Strona 1 z 2

[A 2.0] Pompa paliwa wariuje

PostNapisane: 05 maja 2012 16:05:16
przez Arni
Witam. Problem dotyczy silnika 2.0 pb +lpg. Więc tak - auto przestało jeździć mi na benzynie. Więc sprawdzam kabelki - 10V dochodzi do pompy, więc wyciągam pompę. I teraz tak - jak kręcę silnikiem z odpiętą pompą to napięcie jest na kostce , jak pompę podepnę spowrtotem i kręcę znów to napięcie zanika do 0. Sprawdzam miernikiem z funkcja pomiaru przejść - piszczy gdy sprawdzam oba piny z pompy tzn. pokazuje pełne przejście pomiedzy stykami.
Jeżeli jednak podepnę pompe bezposrednio pod akumulator to rusza i sie kręci.
Stawiam, że walnięta jest pompa chociaż objawy są niejednoznaczne. Ktos wie czemu sie to tak zachowuje albo co może być nie tak ?

Re: Pompa paliwa - wariuje.

PostNapisane: 05 maja 2012 17:12:29
przez Argail75
Moi koledzy kiedys mieli BMW starsze i mieli klopot z pompa. Gdy pompa podpieta i miala pociagnac wache to :dupa: , po wyjeciu jej i podpieciu bezposrednio pod akumulator pompa pracowala . Doszli do wniosku ze pompa nie dziala pod obciazeniem gdy ma pobrac paliwo. Pompa byla do wymiany.
Ale nie wiem czy taki sam przpadek

Re: Pompa paliwa - wariuje.

PostNapisane: 06 maja 2012 14:25:05
przez fly_jabko
Ja tak miałem, na pusto niby kręciła, a w baku rożnie... czasem wcale, a czasem ruszyła ale ciśnienia nie robiła... wymieniłem pompę ale padł przekaźnik pompy - Auto było szybko potrzebne wiec zrobiłem na przełącznik i tak już zostało - w przypadku LPG wydaje mi się to dobrym rozwiązaniem...

Re: Pompa paliwa - wariuje.

PostNapisane: 07 maja 2012 07:38:34
przez przemia
Zacznij od przekaźnika pompy. Nowy Topran kosztuje 50zł.

Re: [A 2.0]Pompa paliwa - wariuje.

PostNapisane: 25 maja 2012 20:27:19
przez kondi
Arni napisał(a):Witam. Problem dotyczy silnika 2.0 pb +lpg. Więc tak - auto przestało jeździć mi na benzynie. Więc sprawdzam kabelki - 10V dochodzi do pompy, więc wyciągam pompę. I teraz tak - jak kręcę silnikiem z odpiętą pompą to napięcie jest na kostce , jak pompę podepnę spowrtotem i kręcę znów to napięcie zanika do 0. Sprawdzam miernikiem z funkcja pomiaru przejść - piszczy gdy sprawdzam oba piny z pompy tzn. pokazuje pełne przejście pomiedzy stykami.
Jeżeli jednak podepnę pompe bezposrednio pod akumulator to rusza i sie kręci.
Stawiam, że walnięta jest pompa chociaż objawy są niejednoznaczne. Ktos wie czemu sie to tak zachowuje albo co może być nie tak ?


dziś wyjąłem pompe i są dokładnie takie same obiawy jak była jeszcze w baku to ni hu hu nie pompowała jak ją wyjąłem i podłączyłem na krotko to działa a jak miernikiem sprawdziłem 2 przewody to mi piszczał i nie wiem co w końcu jest ... pompa???? przekaźnik??? a tak na marginesie gdzie ja znajde ten przekaźnik od pompy...???? bo sie go dopatrzeć nie moge

[A 2.0] Nie odpala

PostNapisane: 30 sie 2012 13:03:04
przez markymark
Witam Wszystkich
Mam frotke 2.0l z 93r., która około roku nie była odpalana. Kilka dni temu postanowiłem ja odpalić i jest ZONK. Rozrusznik się kręci, świece iskrzą ale brak jest paliwa w silniku. Pompka sprawdzona przy okazji zmiany przewodów paliwowych (jest ciśnienie w przewodzie) ale nie ma śladu paliwa w przewodzie nadmiarowym, tak jakby zawory wtryskowe nie puszczały paliwa. Gniazda elek. zaworów sprawdziłem na okoliczność zaśniedzenia i jest oki (jest napięcie na kostkach po stronie zasilania) Dziś zrobiłem diagnostykę poprzez gniazdo i jedyne co wykrywa to błąd 31 (już sprawdziłem że ma prawo). Dodam jeszcze ze po przekręceniu kluczyka nie gaśnie kontrolka silnika. Autko przed postojem paliło na dotyk (nawet przy -28 z pierwszego) Poza strzelonym przewodem paliwowym nie znalazłem żadnej usterki. Sprawdziłem również bezpieczniki i przekaźniki oraz kostki wszystko ok. Może macie jakieś pomysły?

