Strona 1 z 2

[A 2.0] Wtryskiwacze

PostNapisane: 18 gru 2014 14:59:18
przez Nix2
Moja Frota ma brudne lub/i pozacierane wtryskiwacze, bo coraz gorzej pali na benzynie, w tej chwili już często na 2-3 gary.
Czyściłem preparatem K2 i było już prawie dobrze( 1 buteleczka 50ml na 30l paliwa, przejechane 200km), ale nagle się mocno pogorszyło. Być może
jakieś nagary/paprochy zostały częściowo rozpuszczone, częściowo wzruszone i zatkały mini siteczka we wtryskiwaczach.

Zdejmę zatem listwę wtryskową i spróbuję ręcznie każdy wtryskiwacz doprowadzić do porządku.
Ma ktoś doświadczenie jak czyścić ? Myjka ultradźwiękowa może?
pzdr Nix

Re: [A 2.0] Wtryskiwacze - czyszczenie i uszczelnianie

PostNapisane: 18 gru 2014 21:14:04
przez JJKILLER
Ultradźwiękiem nie wiele zdziałasz, wsadź wszystkie na 12h do nafty, potem porządnie wyczyść siteczka. Zanim je zamontujesz ponownie to wymień filtr paliwa. Może się jeszcze okazać że masz syf na dnie zbiornika paliwa i pompka znów go zassie na wtryski, więc aby dwa razy ich nie czyścić sprawdź zbiornik paliwa.

Re: [A 2.0] Wtryskiwacze - czyszczenie i uszczelnianie

PostNapisane: 18 gru 2014 21:33:53
przez Nix2
Ok, czyli całe zanurzam w nafcie i czekam... nic się nie zepsuje, bo cewki elektromagnesu są na tyle hermetyczne ?

A jak sprawdzić i co ważniejsze wyczyścić cały zbiornik paliwa ? Pompka pomimo syfu w zbiorniku nie powinna go
podawać na wtryski bo filtr jest między nimi. No chyba że filtr z grubsza oczyści paliwo, a super-drobinki i tak dojdą
do wtrysków i je przytkają ?

Re: [A 2.0] Wtryskiwacze - czyszczenie i uszczelnianie

PostNapisane: 18 gru 2014 21:40:16
przez Semir
Zdemontować Panie.

Re: [A 2.0] Wtryskiwacze - czyszczenie i uszczelnianie

PostNapisane: 18 gru 2014 21:42:57
przez Nix2
A nie da rady ciśnieniowo - podciśnieniowo - byle jak, ale bez ściągania ?

Re: [A 2.0] Wtryskiwacze - czyszczenie i uszczelnianie

PostNapisane: 18 gru 2014 21:45:45
przez Semir
Wyciąć dziurę w bagażniku, wymontować smoka i wyczyścić tak.

Najlepiej zdemontować, dobrze wypłukać wyczyścić największa pewność.

Re: [A 2.0] Wtryskiwacze - czyszczenie i uszczelnianie

PostNapisane: 18 gru 2014 21:48:44
przez Nix2
Ok, a jak już będę miał dojście, to jak wyczyścić ? Mechanicznie czysto tj. szczotką drucianą np. mosiężną ? Potem karcherem
ile się da dojść ? I wypłukać, wysuszyć ...

Da się czymś zakonserwować czy to zbędne ?

Re: [A 2.0] Wtryskiwacze - czyszczenie i uszczelnianie

PostNapisane: 18 gru 2014 22:03:52
przez Semir
Jak demontowałem bak w B to zlałem ropę przez szmatę jako filtr. Potem używałem do różnych celów.
wlałem wody wypłukałem. We dwóch bujaliśmy nim itd bo nie było kerachera.

Potem wlałem benzyny, czy nafty i dalej płukanie. Kilka powtórek w sumie i montaż z powrotem.

Re: [A 2.0] Wtryskiwacze - czyszczenie i uszczelnianie

PostNapisane: 18 gru 2014 22:09:41
przez Nix2
OK, to znaczy że "syf" w baku pochodzi od zanieczyszczeń w samym paliwie, a nie jest wynikiem
degradacji/korozji zbiornika od wewnątrz, tak ? Dlatego nie trzeba go wewnątrz zaimpregnować czymś bo to niewiele da ?

Re: [A 2.0] Wtryskiwacze - czyszczenie i uszczelnianie

PostNapisane: 18 gru 2014 22:11:01
przez brum
zbiornik jest plastikowy

Re: [A 2.0] Wtryskiwacze - czyszczenie i uszczelnianie

PostNapisane: 18 gru 2014 22:16:04
przez Semir
Jak coś kolega ma dwa zbiorniki możesz pisać.

Re: [A 2.0] Wtryskiwacze - czyszczenie i uszczelnianie

PostNapisane: 18 gru 2014 22:23:01
przez Nix2
Dobra, na pewno we Frocie A Sport jest plastikowy ???

Druga sprawa dot. wtryskiwaczy: być może uruchomię moje, lub będę musiał kupić inne używki- czy nie mogłyby
być wtryskiwacze z silnika 2.0 16 V ? Takich jest b. dużo i są nowsze w odróżnieniu od 8V...

