Witamy !



2.0i 8V spala bardzo dużo oleju, naprawa czy wymiana?

2.0i 8V spala bardzo dużo oleju, naprawa czy wymiana?

Postprzez D1_PITER » 04 sie 2016 14:17:35

Witam

Silnik to słupek X20SE na osprzęcie C20NE.

Kupiłem auto z uszkodzonym silnikiem. Pobiera bardzo dużo oleju (0,5l/150km = 3,3l/1000km). Pobiera na tyle dużo oleju, że po 10km już są problemy z odpalaniem - tak zawala świece. Została zmieniona głowica także góra i uszczelka jest ok. Dymienie się nie zmieniło. Na 100% winne są pierścienie. Cylindry miały wyraźne progi, nie zostały zmierzone. Na cylindrach nie ma jako takich rys ale nie widać także śladów po honowaniu. Pomiar ciśnienia sprężania wykazał następujące wartości:
1. cylinder - 9 bar
2. cylinder - 10 bar
3. cylinder - 11,5 bar
4. cylinder - 11.5 bar

PYTANIE naprawiać czy wymieniać silnik?
Ten na wymianę rzekomo w dobrym stanie za około 700zł.
Avatar użytkownika
D1_PITER
Zaglądacz
Zaglądacz
 
Posty: 51
Dołączył(a): 29 cze 2016 18:14:16
Lokalizacja: Świdnica
Województwo: Dolnośląskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

Re: 2.0i 8V spala bardzo dużo oleju, naprawa czy wymiana?

Postprzez bart322 » 04 sie 2016 14:43:11

Jak planujesz zostawic auto na dlugo, to naprawiaj. Nigdy nie wiesz co kupisz chyba, ze przed kupnem masz mozliwosc sprawdzenia kompresji i/albo odpalic.
Avatar użytkownika
bart322
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 1689
Obrazki: 10
Dołączył(a): 03 lip 2012 18:54:30
Lokalizacja: Kobielice
Pochwały: 7
Województwo: Śląskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: 2.0i 8V spala bardzo dużo oleju, naprawa czy wymiana?

Postprzez D1_PITER » 04 sie 2016 14:47:53

Mam możliwość sprawdzenia, silnik jest w aucie.

Dołu nigdy nie naprawiałem. Zastanawiam się czy wymiana samych pierścieni przyniosłaby skutek. Da się zdjąć miskę na aucie?
Avatar użytkownika
D1_PITER
Zaglądacz
Zaglądacz
 
Posty: 51
Dołączył(a): 29 cze 2016 18:14:16
Lokalizacja: Świdnica
Województwo: Dolnośląskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

Re: 2.0i 8V spala bardzo dużo oleju, naprawa czy wymiana?

Postprzez bart322 » 04 sie 2016 15:06:40

Jak jest prog na cylindrach, to nie ma sensu samych pierscieni zmieniac.
Da sie miche sciagnac, choc jest z tym troche roboty.
Avatar użytkownika
bart322
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 1689
Obrazki: 10
Dołączył(a): 03 lip 2012 18:54:30
Lokalizacja: Kobielice
Pochwały: 7
Województwo: Śląskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: 2.0i 8V spala bardzo dużo oleju, naprawa czy wymiana?

Postprzez jrzeuski » 04 sie 2016 15:46:24

bart322 napisał(a):Da sie miche sciagnac, choc jest z tym troche roboty.
Osobiście uważam, że prościej odkręcić silnik od skrzyni i łap, zsunąć z wałka i go unieść niż opuszczać przedni most.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: 2.0i 8V spala bardzo dużo oleju, naprawa czy wymiana?

Postprzez cinek1983059 » 06 sie 2016 06:34:57

wyjąć silnik tak, ale włożyć kompletny jest dramat jak most na aucie
3.2 V6 GTS, simex 37", lift bliżej nieokreślony, mosty patrol k260, snorkel, zderzaki stal, winch

EKIPA ŚLĄSKA
Avatar użytkownika
cinek1983059
Podszyszkownik
Podszyszkownik
 
Posty: 1203
Obrazki: 35
Dołączył(a): 26 lut 2013 11:48:21
Lokalizacja: Będzin
Pochwały: 5
Województwo: Śląskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

Re: 2.0i 8V spala bardzo dużo oleju, naprawa czy wymiana?

