Strona 1 z 1

Interfejs diagnostyczny do C20NE

PostNapisane: 26 mar 2015 10:39:59
przez Nix2
Witam

Wychodzi na to że potrzebuję dwóch interfejsów, tj. do Staga 4 ECO i do ECU silnika...
Interfejsów do Staga jest dużo, tu problemu nie ma, kupię taki od viakena ( 24zł).

Z interfejsem do ECU jest problem, znalazłem też u Viakena, ale on potrzebuje DWÓCH portów RS232...
oraz "Współpracuje z programami w wersji polsko-angielskiej: VISA 1.83, Uniskan, Euroscan."
Teoretycznie obsługuje Frotę C20NE, tylko czy te w/w programy będą użyteczne ? Wolałbym używać oprogramowania opel scaner lub Ab-com.
Tu link
http://allegro.pl/najlepszy-euroscan-di ... 12799.html

Czy coś takiego będzie w pełni użyteczne ?
pzdr Nix

PS. Potrzebuję interfejsu ( dwóch w zasadzie ECU+LPG) bo moja Frota jeździ, ale mimo usilnych starań silnik chodzi wg. mnie kiepsko, jest ciągłe poszarpywanie, ciężkie wkręcanie się na obroty,brak mocy i zamulenie.
Ponieważ teoretycznie wszystko z silnikiem jest OK chcę podejrzeć odczyty i stąd wywnioskować co go boli.

Re: Interfejs diagnostyczny do C20NE

PostNapisane: 26 mar 2015 10:47:21
przez brum
Opcom, opelscanner lub tech 2. Inne z ecu się nie połączą.

Re: Interfejs diagnostyczny do C20NE

PostNapisane: 26 mar 2015 19:03:45
przez Nix2
brum napisał(a):Opcom, opelscanner lub tech 2. Inne z ecu się nie połączą.


Hmm, Ale masz na myśli programy czy interfejsy ?

Techy 1/2 to to profesjonalne sprzętowe skanery, drogie i nie dla amatora, ale są też programy, tak samo Opelscanner.
Opcoma nie kojarzę w ogóle. Zakładam że masz na myśli programy.

A Viaken pisze o trzech innych programach:
VISA 1.83,
Uniskan
Euroscan

Czy one nie działają???

Poszperałem trochę i podobno można użyć dowolnego, typowego interfejsu na MAX232 i do tego programu opelscanner. Ktoś pisał, że Calibrę 92' miał podłączoną
i działało...
pzdr Nix

PS:
Program Tech 2 do Froty 1994??? A nie wystarczy Tech 1?

Re: Interfejs diagnostyczny do C20NE

PostNapisane: 26 mar 2015 19:04:59
przez brum
Piszę o interfejsach.

Re: Interfejs diagnostyczny do C20NE

PostNapisane: 27 mar 2015 06:30:40
przez wedkarz
opcom potrzebuje wtyczki na usb i tylko usb. jest całkiem znośny. ja używam abcom ,ma tzw. bloki pomiarowe jak większość, tu znowu działa tylko na wejściu rs. jak do odczytu i kasowania błędów to wystarczy byle co.
puki check ci nie wywali to kompem czołgu nie naprawisz. może to być usterka mechaniczna typu uszczelka dolotu, podciśnienie, zapłon, paliwo, itd.
Diabeł.

Re: Interfejs diagnostyczny do C20NE

PostNapisane: 27 mar 2015 07:32:43
przez cinek1983059
a po co do c20ne jakikolwiek interfejs?przecież tam błędy szczytuje się zwierając 2 piny, a kasuje odłączając kleme. nie wiem co chcesz zobaczyć na ekranie monitora, sterownik silnika jest tak ubogi że możesz sobie co najwyżej zobaczyć jakie ma obroty i ładowanie.

Re: Interfejs diagnostyczny do C20NE

PostNapisane: 27 mar 2015 09:12:30
przez Nix2
cinek1983059 napisał(a):a po co do c20ne jakikolwiek interfejs?przecież tam błędy szczytuje się zwierając 2 piny, a kasuje odłączając kleme. nie wiem co chcesz zobaczyć na ekranie monitora, sterownik silnika jest tak ubogi że możesz sobie co najwyżej zobaczyć jakie ma obroty i ładowanie.


Hehe, no właśnie chcę zobaczyć to czego nie mogę sprawdzić kodami błyskowymi, np:
-odczyty sony lambda
-odczyty przepływomierza
-potencjometru przepustnicy
-czujnika temperatury
i parę innych.

Kody błyskowe informują tylko - DZIAŁA lub NIE DZIAŁA, nie informują czy dana część działa poprawnie.

A wszystko po to, że nie jestem w stanie doprowadzić do dobrego funkcjonowania silnika. Pali bez problemu i jeździ, ale też muli, poszarpuje i ale nie chodzi prawidłowo.
A mechaników obleciałem kilku... może miałem pecha, ale żaden nie zrobił więcej niż ja sam,( a w zasadzie to wszyscy razem -TRZECH nie zrobiło ...NIC ) dlatego chcę sam popatrzeć na odczyty.
IMO to ma sens.

@wedkarz- piszesz że do odczytu i kasowania błędów wystarcza byle co- wskaż proszę co konkretnie mógłbym kupić :)

pzdr Nix

Re: Interfejs diagnostyczny do C20NE

PostNapisane: 28 mar 2015 14:58:00
przez diabeł
Dobra wtyczka najlepiej pod rs-a usb czsem wariuje i programik abcom.
może ktoś ma coś lepszego.

Re: Interfejs diagnostyczny do C20NE

PostNapisane: 28 mar 2015 15:01:16
przez brum
Ja używam opel scanner

Re: Interfejs diagnostyczny do C20NE

PostNapisane: 28 mar 2015 15:09:10
przez diabeł
brum napisał(a):Ja używam opel scanner

Ja tylko abcom-a bo tylko on pokazuje mi bloki ppomiarowe.
PS. Brum twój ecu na pinie 9 ma kabelek ( immo) bo mi check myga , immo jest nieaktywne

Re: Interfejs diagnostyczny do C20NE

PostNapisane: 28 mar 2015 15:12:07
przez cinek1983059
co poradzić na to że teraz świat taki zepsuty, że mechanicy mają wszystko w :dupa: i liczą tylko na szybki zarobek, nikomu się nie chce bawić ze starym gratem i wziąć grosze za robotę.
szukania przyczyny zacząłbym od sprawdzenia kompresjii, a potem interfejsy, czujniki i inne tego typu pierdoły, bo może okazać się że szukasz wiatru w polu.
co do parametrów które chcesz sprawdzić to tylko dobry interfejs i program bo odczyty z przepływki oraz czujnika temp. do ecu mało jaki obsługuje.

Re: Interfejs diagnostyczny do C20NE

PostNapisane: 28 mar 2015 15:19:20
przez brum
@diabeł - A ecu z 2.2 w aucie? Immo z 2.2 odlaczone?
pin 9 jest od czujnika prędkości.

Re: Interfejs diagnostyczny do C20NE

PostNapisane: 28 mar 2015 19:22:55
przez Nix2
diabeł napisał(a):[Ja tylko abcom-a bo tylko on pokazuje mi bloki pomiarowe.


Ok, niech będzie abcom, tylko JAKI masz interfejs do tego programu - proszę o szczegóły :)
pzdr Nix

Re: Interfejs diagnostyczny do C20NE

PostNapisane: 29 mar 2015 05:29:48
przez ali
Nix2 napisał(a):
diabeł napisał(a):[Ja tylko abcom-a bo tylko on pokazuje mi bloki pomiarowe.


Ok, niech będzie abcom, tylko JAKI masz interfejs do tego programu - proszę o szczegóły :)
pzdr Nix


Brum już Ci pisał, kup opelscanner lub op-com. To innterface z dedykowanym softem i masz 100% gwarancji że będzie działał.

Re: Interfejs diagnostyczny do C20NE

PostNapisane: 29 mar 2015 09:11:58
przez diabeł
brum napisał(a):@diabeł - A ecu z 2.2 w aucie? Immo z 2.2 odlaczone?
pin 9 jest od czujnika prędkości.

Może nie 9, już nie wiem. Pod immo jest niebiesko-czerwony. Immo odłączone. Nawet gdy podłącze to nic nie zmienia. W ecu immo jest, ale nieaktywne. Jeździ i oto chodzi.

-- 29 mar 2015 09:15:31 --

Nix2 napisał(a):
diabeł napisał(a):[Ja tylko abcom-a bo tylko on pokazuje mi bloki pomiarowe.


Ok, niech będzie abcom, tylko JAKI masz interfejs do tego programu - proszę o szczegóły :)
pzdr Nix

Ja kupiłem kiedyś opeltecha z wtyczką pod rs-a a potem wujek google i abcom