Witamy !



[A 2.0i] Wariacje silnika ;)

[A 2.0i] Wariacje silnika ;)

Postprzez Biszkopt » 22 lis 2018 09:45:30

Jakiś czas temu chcąc odpalić auto (frota 2.0 z lpg 98r) po przekręceniu kluczyka mruga check.
Oczywiście auto nie odpala. Po kilku-nastu/dziesięciu próbach kontrolka się zaświeciła ciągłym światłem i auto od pierwszego zapaliło. Złapałem jeszcze mechanika w warsztacie i po podpięciu kompa pokazało błąd przepływki i kodu kluczyka.
No ok. Auto pali a brak sensownego terminu u mechanika, więc jadę do domu.
Tak się jeszcze zadziało raz czy dwa - w sensie - mruga check - ale po paru próbach jest zawsze ok.
Parę dni potem jadę sobie i na zakręcie check się zapala na stałe. Zjeżdżam na orlen i po zgaszeniu i próbie odpalenia znowu mruga. po dwóch próbach odpala i jadę dalej. Parkuję pod biurem, a po robocie wsiadam do auta.
Odpalam, ale check nie gaśnie. Niby wszystko ok. Silnik pracuje bez problemów. Jadę znowu do mechanika, termin jakiś bliższy nadal się nie zwolnił ale na cito podpina pod kompa. Błędy te same co wcześniej.
Ale auto jeździ i nie zostawiam go na dwa tygodnie w warsztacie zanim termin przyjdzie.
Następnego dnia na zimnym odpala normalnie, ale po rozgrzaniu najpierw zaczyna się przyduszać na wolnych obrotach. Myślałem, że to gaz, ale po przełączeniu na pb nic się nie zmienia.
Wolne obroty są na granicy zgaśnięcia. Następnie zauważyłem, że stając np. na światłach obroty są podwyższone (gorący silnik) do 1,5 - 2 tyś obrotów. Przyduszam trochę silnik wyższym biegiem i spadają na te 400-500 (nie wiem dokładnie bo skala obrotomierza się kończy), generalnie na tę granicę zgaśnięcia. Ruszam bez problemu, wysokie obroty jak trzeba, moc jest, ale znowu przy najbliższym zatrzymaniu w okolicach 2 tyś się kręci.

Miał ktoś takie przypadłości? Bo przeczytałem większość wątków ale nic podobnego nie było. Termin wizyty się zbliża, ale boję się, że mechanik wymieni pół auta zanim znajdzie przyczynę a ja będę musiał za wszystko zapłacić.
HONDA NT700
Biszkopt
Starszy Nowicjusz
Starszy Nowicjusz
 
Posty: 36
Dołączył(a): 12 kwi 2013 21:33:39
Województwo: Lubelskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1995-1998

Re: [A 2.0i] Wariacje silnika ;)

Postprzez jrzeuski » 22 lis 2018 10:59:09

Mruganie to problem z komunikacją z immo, może tylko zaśniedziałe kostki pomiędzy czytnikiem a modułęm immo. A check i cuda z obrotami to może być przepływka tak jak błąd wskazał.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: [A 2.0i] Wariacje silnika ;)

Postprzez Biszkopt » 22 lis 2018 11:23:55

Też na to stawiam, ale co do obrotów, to mechanik twierdzi, że nie ma jak przepływki sprawdzić i to może też być przepustnica.
Coś czuję, że chce trochę naciągnąć. A inni nie chcą brać na warsztat aut przy których trzeba pomyśleć. Lepiej robić coś co daje oczywiste objawy.
A na jazdy do innych miast nie mam za bardzo czasu, no i tam nikogo nie znam
HONDA NT700
Biszkopt
Starszy Nowicjusz
Starszy Nowicjusz
 
Posty: 36
Dołączył(a): 12 kwi 2013 21:33:39
Województwo: Lubelskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1995-1998

Re: [A 2.0i] Wariacje silnika ;)

Postprzez jrzeuski » 22 lis 2018 11:34:50

Tak, to może być padający czujnik przepustnicy, przywieszająca się (z brudu) przepustnica albo silnik krokowy. Do wyczyszczenia przepustnicy i krokowca nie potrzebujesz mechanika. Przepływki rzeczywiście nie ma jak przetestować, podmienia się ją na sprawną z innego silnika (lub nową) i sprawdza czy jest poprawa. Można ją też wyczyścić benzyną ekstrakcyjną, ale bardzo ostrożnie, bo te blaszki są delikatne. Złamiesz i przepływka do wyrzucenia.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: [A 2.0i] Wariacje silnika ;)

Postprzez tupek » 17 gru 2018 21:45:21

Ja tego krokowca bym dobrze wymył.
I dobrze sprawdziłbym dolot od przepływomierza do kolektora.
Moja poprzednia frota też falowała a po dokładnym owinięciu węża dolotu izolacją parcianą objawy ustąpiły.
U mnie działa LSD :)
Avatar użytkownika
tupek
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 1693
Obrazki: 12
Dołączył(a): 14 lut 2013 19:53:04
Lokalizacja: Dobruchna
Pochwały: 20
Województwo: Świętokrzyskie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004


Powrót do 2.0i



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość