Strona 1 z 1

[A 2.0] Falujące obroty

PostNapisane: 10 lut 2015 10:03:43
przez dandek88
Witam.

Co moge sprawdzic jezeli obroty mi skacza na zimnym ?
Nie jest to typowe falowanie obrotow tylko skacze o okolo 300-500 na zimnym. Czyli powiedzmy 1200 do 1700 conajmniej... i troche to trwa po kilka sekund na dane obroty.
Na cieplym silniku jest skała ale tez cos duzo bo okolo 1000 - nie powinno byc kolo 900?

Swiece sprawdzalem, nie sa w najgorszym stanie ale i tak prewencyjnie wymienie.

Problem moze byc z jakims czujnikiem poniewaz jest tak tylko na zimnym.

Druga sprawa to wyciek oleju. Zlokalizowalem 2 - jedno spod miski olejowej wiem juz jak sie za to zabrac.

Drugi wyciek jest z okolicy walu ktory wychodzi ze skrzyni biegow. Ten krzyzak jest caly mokry ale bardziej usyfiony olejem - nie leje sie tam i oczywiscie wokol tego, pewnie jak wal sie obraca, to rozbryzguje i pluje na podloge w okolicy. Luzu tam zadnego nie ma - jak sie zabrac do tej roboty ?

A i nie wiem jaki mam silnik czy C20NE a X20SE - jak to poznac ? Mam czarna pokrywe zaworowa.

Z gory dzieki na odpowiedzi na moje pytania :)
Pozdrawiam

Re: [A 2.0] Skaczace obroty na zimnym

PostNapisane: 10 lut 2015 11:59:26
przez cinek1983059
do wymiany uszczelniacz wałka skrzyni(wyjmujesz wał i śrubokrętem wyciągasz uszczelniacz).dane w profilu wskazują że powinieneś mieć silnik starszej generacji czyli c20ne, ale skoro masz czarny dekiel to masz już ten po liftowy czyli nie ma kopułki z tradycyjnym palcem, przepływomierz tez jest inny(w starszym modelu był klapkowy), a przed przeplywka czujnik temp. pow.
falujące obroty mogą być spowodowane czujnikiem temp do ecu, czuj.poł. przepustnicy, silniczek krokowy.

Re: [A 2.0] Skaczace obroty na zimnym

PostNapisane: 10 lut 2015 12:28:07
przez dandek88
Poszukam tego dzsiaij w serwisowce te czujniki i sprawdze je moze da sie jakos multimetrem czy cos. Krokowiec chyba dobry skoro na cieplym elegnacko trzyma obroty ale umyc go nie przeszkadza i tak chce przepustnice sciagnac i tez wymyc.

A do tego uszczelnienia walu jak sie zabrac ? Jak ten wal sie odkreca zeby wyjac ? Z gory dzieki - moze jakies foto czy cos ktos ma ?

Re: [A 2.0] Skaczace obroty na zimnym

PostNapisane: 10 lut 2015 12:45:54
przez cinek1983059
wał odkręcasz tylko od tylnego mostu i wysuwasz ze skrzyni, jak go wyciągniesz to zobaczysz wałek po którym pracuje wał a wokół niego uszczelniacz który musisz wydłubać, gdzieś na forum są podane numery jaki to uszczelniacz, ale jak go zbytnio nie pokaleczysz podczas wyciągania to bez problemu powinieneś odczytać numery.

Re: [A 2.0] Skaczace obroty na zimnym

PostNapisane: 11 lut 2015 08:15:39
przez dandek88
Oto zdjecie tego cieknacego walu prosze potwierdz ze to jest to uszczelnienie walu:

http://zapodaj.net/66f9fff7305a3.jpg.html

Druga sprawa to ten wyciek z pod miski. Czy on tak to az ubabral ? Czy moze to skad inad leci ? Dodam ze od gory silnik suchutki wiec napewno nie kapie z czegos z gory:

http://zapodaj.net/b5e040c820d5e.jpg.html

I teraz zagadka: od czego jest ten przewod / kabel taki ubabrany ? skad tam moze leciec i od czego on jest ?

http://zapodaj.net/17813aac2949a.jpg.html

Re: Odp: [A 2.0] Skaczace obroty na zimnym

PostNapisane: 11 lut 2015 08:38:38
przez brum
Cieknie chyba też z uszczelniacza wału silnika czyli trzeba skrzynie zdjąć.

Ten brudny przewód to chyba odpowietrzenie.
na zdjęciach mało widać.

Re: [A 2.0] Skaczace obroty na zimnym

PostNapisane: 11 lut 2015 08:52:46
przez dandek88
Trudna robota z tym ?

Zajmie sie chociaz kompleksowo, skrzynia w doł wymienie to uszczelnienie przy okazji ta miska moze bedzie lepiej dostepna.

A do wymiany tej uszczelki miski powiedz mi czy trzeba wszsytko odpinac od niego ? Czy tylko od poduszek odkrecic i podniesc lekko ?

A ten walek co wychodzi ze skrzyni do tylknego mostu to potwierdzone ze uszczelniacz walu ?

Re: [A 2.0] Skaczace obroty na zimnym

PostNapisane: 11 lut 2015 08:56:05
przez jrzeuski
Tak, to chyba odpowietrzenie mostu, bo ten suchy z lewej to mi wygląda na hamulcowy idący na most.

