Strona 1 z 1

[2.0i B+G] Silnik pracuje nierówno i ciężko zapala na ciepło

PostNapisane: 02 lip 2019 05:24:00
przez wiki_m
Dzień dobry
Po zakupie mojej wymarzonej Frotki pojawiły się pierwsze problemy.

Pewnego dnia Frotka zaczęła bardzo przerywać na gazie (sekwencja), przełączyłem ją na benzynę i tak jeździłem po mieście ok. 1h, nagle zgasła i nie dało jej się uruchomić na nowo. Schowałem ją na podwórko.
Objawy:
-Bardzo ciężko zapala na ciepło, trzeba naprawdę długo kręcić, aby zaskoczyła. Na zimno zapala "od strzała".
-Pracuje nierówno, falują obroty zarówno na gazie jak i na benzynie (I na zimnym i na ciepłym).
-Brak mocy

Wykonane rzeczy:
-Sprawdzenie kompresji - Na zimno 10bar na wszystkich cylindrach, na ciepło 9bar na wszystkich cylindrach.
-Wymiana czujnika temperatury
-Wymiana czujnika położenia wału
Wymiana czujnika przepustnicy

Kody błyskowe: 21, 31, 74

Czy ktoś już miał taki problem? Bardzo proszę o pomoc bo na tę chwilę brak mi już pomysłów.

Re: [2.0i B+G] Silnik pracuje nierówno i ciężko zapala na ci

PostNapisane: 02 lip 2019 19:33:43
przez tupek
A standard :
- cewka
- kable
- świece

Re: [2.0i B+G] Silnik pracuje nierówno i ciężko zapala na ci

PostNapisane: 07 lip 2019 19:57:00
przez wiki_m
Kable nowe, świece nowe. Cewki nie wymieniałem, ale iskra na ciepło też jest. Najbardziej martwi mnie kompresja. Dzisiaj zalałem cylinder olejem i uzyskałem 15bar. Jest to jasne, że pierścienie już puszczają. Jakie są książkowe parametry kompresji dla tego silnika i jaka jest dolna dopuszczalna granica ciśnienia?

Re: [2.0i B+G] Silnik pracuje nierówno i ciężko zapala na ci

PostNapisane: 12 sie 2019 20:48:49
przez Neski
Witam podepne sie pod temat .
U mnie silnik po postoju odpala lecz chodzi dosc nie rowno .
Caly czas trzeba trzymac go na gazie poniewaz wolne obroty sa na poziomie 500obr
Jak zgasnie to musze poczekac 20-30min i odpali


Wyczytalem gdzies ze to moze byc czujnik halla tylko gdzie on jest jak to wyglada ???

Przekaznik pompy jest sprawny pompa dziala nowe swiece i przewody wymieniony czujnik cieczy pozyczylem cewke bez zmian .
Wymienilem czujnik polozenia walu

Brak jakiej kolwiek poprawy

Pomozcie

Re: [2.0i B+G] Silnik pracuje nierówno i ciężko zapala na ci

PostNapisane: 13 sie 2019 18:29:07
przez tupek
W c20ne nie ma takiego czujnika.
Początek zapłonu łapie z czujnika wału a iskrę rozdziela palec w aparacie.
Jeżeli były wymienione wszystkie elementy układu zapłonowego (palec,kopułka,przewody i świece ) to jest coś z paliwem.
Albo niskie ciśnienie paliwa albo źle ustawiona instalacja lpg, lub silnik pobiera oba paliwa na raz i dlatego taki psikus.

Re: [2.0i B+G] Silnik pracuje nierówno i ciężko zapala na ci

PostNapisane: 28 sie 2019 10:23:35
przez Neski
Witam
zeskanowałem frote i mam następujące błędy 21,31,74
gdzie szukać usterek i co może być przyczyna owych błędów.

Re: [2.0i B+G] Silnik pracuje nierówno i ciężko zapala na ci

PostNapisane: 28 sie 2019 11:15:55
przez Semir
A szukałeś co te błędy znaczą?