Re: [A 2.0] Nie odpala

PostNapisane: 10 lut 2013 04:58:56
przez sradzik18
Zobacz filterek paliwa, Frotka troszkę stała więc mogło się coś przydkać. Miałem tak w Astrze z tym samym silnikiem.

Re: [A 2.0] Nie odpala

PostNapisane: 10 lut 2013 09:48:25
przez adrianee36
spróbuj nalac troche paliwa do dolotu i przekrec, zobaczysz czy odpali, bedzie wiadomo czego wina , paliwo / elektronika

Re: [A 2.0] Nie odpala

PostNapisane: 02 mar 2013 12:27:56
przez damianEK691965
lanie paliwa raczej się nie uda . łatwiej do filtra powietrza trysnąć plak albo coś innego co się łatwo zapali w silniku . Ja na twoim miejscu zajrzałbym do przekaźnika pompy paliwa przy lewym reflektorze myślę że tam znajdziesz rozwiązanie swojego problemu .

Re: [A 2.0] Nie odpala

PostNapisane: 02 mar 2013 17:04:31
przez brum
temat założony w sierpniu a Wy teraz odpisujecie :P

Re: [A 2.0] Nie odpala

PostNapisane: 02 mar 2013 17:09:21
przez bart322
Moze jeszcze nie odpalil? :wink:

Re: [A 2.0] Nie odpala

PostNapisane: 02 mar 2013 18:21:27
przez damianEK691965
czasami może później komuś się przyda :bike: objawy są a w sumie nie ma nic o tym jak się sprawa zakończyła :wsciekly:

[A 2.0]

PostNapisane: 27 kwi 2013 19:57:17
przez michu94
Mam otóż taki problem. Jakiś czas temu wymieniłem pompkę paliwa(co w sumie nic nie dało). Przelutowałem przekaźnik i odpalił. Za dwa dni już nie działał.
Silnik zapaliłem przez przepustnicę, wymieniłem przekaźnik(stary trochę zajeżdżał), posprawdzałem bezpieczniki, niby wszystko OK. Ale jednak nie.
Nowa pompka, jak i stara podłączona na ostro chodzi jak głupia.;) Użyłem żarówki by sprawdzić kostkę przy baku. Przy włączonym zapłonie żarówka ledwo świeci(lekko się żarzy), a po pokręceniu rozrusznikiem gaśnie.
Sprawdzałem też kostkę pod fotelem(to samo co przy baku). W gniazdku przekaźnika w pinie 87 jest praktycznie taki sam prąd jak i na kostce[czytaj mały, po pokręceniu rozr. troszkę lepiej] , a na innych pinach jest chyba prawidłowo.
Rocznik 93. Czekam na wasze porady, bo sprawa jest trochę dziwna. Będe coś jeszcze kombinował, ale nie rozbiorę przecież pół samochodu.

Re: [A 2.0]

PostNapisane: 27 kwi 2013 20:07:59
przez grzesiu911
A same wtryski dobre?

Re: [A 2.0]

PostNapisane: 27 kwi 2013 20:10:46
przez michu94
Dobre, jest porostu słabe zasilanie na pompę.

Re: [A 2.0]

PostNapisane: 27 kwi 2013 20:40:51
przez grzesiu911
hmmm, może na kostkach dobrego styku nie ma.

Re: [A 2.0]

PostNapisane: 27 kwi 2013 20:45:06
przez michu94
Na kostce pod siedzeniem jest to samo co przy pompie, docisnąłem każdą kostkę gdzie był kabelek od pompki. Ale ten pin 87 mnie martwi :(
A gdzie idzie ten przewód przy 87?? Taki grubszy czerwono-błękitny.

-- Dodano 27 kwi 2013 20:50:18 --

Sory że post pod postem, ale nie ma ktoś przypadkiem schematów do Fronci, tzn. ja mam, ale po hiszpańsku ;)(chyba)

Re: [A 2.0]

PostNapisane: 27 kwi 2013 20:57:45
przez Cobreti25
Zobacz dokładnie kabelkologie od przekaźnika pompy przy lampie. Miałem podobne objawy i po wymianie przekaźnika było na chwilę lepiej, a później znowu doopa. Okazało się , że wiązka jakieś fochy ma. Spory kawałek wiązki odizolowałem i porozdzielałem kable.... problem już nigdy więcej nie powrócił...

Re: [A 2.0] Pompa paliwa wariuje

PostNapisane: 30 kwi 2013 19:12:47
przez michu94
Jak zmostkuje dwa styki na przekaźniku, to pompka chodzi.;)
Tak więc podejrzewam problem z ECU.
Czy grozi mi wymiana, czy dałoby radę to naprawić ?

-- Dodano 30 kwi 2013 19:25:11 --

Wyjaśnienie: Rozebrałem przekaźnik, włożyłem na swoje miejsce, posprawdzałem żarówką i wszystko chodzi, oprócz tego, że nie ma sterowania z komputra :(

Re: [A 2.0] Pompa paliwa wariuje

PostNapisane: 30 kwi 2013 20:54:57
przez brum
Immo na pastylke masz?
Iskra jest?