Strona 1 z 1

Niepodłączony wężyk - identyfikcja

PostNapisane: 13 lis 2014 17:37:21
przez Nix2
Mam pod maską niepodłączony przewód (jak przewód hamulcowy) - to pierwszy od dołu przewód na grodzi czołowej, połączony trójnikiem z elastycznym wężykim i idący
pionowo w dół komory...
Obrazek

Co to może być ?
pzdr Nix

Re: Niepodłączony wężyk - identyfikcja

PostNapisane: 13 lis 2014 17:44:16
przez brum
czyli który?

Re: Niepodłączony wężyk - identyfikcja

PostNapisane: 13 lis 2014 18:34:20
przez Nix2
Ten na samym środku fotki, zagięty w łuk jak trąba słoniowa :)

Re: Niepodłączony wężyk - identyfikcja

PostNapisane: 13 lis 2014 18:37:19
przez brum
Nie widać gdzie idzie po grodzi. Ale to raczej odpowietrzenie zbiornika. Z jednej strony powinno być podłączone do czarnej puszki koło serwa.
A to nie połaczone do zaworu na silniku.

Re: Niepodłączony wężyk - identyfikcja

PostNapisane: 13 lis 2014 19:02:43
przez Nix2
Tu na pożyczonej fotce z netu widać...
Obrazek

Ja takiej czarnej dużej puszki w ogóle nie mam... czym to może skutkować ?

Re: Niepodłączony wężyk - identyfikcja

PostNapisane: 13 lis 2014 19:05:48
przez brum
Może śmierdzieć paliwem.

Re: Niepodłączony wężyk - identyfikcja

PostNapisane: 13 lis 2014 19:24:41
przez Nix2
Znalazłem taki opis,( dotyczy innego silnika) czy jest on bardziej precyzyjny ?

"X25XE V6 - odprowadzanie par paliwa (Opel)
Odprowadzenie par paliwa ze zbiornika odbywa sie przez przewody ze zbiornika do pojemnika buforowego, ktory jest w tylnej czesci prawego zakola "

Re: Niepodłączony wężyk - identyfikcja

PostNapisane: 13 lis 2014 19:28:58
przez brum
No bo tak jest, tylko po drodze jest trójnik połączony z zaworem(evap) który jest połączony z kolektorem ssącym. Brak zaworu wywala błąd.
Część oparów idzie do filtra węglowego a część do kolektora i jest spalana.

Re: Niepodłączony wężyk - identyfikcja

PostNapisane: 13 lis 2014 19:34:32
przez Nix2
Ok, zatem ten filtr węglowy = pochłaniacz par paliwa.

Ale u mnie błędu żadnego nie ma( wybłyskałem kody błędów) mimo niepodłączonego wężyka. Czy to znaczy że u mnie jest zawór, tyle że niepodłączony i dlatego
błędu nie wywala?

Re: Niepodłączony wężyk - identyfikcja

PostNapisane: 13 lis 2014 19:39:51
przez brum
Nix2 napisał(a): Czy to znaczy że u mnie jest zawór, tyle że niepodłączony i dlatego
błędu nie wywala?

nom
http://forum.opel24.com/uploads/post-64 ... 423429.jpg

Re: Niepodłączony wężyk - identyfikcja

PostNapisane: 13 lis 2014 22:16:28
przez Nix2
W przypadku filtra to pewnie należałoby kupić nowy a nie 20 - letni...
A może da się dobrać inny filtr niekoniecznie od Frontery? Np. w Astrze F jest filtr z 3-ma końcówkami
A - wlot par paliwa z baku,
B - wylot do kolektora ssącego silnika,
C - wlot świeżego powietrza.

A ten z Frontery ma tylko 2 wejścia czyli wlot par no i wlot świeżego powietrza. Jeśli dobiorę taki z dwoma końcówkami to mogę zamontować ?

Re: Niepodłączony wężyk - identyfikcja

PostNapisane: 13 lis 2014 22:25:55
przez brum
Możesz

Re: Niepodłączony wężyk - identyfikcja

PostNapisane: 13 lis 2014 22:43:04
przez szymon.ha
Jak chcesz byc tak bardzo eko to lepiej wymien katalizator na nowy...

Re: Niepodłączony wężyk - identyfikcja

PostNapisane: 13 lis 2014 23:01:36
przez Nix2
Oj tam zaraz Eko... nie chcę żeby jechało, ale żeby auto jechało :)