Zgadzam się, że cieknie tylny uszczelniacz wału w silniku i standardowo uszczelniacz tylnego wału w reduktorze.

PS. Kolega chyba źle model Froty w profilu ustawił. Czy były C20NE na sprężynach? :niewiem:

Re: [A 2.0] Skaczace obroty na zimnym

PostNapisane: 11 lut 2015 11:09:07
przez dandek88
Jeszcze jedno pytanie mam. Widzialem sporo kalamitek w roznych miejscach, na wale np na zawieszeniu gdzies.

Czym to smarowac? Tego wali sie takim pistoletem az zaczyna wyplywac tylko ktos mi powie jaki smar uzyc ?

Z gory dzieki.

Mam nadzieje ze uporam sie z tymi wyciekami bo nic mnie tak nie denerwuje jak wyciek oleju:/

EDIT: Czy podczas wymianu oleju czy to w skrzyniu czy w moscie tyl/przod mozna to przelac ropa zeby oczyscic ? Czy tylko spuscic stary i lac az poleje sie nowy i wtedy pod korek ?

Re: [A 2.0] Skaczace obroty na zimnym

PostNapisane: 11 lut 2015 11:21:42
przez jrzeuski
dandek88 napisał(a):Czym to smarowac? Tego wali sie takim pistoletem az zaczyna wyplywac tylko ktos mi powie jaki smar uzyc ?
To bardziej tuba niż pistolet, ale tak, wciska się aż zacznie wyciekać. Smar jaki tam masz, nie musi być najdroższy w sklepie. Zwykły ŁT43 wystarczy, bo najgorsze co może być to brak smaru jak woda go wypłuka.
Mam nadzieje ze uporam sie z tymi wyciekami bo nic mnie tak nie denerwuje jak wyciek oleju:/
Narobisz się przy tym tak, że Ci przejdzie :mrgreen: Jak terenówka nie cieknie to znaczy, że nie jest używana zgodnie z przeznaczeniem ;-)
EDIT: Czy podczas wymianu oleju czy to w skrzyniu czy w moscie tyl/przod mozna to przelac ropa zeby oczyscic ? Czy tylko spuscic stary i lac az poleje sie nowy i wtedy pod korek ?
Wystarczy zlać stary i nalać nowego pod korek. Płukankę trzeba zrobić tylko jak weszła woda i zrobiła się emulsja.

Re: [A 2.0] Skaczace obroty na zimnym

PostNapisane: 11 lut 2015 14:10:38
przez dandek88
Ok dzieki za info. Jak juz porobie wszystko powrzucam zdjecia mojego nowego nabytku :)

-- 14 mar 2018 08:24:20 --

Sory za odgrzewanie kotleta ;)

A propo wycieku to znowu problem z miska :( po dwoch latach wszystko w oleju :/ Chyba trzeba zainwestowac w uszczelke z ta blacha a nie na korki :(

Pytanie o przeplywke -
Po odpieciu przeplywki na jalowym silnik nie zmienia swoich obrotow caly czas okolo 900. Zapala sie check. Po wpieciu lekko przygasaja obroty ale to tak moze ze 100 obrotow i znowu 900. Czy jesli nie zwiekszyl obrotow po odpieciu przeplywki znaczy ze jest ona uszkodzona ? Mam problem z tym iz na cieplym silniku po dodaniu gazu w podloge auto jakby szarpie ze 3 - 4 szarpniecia az przkroczy 2000 rpm i znowu jest okej az do czerownego pola - tam nie szarpie. Nie wazne na ktorym biegu na 2 ciezko to wyczcuc ale 3-4-5 to samo. Dodam iz jak silnik zimny to wszystko jest okej. Gaz w podloge ale powoli sie zbiera nie ma szarpniec.

Co jeszcze moge sprawdzic ?

Z gory dzieki za info :)

-- 17 mar 2018 20:25:58 --

Sam sobie będę odpowiadał może się komuś przyda ;) szarpanie powodował kabel wn. Spalony w miejscu gdzie dotykał cewki. Cewka odratowana kupiłem kable bosch i chodzi elegancko :) natomiast problem z obrotami po odpaleniu jest nadal...

Falujące obroty biegu jałowego.

PostNapisane: 12 sie 2018 08:49:25
przez profaner
Witam.

Od początku mojej frotowej przygody zmagam się z falujacymi obrotami.
Obroty falują na biegu jałowym od 600-800 aż do 1200-1500. Po wyczyszczeniu przeplywomierza, "krokowca" , wymianie rury dolotowej między przepustnicą a filtrem falują mniej 800-1200 rpm. Na niższych obrotach silnik lekko się przydusza i wchodzi na wyższe obroty i tak w kółko.

Jako że powoli kończą mi się pomysły a i podmienianie części w ciemno przestało mnie bawić mam pytanie.
Czy nie wrócić do pierwszej operacji czyli do tego pseudo silniczka krokowego?
Może jego czyszczenie to zbyt mało i coś mu dolega?
Czy jednak szukać gdzieś indziej?
Sprawa wydaje się prosta i trywialna ale potrafi wkurzać :-)

Re: [A 2.0] Falujące obroty

PostNapisane: 26 lis 2018 18:46:46
przez Tomek
A czujnik temperatura powietrza dolotowego. Masz zamontowaną instalację lpg?