Re: [A 2.0] Wtryskiwacze - czyszczenie i uszczelnianie

PostNapisane: 19 gru 2014 08:19:13
przez JJKILLER
Charakterystykę mają taką samą, ale nie wiem jak z zamontowaniem. Musiał byś sprawdzić średnice osadzenia w listwie i w kolektorze, czy długość jest taka sama, wtyczkę zasilającą.
Odnośnie samego syfu, sprawdź połączenie między korkiem wlewu paliwa a gumową rurą prowadzącą paliwo do zbiornika. Zobaczyć to można zaglądając od strony tylnego, prawego koła, pod błotnikiem. Całość będzie oblepiona błotem. Oczyścić i sprawdzić czy połączenie nie spróchniało bod błotem. Jak tak, to najpierw wymiana osadzenia korka wlewu paliwa.
Aha, uważaj bo pod błotnikiem, do osadzenia korka jest przykręcona masa od pompy paliwa, nie urwij jej ;)

Re: [A 2.0] Wtryskiwacze - czyszczenie i uszczelnianie

PostNapisane: 19 gru 2014 09:43:06
przez Nix2
OK, luknę na te sprawy "zbiornikowe".

Jeszcze nasunęło mi się takie skojarzenie, ponieważ mam problemy z wtryskiwaczami/paliwem : NIE mam zamontowanego filtra
-pochłaniacza par paliwa, a wężyk do niego jest szczelnie zaślepiony. Do tego korek wlewu paliwa mam taki plastikowy - uniwersalny czyli niezupełnie szczelny. Może tworzyło
się podciśnienie w zbiorniku i stąd ktoś taki korek zastosował żeby niby się tędy prowizorycznie odpowietrzał?
Może to też ma wpływ na złą pracę na benzynie?

Re: [A 2.0] Wtryskiwacze - czyszczenie i uszczelnianie

PostNapisane: 19 gru 2014 11:13:47
przez JJKILLER
W zbiorniku nie może się zrobić podciśnienie bo z tego co kojarzę nie jest to układ hermetyczny. Filtr par paliwa jest połączony z układem dolotowym poprzez czujnik podciśnienia i też raczej nie ma wpływu na pracę wtryskiwaczy, chyba że czujnik podaje informację o zwiększonym podciśnieniu a ecu chce podać więcej paliwa. Przez zasyfione wtryski może mu się nie udać i stąd może też się wziąć problem :roll:
Ale jak pisałeś viewtopic.php?p=222421#p222421 to raczej wina zasyfionych wtrysków. Możesz jeszcze spróbować "odślepić" wężyk od filtra par paliwa, wetknąć go w jakąś bardzo gęstą gąbkę, odpalić i przejechać parę kilometrów, i zobaczyć czy się coś zmieni...

Re: [A 2.0] Wtryskiwacze - czyszczenie i uszczelnianie

PostNapisane: 19 gru 2014 13:07:32
przez Nix2
JJKILLER napisał(a):... Filtr par paliwa jest połączony z układem dolotowym poprzez czujnik podciśnienia i też raczej nie ma wpływu na pracę wtryskiwaczy, chyba że czujnik podaje informację o zwiększonym podciśnieniu a ecu chce podać więcej paliwa. Przez zasyfione wtryski może mu się nie udać i stąd może też się wziąć problem :roll:
...


Jak kupiłem Frotę to czujnik podciśnienia był w ogóle nie podłączony do wężyka podciśnienia, był chyba tylko połączony z kostką elektryczną.
Teraz wężyk podciśnienia jest podłączony do czujnika, a co za tym idzie może czujnik jednak podaje błędne dane i stąd tak zła praca na benzynie ? No chyba że tak
się zdarzyło niezależnie od podłączenia rurki podciśnienia.

A jak działa ten czujnik podciśnienia w ogóle?

Re: [A 2.0] Wtryskiwacze - czyszczenie i uszczelnianie

PostNapisane: 19 gru 2014 18:10:20
przez JJKILLER

Re: [A 2.0] Wtryskiwacze - czyszczenie i uszczelnianie

PostNapisane: 19 gru 2014 18:46:55
przez brum
evap nie ma nic wspólnego z wtryskami.

Re: [A 2.0] Wtryskiwacze - czyszczenie i uszczelnianie

PostNapisane: 19 gru 2014 19:17:21
przez Nix2
JJKILLER napisał(a):http://pl.wikipedia.org/wiki/Sterownik_wtrysku


To jest link do sterownika wtrysku, a hasło przy nim "czujnik podciśnienia" mówi o ... podciśnieniu, tyle że nie w
silniku spalinowym. Widać że to encyklopedia redagowana po godzinach :wink: No ale to nie Twoja wina :)

@brum, możesz napisać szerzej jak ma działać ten EVAP w tym silniku ( C20NE) ? Chodzi mi o to czy jest to tylko
zwykły zawór sterowany a ściślej otwierany podciśnieniem czy też ma kostkę elektryczną i daje jakieś tam odczyty?

Re: [A 2.0] Wtryskiwacze - czyszczenie i uszczelnianie

PostNapisane: 19 gru 2014 19:20:50
przez brum
Przy wciśnięciu gazu ma się otworzyć i tyle. Czy będzie podpięty pod zbiornik czy nie różnicy nie będzie.