Postprzez Cuba » 06 sie 2016 09:20:29

Bez opuszczania mostu przy wymianie silnika uszkodziłem tarczę sprzęgła, wkładałem już przy opuszczonym moście i obyło się bez szarpania.
Swoją drogą opuszczenie i skręcenie mostu to 4 śruby i pół godziny roboty z pneumatem.
Cuba
Fanatyk Ekstremalny
Fanatyk Ekstremalny
 
Posty: 620
Obrazki: 0
Dołączył(a): 14 sie 2011 19:58:28
Lokalizacja: Prudnik
Pochwały: 3
Województwo: Opolskie
Samochód: Frontera B 2.2i Sport 1998-2004

Re: 2.0i 8V spala bardzo dużo oleju, naprawa czy wymiana?

Postprzez D1_PITER » 09 sie 2016 17:24:39

Cuba napisał(a):Bez opuszczania mostu przy wymianie silnika uszkodziłem tarczę sprzęgła, wkładałem już przy opuszczonym moście i obyło się bez szarpania.
Swoją drogą opuszczenie i skręcenie mostu to 4 śruby i pół godziny roboty z pneumatem.


Czyli od dołu trzeba odkręcić tylko płytę i most? Czy coś więcej?

Może ktoś to potwierdzić że trzeba most opuszczać do wyjęcia silnika? Nie szukam dodatkowej roboty, ale też nie chce czegoś uszkodzić.

-- 09 sie 2016 17:25:37 --

cinek1983059 napisał(a):wyjąć silnik tak, ale włożyć kompletny jest dramat jak most na aucie


Czemu dramat?
Avatar użytkownika
D1_PITER
Zaglądacz
Zaglądacz
 
Posty: 51
Dołączył(a): 29 cze 2016 18:14:16
Lokalizacja: Świdnica
Województwo: Dolnośląskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

Re: 2.0i 8V spala bardzo dużo oleju, naprawa czy wymiana?

Postprzez Cuba » 09 sie 2016 17:39:04

Właśnie między innymi chodzi o to, że ciężko ustawić wałek skrzyni do silnika.
Jak pisałem most jest na 4 śrubach, podobno niektórzy mają problem z ich odkręceniem u mnie obeszło się bez jakichkolwiek problemów.
Cuba
Fanatyk Ekstremalny
Fanatyk Ekstremalny
 
Posty: 620
Obrazki: 0
Dołączył(a): 14 sie 2011 19:58:28
Lokalizacja: Prudnik
Pochwały: 3
Województwo: Opolskie
Samochód: Frontera B 2.2i Sport 1998-2004

Re: 2.0i 8V spala bardzo dużo oleju, naprawa czy wymiana?

Postprzez D1_PITER » 09 sie 2016 19:35:56

Cuba napisał(a):Właśnie między innymi chodzi o to, że ciężko ustawić wałek skrzyni do silnika.
Jak pisałem most jest na 4 śrubach, podobno niektórzy mają problem z ich odkręceniem u mnie obeszło się bez jakichkolwiek problemów.


OK. Chodziło mi czy nie trzeba jeszcze jakiś podpór albo poprzeczek. Klucz pneumatyczny jest na lokalu.

-- 12 sie 2016 20:50:17 --

Dementuję.

Mostu nie trzeba odkręcać.

Trzeba odkręcić silnik z łap oraz od skrzyni. Teraz trzeba podnosić skrzynię lewarkiem a silnik na łańcuchu tak, żeby przód silnika uniósł się w górę a tył skrzyni na poduszce został na dole. Da się w ten sposób zrobić na tyle duży kąt, żeby miska olejowa prześlizgnęła się po dyfrze. Sprzęgło nie zostało naruszone, nie było nawet większego ryzyka.
Avatar użytkownika
D1_PITER
Zaglądacz
Zaglądacz
 
Posty: 51
Dołączył(a): 29 cze 2016 18:14:16
Lokalizacja: Świdnica
Województwo: Dolnośląskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

Re: 2.0i 8V spala bardzo dużo oleju, naprawa czy wymiana?

Postprzez brum » 12 sie 2016 21:39:50

To teraz go włóż.
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: 2.0i 8V spala bardzo dużo oleju, naprawa czy wymiana?

Postprzez D1_PITER » 13 sie 2016 13:10:00

Włożony :)

Trochę pieszczenia, trochę dobierania kątów silnika i skrzyni i wszedł.
Avatar użytkownika
D1_PITER
Zaglądacz
Zaglądacz
 
Posty: 51
Dołączył(a): 29 cze 2016 18:14:16
Lokalizacja: Świdnica
Województwo: Dolnośląskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995


Powrót do 2.0i



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość