Witamy !



Remont C20NE/X20SE

Remont C20NE/X20SE

Postprzez Jake » 27 sty 2021 21:43:06

Mam silnik 2.0 do Froty do wyremontowania. Stan delikatnie taki sobie, ale z wału cos jeszcze bedzie, z bloku tez jak najbardziej, gorzej z tłokami. Szukam tłoków do 2.0 8V, C20NE/X20SE, idealnie piewszy nadwymiar, tak zeby moc zrobic szlif cylindrów, bo gładzie pozostawiaja wiele do zyczenia. Gdzie moge dostac?

Przydalby sie tez manual do tego silnika, zeby przy skladaniu wiedziec jakimi momentami skrecac itd.

-- 28 Jan 2021 00:41:23 --

Czy ktoś próbował załozyć tłoki z X20SEV (16V) do bloku i głowicy od C20NE/X20SE (8V)?
Isuzu Trooper 3.1D 1997
Toyota 4-Runner 3.0V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Starszy Guru
Starszy Guru
 
Posty: 979
Dołączył(a): 20 sty 2015 01:39:51
Lokalizacja: Kraków
Pochwały: 10
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: Remont C20NE/X20SE

Postprzez log21 » 31 sty 2021 22:09:31

Z tłokami to jest tak, że seria x dla 8 i 16 zaworów posiada takie same wymiary. Dotyczy to wymiarów zewnętrznych takich jak: średnica sworznia, głębokość rowków pierścieni itp. Jednak mimo tego te tłoki się różnią. Chodzi o kształt denka, co wpływa na jego chłodzenie. Wynika to z tego, że w trochę innym miejscu następuje zapalenie mieszanki paliwowo powietrznej, które przebiega dodatkowo w trochę inny sposób co jest spowodowane innym sposobem napełniania komory spalania. Do tego tłok serii x 16 zaworów posiada podfrezowanie pod grzybki zaworów. Tłoki serii c i x dla ośmiu zaworów różnią się tylko długością całkowitą o dokładnie 5 mm. Nie ma to żadnego znaczenia przy montażu i pracy. Tłoki te są całkowicie zamienne.
Dla silników c20 i x20 ( 8 zaworów) przewidziane były dwa szlify i takie tłoki były dostępne. Piszę były, ponieważ jest problem z ich zakupem. W hurtowniach
ich nie ma, aczkolwiek znalazłem na allegro, koło ciebie w Krakowie firmę która reklamuje się ,że ma pierwszy nadwymiar. Wpisz w allegro mahle 011 75 01. W kategorii tłoki jest tylko jedna oferta. Nie zamieszę linka, żeby nikogo nie reklamować. Tylko zanim zamówisz tłoki daj blok szlifierzowi do przemierzenia średnic tulei. Można się czasami zdziwić. Swoją drogą opłaca ci się w to bawić? Tłok na allegro ponad dwieście zł za sztukę, do tego pierścienie, szlif, robota głowicy i reszta dupereli i wychodzi ładny grosz. Ostatnio robiliśmy remont kapitalny 1.5 dci i koszt wyszedł troszkę ponad 5k. Wymiana tłoków, pierścieni, sworzni, panewek, korb, szlif wału, szlif głowicy, zawory, uszczelniacze, rozrząd i dużo dupereli. Klient się uparł i zapłacił. Ale dla mnie to bez sensu, samochód nie był tyle wart. Czy tak samo nie będzie u ciebie? Z miesiąc temu kupiłem x20se do swojego. Za kompletny silnik (dosłownie kompletny - sprzęgło, przepływaka, obudowa filtra powietrza i cały osprzęt) dałem 600 zł. Silnik założony i śmiga. Co prawda bierze olej jak to opel ale jest to "dopiero" trzecia wymiana silnika w tym samochodzie :). Więc pomyśl czy opłaca ci się remont kapitalny. Bo jak masz tylko wymienić tłoki to szkoda czasu i pieniędzy.
Jeżeli się zdecydujesz na remont to napisz, wrzucę momenty dokręceń.
Avatar użytkownika
log21
Zaglądacz
Zaglądacz
 
Posty: 50
Dołączył(a): 08 cze 2017 00:49:36
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Mam kilka Frotek :)

Re: Remont C20NE/X20SE

Postprzez Jake » 02 lut 2021 00:34:42

Dzieki bardzo za odpowiedz.
To nie dla mnie ten silnik, ja nie uznaje pojemnosci ponizej 3 litrów, a jak benzyna to tylko 6 cylindrów :D Kolega kupił za bezcen Frotke 2.0 w ladnym stanie, tylko silnik (X20SE)wypluł jedna korbe bokiem. Za 300zł kupił do niej drugi silnik (C20NE), sprawny, z jezdzacego auta. Z tym, ze rozebrałem oba i niestety kolorowo tez nie jest. Wyszlo na to, ze zaden wał sie nie nadaje, jeden totalnie zuzyty na panewce oporowej, na drugim obróciło panewke i jeden czop ma ubytek 0.52mm, wiec sie nie kwalifikuje pod zaden szlif, wszystkie tłoki są jajowate, głowica jedna smietnik, druga jak Cie moge. No trwałością to te silniki nie grzesza... Mowisz, ze remont sie niezbyt opłaca, niby mozna kupic nastepny silnik, ale przypuszczam, ze jak rozbiore ten trzeci to sie okaze, ze nie bedzie w lepszym stanie niz dwa poprzednie, a nie ma sensu usypywac w rogu warsztatu coraz wyzszej kupki krzywych korb, jajowatych tłoków i spiłowanych wałów. Zalozyc uzywany silnik bez rozebrania i weryfikacji to taka loteryjka, moze pojezdzi rok, moze dwa, a moze miesiac. Nie usmiecha mi sie za chwile znow wyciagac silnika. Z alternatyw mozna swapować X25XE czy X30XE ale to wyzszy nakład finansów i pracy. Chyba zostaje tylko remont. Blok oczywiscie przemierzyłem przyrzadem zegarowym do sprawdzania owalizacji cylindrów. Nie ma tragedi, jakies slady zuzycia są, ale spokojnie mozna go rozwiercić na pierwszy nadwymiar. Tak, wiem, ze cała rodzina tych silników jest fabrycznie kwadratowa 86 x 86 mm (bore x stroke), roznia sie tylko stopniem sprezania i kształtem denek tłoków, ale prawie wszystko jest współzamienne. Kupiłem juz dobry wał za 300zł, komplet uzywanych tłoków od X20XEV (16v) na pierwszy nadwymiar za 400zł, z tego co wyczytałem - powinny pasowac, podniesie sie jedynie nieznacznie stopien kompresji. Do tego dochodzi koszt planowania glowicy (150zł), obróbki bloku (300-400zł), zestaw uszczelek, panewki, pierscienie rozrząd i w zasadzie zamykamy się z remontem generalnym w 1800-2000zł wliczajac w to zakup silnika. Minus taki, ze to nadal dychawiczne 2.0, plus taki, ze skladam silnik i wkladam go pod maske w 2 dni i auto wyjezdza. I nie potrzeba 2 tygodni dziubdziania w dorabianie customowych elementów jak to przy kazdym swapie bywa.
Blok i glowica pojechaly dzis do szlifierni, w czwartek pewnie biore sie za skladanie puzzli...
Jesli masz dostep do manuala, to chetnie przygarne, bo nie udalo mi sie wyszukac w google.
Isuzu Trooper 3.1D 1997
Toyota 4-Runner 3.0V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Starszy Guru
Starszy Guru
 
Posty: 979
Dołączył(a): 20 sty 2015 01:39:51
Lokalizacja: Kraków
Pochwały: 10
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: Remont C20NE/X20SE

Postprzez log21 » 02 lut 2021 22:05:12

Co do tłoków od 16v to tak jak ci napisałem, jestem pewien, że przegrzeją się denka. Co do reszty to masz rację. Wszystko zależy od punktu widzenia, zasobności portfela i celu jaki chcemy osiągnąć. Tak w ramach ciekawości obdzwoniłem swoje hurtownie silnikowe i znalazłem tłoki mv kompletne na pierwszy szlif za 232zł. Posiadają kilkanaście sztuk. Więc temat nie jest taki trudnodostępny. Ja w tej chwili wziąłem się za 2.3 tdi. Jak byliśmy w górach sowich to już świeciło mi się ciśnienie na niskich, podciągnąłem wtedy na pompie obroty i problem trochę się zmniejszył. Ostatnio jednak silniczek się skończył. Do tego to dopiero trudno coś nowego kupić. Zawory , uszczelniacze już mam i uszczelki. Na razie szukam pierścieni i pewnie wstawimy nowe tuleje bo nie ma szans na tłoki nadwymiarowe.
Co do manuala to go nie mam. Wrzucę ci wszystkie momenty z autodaty. Tak na koniec tygodnia. Mam dostęp do dokumentacji angielskiej więc ją muszę po prostu przetłumaczyć. A dziś nie dam rady.
Avatar użytkownika
log21
Zaglądacz
Zaglądacz
 
Posty: 50
Dołączył(a): 08 cze 2017 00:49:36
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Mam kilka Frotek :)

Re: Remont C20NE/X20SE

Postprzez Jake » 02 lut 2021 22:56:28

Dzieki, troche mnie zmartwiles tymi przegrzanymi tłokami. Tłoki od 16V to decyzja klienta, tak z kolei doradzil mu gosc ktory podobno z powodzeniam sklada takie hybrydy juz dluzszy czas. Tak chce, tak bedzie poskladane, pozyjemy zobaczymy.
Co do dokumentacji, ja nawet preferuje po angielsku. ;)
Isuzu Trooper 3.1D 1997
Toyota 4-Runner 3.0V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Starszy Guru
Starszy Guru
 
Posty: 979
Dołączył(a): 20 sty 2015 01:39:51
Lokalizacja: Kraków
Pochwały: 10
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd


Powrót do 2.0i



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron