B+G] Silnik pracuje nierówno i ciężko zapala na ci

Postprzez wiki_m » 07 lip 2019 19:57:00

Kable nowe, świece nowe. Cewki nie wymieniałem, ale iskra na ciepło też jest. Najbardziej martwi mnie kompresja. Dzisiaj zalałem cylinder olejem i uzyskałem 15bar. Jest to jasne, że pierścienie już puszczają. Jakie są książkowe parametry kompresji dla tego silnika i jaka jest dolna dopuszczalna granica ciśnienia?
wiki_m
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 3
Dołączył(a): 17 mar 2019 06:58:54
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Samochód: nie mam Frontery... jeszcze

Re: [2.0i B+G] Silnik pracuje nierówno i ciężko zapala na ci

Postprzez Neski » 12 sie 2019 20:48:49

Witam podepne sie pod temat .
U mnie silnik po postoju odpala lecz chodzi dosc nie rowno .
Caly czas trzeba trzymac go na gazie poniewaz wolne obroty sa na poziomie 500obr
Jak zgasnie to musze poczekac 20-30min i odpali


Wyczytalem gdzies ze to moze byc czujnik halla tylko gdzie on jest jak to wyglada ???

Przekaznik pompy jest sprawny pompa dziala nowe swiece i przewody wymieniony czujnik cieczy pozyczylem cewke bez zmian .
Wymienilem czujnik polozenia walu

Brak jakiej kolwiek poprawy

Pomozcie
Neski
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 3
Dołączył(a): 30 cze 2019 09:49:56
Województwo: Dolnośląskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

Re: [2.0i B+G] Silnik pracuje nierówno i ciężko zapala na ci

Postprzez tupek » 13 sie 2019 18:29:07

W c20ne nie ma takiego czujnika.
Początek zapłonu łapie z czujnika wału a iskrę rozdziela palec w aparacie.
Jeżeli były wymienione wszystkie elementy układu zapłonowego (palec,kopułka,przewody i świece ) to jest coś z paliwem.
Albo niskie ciśnienie paliwa albo źle ustawiona instalacja lpg, lub silnik pobiera oba paliwa na raz i dlatego taki psikus.
Avatar użytkownika
tupek
Podszyszkownik
Podszyszkownik
 
Posty: 1197
Obrazki: 12
Dołączył(a): 14 lut 2013 19:53:04
Lokalizacja: Dobruchna
Pochwały: 13
Województwo: Świętokrzyskie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004


Powrót do 2.0i



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron