Strona 1 z 1

[A 2.0] ułożenie paska klinowego

PostNapisane: 03 mar 2016 21:14:06
przez kubus1827522
Witam,
Przepraszam jeśli powielam temat, ale przeszukałem już sporo postów i niestety nie znalazłem rozwiązania mojego problemu :(

Mam prośbę do któregoś z kolegów lub też którejś z koleżanek ;)
Potrzebuję zdjęcia lub rysunku poglądowego ułożenia paska klinowego tego szerokiego łączącego alternator, pompę wspomagania kierownicy i hamulców itd.

Może pomoże informacja, że mam tam sześć rolek do które muszę jakoś opasać tym paskiem.

Mój rozleciał się w drobny mak. Znalazłem go ale nie mam pojęcia w jaki sposób powinien był ułożony.

Re: [A 2.0] ułożenie paska klinowego

PostNapisane: 03 mar 2016 21:59:05
przez rademenez1
Tam idą dwa paski jeden altek,drugi pompa,przynajmniej ja tak mam.

Re: [A 2.0] ułożenie paska klinowego

PostNapisane: 03 mar 2016 22:07:51
przez brum
pasek 2.0.jpg

Re: [A 2.0] ułożenie paska klinowego

PostNapisane: 04 mar 2016 15:30:06
przez kubus1827522
u mnie ułożenie tych kół pasowych jest troszkę inne, mniej więcej tak to wygląda.

http://chomikuj.pl/kubus1827522/jelonek

gwiazdki to koła z wieloklinem, a okrągłe są gładkie.
Niestety ta opcja na czerwono najbardziej by pasowała, ale koliduje z tymi kolankami chyba od jakiejś pompki.

Re: [A 2.0] ułożenie paska klinowego

PostNapisane: 04 mar 2016 16:03:39
przez brum
Na rysunku napisałeś że koło pasowe wału jest gładkie a nie jest. Masz klimę?

Bez tytułu (1).jpg
Bez tytułu (1).jpg (29.78 KiB) Przeglądane 913 razy

Re: [A 2.0] ułożenie paska klinowego

PostNapisane: 04 mar 2016 16:33:35
przez kubus1827522
ten wieloklin jest tylko na dwóch kołach po lewej i tym dużym z prawej, To koło "z wału" jest gładkie jak kolano, świeci się jak psu jajca. Więc może w tym jest problem i coś na nim powinno być, żeby nie było widać gołego metalu. W prawdzie widać na nim jakieś resztki jakby kołnierza, ochraniającego pasek przed zsunięciem się w stronę silnika. To może są resztki obudowy tego koła żeby miało ten wieloklin?
Tak klima u mnie jest ;)

Takie ułożenie pasa właśnie sprawdzałem i wszystko byłoby w porządeczku, lecz jest luz i to "galanty". Dodam, że paski są identyczne, no może milimetry różnicy.

Re: [A 2.0] ułożenie paska klinowego

PostNapisane: 04 mar 2016 16:44:43
przez brum
Zrób zdjęcie i podaj nr paska bo może masz do wersji bez klimy.

Koło na wale powinno być takie
Obrazek

Re: [A 2.0] ułożenie paska klinowego

PostNapisane: 04 mar 2016 16:59:58
przez kubus1827522
oznaczeni na starym pasku to: 6PK 2053 (prod.: MICRO-V XF)
a na tym nowym pasku jest napisane: 6PK 2050 (prod.: DAYCO)

Stary pasek nie rozleciał się do końca. Ubyło mu ma szerokości. W niektórych miejscach jeden klin a w niektórych półtora.

A co do koła to chyba się rozleciało i może to ono rozwaliło pasek. Reszta która została trzyma się mocno i nie ma luzów, więc może wystarczy wymiana samego koła bez wnętrzności.

tu mam parę fotek http://chomikuj.pl/kubus1827522/jelonek

Re: [A 2.0] ułożenie paska klinowego

PostNapisane: 04 mar 2016 18:05:36
przez brum
Ło Panie :mrgreen: od kogo to kupiłeś że tam takie cuda :mrgreen:

Ktoś dorobił koło pasowe :D

Re: [A 2.0] ułożenie paska klinowego

PostNapisane: 04 mar 2016 22:39:52
przez kubus1827522
Przemilczmy ten fakt :D
pozostaje odkręcić to ustrojstwo, a śruby zapieczone jak diabli :baran:
może wtedy pasek będzie lepiej napięty jak dojdzie całe koło, a nie tylko jego resztki.
teraz tylko kwestia doboru odpowiedniego kółeczka

dzięki wielkie za informacje :beer: