Strona 1 z 1

[A 2.0] Nierówna praca silnika - błędy 21, 31, 71,73

PostNapisane: 04 wrz 2014 19:41:17
przez Kobra2151
Witam
Po ostatnich modyfikacjach mojej Frotki cos przestał mi równo pracować silnik.
Co zrobiłem, wymiana świec , snorkel + uszczelnienie ( filtra, przewodów w/n, cewki zapłonowej)
Po próbach szczelności ( zatkanie dolotu - silnik zgasł) zaczęły się fanaberie, gorzej zapala ( kilka razy musi obrócić rozrusznikiem) nierówno pracuje, po dodaniu gazu tak jak by sie dusiła.
Przy odpalaniu słychać jednorazowy stuk tak jak by metal uderzał o metal - od spodu silnika.
Po wybłyskaniu błędów wyszło :
21 Czujnik położenia przepustnicy (potencjometr) lub jego obwód, wysokie napięcie
31 Sygnał obrotomierza lub jego obwód (brak sygnału) - obrotomierz pracuje normalnie
71 Czujnik temperatury powietrza lub jego obwód, wysokie napięcie
73 Przepływomierz powietrza lub jego obwód, niskie napięcie (Bosch Motronic, Simtec)

Jakieś pomysły co zrobić ?

Re: [A 2.0] Nierówna praca silnika - błędy 21, 31, 71,73

PostNapisane: 04 wrz 2014 19:50:16
przez szymon.ha
Blad obrotomierza wystepuje zawsze jak jest auto sprawdzane na zgaszonym silniku.

Re: [A 2.0] Nierówna praca silnika - błędy 21, 31, 71,73

PostNapisane: 04 wrz 2014 19:50:38
przez brum
sprawdzić i usunąć błędy.
31 się nie liczy bo auto było zgaszone

Re: [A 2.0] Nierówna praca silnika - błędy 21, 31, 71,73

PostNapisane: 04 wrz 2014 19:51:12
przez bart322
31 zawsze wyblyska jak silnik nie zapalony.

Re: [A 2.0] Nierówna praca silnika - błędy 21, 31, 71,73

PostNapisane: 04 wrz 2014 19:56:10
przez cinek1983059
odepnij aku. na kilka minut żeby błędy z kompa skasować ,błąd 31 to norma skoro silnik nie pracował,pozostałe mogą mieć związek ze snorklem może średnica dolotu snorkla za mała bądź złapał błędy jak go zdusiłeś.Generalnie kod informujący o zbyt niskim napięciu na czujniku może świadczyć o zwarciu do masy, zaś o zbyt wysokim - o przerwie w przewodzie lub styku.Bez sprawnej przepływki i czujnika położenia przepustnicy silnik nie będzie dobrze pracował

Re: [A 2.0] Nierówna praca silnika - błędy 21, 31, 71,73

PostNapisane: 04 wrz 2014 19:58:37
przez brum
lub są jakieś mega zawijasy przed filtrem.

Re: [A 2.0] Nierówna praca silnika - błędy 21, 31, 71,73

PostNapisane: 04 wrz 2014 20:31:26
przez Kobra2151
Zapomniałem napisac w pierwszym poście ( przepraszam) że kontrolka nie pali się tylko kilka razy błysnęła przy wolnych obrotach.
Po skasowaniu błędów , opaleniu silnika - nie ma nic - czysto w błędach - nic nie pokazuje.
Jutro pomęczę Frotke i zobaczymy czy coś wyskoczy.
Na wolnych obrotach pracuje nierówno tak ja by na 3 garkach - odłączanie świec po kolei pokazuje że każda z nich pali .
Na wysokich obrotach niby ok ale przy gwałtownym dodaniu gazu dość mocno się krztusi.
Z rury zapach jak by nie do końca spalonego paliwa ( jak w starych gaźnikowcach gdy mieszanka była zbyt bogata.)

Co do snorkela - jest z PCV 75 mm i krótki przewód do powietrza karbowany zbrojony ( wewnątrz gładki) tylko na wejściu do filtra od dziury w błotniku.
Po odłączeniu filtra - czyli nie ma żadnych oporów sytuacja bez zmian.

Re: [A 2.0] Nierówna praca silnika - błędy 21, 31, 71,73

PostNapisane: 04 wrz 2014 20:35:30
przez brum
Podpiąć pod kompa. Możliwe że np czujnik temp siadł i będzie zalewany.

Re: [A 2.0] Nierówna praca silnika - błędy 21, 31, 71,73

PostNapisane: 04 lis 2014 17:37:46
przez damianEK691965
Moze przeplywka skisla bo błędy praktycznie tylko z tamtad są .czujnik temperatury pokazuje na blyskach frota przerabialem temat

Re: [A 2.0] Nierówna praca silnika - błędy 21, 31, 71,73

PostNapisane: 04 lis 2014 19:38:36
przez Kobra2151
Problem leży chyba w zbiorniku paliwa, zmieniłem filtr paliwa, odpowietrzylem, po kilu testach i próbach jeżeli poziom paliwa nie spada poniżej 1/4 zbiornika silnik pracuje równo i dynamicznie.
Sprawdziłem przy kilku niskich stanach paliwa, wystarczyło złożyć daninę CPN'owi i po problemie.