Witamy !



[A 2.0] wymiana uszczelki miski olejowej

Re: [A 2.0] wymiana uszczelki miski olejowej

Postprzez jrzeuski » 27 kwi 2015 10:25:13

Czerwony, niebieski czy czarny nie ma znaczenia. Patrz na opis czy olejoodporny i do jakiej temperatury.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: [A 2.0] wymiana uszczelki miski olejowej

Postprzez Ironcruz » 30 kwi 2015 08:19:42

Oryginalny silikon do uszczelek (ok. 35 zł): GM 1 # 90485251 // numer części katalogowy: 15 03 295 // GR.8.768

-- So 02 maja 2015 22:59:32 --

Dobra - udało się zrobiłem. teraz opiszę co i jak.

Zacznę od podziękowania dla usera adrianee36 za konsultację telefoniczną przed wymianą.

Ok- jak wymienić uszczelkę miski olejowej? Po pierwsze - zakupy. Mamy dwa wyjścia: dwie uszczelki korkowe i klej silikon (obowiązkowo ten co wymieniłem w poprzednim poście) lub jedna uszczelka gumowa (zawulkanizowana razem z metalową przegrodą przeciwrozbryzgową).

1) Odkręcamy osłonę silnika i belkę (4 śruby) łączącą obydwie podłużnice ramy. Zlewamy olej z silnika.

2) Okręcamy przedni wał od flanszy mostu.

3) Opuszczamy przedni most. Robimy to tak: pod most zaraz obok gruszki mostu wstawiamy lewarek w pozycji dającej nam możliwość swobodnego opuszczenia mostu. Teraz mamy cztery mocowania. Trzeba na maksa skręcić koła w prawo - wtedy nic nie zasłania śrub. Potrzebujemy porządną sześciokątną nasadkę na porządnym kluczu i rurę taką pod metr, żeby zrobić dźwignię. Półśrodki nie dadzą rady. Przednie mocowania mocowań to śruba i dołu nakrętka, a tylne to od dołu śruba ze stożkiem i przyspawane gniazdo od góry w praktycznie niewidocznym miejscu. U mnie 3 śruby odkręciły się bez problemu tylko jedna tylna obracała się razem z guma, która się rozwarstwiła, ale dało się ją użyć ponownie. Jak się udało odkręcić to opuszczamy most na ile nam pozwoli miejsce.

4) Z tyłu silnika po obu stronach mamy przykręcone trzema śrubami takie dwa trójkąty. Prawy podtrzymuje wysprzęglik (czy jak to się nazywa co popycha sprzęgło do wysprzęglenia) oraz blachę. Lewy trójkąt tylko trzyma blachę. Ta blacha to osłona koła zamachowego w dolnej części skrzyni biegów. Jak odkręcimy te wymyślne trójkąty to blacha majestatycznie spadnie i da lepszy dostęp do dwóch najgłębiej schowanych śrub miski.

5) Odkręcamy wszystkie śruby miski olejowej.

6) jak miska nie spadła to znaczy, że trzeba się na niej uwiesić, zaprzeć nogami i jakoś ją odkleić.
Też nie przesadzamy bo miska jeszcze nie będzie chciała wyjść - trzyma ją smok oleju, który jest przykręcony dwoma śrubami (rozmiar 10 - jak najmniejsza nasadka, bo mało miejsca) w przedniej części silnika. Miskę da się tak przechylić, że ma się jakieś 7 cm prześwitu żeby odkręcić smok i wyczepić go z mocowania w bloku.

7) Wyjmujemy michę i smok. Pewnie zostanie problem w postaci przyklajstrowanej pozostałości uszczelki korkowej oraz blachy przeciwrozbryzgowej wraz z drugą uszczelką. Trzeba to delikatnie po obwodzie odkleić. płaski śrubokręt, znaleźć miejsce osłabione i delikatnie podważać. Zwłaszcza jak musimy użyć ponownie blachę przeciwrozbryzgową.

I tutaj mamy gigantyczną zaletę drogiej uszczelki wulkanizowanej. Wystarczy wyczyścić blok i miskę. A jak mamy dwa korki to czyszczenia jest od groma. A jak pogięliśmy blachę to jeszcze gorzej.

8) Wersja trudniejsza - dwa korki i silikon. Czyścimy wszystkie miejsca Loctitem krawędź bloku, blachę z obu stron oraz miskę. Do obu stron blachy posmarowanej silikonem przykładamy uszczelki, przyciskamy tak żeby otwory się pokrywały. Smarujemy blok i miche silikonem. Do bloku przykładamy blachę z uszczelkami, łapiemy trzema śrubkami by nam nie spadało.

9) Bierzemy drugą osobę do pomocy. Wkładamy smok do miski, michę pod auto i musimy tak ustawić miskę aby móc wstawić smok na swoje miejsce -UWAGA WAŻNE - mocowanie smoka ma oring - trzeba sprawdzić czy jest bo inaczej nici z ciśnienia-. Jak smok uda się przykręcić i wstawić w mocowanie to możemy odkręcić te trzy śrubki pomocnicze i zacząć przykręcać miskę. Oczywiście w międzyczasie maźgamy po naszym idealnie położonym silikonie i mamy nadzieję, że jeszcze coś go zostało.

I dlatego korkowe uszczelki kosztują grosze a Reinza, goetze czy payena ok. 170 zł, bo to inny komfort montażu.

10) Montujemy resztę. Blacha osłaniająca koło zamachowe -najpierw trójkąt lewa strona.

11) Most ładnie windujemy do góry.

12) Crossmember, osłony.

13) Trzeba będzie też odpowietrzyć sprzęgło.


@adrianee36 podnosi silnik te parę cm - mi się nie udało. Pewnie dlatego, że nie odkręciłem śrub mocujących skrzynie do poduszki. Whatever.

W sumie demontaż zajął mi 2,5h. Montaż dłużej.

Nie warto się babrać w uszczelki korkowe. Zrobiłem z 8 km, póki co sucho.
Opel Frontera A Sport "Calmini Youngtimer Dożywocie Edyszyn" 94'.
15 lat na forum
Avatar użytkownika
Ironcruz
Maniak
Maniak
 
Posty: 458
Obrazki: 1
Dołączył(a): 30 sie 2007 18:55:30
Lokalizacja: okolice poznania
Pochwały: 2
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

Re: [A 2.0] wymiana uszczelki miski olejowej

Postprzez Cuba » 03 maja 2015 18:18:34

Niezły opis :>:
Uszczelka gumowa zakładana na blachę (dwustronna) firmy Erling - 30 zł
Cuba
Fanatyk Ekstremalny
Fanatyk Ekstremalny
 
Posty: 620
Obrazki: 0
Dołączył(a): 14 sie 2011 19:58:28
Lokalizacja: Prudnik
Pochwały: 3
Województwo: Opolskie
Samochód: Frontera B 2.2i Sport 1998-2004

Re: [A 2.0] wymiana uszczelki miski olejowej

Postprzez Ironcruz » 17 lip 2015 11:56:48

Będę robił ponownie uszczelkę miski olejowej. Tym razem na Reinzu czyli uszczelce gumowej zawulkanizowanej na nowej blasze antyrozbryzgowej.

Czy taką uszczelkę gumową na czysty metal potraktować tak jak filtr oleju czyli tylko paluchem i kapką oleju. Czy może tam gdzie mam zadziory na misce dać ten specjalny silikon do uszczelek jako wypełnienie ubytków żeby mieć 100000% szczelności?
Opel Frontera A Sport "Calmini Youngtimer Dożywocie Edyszyn" 94'.
15 lat na forum
Avatar użytkownika
Ironcruz
Maniak
Maniak
 
Posty: 458
Obrazki: 1
Dołączył(a): 30 sie 2007 18:55:30
Lokalizacja: okolice poznania
Pochwały: 2
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

Re: [A 2.0] wymiana uszczelki miski olejowej

Postprzez MikolajD » 17 lip 2015 12:40:35

Ironcruz napisał(a):Będę robił ponownie uszczelkę miski olejowej. Tym razem na Reinzu czyli uszczelce gumowej zawulkanizowanej na nowej blasze antyrozbryzgowej.

Czy taką uszczelkę gumową na czysty metal potraktować tak jak filtr oleju czyli tylko paluchem i kapką oleju. Czy może tam gdzie mam zadziory na misce dać ten specjalny silikon do uszczelek jako wypełnienie ubytków żeby mieć 100000% szczelności?



Jak zadziory masz to warto dać cienko sylikonu po całej powierzchni, ale wtedy już nie dawaj na tę powierzchnię uszczelki oleju bo może nie chwycić.
MikolajD
Zaglądacz
Zaglądacz
 
Posty: 73
Dołączył(a): 08 gru 2013 10:20:20
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Województwo: Śląskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

Re: [A 2.0] wymiana uszczelki miski olejowej

Postprzez Ironcruz » 17 lip 2015 13:12:56

MikolajD napisał(a):Jak zadziory masz to warto dać cienko sylikonu po całej powierzchni, ale wtedy już nie dawaj na tę powierzchnię uszczelki oleju bo może nie chwycić.

Ok, o takiej wersji właśnie myślałem. W jednym miejscu mam wgłębienie po śrubokręcie - ktoś kiedyś musiał skrobać i dziabnąć. I z tamtej okolicy się intensywnie poci.
Opel Frontera A Sport "Calmini Youngtimer Dożywocie Edyszyn" 94'.
15 lat na forum
Avatar użytkownika
Ironcruz
Maniak
Maniak
 
Posty: 458
Obrazki: 1
Dołączył(a): 30 sie 2007 18:55:30
Lokalizacja: okolice poznania
Pochwały: 2
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

Re: [A 2.0] wymiana uszczelki miski olejowej

Postprzez dandek88 » 23 mar 2018 21:48:32

Żory za archeologię ale potrzebuje namiary na te uszczelki. Czy ktoś zakładał uszczelkę gumowa na blachę ? Podobno elring jak dwa posty wyżej robi. Jeśli są uszczelki z blacha to gdzie kupić ? Zawsze silikon i cheja czy jak uszczelka z blacha to bez ?
dandek88
Starszy Zaglądacz
Starszy Zaglądacz
 
Posty: 77
Dołączył(a): 04 lut 2015 22:14:43
Województwo: Śląskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1995-1998

Re: [A 2.0] wymiana uszczelki miski olejowej

Postprzez tupek » 03 kwi 2018 21:02:23

Ja zawsze pod uszczelki daję pastę dirko.
A dlatego że powierzchnia styku może być delikatnie odkształcona a pasta wypełnia te niedoskonałości.
U mnie działa LSD :)
Avatar użytkownika
tupek
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 1693
Obrazki: 12
Dołączył(a): 14 lut 2013 19:53:04
Lokalizacja: Dobruchna
Pochwały: 20
Województwo: Świętokrzyskie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: [A 2.0] wymiana uszczelki miski olejowej

Postprzez dandek88 » 04 kwi 2018 06:55:04

Kupilem w inter carsie za 154 zl uszczelke z blacha wiec po problemie. Delikatnie mazne reinzsoil i tak to skladam :)
dandek88
Starszy Zaglądacz
Starszy Zaglądacz
 
Posty: 77
Dołączył(a): 04 lut 2015 22:14:43
Województwo: Śląskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1995-1998

Poprzednia strona

Powrót do 2.0i



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron